Mittaristoja Motometer ja VDO ?
Mittaristoja Motometer ja VDO ?
Kiinnitinpä huomiota tuohon Mersun mittaristopolitiikkaan.
Miksi joissakin Mersuissa on Motometer, ja joissakin VDO :n valmistama mittaristo? Onko joku logiikka vai sattumanvaraista? Onko laadussa eroa?
Meneekö se samaan tyyliin kuin esim, lampuissa, Valeo, ja Bosch, molempien osia tehtaalla korissa ja sattumanvaraisesti laitetaan kumpaa vain?
Miksi joissakin Mersuissa on Motometer, ja joissakin VDO :n valmistama mittaristo? Onko joku logiikka vai sattumanvaraista? Onko laadussa eroa?
Meneekö se samaan tyyliin kuin esim, lampuissa, Valeo, ja Bosch, molempien osia tehtaalla korissa ja sattumanvaraisesti laitetaan kumpaa vain?
Re: Mittaristoja Motometer ja VDO ?
Minusta ennen 1993 esitellyissä Mersuissa on käytetty vain ja ainoastaan VDO:n mittareita. Minkälaisissa malleissa olet noita Motmetereitä nähnyt?Benzo kirjoitti:Kiinnitinpä huomiota tuohon Mersun mittaristopolitiikkaan.
Miksi joissakin Mersuissa on Motometer, ja joissakin VDO :n valmistama mittaristo? Onko joku logiikka vai sattumanvaraista? Onko laadussa eroa?
Meneekö se samaan tyyliin kuin esim, lampuissa, Valeo, ja Bosch, molempien osia tehtaalla korissa ja sattumanvaraisesti laitetaan kumpaa vain?
W202:ssa (vai W168:ssa) taisi olla Magneti Marellin mittarit. No, sehän tituleerattiinkin "Rettungswageniksi".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ainakin velipojan 300CE:ssä on Motometerin nopeus-/matkamittari, joka lienee peräisin 5-vaihteisella automaatilla varustetusta W/S/C/A124 24V:stä tai mahdollisesti 320:stä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Onko siinä Tähti varaosanumeron edessä?Pasi M. kirjoitti:Ainakin velipojan 300CE:ssä on Motometerin nopeus-/matkamittari, joka lienee peräisin 5-vaihteisella automaatilla varustetusta W/S/C/A124 24V:stä tai mahdollisesti 320:stä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Re: Mittaristoja Motometer ja VDO ?
W168:ssa on Magneti Marelli, toki voi olla muissakin mutta aakkosessa nyt ainakin.Timo L. kirjoitti: W202:ssa (vai W168:ssa) taisi olla Magneti Marellin mittarit. No, sehän tituleerattiinkin "Rettungswageniksi".
Kumpaa tarkoitat tuolla Rettungswagenilla? Mitäs muuten tarkoittaa?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Kävin tsekkaamassa tuon mittarin ja kyllä siinäkin oli tähti varaosanumeron edessä. Varaosanro on muuten 124 542 74 69, eli mittari on alunperin ollut 220CE / E220:ssa. Ei oo ihmekään sitten, että näyttää 10-15% liian vähän.
Ja taitaa vielä kaiken lisäksi olla manuaalivaihteisen mittari, kun nelosen vaihtokohta on hieman kahdensadan jälkeen. Ei kai noihin 220:siin tainnut edes saada 5-pykäläistä tomaattia?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
W202:sta tarkoitin. Heribert Hofnerin 6-osainen Mercedes-Benz -kirjasarja päättyi W202:een, ja sen luvun otsikkona oli tuo "Rettungswagen". Tuolloin 1990-luvun alussa Tehtaan talous ei kai ollut missään parhaassa tuloskunnossa. W140 oli imenyt kovasti kehitysvaroja, eikä sen kauppa käynyt. W124 alkoi olla elon ehtoopuolella etc... joten W202:sta toivottiin pelastavaa enkeliä. En muista, mainittiinko kirjassa esim. osahankinnoista "epäilyttävistä lähteistä" (lue: muualta kuin perinteisiltä Boschilta, VDO:lta jne.).Benzo kirjoitti:Rettungswagen = Rescue car , eli pelastusauto,, niin mutta millä perusteella ja kumpi ?
Joka tapauksessa sarja löytyi täydellisenä vielä toissa vuonna Joensuun kaupunginkirjastossa, suosittelen!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
juha kirjoitti:Nykyisessä 220E:ssä motometer, aiemmassa 200D:ssä vdo. Kummatkin vuodelta '93. Olisko niin että motometeriä on ollut enemmän bensavehkeissä / bensa -automaateissa?
Eli, edelleen ainut W201 kkösen Motometer

Rupesin sen verran miettimään tuota Timo L: n teoriaa että erästä kautta laitoin Saksaan tehtaalle tiedustelun sellaiselle osastolle joka käsittelee tällaisia kysymyksiä valmistenumeron perusteella, ja vastaus oli että siinä on jompi kumpi, mahdoton sanoa kummalla mittaristolla se on lähtenyt, ja heidän mukaansa oli molempia käytössä silloin kun tuo W201 kkönen lähti tehtaalta