Kylmäkäynnistyssuutin löyty mutta...???
Kylmäkäynnistyssuutin löyty mutta...???
Oon paininu tovin kylmäkäynnistys ongelman kanssa ja seuraavaks vois katsoa kylmäkäynnistyssuuttimen mutta missä se sijaitsee määräjakajalta ei lähde kun kaksi putkea alempana ja molemmat menee paineensäätimelle ja yks lähtö on mutta siinä on pelkkä pultti oisko siinä ollu joskus putki suuttimelle voisko joku katsoa omasta pirssistä niin tulis selvyys tuohonkin
Mistä vois etsiä sen suuttimen paikkaa sinne on varmasti pitänyt kans lyödä joku tulppa
Auto siis 2.3-16v
LISÄTTY...
ELI AUTO LÄHTEE KÄYNTIIN HYVIN KYLMÄNÄ, MUTTA EI KÄY TYHJÄKÄYNNILLÄ VAAN SAMMUU HETI JOS EI PAINA KAASUA POLKIMESTA
Mistä vois etsiä sen suuttimen paikkaa sinne on varmasti pitänyt kans lyödä joku tulppa
Auto siis 2.3-16v
LISÄTTY...
ELI AUTO LÄHTEE KÄYNTIIN HYVIN KYLMÄNÄ, MUTTA EI KÄY TYHJÄKÄYNNILLÄ VAAN SAMMUU HETI JOS EI PAINA KAASUA POLKIMESTA
Viimeksi muokannut M.R, Ti 26.10.2004 17:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Re: Kylmäkäynnistyssuutin missä???
Tuon näköistä palikkaa kun etsit.
8-valvessa se ompi siinä kakkos ja kolmos mukien välissä, heti siitä määränjakajasta vasemmalle.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Joo pittääpi yrittää huomenna keritä mulkasta vähän tarkemmin ja käydä optikolla jos ei löydy, mut eikös venttiilille pitäs lähtee putki paineensäätimeltä vai
Kiitos hyvästä kuvasta
Kiitos hyvästä kuvasta
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Jos en nyt ihan mehtää muistele, niin kauroja tuo palikka saapi määränjakajan kyljestä, ihan kunnon rautaputkella evästetään häntä.M.R kirjoitti:Joo pittääpi yrittää huomenna keritä mulkasta vähän tarkemmin ja käydä optikolla jos ei löydy, mut eikös venttiilille pitäs lähtee putki paineensäätimeltä vai
Kiitos hyvästä kuvasta
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Suutin
Sijaitsee 2 ja 3 pytyn välissä imusarjassa,kylmänä antaa lisäevästä 1,5 sekuntia ja lämpimässä koneessa on aika 0.5 sekuntia.On anturiohjattu,tsekkaa toimiiko imusarjan esilämmitys,piuha tulee laippaan 2 pytyn kohdalla imusarjan alapuolelle.
Joo siks se varmaan tekee sen kun laittaa käyntiin niin kiekat nousee parin sekunnin ajaksi kylmänä sinne 2000 ja lämpimänä 2500
Mutta mikä vaikuttaa siihen kun moottori on kylmä ja se ei käy tyhjäkäynnillä ilmeisesti kylmäkäynnistyssuutin ei kun se vaikuttaa noin vähän aikaa
Miten sen imusarjan esilämmityksen voi testata
Onko imuilman lämpötila-anturi se mihin menee kaksi ilmeisesti alipaineletkua siinä moottorin ylhäällä etuosassa vai onko se siinä ilmanputsarin kotelossa
Ois kyllä hyvä saada ennen talvea toimimaan tuo tyhjäkäynti kylmällä
Mutta mikä vaikuttaa siihen kun moottori on kylmä ja se ei käy tyhjäkäynnillä ilmeisesti kylmäkäynnistyssuutin ei kun se vaikuttaa noin vähän aikaa
Miten sen imusarjan esilämmityksen voi testata
Onko imuilman lämpötila-anturi se mihin menee kaksi ilmeisesti alipaineletkua siinä moottorin ylhäällä etuosassa vai onko se siinä ilmanputsarin kotelossa
Ois kyllä hyvä saada ennen talvea toimimaan tuo tyhjäkäynti kylmällä
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Joo mittasin kylmäkäynnistyssuuttimelle tulevasta johdosta niin ei tullu jännitettä ollenkaan ei startatessakaan eikä muullonkaan mistähän tuo voisi johtua
Minkälainen jännite suuttimelle pitäs tulla
Lisäilmaventtiilillekkään ei tullu jännitettä ollenkaan vaikka miten mittas...
