Kylmäkäynnistyssuutin löyty mutta...???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Kylmäkäynnistyssuutin löyty mutta...???

Viesti Kirjoittaja M.R »

Oon paininu tovin kylmäkäynnistys ongelman kanssa ja seuraavaks vois katsoa kylmäkäynnistyssuuttimen mutta missä se sijaitsee määräjakajalta ei lähde kun kaksi putkea alempana ja molemmat menee paineensäätimelle ja yks lähtö on mutta siinä on pelkkä pultti oisko siinä ollu joskus putki suuttimelle voisko joku katsoa omasta pirssistä niin tulis selvyys tuohonkin :?: :?: :?:
Mistä vois etsiä sen suuttimen paikkaa sinne on varmasti pitänyt kans lyödä joku tulppa :?: :?: :?:

Auto siis 2.3-16v :wink:

LISÄTTY...
ELI AUTO LÄHTEE KÄYNTIIN HYVIN KYLMÄNÄ, MUTTA EI KÄY TYHJÄKÄYNNILLÄ VAAN SAMMUU HETI JOS EI PAINA KAASUA POLKIMESTA :oops:
Viimeksi muokannut M.R, Ti 26.10.2004 17:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Kylmäkäynnistyssuutin missä???

Viesti Kirjoittaja M.K »

Kuva

Tuon näköistä palikkaa kun etsit.
8-valvessa se ompi siinä kakkos ja kolmos mukien välissä, heti siitä määränjakajasta vasemmalle.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Joo pittääpi yrittää huomenna keritä mulkasta :shock: vähän tarkemmin ja käydä optikolla jos ei löydy, mut eikös venttiilille pitäs lähtee putki paineensäätimeltä vai :?: :?: :?:

Kiitos hyvästä kuvasta :lol:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

M.R kirjoitti:Joo pittääpi yrittää huomenna keritä mulkasta :shock: vähän tarkemmin ja käydä optikolla jos ei löydy, mut eikös venttiilille pitäs lähtee putki paineensäätimeltä vai :?: :?: :?:

Kiitos hyvästä kuvasta :lol:
Jos en nyt ihan mehtää muistele, niin kauroja tuo palikka saapi määränjakajan kyljestä, ihan kunnon rautaputkella evästetään häntä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Suutin

Viesti Kirjoittaja steelman »

Sijaitsee 2 ja 3 pytyn välissä imusarjassa,kylmänä antaa lisäevästä 1,5 sekuntia ja lämpimässä koneessa on aika 0.5 sekuntia.On anturiohjattu,tsekkaa toimiiko imusarjan esilämmitys,piuha tulee laippaan 2 pytyn kohdalla imusarjan alapuolelle.
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Joo siks se varmaan tekee sen kun laittaa käyntiin niin kiekat nousee parin sekunnin ajaksi kylmänä sinne 2000 ja lämpimänä 2500 :idea:
Mutta mikä vaikuttaa siihen kun moottori on kylmä ja se ei käy tyhjäkäynnillä ilmeisesti kylmäkäynnistyssuutin ei kun se vaikuttaa noin vähän aikaa :?

Miten sen imusarjan esilämmityksen voi testata :?: :?: :?:

Onko imuilman lämpötila-anturi se mihin menee kaksi ilmeisesti alipaineletkua siinä moottorin ylhäällä etuosassa vai onko se siinä ilmanputsarin kotelossa :?: :?: :?:

Ois kyllä hyvä saada ennen talvea toimimaan tuo tyhjäkäynti kylmällä :roll:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Joo mittasin kylmäkäynnistyssuuttimelle tulevasta johdosta niin ei tullu jännitettä ollenkaan ei startatessakaan eikä muullonkaan mistähän tuo voisi johtua :?:
Minkälainen jännite suuttimelle pitäs tulla :?:
Lisäilmaventtiilillekkään ei tullu jännitettä ollenkaan vaikka miten mittas...
Kylmäkäynnistyssuuttimelta kun ottaa virtajohdon pois niin ei mitään vaikutusta mutta kun lisäilmaventtiilin johdon ottaa pois niin ei tee enää käynnistettäessä sitä että lyö kierrokset kylmänä2000/kuumana2500kier/min ja kaasu ei jää enää päälle kierrosten mentäessä yli 2500 :?
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Eikö kellään olis villiä veikkausta tuosta vian aiheuttajasta :?: :?: :?:
Tuntuu kun virtaa ei tulis koko kylmäkäynnistyspiirille :?
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

