Huolenpitosopimus E300 hybrid

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Tepsun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 31.03.2013 21:17

Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja Tepsun »

Terve,

Tein tässä tilauksen uudesta E300 bluetec a premium Business facelift autosta. Autoon tuli Business varustelun lisäksi amg sportti -paketti, käännettävän takaselkänojat ja comand online -multimedia järjestelmä. Minulle tarjottiin vehon huolenpitosopimusta kolmeksi vuodeksi. Kilometrejä tulee noin 30000km vuoteen, joten hinta olisi 113€ kuukaudessa. Onko järkeä ottaa kyseistä huolenpitosopimusta kyseiseen autoon? Itselläni ei koskaan aikaisemmin ole ollut mersua, joten huoltojen hinnoista ja muista korjauksista ei ole käsitystä.
Mercedes Benz e 300 bluetec hybrid w212 vm.13
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja RH »

Oikeastaan vastaat itse omaan kysymykseesi:
Tepsun kirjoitti: joten huoltojen hinnoista ja muista korjauksista ei ole käsitystä.
eli 1356€ vuodessa kertaa kolme=4068€
Ja montakohan huoltoa tuolle vajaan 100tkm matkalle osuu? Millä kustannuksin?
Takuukin kantaa sen pari vuotta.
Eipä tästä tajunnan virrasta varmaan apua ole. Itse en tuota sopimusta ottaisi, jos se on selvästi kalliimpi kuin normaalit huoltokulut ko. aikana ja matkalla.
Avatar
hapero79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 01.10.2011 21:10

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja hapero79 »

Tepsun kirjoitti:Terve,

Tein tässä tilauksen uudesta E300 bluetec a premium Business facelift autosta. Autoon tuli Business varustelun lisäksi amg sportti -paketti, käännettävän takaselkänojat ja comand online -multimedia järjestelmä. Minulle tarjottiin vehon huolenpitosopimusta kolmeksi vuodeksi. Kilometrejä tulee noin 30000km vuoteen, joten hinta olisi 113€ kuukaudessa. Onko järkeä ottaa kyseistä huolenpitosopimusta kyseiseen autoon? Itselläni ei koskaan aikaisemmin ole ollut mersua, joten huoltojen hinnoista ja muista korjauksista ei ole käsitystä.
Ensimmäiset 2vuotta menee takuu+huollot (max 1000e)... Kolmas vuosihan tuossa menee sitten jännittäessäkestääkö se mersu 60tkm->90tkm ilman suurempia murheita.. Huhujen mukaan joku on ajellut mersulla useita miljoonia kilometrejä, mutta ei ole kyllä helppo ratkaisu :lol:

Eli minun mielestäni tuossa sopimuksessa ei ole mitään järkeä
S212 250cdi A
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kysysisin näin, paljonko auto maksoi....65000€? Joten ei tuo nyt kallis ole "lisätakuuksi" ja voi se jopa pitää arvoaankin paremmin kun asiallisesti huollettu. Eiköhän tuossa ole avaruustekniikkaa jo jonkin verran joten tuohan on halpa hinta huolettomille ajoille. Eikös tuo sisällä myös hinaukset, pyyhkijän sulat jne.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mulla ei tollasiin juttuihin olis laittaa rahaa ensinkään. mutta jos ajatellaan, että mitä auto maksoi ja sitten ajatellaan, että mitä huoltokustanukset tulee maksaan ja siihen vielä päälle pitää miettiä parin vuoden jälkeen tapahtuvat mahdolliset viat ja vauriot, että mitä ne maksaa. niin näin ollen sanon, että jos auto maksaa esim. 50 000€ huollot siihen päälle parin vuoden ajalta tonnin ja sitten kolmannen vuoden osalta sen 500€ ainaskin, niin periaatteessa tässä on jonkun verran varaa auton vähän kärsiä vioistakin. mutta toisaalta sitten taas, että jos autossa on esim. ilmajousituksia ja ne sattuu hajoon, niin äkkiä se huoltosoppari tulee yks yhteen kustannuksissa. sanoisin, että jos on varaa viiden kympin autoon, niin ei se muutama hassu tonni siinä niin paljoa paina, että sen takia kannattais menettää yö uniaan. ottaa sen huolto sopparin vaan, ellei talous siihen kaadu. noihin nyky mersuihin kuitenkin tulee jotain pientä kolmessa vuodessa. ja ne voi sitten korjauttaa siellä vehossa sopimuksen piikkiin "ilmatteeks".