Kylmäkäynnistyssuuttimelta kun ottaa virtajohdon pois niin ei mitään vaikutusta mutta kun lisäilmaventtiilin johdon ottaa pois niin ei tee enää käynnistettäessä sitä että lyö kierrokset kylmänä2000/kuumana2500kier/min ja kaasu ei jää enää päälle kierrosten mentäessä yli 2500
Minkälainen jännite suuttimelle pitäs tulla
Lisäilmaventtiilillekkään ei tullu jännitettä ollenkaan vaikka miten mittas...
Kylmäkäynnistyssuuttimelta kun ottaa virtajohdon pois niin ei mitään vaikutusta mutta kun lisäilmaventtiilin johdon ottaa pois niin ei tee enää käynnistettäessä sitä että lyö kierrokset kylmänä2000/kuumana2500kier/min ja kaasu ei jää enää päälle kierrosten mentäessä yli 2500
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Eikö kellään olis villiä veikkausta tuosta vian aiheuttajasta
Tuntuu kun virtaa ei tulis koko kylmäkäynnistyspiirille
Tuntuu kun virtaa ei tulis koko kylmäkäynnistyspiirille
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Arvauksia:M.R kirjoitti:Eikö kellään olis villiä veikkausta tuosta vian aiheuttajasta
Tuntuu kun virtaa ei tulis koko kylmäkäynnistyspiirille
Moottorin lämpötila-anturi.
Kaasuläpän asentotunnistin viallinen tai säätö pielessä.
Polttoaineen paineet pielessä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Lämpötila-anturi kunnossa kokeiltu uudella anturilla...
Kaasuläpän asentotunnistin vois olla mut kai kylmäkäynnistyssuuttimelle pitäs tullä jännitettä
Voisko olla jos polttoaineen paineet ois liian kovalla niin kaasu jää vähäks aikaa päälle
On aika omituinen vika
Kaasuläpän asentotunnistin vois olla mut kai kylmäkäynnistyssuuttimelle pitäs tullä jännitettä
Voisko olla jos polttoaineen paineet ois liian kovalla niin kaasu jää vähäks aikaa päälle
On aika omituinen vika
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Ei vaan just polttoainepumpun rele.M.R kirjoitti:Eli tarkoitatko ylijännitesuojarelettä
KUVA
17 suojarele
18 polttoainepumpun rele
19 pa-pumppu
29 käynnistyssuutin
31 lämpöaikakatkaisin
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Ööh veikkaus...akun takana olevan muovin takana.M.R kirjoitti:Missähän kohti tuo rele sijaitsee oisko tietoo
http://www.tim.hi-ho.ne.jp/w201/fuel-pump-relay.htm
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Käytin kyllä tuonkin releen auki mutta en havainnut silmin nähtävää vikaa siinä hyvät sivut oli vielä kun sais tekstin näkymään oikein kun näky vain siansaksaa
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
- ex-voortman
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
- Paikkakunta: Kankaanpää
- Viesti:
Kyllä tuo kuvassa oleva on b-pumpun rele.
Niin ois kiva tietää mikä rele on missäkin.
Mistähän sais kirjan joka kertoo tuosta 16v
Mutta eikös ecu:n kautta tule virta ja ohjaus tuolle kylmäkäynnistyssuuttimelle, mut tuleeko eculle virta ylijännitesuojan kautta eli voisko vaka olla siinä
Niin ois kiva tietää mikä rele on missäkin.