M.R kirjoitti:Eikö kellään olis villiä veikkausta tuosta vian aiheuttajasta :?: :?: :?:
Tuntuu kun virtaa ei tulis koko kylmäkäynnistyspiirille :?
Arvauksia:
Moottorin lämpötila-anturi.
Kaasuläpän asentotunnistin viallinen tai säätö pielessä.
Polttoaineen paineet pielessä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Lämpötila-anturi kunnossa kokeiltu uudella anturilla...
Kaasuläpän asentotunnistin vois olla mut kai kylmäkäynnistyssuuttimelle pitäs tullä jännitettä :?
Voisko olla jos polttoaineen paineet ois liian kovalla niin kaasu jää vähäks aikaa päälle :?: :?: :?:
On aika omituinen vika :roll:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Veikkaus kytkentäkaavio perusteella:

Polttoainepumpun rele :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Eli tarkoitatko ylijännitesuojarelettä :?: :?: :?:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

M.R kirjoitti:Eli tarkoitatko ylijännitesuojarelettä :?: :?: :?:
Ei vaan just polttoainepumpun rele.

KUVA

17 suojarele
18 polttoainepumpun rele
19 pa-pumppu
29 käynnistyssuutin
31 lämpöaikakatkaisin
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Missähän kohti tuo rele sijaitsee oisko tietoo :?:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

M.R kirjoitti:Missähän kohti tuo rele sijaitsee oisko tietoo :?:
Ööh veikkaus...akun takana olevan muovin takana.
http://www.tim.hi-ho.ne.jp/w201/fuel-pump-relay.htm


Kuva
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Käytin kyllä tuonkin releen auki mutta en havainnut silmin nähtävää vikaa siinä hyvät sivut oli vielä kun sais tekstin näkymään oikein kun näky vain siansaksaa :shock:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Eikös se b-pumpun rele oo siinä sulakerasian etupuolel olevas mustas paksis... kylläki normi-releen kokoinen...vai mikäköhän se rele on??
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Kyllä tuo kuvassa oleva on b-pumpun rele.
Niin ois kiva tietää mikä rele on missäkin.
Mistähän sais kirjan joka kertoo tuosta 16v :?:
Mutta eikös ecu:n kautta tule virta ja ohjaus tuolle kylmäkäynnistyssuuttimelle, mut tuleeko eculle virta ylijännitesuojan kautta eli voisko vaka olla siinä :?:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
juhnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 10:18

Viesti Kirjoittaja juhnu »

ylivirta suoja tosiaan antaa virran mm.ohjainyksikölle mutta kannattaa kokeilla ensin sitä pumpunrelettä,ainakin jos se ylivirtasuoja siinä vieressä on ehjä...
ja nämähän ovat siellä akun takana...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei kai vika voi olla bensa pumpussa tai releessä jos auto kerta käy kaasua painettaessa??? kuuntele surahtaako pumppu kun käännät virrat päälle? käykö auto lämmettyään normaalisti tyhjäkäyntiä?
Avatar
juhnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 10:18

Viesti Kirjoittaja juhnu »

pumpun releessä erillinen ohjaus kylmäkäynnistykselle, joten vaikka pumppu toimisikin niin kylmäkäynnistys välttämättä ei... :!: kylmäkäynnistys suuttimen voi testata tuomalla siihen suoran virran, tai eril. katkaisijan kautta. jos toimii niin vika on enemmmän kuin todennäköisesti pumpun releessä....
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Kiitoksia vastauksista :D

Joo eli auto toimii muuten hyvin mutta kylmänä käynnistettäessä lähtee hyvin käyntiin mutta ei jaksa käydä tyhjäkäynnillä ollenkaan vaan sammuu ja jos heti lähtee ajamaan auto nykii ja sammuu pitää kikkailla kaasupolkimen kanssa pitää kaasua varovasti noin 1000 kierroksen paikkeilla kunnes kone kone lämpiää.

Auton lämmettyä käy hyvin tyhjäkäyntiä ja toimii muuten normaalisti mutta kun painaa kaasua yli 2500-3000 kierroksen niin kaasu jää päälle muutaman sekunnin ajaksi 2000 kierrokseen. Kaasu jää päälle myös kylmänä kaasuttaessa.

Mittasin kylmäkäynnistyssuuttimelle tulevista johdoista jännitettä mutta missään vaiheessa sinne ei sitä tullu ei myöskään lisäilmaluistimelle joten joku virta homma on sökö. Pitäisi tosiaan etsiä jostain se B-pumpun rele ja kokeilla sitä.

