190 piristystä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pikkuvika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 10.08.2011 09:31
Paikkakunta: haukipudas

190 piristystä

Viesti Kirjoittaja pikkuvika »

Elikkäs auto on vuosimallia 86,190 pensa. Tarkotus olis vaihtaa kone ja tekniikkaa tarpeenmukaan. Idea olis saaha muutama sata heposta irti mersusta. Onko ideaa,vinkkiä mikä yhistelmä toimii? Itse aattelin että jos laittain 2,8-3,2 litran kuutoskone ja sen mukaan sitte voimansiirtoa? Tietoa mikä kestää, mikä ei? :) ettei tarvii rueta kokeileen ja todeta ettei kestänytkään.. :crazy: onko nuita vaiheltu enemmänki? Ja mitä sinne on laitettu? Syksyllä sitten olis tarkotus että jos voistalvella jäälläki käyttää jos kaaret laittais.. ideoita ja kuumia vinkkejä projektiin? 8) kiitos etukäteen ideoista!
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 190 piristystä

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Tästä löytyy paljon haulla juttua. Ja viereiseltä foorumilta projekti topic.
Jos haluat laittaa 3.0 12v M103 koneen niin voit käyttää vertailumallina W201 2.6.
Jos taas haluat laittaa tenavaan 2.8, 3.0 tai 3.2 M104 monivenakoneen niin vertailumallinna käytettävä W201 2.3 tai 2.5 cosworthia.
2.8 tai 3.2 kanssa joudut tappelemaan noitten alkuperästen sähköjen kanssa, mihin suosittelen suoraan Squirttia
3.0 on Ke-Jetronic minkä kanssa ei tarvitse taistella sähköjen kanssa, mutta suosittelen siihenkin Squirttia.
Loota kannattaa hommata samasta laitteesta mistä hommasit moottorinkin ZF sporttiloota on hyvä tuon koneen perään. Toiset sanoo että kestää samanlailla kun kossun Getrag ja jotkut sanoo taas että ei kestä ( lähinnä siis jos aletaan ottamaan tehoa tuosta koneesta). Ja sitten tuo kossun Getrag on kanssa hyvä vaihtoehto.
Peräksi kelpaa tenavan ASD perä.
Jarrut tuleekin sitten vertailuautosta, Eli cosworthin jarrut. Ja alusta samasta autosta. Etujousiksi kannattaa varmaan laittaa W201 2.6 jouset.

Sitten enemmän tietävät saa korjata tätä infoa jos näkee että on puhuttu puuta/heinää. :problem:
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
pikkuvika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 10.08.2011 09:31
Paikkakunta: haukipudas

Re: 190 piristystä

Viesti Kirjoittaja pikkuvika »

Kiitos tiedoista! Helpottaa alkuun.. laitan kuvaa ja pidän ajan tasalla kun saan kevään mittaa projektin alkuun...;) :)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 190 piristystä

Viesti Kirjoittaja tomant »

Laita hakusanaksi "bensaturbo" tuonne sivun oikeaan yläreunaan, niin saat lisätietoa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
laetine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 17.12.2008 22:25
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: 190 piristystä

Viesti Kirjoittaja laetine »

mulla on sitte myydä sulle 3.2 24v jos oikeen innostut!! :D
W204
w123 Bagged Limousine
W124 superurpo
Avatar
pikkuvika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 10.08.2011 09:31
Paikkakunta: haukipudas

Re: 190 piristystä

Viesti Kirjoittaja pikkuvika »

Lootaa ja alustaa jos on tarjoilla;)
Avatar
pikkuvika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 10.08.2011 09:31
Paikkakunta: haukipudas

Re: 190 piristystä

Viesti Kirjoittaja pikkuvika »

Hei olisiko kenelläkään ideaa moottoriksi? mietin että 6syl imee vähä turhan paljon.. :problem: onko mitään erityistä suosikkia joka istuisi sievästi,tehoa riittää, n:200hp,ja kulutus järki puolella.. :thumbup: vaikka uudempaa tekniikkaa?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 190 piristystä

Viesti Kirjoittaja tomant »

Laita 230 kompressorikone. Isolla hihnapyörällä saat helposti tuon 200 hevosvoimaa koneesta ja vähän ylikin. Kulutus riippuu kaasujalan painosta ja kaupunkiajon määrästä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: 190 piristystä

Viesti Kirjoittaja Exami »

3viikon projetki työnnät sinne bemarin M50 koneen, vakiona 192hp ja valmis. ei tarvii räveltää moottorinohjauksien tjms. kanssa..

Ainakin toistaseks pikkuperäki kestäny aika kovaa rääkkiä...
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: 190 piristystä

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

2.3 kompura ei olisi huono vaihtoehto. :wink:
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: 190 piristystä

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Eikait se M104 nyt paljon mitää vie jos siististi ajelee..
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vastaa Viestiin