W126
W126
Eli terve vaan kaikille olen uusi tulokas foorumilla missä näköjään puhutaan pääsääntöisesti asiaa. Olen 26-vuotias tällä hetkellä Tampereella asuva taksiautoilijan ja vannoutuneen mersumiehen poika (tässä varmaan syyt myös omaan mersu vannoutuneisuuteen).
Eli nyt olis tarkoituksena hankkia w126-koppainen mersu käyttöautoksi, koska hankintahinnaltaan sopiva ja ässämersulla liikkuminen kuulostaa erittäin miellyttävältä vaihtoehdolta siirtyä paikasta A paikkaan B.
Ei vaan oikein tosissaankin kiinnostaa joko SE/SEL mallin w126:n, koska vuotuinen km määrä on minulla erittäin vähäinen ( 6000-8000km) niin olen ajatellut hankkia kyseisen mallisen auton. Toinen vaihtoehto oli hetken aikaa w124 korinen, mutta kyllä ässä on ässä.
Katselin jo tossa haun avulla vanhoja viestejä, mutta haluaisin kuitenkin asiantuntijoilta lisää kysellä mihin kannattaa kiinnittää erityisesti näissä autoissa kiinnittää huomiota. Eli mitkä paikat ovat kalliita huoltaa yms. En ole hakemassa halvinta mahdollista vaan hyvää ja sopivan hintaista kärryä, koska suunnitelma on siirtää kyseinen auto omaan harrastekäyttöön joskus tulevaisuudessa kun on seuraavan auton aika.
Minkähänlaisista käyttökustannus eroista puhutaan kun verrataan kutoskoneita(vuonna -86? tulleita 103?koneita) kaseihin (420/500). Onko kasilla ajaminen kuinka paljon noin suurin piirtein arvokkaampaa entäs huoltaminen. Todennäköisempi valinta lienee juurikin tuo (olikos se kone 103:n) 300SE/SEL, paitsi siinä tapauksessa että saatte täällä huomaamaan kasimoottorin erinomaisuuden.
Asia ei ihan vielä ajankohtaine, mutta pian kuitenkin ja sen verran vielä, että automaatti on välttämätön ja ilmastointi myös olisi todella mukava ei kuitenkaa täysin välttämätön. Muut varusteet eivät välttämättömiä. Onko näisssä jotain tyyppivikoja. Entä onko jotain varusteita joita kannattaa vältellä korauskustannusten vuoksi.
Eli nyt olis tarkoituksena hankkia w126-koppainen mersu käyttöautoksi, koska hankintahinnaltaan sopiva ja ässämersulla liikkuminen kuulostaa erittäin miellyttävältä vaihtoehdolta siirtyä paikasta A paikkaan B.
Ei vaan oikein tosissaankin kiinnostaa joko SE/SEL mallin w126:n, koska vuotuinen km määrä on minulla erittäin vähäinen ( 6000-8000km) niin olen ajatellut hankkia kyseisen mallisen auton. Toinen vaihtoehto oli hetken aikaa w124 korinen, mutta kyllä ässä on ässä.
Katselin jo tossa haun avulla vanhoja viestejä, mutta haluaisin kuitenkin asiantuntijoilta lisää kysellä mihin kannattaa kiinnittää erityisesti näissä autoissa kiinnittää huomiota. Eli mitkä paikat ovat kalliita huoltaa yms. En ole hakemassa halvinta mahdollista vaan hyvää ja sopivan hintaista kärryä, koska suunnitelma on siirtää kyseinen auto omaan harrastekäyttöön joskus tulevaisuudessa kun on seuraavan auton aika.
Minkähänlaisista käyttökustannus eroista puhutaan kun verrataan kutoskoneita(vuonna -86? tulleita 103?koneita) kaseihin (420/500). Onko kasilla ajaminen kuinka paljon noin suurin piirtein arvokkaampaa entäs huoltaminen. Todennäköisempi valinta lienee juurikin tuo (olikos se kone 103:n) 300SE/SEL, paitsi siinä tapauksessa että saatte täällä huomaamaan kasimoottorin erinomaisuuden.
Asia ei ihan vielä ajankohtaine, mutta pian kuitenkin ja sen verran vielä, että automaatti on välttämätön ja ilmastointi myös olisi todella mukava ei kuitenkaa täysin välttämätön. Muut varusteet eivät välttämättömiä. Onko näisssä jotain tyyppivikoja. Entä onko jotain varusteita joita kannattaa vältellä korauskustannusten vuoksi.
