W123 ja barokit -milloin optiona?
W123 ja barokit -milloin optiona?
Tuli hankittua W123 220D rek. 5/1979 jossa 14" barokit valmiina alla. Tarkoitus olisi hankkia myöhemmin myös peltivanteet kapseleilla. Ajattelin kuitenkin laittaa auton museokilpiin pikapuoliin. Mistä vuodesta lähtien barokit on saanu optiona 123:een? Ettei tuosta jäisi kiinni, muuten auto valmiina tarkastukseen.
W123 220D 1979
W202 220CDI A 1999
W202 220CDI A 1999
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: W123 ja barokit -milloin optiona?
Rocket3 kirjoitti:Tuli hankittua W123 220D rek. 5/1979 jossa 14" barokit valmiina alla. Tarkoitus olisi hankkia myöhemmin myös peltivanteet kapseleilla. Ajattelin kuitenkin laittaa auton museokilpiin pikapuoliin. Mistä vuodesta lähtien barokit on saanu optiona 123:een? Ettei tuosta jäisi kiinni, muuten auto valmiina tarkastukseen.
Taisivat tulla saataville -70-luvun alkupuolella mersuihin. Esimerkiksi tässä näkyy -74 barokit " onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W123 ja barokit -milloin optiona?
Olivat alusta alkaen saatavana W123:een, mutta aluksi hinnastoissa vain malliston yläpäähän ilmeisesti kevytmetallivanteiden rajallisen tuotannon vuoksi. Vasta 1978 alussa ne olivat vapaasti tilattavissa kautta malliston.
Re: W123 ja barokit -milloin optiona?
En vastaa kysymykseen vaan sen verran taustaa että barokit kehitettiin W109 300 SEL 6.3 varten, peltivanteet kun taisivat olla liian lepsut. Taikka imago/muista syistä mutta nämähän oli tosiaan ekat mersun aluvalssit mitä sai. Olihan tuota 450 SEL 6.9 mallia kai peltivanteillakin vielä saatavana...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W123 ja barokit -milloin optiona?
Barokkeja sai 300 SEL 6.3 autoihin tilattua 1 marraskuuta 1969 alkaen optiolla #640 netistä luin
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2988
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W123 ja barokit -milloin optiona?
Kukas nää barokit valmisti alunperin ja ketkäs on sittenperin tehny piraatteja? Onko siis jotkut vanteen alkuperäisiä ja jotkut kopsuja? Tommosen löysin nääs:
Millaista on yleensä ATS (2. vasemmalta), siisti lopetus ja Fräskannte vuonna helmi samankaltaisia.kettuja.
Mitä voi Centrasin parempi on "terävä" siirtyminen keskeltä alue Speichenwulst.
ARC on IMHO mitään positiivista, ovat jopa raskaampia kuin ATS ja Centra.
Jopa sisällä pinnat ovat ATS on kettu melko mallinnettu samanlaisia. "Hoikka", kuin ARC ja Centra.
http://www.w123-forum.net/faq/index.php ... artlang=de" onclick="window.open(this.href);return false;
Millaista on yleensä ATS (2. vasemmalta), siisti lopetus ja Fräskannte vuonna helmi samankaltaisia.kettuja.
Mitä voi Centrasin parempi on "terävä" siirtyminen keskeltä alue Speichenwulst.
ARC on IMHO mitään positiivista, ovat jopa raskaampia kuin ATS ja Centra.
Jopa sisällä pinnat ovat ATS on kettu melko mallinnettu samanlaisia. "Hoikka", kuin ARC ja Centra.
http://www.w123-forum.net/faq/index.php ... artlang=de" onclick="window.open(this.href);return false;
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: W123 ja barokit -milloin optiona?
Fuchs on käsittääkseni orkkiksien valmistaja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W123 ja barokit -milloin optiona?
Näinhän sen pitäs olla. Kuvastakin näkee että vain niissä on teräsvahvikkeet pultinrei'issä. ATS teki sitten niitä 15" kokoisia.Timo L. kirjoitti:Fuchs on käsittääkseni orkkiksien valmistaja.
Näitä uusia Carlssoneita ovat barokeiksi nimittäneet: http://www.m-100.cc/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4961" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224