Mistähän sais kirjan joka kertoo tuosta 16v
Mutta eikös ecu:n kautta tule virta ja ohjaus tuolle kylmäkäynnistyssuuttimelle, mut tuleeko eculle virta ylijännitesuojan kautta eli voisko vaka olla siinä
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Kiitoksia vastauksista
Joo eli auto toimii muuten hyvin mutta kylmänä käynnistettäessä lähtee hyvin käyntiin mutta ei jaksa käydä tyhjäkäynnillä ollenkaan vaan sammuu ja jos heti lähtee ajamaan auto nykii ja sammuu pitää kikkailla kaasupolkimen kanssa pitää kaasua varovasti noin 1000 kierroksen paikkeilla kunnes kone kone lämpiää.
Auton lämmettyä käy hyvin tyhjäkäyntiä ja toimii muuten normaalisti mutta kun painaa kaasua yli 2500-3000 kierroksen niin kaasu jää päälle muutaman sekunnin ajaksi 2000 kierrokseen. Kaasu jää päälle myös kylmänä kaasuttaessa.
Mittasin kylmäkäynnistyssuuttimelle tulevista johdoista jännitettä mutta missään vaiheessa sinne ei sitä tullu ei myöskään lisäilmaluistimelle joten joku virta homma on sökö. Pitäisi tosiaan etsiä jostain se B-pumpun rele ja kokeilla sitä.
Voiko kylmäkäynnistyssuuttimelle kokeilla suoraan 12v vai onko sille joku eri jännite
Joo eli auto toimii muuten hyvin mutta kylmänä käynnistettäessä lähtee hyvin käyntiin mutta ei jaksa käydä tyhjäkäynnillä ollenkaan vaan sammuu ja jos heti lähtee ajamaan auto nykii ja sammuu pitää kikkailla kaasupolkimen kanssa pitää kaasua varovasti noin 1000 kierroksen paikkeilla kunnes kone kone lämpiää.
Auton lämmettyä käy hyvin tyhjäkäyntiä ja toimii muuten normaalisti mutta kun painaa kaasua yli 2500-3000 kierroksen niin kaasu jää päälle muutaman sekunnin ajaksi 2000 kierrokseen. Kaasu jää päälle myös kylmänä kaasuttaessa.
Mittasin kylmäkäynnistyssuuttimelle tulevista johdoista jännitettä mutta missään vaiheessa sinne ei sitä tullu ei myöskään lisäilmaluistimelle joten joku virta homma on sökö. Pitäisi tosiaan etsiä jostain se B-pumpun rele ja kokeilla sitä.
Voiko kylmäkäynnistyssuuttimelle kokeilla suoraan 12v vai onko sille joku eri jännite
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Juu menee kyllä mielenkiintoiseks
Kokeilin laittaa virran suoraan akulta kylmäkäynnistyssuuttimelle kun auto oli kylmä mutta ei avittanut sekään vaan toimi vielä huonommin kuin ilman suuttimen tuomaa kakkua...
Otin vielä venttiilikopan, lisäilmaluistimen ja kylmäkäynnistyssuuttimen välisen etkun ja kytkin suoran virran kylmäkäynnistyssuuttimelle se suihki kyllä bensaa ja kuulu napsaus aina kun kytkin suoran virran akulta
Saakohan kone jo nyt kakkua liikaa kylmänä käynnistettäessä jostain syystä koska ainakaan pakkosyöttö kylmäkäynnistyssuuttimella pahenti vaan asiaa ja kone kävi vielä huonommin
Ja aina kun lisäilmaluistimen tai kylmäkäynnistyssuuttimen johto on irti niin kaasu ei jää päälle muutamas sekunnis sinne 2000rpm käynnistettäessä eikä kierrosten nuostessa yli 2500rpm kuten norm. kun johdot on paikoillaan.
En jymmarra
Viisaammat jelppiä
Kokeilin laittaa virran suoraan akulta kylmäkäynnistyssuuttimelle kun auto oli kylmä mutta ei avittanut sekään vaan toimi vielä huonommin kuin ilman suuttimen tuomaa kakkua...