Voiko kylmäkäynnistyssuuttimelle kokeilla suoraan 12v vai onko sille joku eri jännite :?: :?: :?:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
juhnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 10:18

Viesti Kirjoittaja juhnu »

12v käy
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Jep täytyy tuossa koittaa et miten auto pysyy käynnissä kun kytkee suuttimeen virrat :shock:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Juu menee kyllä mielenkiintoiseks :roll:

Kokeilin laittaa virran suoraan akulta kylmäkäynnistyssuuttimelle kun auto oli kylmä mutta ei avittanut sekään vaan toimi vielä huonommin kuin ilman suuttimen tuomaa kakkua...
Otin vielä venttiilikopan, lisäilmaluistimen ja kylmäkäynnistyssuuttimen välisen etkun ja kytkin suoran virran kylmäkäynnistyssuuttimelle se suihki kyllä bensaa ja kuulu napsaus aina kun kytkin suoran virran akulta :shock:

Saakohan kone jo nyt kakkua liikaa kylmänä käynnistettäessä jostain syystä koska ainakaan pakkosyöttö kylmäkäynnistyssuuttimella pahenti vaan asiaa ja kone kävi vielä huonommin :(

Ja aina kun lisäilmaluistimen tai kylmäkäynnistyssuuttimen johto on irti niin kaasu ei jää päälle muutamas sekunnis sinne 2000rpm käynnistettäessä eikä kierrosten nuostessa yli 2500rpm kuten norm. kun johdot on paikoillaan.

En jymmarra :roll:

Viisaammat jelppiä :D
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
juhnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 10:18

Viesti Kirjoittaja juhnu »

eli ryyppy toimii, tosin huikka on päällä max. 10sek.(-20c) eli varmaan tukehtukin...! lämpötila anturi kokeiltu. käynnistyksen jälkeinen kierrosluvun lisäys on ohjainlaitteen hommia mutta se voi jättää sen tekemättä mm. jos jokin anturitieto puuttuu tai ylivirtasuoja on pimeänä, tällöin pitäisi kyllä olla myös abs:n pimeänä? saavat virran kummatkin ylivirtasuojalta.....? entäpä liitokset, oletko käynyt läpi kaikki ruuttaan liittyvät liittimet..... kosketushäiriö..... ilmakurkunkatkaisin tai mikrokatkaisin ei tunnista tyhjäkäyntiä, eli väärässä säädössä....tai tyhjäkäynnin säädin ei toimi.... saatko tyhjäkäyntisäätimen käsiruuvista säädettyä lisää kierroksia ..... kokeile näitä....
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Joo kyllä kylmäkäynnistyssuutin toimi kun suoraan kytkin virrat siihen mutta sille tulevista johdoista ei ole tullu jännitettä missään vaiheessa vaikka olen kylmänä startatessa ja koneen käydessä mitannut. Ja en antanutkaan sille huikkaa kuin jotain 5 sekunttia mutta ei hyödyttänyt mitään röpötteli heti kun lähti käyntiin pahemmin ku ilman "pakkosyöttöä".

Uutta lämpötla-anturia olen kokeillut paikallaan ei vaikutusta.

Ylivirtasuoja ilmeisesti kunnossa abs:it ainakin toimii.

Kaikki näkyvät liitokset käyty läpi ensimmäisenä.

Mikrokytkin toimii mitattu.

Tyhjäkäyntisäädin eli lisäilmaluistin toimii ainakin kun laittaa 12v siihen niin luiska liikkuu ja kuusiokolo ruuvista voi säätää tyhjäkäyntiä.

Missä ilmakurkunkatkaisin sijaitsee sitä vois katsoa ja mikä sen tehtävä :?: :?: :?:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
juhnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 10:18

