kannattaako ostaa "kilometrivikainen"

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
teija &kurtonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

kannattaako ostaa "kilometrivikainen"

Viesti Kirjoittaja teija &kurtonki »

Moro!

Olen jo aikani miettinyt vaihtoa ml w 163:sta 164:een. Täälläkin olen jotakin kysellyt mutta nyt olisi varmastikin mielipiteitä jakava kysymys..

Olen bongannut karvan päälle 200tkm ajetun 320 cdi:n, hintaero 100+ ajettuihin n.-7k euroa.

On airmatic yms. eli olisiko melestänne fiksua hankkia jos vaikuttaa hyvältä ja pitää pari tonnia sivussa korjauksia varten (jotka muutenkin pitää olla) :roll: ja jäisi vähän sivuunkin :)

Vai onko noilla kilometreillä odotettavissa jotain perusvikoja myllyssä, airmatikissa, tms.

En hae vastausta tyyliin : diisselillä ajaa miljoonan, vaan lähinnä sitä että onkohan sittenkään "rahansäästöä" yleisellä tasolla.
Kaikkihan ne kuitenkin yksilöitä ovat :?:
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: kannattaako ostaa "kilometrivikainen"

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Jos yleiskunto on sama molemmilla ei minua ainakaan kiinnosta mittarissa olevat numerot noin vähällä erolla.
Vähemmän ajettuun voi tulla ihan samalla tavalla vikoja, ja huoltoja tulleekin samalla tavalla.

Jos nyt nivelien jne kohdalta miettii niin koiranluita jne menee saksalaisissa 50-100tkm välein joten luultavasti samat mitkä on satkun kohdalla vaihdeltu vaihdellaan kahdensatkun kohdalla.

Toki 100tkm on matka muttei mielestäni vielä tuolla kohtaa ratkaiseva matka jos pidät autoa esim. 100-200tkm itselläsi....jos verrokit olisivat 400 ja 500tkm en tiedä olisiko silläkään väliä, molemmilla jo kärrätty kuitenkin enemmän kuin monella autolla ikinä kärrätään. Ainahan vähemmän ajetusta saa myydessä paremmin mutta maksaahan ostaessakin enemmin....eli sou?.

Valitsisin enemmän ajetun, halvemman jos kunto sama kuin vähemmän ajetulla....mutta onko se sitä ei voi sanoa ilman näkemistä ja kokemista.

E: itsehän minä juuri ostin kahdesta vaihtoehdosta, 57 ja 100tkm ajetuista enemmän ajetun...hinta eroa oli 2500€ ja enemmän ajetussa oli webastot jne jotka vähemmän ajetusta puuttui....Molemmat oli vm. 2009 mutta enempi ajettu joulukuussa rek kun vähempi ajettu kesällä. Mutta kun puhutaan italialaisesta vasta 5.000.000 konetta valmistetusta dieselistä...eikös tuo ero vastaa mersun 100tkm:ä :mrgreen:

http://www.autoitalia.nl/5-miljoen-1-3- ... roduceerd/" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, To 28.03.2013 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
koyama
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja koyama »

teija &kurtonki kirjoitti:Moro!

Olen jo aikani miettinyt vaihtoa ml w 163:sta 164:een. Täälläkin olen jotakin kysellyt mutta nyt olisi varmastikin mielipiteitä jakava kysymys..

Olen bongannut karvan päälle 200tkm ajetun 320 cdi:n, hintaero 100+ ajettuihin n.-7k euroa.

On airmatic yms. eli olisiko melestänne fiksua hankkia jos vaikuttaa hyvältä ja pitää pari tonnia sivussa korjauksia varten (jotka muutenkin pitää olla) :roll: ja jäisi vähän sivuunkin :)

Vai onko noilla kilometreillä odotettavissa jotain perusvikoja myllyssä, airmatikissa, tms.

En hae vastausta tyyliin : diisselillä ajaa miljoonan, vaan lähinnä sitä että onkohan sittenkään "rahansäästöä" yleisellä tasolla.
Kaikkihan ne kuitenkin yksilöitä ovat :?:
Se on edellisistä käyttäjistä kiinni tuntuuko se +100tkm missään.Jos on reilusti halvempi vastaavaan myynnissä olevaan niin kannattaa olla tarkkana.Asiantuntija mukaan jos oma tieto taito ei riitä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
teija &kurtonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja teija &kurtonki »

Näin vähän itsekin tuuminut... Täytyy katsoa ajan kanssa, hinta tosiaan kohtuuhalpa ettei ole miinoja.

Samaa mieltä lopen uupuneen kanssa ettei se kilometrimäärä mahdoton ole, sitä lähinnä että onko esim. yleisiä vikoja tyyliin uusittava n. 200tkm kohdalla tms...
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
soikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja soikka »

Ei tuo nyt ole vielä mikään iso km määrä, ja siihen voi ajella 100 t km lisää eikä arvo kauheasti alene. Se mitä harkitseisin kyllä on tuo airmatic, joka ennenmmin tai myöhemmin kilahtaa ja on kallis korjata. Toki jos varaan sen 2 k€ siihen niin...

164 malli on muuten hyvässä maineessa ja tuo 320 kone samoin. Laatikon ja jakovaihteiston historia ja kuntokin on tietysti tarkistettava..
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Vastaa Viestiin