Otin vielä venttiilikopan, lisäilmaluistimen ja kylmäkäynnistyssuuttimen välisen etkun ja kytkin suoran virran kylmäkäynnistyssuuttimelle se suihki kyllä bensaa ja kuulu napsaus aina kun kytkin suoran virran akulta
Saakohan kone jo nyt kakkua liikaa kylmänä käynnistettäessä jostain syystä koska ainakaan pakkosyöttö kylmäkäynnistyssuuttimella pahenti vaan asiaa ja kone kävi vielä huonommin
Ja aina kun lisäilmaluistimen tai kylmäkäynnistyssuuttimen johto on irti niin kaasu ei jää päälle muutamas sekunnis sinne 2000rpm käynnistettäessä eikä kierrosten nuostessa yli 2500rpm kuten norm. kun johdot on paikoillaan.
En jymmarra
Viisaammat jelppiä
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
eli ryyppy toimii, tosin huikka on päällä max. 10sek.(-20c) eli varmaan tukehtukin...! lämpötila anturi kokeiltu. käynnistyksen jälkeinen kierrosluvun lisäys on ohjainlaitteen hommia mutta se voi jättää sen tekemättä mm. jos jokin anturitieto puuttuu tai ylivirtasuoja on pimeänä, tällöin pitäisi kyllä olla myös abs:n pimeänä? saavat virran kummatkin ylivirtasuojalta.....? entäpä liitokset, oletko käynyt läpi kaikki ruuttaan liittyvät liittimet..... kosketushäiriö..... ilmakurkunkatkaisin tai mikrokatkaisin ei tunnista tyhjäkäyntiä, eli väärässä säädössä....tai tyhjäkäynnin säädin ei toimi.... saatko tyhjäkäyntisäätimen käsiruuvista säädettyä lisää kierroksia ..... kokeile näitä....
Joo kyllä kylmäkäynnistyssuutin toimi kun suoraan kytkin virrat siihen mutta sille tulevista johdoista ei ole tullu jännitettä missään vaiheessa vaikka olen kylmänä startatessa ja koneen käydessä mitannut. Ja en antanutkaan sille huikkaa kuin jotain 5 sekunttia mutta ei hyödyttänyt mitään röpötteli heti kun lähti käyntiin pahemmin ku ilman "pakkosyöttöä".
Uutta lämpötla-anturia olen kokeillut paikallaan ei vaikutusta.
Ylivirtasuoja ilmeisesti kunnossa abs:it ainakin toimii.
Kaikki näkyvät liitokset käyty läpi ensimmäisenä.
Mikrokytkin toimii mitattu.
Tyhjäkäyntisäädin eli lisäilmaluistin toimii ainakin kun laittaa 12v siihen niin luiska liikkuu ja kuusiokolo ruuvista voi säätää tyhjäkäyntiä.
Missä ilmakurkunkatkaisin sijaitsee sitä vois katsoa ja mikä sen tehtävä
Uutta lämpötla-anturia olen kokeillut paikallaan ei vaikutusta.
Ylivirtasuoja ilmeisesti kunnossa abs:it ainakin toimii.
Kaikki näkyvät liitokset käyty läpi ensimmäisenä.
Mikrokytkin toimii mitattu.
Tyhjäkäyntisäädin eli lisäilmaluistin toimii ainakin kun laittaa 12v siihen niin luiska liikkuu ja kuusiokolo ruuvista voi säätää tyhjäkäyntiä.
Missä ilmakurkunkatkaisin sijaitsee sitä vois katsoa ja mikä sen tehtävä
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
ilmakurkun katkaisin tunnistaa kaasuläpän asennon( tyhjäkäynti,osakuorma ja täysikuorma. jos kaasuläppä on liikaa auki tyhjäkäynnillä ei tieto tyhjäkäynnistä välity ohjainlaitteelle. kaasuläppähän saa olla liki kiinni tyhjäkäynnillä koska ilma johdetaan läpän ohi tyhjällä... sanoit säätäneesi tyhjää kuusioruuvista... mulla tyhjäkäynninsäätimessä musta muovinen käsiruuvijossa luistimainen kärki. ethän säätänyt tyhjäkäyntiä kaasuläpältä...
ilmakurkun katkaisin sijaitsee imusarjan 1 torven juuressa kaasuläpän akselin päässä.