mutta, jos kiikarissa on joku alle 20t€ A mese, niin sanoisin, ettei kannata ottaa siihen mitään 5 tonnin maksuista huolto sopparia. se menettää joka tapauksessa arvoonsa tuossa kolmessa vuodessa sen verran, että on aivan sama korjaatko ne mahdolliset viat ja huollot omaan piikkiin vai sopparin piikkiin. auton arvon alennus on tänä päivänä sen verran rankka, ettei sitä aina tajua ennenkun on vaihtamassa autoa... (maksoin tästä 4 vuotta sitten 15 000€ ja nytte auto liikkeet tarjoaa enään vaan 7 000€)
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Ota huolenpitosopimus. Perusteluita tuossa ylempänä on jo annettukin. Ja läheltä olen päässyt seuraamaan, että se tosiaan kattaa lähes kaiken.
E350CDI&A180CDI
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja D-MB »

hapero79 kirjoitti:
Tepsun kirjoitti:Terve,

Tein tässä tilauksen uudesta E300 bluetec a premium Business facelift autosta. Autoon tuli Business varustelun lisäksi amg sportti -paketti, käännettävän takaselkänojat ja comand online -multimedia järjestelmä. Minulle tarjottiin vehon huolenpitosopimusta kolmeksi vuodeksi. Kilometrejä tulee noin 30000km vuoteen, joten hinta olisi 113€ kuukaudessa. Onko järkeä ottaa kyseistä huolenpitosopimusta kyseiseen autoon? Itselläni ei koskaan aikaisemmin ole ollut mersua, joten huoltojen hinnoista ja muista korjauksista ei ole käsitystä.
Ensimmäiset 2vuotta menee takuu+huollot (max 1000e)... Kolmas vuosihan tuossa menee sitten jännittäessäkestääkö se mersu 60tkm->90tkm ilman suurempia murheita.. Huhujen mukaan joku on ajellut mersulla useita miljoonia kilometrejä, mutta ei ole kyllä helppo ratkaisu :lol:

Eli minun mielestäni tuossa sopimuksessa ei ole mitään järkeä
Minusta tämä Saksan systeemi on parempi, jossa mennään kaksi ekaa vuotta takuulla ja sitten sen jälkeen voi ostaa jatkotakuun vuosi kerrallaan. Tämä on siis ilman mitään kilometrirajaa, mutta tuon jatkotakuun saa vain alle kymmenvuotiaisiin ja alle 200 000 ajettuihin autoihin. Kyseessäolevaan autoon saa kaikenkattavan jatkotakuun hintaan 569 €. Määräaikaishuollot pitää maksaa itse.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1901
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja tony »

RH kirjoitti:Oikeastaan vastaat itse omaan kysymykseesi:
Tepsun kirjoitti: joten huoltojen hinnoista ja muista korjauksista ei ole käsitystä.
eli 1356€ vuodessa kertaa kolme=4068€
Ja montakohan huoltoa tuolle vajaan 100tkm matkalle osuu? Millä kustannuksin?
Takuukin kantaa sen pari vuotta.
Eipä tästä tajunnan virrasta varmaan apua ole. Itse en tuota sopimusta ottaisi, jos se on selvästi kalliimpi kuin normaalit huoltokulut ko. aikana ja matkalla.
Kyllä mä komppaan tätä ja jättäisin ottamatta. :thumbup:
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tepsun kirjoitti:Terve,