Viesti Kirjoittaja juhnu »

ilmakurkun katkaisin tunnistaa kaasuläpän asennon( tyhjäkäynti,osakuorma ja täysikuorma. jos kaasuläppä on liikaa auki tyhjäkäynnillä ei tieto tyhjäkäynnistä välity ohjainlaitteelle. kaasuläppähän saa olla liki kiinni tyhjäkäynnillä koska ilma johdetaan läpän ohi tyhjällä... sanoit säätäneesi tyhjää kuusioruuvista... mulla tyhjäkäynninsäätimessä musta muovinen käsiruuvijossa luistimainen kärki. ethän säätänyt tyhjäkäyntiä kaasuläpältä...
ilmakurkun katkaisin sijaitsee imusarjan 1 torven juuressa kaasuläpän akselin päässä.
tietenkin vikasi voi olla myös ilmamäärän mittalaitteen lautasessa, liikkuuko lautanen kevyesti ja palautuuko oikealle paikalleen kartion keskelle, )-----( .
seuraako määränjakaja lautasta... lautasen tyhjäliike oli muistaakseni 2.1 mm. myös epäpuhtaudet lautasella ja kartiossa saavat sen toimimaan epämääräisesti, kaasu jää päälle ym. onko sähkö hydr. säätölaitteen johto kiinni? sijaitsee siinä määränjakajan kyljessä. tuo saattaa myös aiheuttaa sen et käynnistyy mutta sammuu samantien. ajossa pistokkeelle pitäisi tulla
-40mA - +40mA ajotilanteesta riippuen. tässä tällä erää........
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Kiitos juhnu... Sullakin ilmeisesti tuollane 16v :?:

En säätänyt tyhjäkäyntiä kaasuläpältä kun eikös sieltä säädetä seokset.

Mulla on lisäilmaluistimessa kuusiokoloruuvi josta tyhjäkäynti muuttuu. Sulla on varmaan se kolminapanen venttiili missä on se muovinen säätö ruuvi tuossa ei ole kuin kaksi napaa ja tavallinen ruuvi. Ja eikös tyhjäkäynti ilma mene just tuon lisäilmavenan kautta.

Ilmamäärämittarin lautanen liikkuu sormilla painettaessa normaalisti ja jää keskelle niinkuin pitääkin ja painettaessa parin millin jälkeen tuntee kun määräjäkaja seuraa, mutta kun kaasuttaa ilmanputsari ollessa irti niin näkee selvästi kun lautanen jää vähäks aikaa auki niinkuin kaasukin jää päälle muutamas sekunnis :?

Johdot olen puhdistanut ja tarkistanut ilmamäärämittarilta.

Liittyyköhän nuo kaksi ongelmaa toisiinsa sammuminen kylmänä tyhjäkäynnistä ja kaasun päälle jääminen :?:

Eli virtako tulee ylijännitesuojan kautta eculle ja siitä B-pumpun releelle joka ohjaa sitten sitä kylmäkäynnistys piiriä :?: :?: :?:
Olettasin että kyseessä vois olla joku sähkövika koska jänitettä ei näyttäs tulevan ainakaan lisäilmaventtiilille eikä kylmäkäynnistyssuuttimelle :roll:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
juhnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 10:18

Viesti Kirjoittaja juhnu »

joo samanlainen kulkine on.... bensapumppu saa virtansa eripaikasta kuin ecu ja abs, oli nimittäin tuo ylivirta pimeänä ja keksintö vielä liikkui.....
sanoit että ilmamäärämittarin lautanen toimii ok mutta kun kierrokset jäävät päälle....onko kaasu vipu palautunut kokonaan...koska jos lautanen jää auki ja kone kierroksille, täytyy joko kaasuläpän jäädä raolleen tai tyhjäkäynninsäätimen aivan selälleen jotta alipaine vetää lautasta
kaasuläpällä myös eril. säätö josta säädetään myös ilmakurkunkatkaisija,
löytyy kun katsot sytkäboxin kohdalta ilmamäärämittarin alaosaa...joo se seos on siellä pääly puolella3mm kuuskolo... eli tarkasta että läppä menee kiinni.
mutta jos tyhjäkäynnin säätimelle ei tule virtaa.......... tuohon on vaikea sanoa mitään koska virta tulee suoraan eculta jonka siis pitäisi siis saada virtaa ja
myös toimia....... täytyy katsoa huomen kaaviosta jos jotain vielä..................
huikan ohjaus tässä mallissa muista poiketen pumpun releessä eli jos venttiilille ei tule virtaa, lämpötila anturi kokeiltu niin syy oltava pumpun releessä. mutta ettäkö lähtee silti hyvin käymään...... omassani oli tosi pitkä viäteri. oli nimittäin tuokin vaiva.........ja katkaisijan kautta ryypytettynä lähti hyvin käymään vaikka samaan aikaan myös ylivirta oli sökö ja ecu kokonaan pois
pelistä.... unohtamatta sitä että myös jakopää oli sekasin...... kaikki saman aikaisesti. ja ajoin autolla..... kunnes huomasin tuon jakopään........
Vastaa Viestiin