tietenkin vikasi voi olla myös ilmamäärän mittalaitteen lautasessa, liikkuuko lautanen kevyesti ja palautuuko oikealle paikalleen kartion keskelle, )-----( .
seuraako määränjakaja lautasta... lautasen tyhjäliike oli muistaakseni 2.1 mm. myös epäpuhtaudet lautasella ja kartiossa saavat sen toimimaan epämääräisesti, kaasu jää päälle ym. onko sähkö hydr. säätölaitteen johto kiinni? sijaitsee siinä määränjakajan kyljessä. tuo saattaa myös aiheuttaa sen et käynnistyy mutta sammuu samantien. ajossa pistokkeelle pitäisi tulla
-40mA - +40mA ajotilanteesta riippuen. tässä tällä erää........
ilmakurkun katkaisin sijaitsee imusarjan 1 torven juuressa kaasuläpän akselin päässä.
tietenkin vikasi voi olla myös ilmamäärän mittalaitteen lautasessa, liikkuuko lautanen kevyesti ja palautuuko oikealle paikalleen kartion keskelle, )-----( .
seuraako määränjakaja lautasta... lautasen tyhjäliike oli muistaakseni 2.1 mm. myös epäpuhtaudet lautasella ja kartiossa saavat sen toimimaan epämääräisesti, kaasu jää päälle ym. onko sähkö hydr. säätölaitteen johto kiinni? sijaitsee siinä määränjakajan kyljessä. tuo saattaa myös aiheuttaa sen et käynnistyy mutta sammuu samantien. ajossa pistokkeelle pitäisi tulla
-40mA - +40mA ajotilanteesta riippuen. tässä tällä erää........
Kiitos juhnu... Sullakin ilmeisesti tuollane 16v
En säätänyt tyhjäkäyntiä kaasuläpältä kun eikös sieltä säädetä seokset.
Mulla on lisäilmaluistimessa kuusiokoloruuvi josta tyhjäkäynti muuttuu. Sulla on varmaan se kolminapanen venttiili missä on se muovinen säätö ruuvi tuossa ei ole kuin kaksi napaa ja tavallinen ruuvi. Ja eikös tyhjäkäynti ilma mene just tuon lisäilmavenan kautta.
Ilmamäärämittarin lautanen liikkuu sormilla painettaessa normaalisti ja jää keskelle niinkuin pitääkin ja painettaessa parin millin jälkeen tuntee kun määräjäkaja seuraa, mutta kun kaasuttaa ilmanputsari ollessa irti niin näkee selvästi kun lautanen jää vähäks aikaa auki niinkuin kaasukin jää päälle muutamas sekunnis
Johdot olen puhdistanut ja tarkistanut ilmamäärämittarilta.
Liittyyköhän nuo kaksi ongelmaa toisiinsa sammuminen kylmänä tyhjäkäynnistä ja kaasun päälle jääminen
Eli virtako tulee ylijännitesuojan kautta eculle ja siitä B-pumpun releelle joka ohjaa sitten sitä kylmäkäynnistys piiriä
Olettasin että kyseessä vois olla joku sähkövika koska jänitettä ei näyttäs tulevan ainakaan lisäilmaventtiilille eikä kylmäkäynnistyssuuttimelle
En säätänyt tyhjäkäyntiä kaasuläpältä kun eikös sieltä säädetä seokset.
Mulla on lisäilmaluistimessa kuusiokoloruuvi josta tyhjäkäynti muuttuu. Sulla on varmaan se kolminapanen venttiili missä on se muovinen säätö ruuvi tuossa ei ole kuin kaksi napaa ja tavallinen ruuvi. Ja eikös tyhjäkäynti ilma mene just tuon lisäilmavenan kautta.
Ilmamäärämittarin lautanen liikkuu sormilla painettaessa normaalisti ja jää keskelle niinkuin pitääkin ja painettaessa parin millin jälkeen tuntee kun määräjäkaja seuraa, mutta kun kaasuttaa ilmanputsari ollessa irti niin näkee selvästi kun lautanen jää vähäks aikaa auki niinkuin kaasukin jää päälle muutamas sekunnis
Johdot olen puhdistanut ja tarkistanut ilmamäärämittarilta.