Tein tässä tilauksen uudesta E300 bluetec a premium Business facelift autosta. Autoon tuli Business varustelun lisäksi amg sportti -paketti, käännettävän takaselkänojat ja comand online -multimedia järjestelmä. Minulle tarjottiin vehon huolenpitosopimusta kolmeksi vuodeksi. Kilometrejä tulee noin 30000km vuoteen, joten hinta olisi 113€ kuukaudessa. Onko järkeä ottaa kyseistä huolenpitosopimusta kyseiseen autoon? Itselläni ei koskaan aikaisemmin ole ollut mersua, joten huoltojen hinnoista ja muista korjauksista ei ole käsitystä.
Jos riskin kantaa myyjä, riski toteutuu varmasti, koska se sisältyy hinnoitteluun.
Ts. mitään etua ei saa ilmaiseksi, vaan asiakas joutuu joka tapauksessa maksamaan.
Kiinteähintainen huolenpitosopimus kannattaisi, jos kilometrejä tulee niin paljon, että
pelkät huollot maksaisivat enemmän. Nyt ei tiedetä, onko hinta kiinteä. Lähtökohtaisesti
huolenpito on kannattava bisnes, joten asiakas ei välttämättä hyödy taloudellisesti.

Huolenpitosopimuksen kannattavuus riippuu neljästä asiasta:
-Mitä huolenpitosopimus kattaa ja riippuuko sen hinta ajomääristä
-Kuinka pitkään autoa pidetään
-Kuinka paljon autoa ajetaan
-Mitä vaihtoehtoja on

Huolenpitosopimus voi olla kannattava verrattuna siihen, että teettää kaikki huollot ja
korjaukset merkkiliikkeessä täyteen hintaan. Kannattavuus voi romahtaa, jos autoa
huolletaan ja korjataan pätevästi jossain muualla.

Tässä tapauksessa takuuaika 2 v. on sikäli riskitön, että takuu kattaa viat kokonaan
ja maksettavaksi jää vain huollot. Kannattavuus riippuu näin ollen kilometreistä:
jos ajaa niin paljon, että huoltojen hinta ylittää huolenpitosopimuksen kustannuksen,
huolenpitosopimus kannattaa. Muussa tapauksessa huolenpitosopimus ei kannata
takuuaikana. Minusta 30.000 km vuodessa ei riitä lähellekään, jotta huoltojen hinta
ylittäisi 1.356 euroa vuodessa takuuaikana.

Jos huolenpitosopimus kannatti takuuaikana, se kannattaa sen jälkeenkin. Takuuajan
jälkeen huollot jatkuvat kuten takuuaikana ja niiden suhteen laskelma ei muutu.

Jos huolenpitosopimus ei kannattanut takuuaikana, se voisi silti kokonaisuutena kannattaa,
jos autoa pidetään pitkään ja huomioidaan korjauskustannukset.

Takuuajan jälkeen virhevastuu kattaa osittain mahdollisten vikojen korjauksen.
Alle 7 vuotta vanhasta ja alle 200.000 km ajetusta Mersusta saa virhevastuun
nojalla ehkä puolet merkkiliikkeen korjauskustannuksista takaisin, tosin monasti
olisi silti halvempaa korjauttaa muualla. Kuluvia osia virhevastuu ei kata.

Jos ajaa 30.000 km vuodessa, 200.000 km raja tulee vastaan 6-7 vuodessa, jolloin
huolenpitosopimus päättyy. Minusta kuluttajansuojan ja tehtaan goodwillin suoja
yhdessä on niin hyvä, etten usko huolenpitosopimuksen kannattavan tässä tapauksessa.

Jos auton myy 6 vuotiaana ja 180.000 km ajettuna, ei sen arvoon paljon vaikuta,
onko siinä ollut huolenpitosopimus. Itsekkäästi ajatellen autoon ei myöskään kannata
teettää mitään ylimääräistä, kuten ruostesuojausta ja voimansiirron öljynvaihtoja,
vaikka ne pitkällä tähtäimellä olisivat kannattavia.