Viimeksi muokannut Tero1978, Pe 15.10.2004 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaikkei itsellä ässää olekkaan, niin sitä kuumeisesti itsekkin etsin.
Ihan vain vinkkinä, että jos Ässää etsiskelet, niin täällä Keminmaassa olisi kolme ässää myytävänä, Ne eivät ole nettiautossa eivätkä internetissä myytävänä, joten näistä autoista ei varmaankaan kukaan tällä foorumilla tiedä. Kuin minä
1.On laitettava. Musta 420SE, muistaakseni 1987 ajettu 404000. Ruosteiset puskurikromit. Aika pahasti siis ruosteessa. Hinta taisi liikkua 8-9000€:n kohdalla. Siis selvästi ylihinnoiteltu jobbarilta.
2.Sen sijaan kävisin itse hakemassa poies tämän, jos olisi rahaa. Valkoinen 1987 500SE. Ulkoapäin todella hyväkuntoinen. Hohtavan valkea ja ei alkuunkaan ruostetta. Kromikaaret tosin epäilyttävät.
Ajettu 330 000 ja kattoluukulla. Sininen sisusta, vähän kuskinpenkki rikki.
Vaihdekepin nuppi tosin vaihdettu semmoiseen kromimönttyyn.
Hinta 10.500€. Siis aivan ylihinnoiteltu, mutta minulla on koneella hyvälaatuisia kuvia tästä, mailaa jos kiinnostaa (oli pakko kerran illalla käydä salaa nappaamassa) Tuo mun Avatar-kuva vasemmalla on siitä autosta.
3. Tummansininen 300SE. 1986 ja ajettu 299tuhatta. Ilmeisesti aika karvalakki varustukseltaan. Päältäpäin hyväkuntoinen, sisusta hyväkuntoinen harmaa. Myytävänä Veholla. 9800€, aika hintava.
Ihan jos joku etsii ässää eikä ole tärpännyt, niin Keminmaalla on nuo kolme yksilöä.
Tosta 500SE saa kuvia mailiin, jos kiinnostaa. Hyvälaatuisia kuvia.
Ihan vain vinkkinä, että jos Ässää etsiskelet, niin täällä Keminmaassa olisi kolme ässää myytävänä, Ne eivät ole nettiautossa eivätkä internetissä myytävänä, joten näistä autoista ei varmaankaan kukaan tällä foorumilla tiedä. Kuin minä
1.On laitettava. Musta 420SE, muistaakseni 1987 ajettu 404000. Ruosteiset puskurikromit. Aika pahasti siis ruosteessa. Hinta taisi liikkua 8-9000€:n kohdalla. Siis selvästi ylihinnoiteltu jobbarilta.
2.Sen sijaan kävisin itse hakemassa poies tämän, jos olisi rahaa. Valkoinen 1987 500SE. Ulkoapäin todella hyväkuntoinen. Hohtavan valkea ja ei alkuunkaan ruostetta. Kromikaaret tosin epäilyttävät.
Ajettu 330 000 ja kattoluukulla. Sininen sisusta, vähän kuskinpenkki rikki.
Vaihdekepin nuppi tosin vaihdettu semmoiseen kromimönttyyn.

Hinta 10.500€. Siis aivan ylihinnoiteltu, mutta minulla on koneella hyvälaatuisia kuvia tästä, mailaa jos kiinnostaa (oli pakko kerran illalla käydä salaa nappaamassa) Tuo mun Avatar-kuva vasemmalla on siitä autosta.
3. Tummansininen 300SE. 1986 ja ajettu 299tuhatta. Ilmeisesti aika karvalakki varustukseltaan. Päältäpäin hyväkuntoinen, sisusta hyväkuntoinen harmaa. Myytävänä Veholla. 9800€, aika hintava.
Ihan jos joku etsii ässää eikä ole tärpännyt, niin Keminmaalla on nuo kolme yksilöä.
Tosta 500SE saa kuvia mailiin, jos kiinnostaa. Hyvälaatuisia kuvia.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
'Tero1978 kirjoitti: Asia ei ihan vielä ajankohtaine, mutta pian kuitenkin ja sen verran vielä, että automaatti on välttämätön ja ilmastointi myös olisi todella mukava ei kuitenkaa täysin välttämätön. .
