Eberi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Beacon
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Eberi

Viesti Kirjoittaja Beacon »

Minulla on ongelmana -02 Vaneossa Eber, joka laitettaessa napista tai ajastimesta päälle pyöräyttää vain hetken (n. sekunnin) sisätilan puhallinta, mutta mitään muuta se ei sitten teekään. Itse poltin ei sano mitään. Kiertovesipumppu on vaidettu tänä talvena. Rest-napista kiertovesipumppu ja sisätilan puhallin käynnistyvät normaalisti, mutta eberin päälle laitto pysäyttää ne.

Onko näissä tehdasasenteisissa ebereissä jossain erilliset releet, joista ohjaus mm. sisätilan puhaltimelle tulee? Mikään akkutilassa olevista kolmesta releestä tai tulipellissä olevasta neljästä releestä se ei käsittääkseni ole. Eberin sulakkeet on auton omien sulakkeiden joukossa.
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Vois olla hehkutulppa rikki eberistä. Testerillä näkis.
Beacon
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Beacon »

No näinhän se sitten oli, että * näytti mahdolliseksi syyksi "Hehkutulpan katkos". Mistäs uusi hehkutulppa kannattaisi hankkia ja onko se helppo vaihtaa itse?
kmar
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja kmar »

99 Sprintteriin löytyi hehku Motonetistä,muistaakseni maksoi 48€.Merkki oli BERU,nro.ta en nyt muista.Oli suht helppo vaihtaa,riippuu tietenkin laitteen paikasta.Sprintterissä piti purkaa puoli autoa.Kyseesä alkup.asennus Eperi.
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Osta sitten keraaminen hehku. Ei oo tullu vielä tietoon että olis hajonnu yhtään. Hiukan kalliimpi mutta kestävä. Ihan helppo vaihdettava kun kaivaa lämmittimen irti.
Vastaa Viestiin