Omaa uutena ostamaani Mersua pidin 7 vuotta ja 177 tkm. Se oli huollettu merkkiliikkeessä
eikä siinä ollut koko aikana muita korjauksia kuin raidetangon päät ja etujarrupalat.
Ruostetta siinä ei ollut ja maalipinta ja vaalea sisustus olivat lähes kuin uutena.
Eihän se mikään mutkikas hybridi ollut, mutta huolenpitosopimus ei olisi kannattanut.

Kannattaa muistaa, että huolenpitosopimuksessa myydään mielenrauhaa, eikä sitä
siksi kannata arvioida pelkästään taloudellisin perustein.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja K70 »

Duunikaverilla oli uutena hankittu W212. Ei ottanut huolenpitosopimusta siihen. Myi nyt autonsa ja totesi, että pirun kalliiksi olisi soppari tullut, kun huollot on kohtuuedullisia.
Nyt hän odottaa kuin kuuta nousevaa, että saa alleen tilaamansa facelift-version. Eikä aio ottaa sopimusta siihenkään.
S212 E350CDI
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Kannattaa muistaa, että huolenpitosopimus on autoliikkeille kannattavaa bisnestä. Ei ne sitä tappiolla tee. Tässä tapauksessa ostetaan kolmannen vuoden "takuu" ja kolme huoltoa n. 4000 euron hinnalla. Huoltokustannukset ovat n 1500 euroa, joten kolmannen vuoden hinnaksi jää 2500 euroa. Autoissa on myös tuotevastuu, joka on pidempi kuin takuuaika. Polttimoilla ja pyyhkijoiden sulilla ei ole suurta merkitystä. Ammattiautoilijoilla ja muilla paljon ajavilla tilanne on taas päinvastainen, huolenpitosopimus takaa autolle tasaisen kuukausikulun joka voidaan myös vähentää verotuksessa.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Tässähän on kyse vakuutuksesta. Vakuutuksen ottaminenkaan ei ole matemaattisesti koskaan kannattavaa, koska vakuutusyhtiö hinnoittelee vakuutukset niin, että se on kannattavaa bisnestä niille, jolloin se ei voi olla kannattavaa vakuutuksenottajille (pl. tietenkin vakuutuspetokset jne)

Toisaalta vakuuttaminen on järkevää silloin kun riski realisoituessaan ylittää vakuutuksenottajan sietokyvyn. Harva meistä haluaisi olla tilanteessa jossa vakuuttamaton talo palaa tai välttämätön sairaalalento kotimaahan jää tekemättä koska ei ole matkavakuutusta.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa kysyisin itseltäni, voiko autoon tulla joku niin kallis remontti (jonka huolenpitosopimus kattaa, mutta takuu tms ei), että se ylittää taloudellisen sietokykyni. Jos voi, kannattaa huolenpitosopimusta harkita. Jos ei, niin jättäisin ottamatta.

e: esim valtiohan ei tietääkseni vakuuta omaisuuttaan (pl. lakisääteiset vakuutukset), koska mikään yksittäinen vahinko ei ylitä valtion taloudellista sietokykyä, ja matemaattisesti laskien vakuuttaminen tulisi valtiolle kalliimmaksi kuin vahinkojen kustannukset.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja TTL »

Tarjottu on jo moneen aiempaan Mersuun vaan en ole ottanut enkä ota tuohon tulevaankaan. Takuu saa riittää. Jos jotain isompaa brakaa ennen seuraavaan vaihtoa, tekisi se Vehon imagolle huonoa olla antamatta good williä. 300 hybridi näytetään laskettavan kutoskoneisten rinnalle huolenpitosopimuksen kustannusten puolesta, vaikka siinä onkin nelkku.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja th56307 »

Olen myös hylännyt joka vaihdon yhteydessä. Takuu kattaa kaksi vuotta ja jos normaalikäytössä olleeseen Mersuun tulee jotain isoa kolmantena vuonna kilometrien ollessa vielä maltilliset, en myöskään usko että Veholla on varaa olla ottamatta osaa talkoisiin. Hyvin tässä on asiaa jo pohdittu, ilmaista lounasta ei ole. Vakuutushan se on, joskus kannattaa olla kun jotain sattuu mutta suurin osa maksaa tyhjästä materian suhteen. Jokainen arvottaa itse oman mielenrauhansa hinnan.