Liittyyköhän nuo kaksi ongelmaa toisiinsa sammuminen kylmänä tyhjäkäynnistä ja kaasun päälle jääminen
Eli virtako tulee ylijännitesuojan kautta eculle ja siitä B-pumpun releelle joka ohjaa sitten sitä kylmäkäynnistys piiriä
Olettasin että kyseessä vois olla joku sähkövika koska jänitettä ei näyttäs tulevan ainakaan lisäilmaventtiilille eikä kylmäkäynnistyssuuttimelle
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
joo samanlainen kulkine on.... bensapumppu saa virtansa eripaikasta kuin ecu ja abs, oli nimittäin tuo ylivirta pimeänä ja keksintö vielä liikkui.....
sanoit että ilmamäärämittarin lautanen toimii ok mutta kun kierrokset jäävät päälle....onko kaasu vipu palautunut kokonaan...koska jos lautanen jää auki ja kone kierroksille, täytyy joko kaasuläpän jäädä raolleen tai tyhjäkäynninsäätimen aivan selälleen jotta alipaine vetää lautasta
kaasuläpällä myös eril. säätö josta säädetään myös ilmakurkunkatkaisija,
löytyy kun katsot sytkäboxin kohdalta ilmamäärämittarin alaosaa...joo se seos on siellä pääly puolella3mm kuuskolo... eli tarkasta että läppä menee kiinni.
mutta jos tyhjäkäynnin säätimelle ei tule virtaa.......... tuohon on vaikea sanoa mitään koska virta tulee suoraan eculta jonka siis pitäisi siis saada virtaa ja
myös toimia....... täytyy katsoa huomen kaaviosta jos jotain vielä..................
huikan ohjaus tässä mallissa muista poiketen pumpun releessä eli jos venttiilille ei tule virtaa, lämpötila anturi kokeiltu niin syy oltava pumpun releessä. mutta ettäkö lähtee silti hyvin käymään...... omassani oli tosi pitkä viäteri. oli nimittäin tuokin vaiva.........ja katkaisijan kautta ryypytettynä lähti hyvin käymään vaikka samaan aikaan myös ylivirta oli sökö ja ecu kokonaan pois
pelistä.... unohtamatta sitä että myös jakopää oli sekasin...... kaikki saman aikaisesti. ja ajoin autolla..... kunnes huomasin tuon jakopään........
sanoit että ilmamäärämittarin lautanen toimii ok mutta kun kierrokset jäävät päälle....onko kaasu vipu palautunut kokonaan...koska jos lautanen jää auki ja kone kierroksille, täytyy joko kaasuläpän jäädä raolleen tai tyhjäkäynninsäätimen aivan selälleen jotta alipaine vetää lautasta
kaasuläpällä myös eril. säätö josta säädetään myös ilmakurkunkatkaisija,
löytyy kun katsot sytkäboxin kohdalta ilmamäärämittarin alaosaa...joo se seos on siellä pääly puolella3mm kuuskolo... eli tarkasta että läppä menee kiinni.
mutta jos tyhjäkäynnin säätimelle ei tule virtaa.......... tuohon on vaikea sanoa mitään koska virta tulee suoraan eculta jonka siis pitäisi siis saada virtaa ja
myös toimia....... täytyy katsoa huomen kaaviosta jos jotain vielä..................
huikan ohjaus tässä mallissa muista poiketen pumpun releessä eli jos venttiilille ei tule virtaa, lämpötila anturi kokeiltu niin syy oltava pumpun releessä. mutta ettäkö lähtee silti hyvin käymään...... omassani oli tosi pitkä viäteri. oli nimittäin tuokin vaiva.........ja katkaisijan kautta ryypytettynä lähti hyvin käymään vaikka samaan aikaan myös ylivirta oli sökö ja ecu kokonaan pois
pelistä.... unohtamatta sitä että myös jakopää oli sekasin...... kaikki saman aikaisesti. ja ajoin autolla..... kunnes huomasin tuon jakopään........