Ja kasikoneisethan ovat järjestäen automaatilla.

Tuttavan -86 300SE automaatilla (ei kattia) kulkee maantiellä nuukasti ajellen jopa 9 litralla. Vastaavasti kaupungissa menee se 11-12 litraa ajon luonteesta riippuen, ja talviaikaan keskikulutus kokemuksen mukaan on yli kympin. Paljonko yli, riippuu sitten kuskista ja ajo-oloista.Tero1978 kirjoitti:Mitäs näiden ässien kulutukselta voi odottaa. Onko kaupungissa talvella toivoakaan lähelle kymppiä esimerkiksi tolla 300:lla.
Ylärajaa ei hevin tavoita. Itsellä tuppaa W124-korisen ja M103:n kulutuslukemat talvella pikkupyörityksessä olemaan lähemmäs viittätoista litraa. Tosin auto on nelivetoinen ja perus-ässää jopa hiukan painavampi.
Toisaalta: painava auto, isohko kone, automaatti ja toistuvat kiihdytykset = ei ehkä ihan haamukulutusainesta vaikka miten miettisi. Mutta on se ehjällä W126:lla ajaminen sitten sen arvoistakin. Loppuunpoljettu ja huonosti pidetty W126 onkin sitten todella masentava näky ja kokemus.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kyllä 6-pyttysen tehot on riittävät mutta vääntö on mitä jää kaipaamaan ja kasíkoneisen ostaessa ei ole sitä ongelmaa. Seuraavan mesen kun ostan etsin kyllä ensisijaisesti 8-pyttystä. Se mitä joutuu maksamaan polttoaineessa lisänä ei ole iso lisä mitä 8-pyttynen tarjoo jos nyt ei ole kaikki ajo nurkkapyöritystä.
5 vuotta ässällä ja noin 8000 litraa tankattuna
5 vuotta ässällä ja noin 8000 litraa tankattuna
Joo en todellakaan ole ostamassa halvinta mahdollista ässää vaan hyväkuntoista autoa jolla tarkoitus ajaa kauan. Oma ajotyyli on rauhallinen, koska minun mielestäni auton pitää olla ennenkaikkea mukava ajella (lue: painotettu ajo-ominaisuuksissa normaalinopeuksien mukavuutta) ja täten uskoisin pääseväni autolla kohtuullisiin kulutuslukemiin.
Meillä oli joskus "paja-autona" puukylkifarmari hintaluokassa 3000-4000tmk, joka oli mielestäni mukavimpia auto, jolla olen ajanut- ei siis erityisen hyvä ajaa vaan nimenomaan mukava jenkkityyliin luonnollisesti kaikki sähköllä, nahkajakkarat yms ja ennenkaikkea pehmeää kyytiä ilman kitinötä ja narinoita. Vaikka mersun mieheksi itseni laskenkin mielestäni myös amerikkalaisilla paljon annettavaa - mukavuus ja perusasiat kunnossa (veto takana ja moottori oikeinpäin edessä) kulutuslukemat ja jotkut muut asiat pitävät silti jenkit poissa arkikäytöstäni, mutta osalta ihan jees autoja (enkä nyt tarkoita neoneja yms vaan oikeita amerikan autoja).
Uskoisin ässämersun tarjoavan mukavuutta, ajo-ominaisuuksia ja jopa taloudellisuutta omassa luokassaan (vrt. vanhat isot bemarit, jaguaarit ja luxusjenkit).
Kaveri osti viikonloppuna 560 SECin, joten voi olla koeajon jälkeen hankala miettiä 300:sta, mutta kait tuota M103:sta konetta puoltaa ainakin varaosien hinta vai?
Meillä oli joskus "paja-autona" puukylkifarmari hintaluokassa 3000-4000tmk, joka oli mielestäni mukavimpia auto, jolla olen ajanut- ei siis erityisen hyvä ajaa vaan nimenomaan mukava jenkkityyliin luonnollisesti kaikki sähköllä, nahkajakkarat yms ja ennenkaikkea pehmeää kyytiä ilman kitinötä ja narinoita. Vaikka mersun mieheksi itseni laskenkin mielestäni myös amerikkalaisilla paljon annettavaa - mukavuus ja perusasiat kunnossa (veto takana ja moottori oikeinpäin edessä) kulutuslukemat ja jotkut muut asiat pitävät silti jenkit poissa arkikäytöstäni, mutta osalta ihan jees autoja (enkä nyt tarkoita neoneja yms vaan oikeita amerikan autoja).