Täällä USAssa voi ostaa uuden auton oston yhteydessä pakettina kahden vuoden huollot. Eli kaksi seuraavaa huoltoa tämän hetken hinnat -30%. Se oli mielestäni järkevä ostos, siinä saa ihan hyvän koron rahoilleen. Huoltojen hinnat varmasti nousevat vuosittain ja 30% on merkittävä summa rahaa. Tämä paketti saisi tulla Suomeenkin.

Toinen mielenkiintoinen lisäpaketti oli DuPont. Myyjä käsitteli sisätilat ja kovavahasi ulkoa. Jos sisätiloihin tulee mikä tahansa vaurio (tahra, repeämä, reikä, tupakanpolttama (en polta eikä kukaan polta minun autossani)...) voin viedä auton heille. Jos he eivät saa putsattua/korjattua, he vaihtavat likaisen/rikkinäisen osan uuteen. Kaksi vuotta tätä maksoi USD 499 eli noin EUR 380. Mielestäni edullinen kun sisältää kovavahan, verhoilun käsittelyn ja kolmen vintiön kanssa turva sisustukselle kahdeksi vuodeksi. Jälleen kerran, mitä kukakin arvostaa.
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja Legge »

th56307 kirjoitti:Olen myös hylännyt joka vaihdon yhteydessä. Takuu kattaa kaksi vuotta ja jos normaalikäytössä olleeseen Mersuun tulee jotain isoa kolmantena vuonna kilometrien ollessa vielä maltilliset, en myöskään usko että Veholla on varaa olla ottamatta osaa talkoisiin.
Valitettavasti se ei ole uskon asia, kokemusta on. Taistelemalla saa toki prosentteja ja ehkä myyjältä vielä muutaman päälle. Kenties kuluttajaviranomaisen kannan hankkimalla vielä enemmän.

Komppaan kuitenkin, että E300:n tapauksessa hinta kolmannen vuoden vakuutukselle tulee liian kalliiksi. Pääsee jo hyvälle tuntipalkalle, kun vian sattuessa kirjoittelee itse reklamaatioita suuntaan ja toiseen. Itse otin A-sarjalaiseen sopparin. Siinä jää kolmannen vuoden hinnaksi alle tonni, jonka maksan mielelläni mielenrauhasta.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Tepsun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 31.03.2013 21:17

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja Tepsun »

Hienoja pohdintoja! Kiitos kaikille! En todennäköisesti tule ottamaan tätä autooni! On totta, että auton takuuaikana tuo on todella kallista puuhaa.. :/ Taisi olla 18 päivä tätä kuuta kun vedolla on aamubrunssi, jossa on esillä uusi facelift e.stä ja uusi cla. Täytyy siis mennä katsomaan mitä tuli tilattua. :D
Mercedes Benz e 300 bluetec hybrid w212 vm.13
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja TTL »

Minkälaisia toimitusaikoja uudelle hybridi-Eemelille lupailtiin? Itsellä hyasintinpunainen maali ja ajoavustimet siirsivät kesäkuun tuotantoon.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Tepsun kirjoitti:Terve,

Tein tässä tilauksen uudesta E300 bluetec a premium Business facelift autosta. Autoon tuli Business varustelun lisäksi amg sportti -paketti, käännettävän takaselkänojat ja comand online -multimedia järjestelmä. Minulle tarjottiin vehon huolenpitosopimusta kolmeksi vuodeksi. Kilometrejä tulee noin 30000km vuoteen, joten hinta olisi 113€ kuukaudessa. Onko järkeä ottaa kyseistä huolenpitosopimusta kyseiseen autoon? Itselläni ei koskaan aikaisemmin ole ollut mersua, joten huoltojen hinnoista ja muista korjauksista ei ole käsitystä.

