Piiska jää joskus pätkän verran ulos, kun sammuttaa koneen/ radion. Jää aina samalla tavalla- alimmainen (= tukevin, jos tällaista ilmaisua saa käyttää) osa teleskoopista ei mene ollenkaan sisään, vaan lokasuojan päälle näkyviin jää noin 15cm...
Toimii oikein jos asiaa auttaa kädellä vähän- ts. täyteen mittaansa ulos tullessaan antennin alin nivel ikäänkuin juntaantuu niin tiukkaan, ettei mene automaattisesti itsekseen kokonaan takaisin. Useimmiten vieläpä toimii täysin oikein- eli vika on ajoittainen. Olen yrittänyt katsastaa antennin: ei näyttäisi mitään mutkia tms. löytyvän. Ongelmahan on tietty pieni mutta kiusallinen- käyttäytymismallit tuntien piiska on joku kerta 90 asteen mutkalla, kun unohdan sen auttaa sisään ja jätän auton kadun varteen kesä-iltana.
Kyseessä on yli 20 vuotta vanha alkuperäisvaruste- olisikohan Hirschmannin tekemä antenni jota ohjataan Beckerin komennoilla.
Onko tuttu ongelma? Mikä auttaisi? Saakohan uuden piiskan varaosana jostain (siis ilman koko möykyn uusintaa moottoreineen)?
Oikkuileva antenni
Oikkuileva antenni
Unelmilla on tapana toteutua...
Kiitokset pikaisesta vastauksesta. Sillähän se ongelma ainakin siirtyisi sinun autoosi. Ennen kauppojen sopimista odottelen kuitenkin vielä mahdollisia muita avun tarjouksia.Muffler kirjoitti:Myy mulle se ja osta joku tarvike antenni
Itse mietin, että onnistuisiko alinta niveltä "tyssätä" (en tiedä onko aikea sana) hiukan lisää, jolloin antenni jaisi sen ratkaisevan 0.x mm alemmas, ja toimisi taas ilman propleemia.
En ole ajanut autoa uudesta saakka, mutta olettaisin että ko. antenni on toiminut sen aikaa kun autokin. Ja se antennihan menee joka käynnistyksellä/ sammutuksella ulos/ sisään. Olettaisin, että Bilteman version kanssa ongelmat olisivat tulleet eteen jo kaukana viime vuosituhannella... kaikella kunnioituksella tarviketavaraa kohtaan

Unelmilla on tapana toteutua...
Mulla on ittellä toi Hirschmann sökönä ja siitä saattaisi saada muutaman varaosan. Siitä on rattaat halki, ja antenni jumissa/naarmuilla.
Ainakin vehossa varaosaohjelmassa näkyi kaikki antennin ulkopuoliset osat mutta hyllyssä niitä ei ollut. Taitavat olla aika tyyritä.
Ainakin vehossa varaosaohjelmassa näkyi kaikki antennin ulkopuoliset osat mutta hyllyssä niitä ei ollut. Taitavat olla aika tyyritä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tuolleenko sen tulisi toimia?juuso kirjoitti:Ja se antennihan menee joka käynnistyksellä/ sammutuksella ulos/ sisään.
- itse purin tänään oman Hirschmannin atomeiksi - päältä oli herra hapettunut kuin olisi maannut vimoset 28v. merenrannalla... sisältä näytti taas ihan bränikältä (moottori lienee ok?).
Mites nuo liitokset (kaikki piuhat oli irti, eikä löytynyt mestoja joihin ne olisi voinut kiinnittää) tulisi kytkeä? 2 virtapiuhaa (oletan, että eka on käynnistys -> ulos ja toinen virrat seis -> sisään?) kun en ole sähkökaapelimies luonteeltani... ?
+ LISÄYS:
- löytyi sitten se ohjausboxikin(?) takakontin pohjalta... päältä karu, mutta sisältä ehjän näköinen.
Sattuiskos jollain olemaan autossaan vastaava (Hirschmann Auta 8900S) ja osais mulle tumpelolle kertoa miten nuo piuhakkeet tulisi olla kytketty?
Öljyä antennin juureen...
Hassua kyllä, kärsin paraikaa hieman samasta ongelmasta W124:ssani.. Antenni jää helposti ylös, mutta lukkoöljyllä oon saanu asian korjattua
Faktahan kai tosin on, että jossain vaiheessa se on nyt avattava jos sinne on likaa enemmänkin kerääntyny..

Re: Öljyä antennin juureen...
Mistä sitä lukkoöljyä sopii systeemiin lisätä? Jostain antennin pätkien välistä, vai...?erela kirjoitti:Hassua kyllä, kärsin paraikaa hieman samasta ongelmasta W124:ssani.. Antenni jää helposti ylös, mutta lukkoöljyllä oon saanu asian korjattuaFaktahan kai tosin on, että jossain vaiheessa se on nyt avattava jos sinne on likaa enemmänkin kerääntyny..
Nimimerkillä "tukevin osa jää pönöttämään pellin päälle meilläkin..."

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89