Tuohon kilommetrimäärään tulee 3-huoltoa joihin toisessa tai 3 huollossa myös vaihteiston öljynvaihto. Huollot maksaa alle 2000euroa yhteensä,eli helppo laskea kannattaako.Kolmas vuosi jos jotain isompaa ilmenee menee kuitenkin takuuseen,koska kilommetrimäärä nuin alhainen. Ei tarkoita jos takuu loppuu ettei virhevastuu ole voimassa,tuotteen pitää lain mukaan kestää sen oletettu kestoikä. Nuitten 4-pyttyisten kanssa ollut vähän jakopää ja suutiongelmia mutta eiköhän nekin ole jo korjattu!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Jaa että nää hybridien sähkö/akku härveleihin ei liity mitään erityistä huoltoa ? Tai voikohan nämä vikaantua miten . No takuu tottakai korvaa .
Tepsun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 31.03.2013 21:17

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja Tepsun »

TTL kirjoitti:Minkälaisia toimitusaikoja uudelle hybridi-Eemelille lupailtiin? Itsellä hyasintinpunainen maali ja ajoavustimet siirsivät kesäkuun tuotantoon.
Toimitusaika on n. 3kk.
Mercedes Benz e 300 bluetec hybrid w212 vm.13
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Otin tänään jatkotakuun autooni täällä Saksassa. Halvemmalla sai kun otti suoraan kahdeksi vuodeksi. Eli olin siis auton kaksi ensimmäistä vuotta uuden auton takuulla ilman muita kuin huoltokustannuksia. Kaksi seuraavaa vuotta ovat vastaavalla takuulla hintaan 829€ eli 414,50/vuosi. Hintaan ei kuulu perushuoltoja. Hintaero Suomeen on kyllä aivan käsittämätön. Tuo takuupaketti on autokohtainen eli jos myyn auton niin takuu menee auton mukana. Yritin kysellä onko tuo voimassa Suomessa kuten Junge Sterne takuu, kun molemmat ovat tehtaan antamia, mutta en saanut selvää vastausta. Muutenhan tuo voisi olla hyvä vaihtoehto tuntiauton tuojalle, jos auto ei ole Junge Sterne.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
soikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 19.04.2007 07:47
Paikkakunta: kymi

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja soikka »

Suosittelen lämpimästi että otat tuon huolenpitosopimuksen niin pitkäksi aikaa takuun jälkeen kun autoa aiot pitää, ihan omien kokemusten perusteella. Minulla oli 50+ k€ arvoinen , suht vähän ajettu MB Bluetec , josta porsi moottorinohjausyksikkö 3 kertaa, suuttimet 2 kertaa tms, onneksi meni MB piikkiin kun kustannukset oli luokkaa 10 000 €. Uusi tekniikka on aina arvoitus ..

Takuun aikana on tietenkin suojassa mutta kun se loppuu aikanaan.. ja kun kyse on taas kerran uudesta tekniikasta , HYBRID tekniikasta, voi vain arvata että mahdolliset korjauskulut ovat taas jotain ennennäkemätöntä :)
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

soikka kirjoitti:Suosittelen lämpimästi että otat tuon huolenpitosopimuksen niin pitkäksi aikaa takuun jälkeen kun autoa aiot pitää, ihan omien kokemusten perusteella. Minulla oli 50+ k€ arvoinen , suht vähän ajettu MB Bluetec , josta porsi moottorinohjausyksikkö 3 kertaa, suuttimet 2 kertaa tms, onneksi meni MB piikkiin kun kustannukset oli luokkaa 10 000 €. Uusi tekniikka on aina arvoitus ..

Takuun aikana on tietenkin suojassa mutta kun se loppuu aikanaan.. ja kun kyse on taas kerran uudesta tekniikasta , HYBRID tekniikasta, voi vain arvata että mahdolliset korjauskulut ovat taas jotain ennennäkemätöntä :)
Kuulostaa äkkiseltään siltä, että olisi hyvinkin saattanut mennä MB piikkiin joka tapauksessa (virhevastuu)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Eiköhän nuo huolenpitosopimukset ole laskettu siten, että hyöty ostajalle tulee vasta taksiauton kilometreillä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

M.K kirjoitti:Eiköhän nuo huolenpitosopimukset ole laskettu siten, että hyöty ostajalle tulee vasta taksiauton kilometreillä.

Mutta taksiin huolenpitosopimus maksaakin jo aivan eriluokkaa,sen takia monesti auto vaihdetaan 2vuoden välein!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Tepsun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 31.03.2013 21:17

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja Tepsun »

Joo, kuulema aika monesti nykyään otetaan takseihin tuota huolenpitosopimusta. Ei millään malttaisi odottaa vielä paria kuukautta, että saisi ekan mersun alle. Uusia eemeleitä olen parit kappaleet täällä Helsingissä jo nähnyt. :D
Mercedes Benz e 300 bluetec hybrid w212 vm.13
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja TTL »

:evil: Tilaus tammikuun lopulla sisään, lupaus toimituksesta kesäkuun puolivälissä. Ilmoitettiin nyt sitten 10 viikon lisäviiveestä :evil: Punainen maali lopussa tehtaalta... Miten lievät muut uusia Eemeleitään saaneet toimitukseen? Viime viikolla Lontoossa käydessä noita jo katukuvassa vilahteli tiheään. Ainut lohtu taitaa olla vuosimallin vaihdoksessa, eikös ne elokuussa tehtävät autot ole jo seuraavaa mallivuotta?
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja D-MB »

TTL kirjoitti::evil: Tilaus tammikuun lopulla sisään, lupaus toimituksesta kesäkuun puolivälissä. Ilmoitettiin nyt sitten 10 viikon lisäviiveestä :evil: Punainen maali lopussa tehtaalta... Miten lievät muut uusia Eemeleitään saaneet toimitukseen? Viime viikolla Lontoossa käydessä noita jo katukuvassa vilahteli tiheään. Ainut lohtu taitaa olla vuosimallin vaihdoksessa, eikös ne elokuussa tehtävät autot ole jo seuraavaa mallivuotta?
Lokakuun tuotannosta saisi kai jo uutta yhdeksänvaihteista automaattia. Itse olen aivan kahden vaiheilla ostaako SLK vai E-sarjan cabrio. Minulla meni kaksi viikkoa tottua noihin Cabrio/Coupe valoihin ja nyt auto jo näyttää aivan jumalaiselta.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
känniääliö
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 18.02.2016 16:01

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja känniääliö »

ostin w 211-09 ja siihen huolenpidon silloin uutena
aj nyt 140 tkkm
huolenpitoon vaihdettu:
etuiskarit x2
taka-llmapussi
jousituksen kompura
ohjausakseli
takaluukun "iskarit"
ylä/alapallot
etujousi
peruutustutkan antureita
takatukivarret
xenon polttimo
+ huollot
pyyhkijänsulkia..
akku
paikkaussarja vanhentuneen tilalle
Ea-laukku vanhentuneen tilalle!! :).
Pari kertaa hajettu hinurilla talvella(perse maassa)(ongelma kovilla pakkasilla) vikaa yritetty korjata, siinä onnistumatta. Tuotu hinurilla auto tilalle
ny ei pelaa ajotietokoneen näyttö ja kolisee montussa( menee taas Veholle.)
kyllä on hintansa tianannu.
Eikä tarvi työnvastaanottajien kanssa tapella, kuka maksaa, mitä maksaa
ps. olishan se mukavaa ettei tarviis vehon kuppilassa istua odottelemassa korjausta niin usein.
Jos mulle tulis vielä mersu, ottaisin ehdottomasti huolenpidon.
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Huolenpitosopimus E300 hybrid

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Otin w 205 huolenpitosopimuksen ja yhdellä pyyhkijän sulkaparilla sopimus kuitattu. Assyst A huolto358 ja B huolto 420 euroa ja sopimuksen vuosihinta vajaa 360 euroa ensimmäiset kolme vuotta meidän tapauksessa.
Vastaa Viestiin