Uskoisin ässämersun tarjoavan mukavuutta, ajo-ominaisuuksia ja jopa taloudellisuutta omassa luokassaan (vrt. vanhat isot bemarit, jaguaarit ja luxusjenkit).
Kaveri osti viikonloppuna 560 SECin, joten voi olla koeajon jälkeen hankala miettiä 300:sta, mutta kait tuota M103:sta konetta puoltaa ainakin varaosien hinta vai?
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Itse olen vuosien saatossa ajanut 126 korisilla S-mersuilla ( siis noilla omillani 300SE / 500SE ja nyt viime aikoina 560SEC) noin 300 tkm. Kyyti on ollut todella mukavaa.
Tieysti bensaa kuluu noin 9-15 litraa / 100km, mutta joskus ainakin omasta mielestäni kannattaa tyylistä ja hyvästä kyydistä maksaa.
P.S. Noin 1,5 kk sitten ajoin uusikoppaiseen E-malliin mersua noin 500km, ja mielestäni ko kyyti oli ajo-ominaisuuksiltaan HUONOMPAA kuin 15 vuotta vanhan C125 560SEC:n kyyti.
Tieysti bensaa kuluu noin 9-15 litraa / 100km, mutta joskus ainakin omasta mielestäni kannattaa tyylistä ja hyvästä kyydistä maksaa.
P.S. Noin 1,5 kk sitten ajoin uusikoppaiseen E-malliin mersua noin 500km, ja mielestäni ko kyyti oli ajo-ominaisuuksiltaan HUONOMPAA kuin 15 vuotta vanhan C125 560SEC:n kyyti.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Heitetäänpä tähän nyt yksi korsi vielä kekoon, vaikka hieman kertaukseksi menisikin.
Kutoskoneisen (siis M103, vanhempaan M110-koneeseen osat ovat hiukan arvokkaampia) huoltaminen on melko edukasta. Moottorikantaa kun on liikenteessä laajalti myös 124-korisissa. Kaikkea keskeisintä palikkaa saa periaatteella heti hyllystä, eikä maksa maltaita - ei aina edes Veholla
Yhtä kaikki kaikkea on hankittavana vähemmän öljystä tulppiin. Mutta pienillä kilsoilla eivät nuo paljoa merkkaa, joten kasiainen on passeli kone sekin.
Nyt on n. 80.000 km takana kolmisatasella, eikä vanha rouva ole vienyt konkurssiin, erinomaisen mukavasti eteenpäin kylläkin.
Kulutus on pitkälti kuskikohtainen asia ja kompromissi eri asioiden välillä. Itsellä manuaskinen kiesi - joka tässä tapauksessa ei ole kohdallasi otollinen vertailukohta - menee kuitenkin n. kympin keskikulutuksella, pelkästään tien päällä hyvästi alle. Talvella nurkissa taas yli 11, pahin maitti on ollut 13 tietämiin sydäntalven pätkäajossa. Tähän lukemaan lohkon käyttö on pakollista. Pienin syönti on ollu karvan alle 8 litraa kesälomakeikalla, mutta silloin ei tallan päällä maattu, vaan risteiltiin maisemameiningillä 70-90 km/h vauhteja.
Automaatti ja mieluusti kasikone on toki oikean ässäilyn peruslähtökohtia, mutta tällä hetkellä itselle kertyvät 25-30.000 vuosittaista kilsaa puoltavat kutosta ja manuaskia. Toisaalta tuollaistakaan ajosuoritetta ei viitsi millään kittanalla helistimellä taittaakaan, vaikka vähemmällä bensalla pääsisikin. Matka-auton koolla ei ole väliä, kunhan se on iso
Kutvonen kyllä vie koppaa mallikkaasti, kun pirssi ei muutenkaan mikään räppäilyauto ole. Viikonvaiheessa perässä ollut n. 1000 kg kärrykään ei menoa paljoa haitannut, mitä nyt eco-mittari viihtyi hieman paremmin siellä punaisen sektorin puolella.
Kutoskoneisen (siis M103, vanhempaan M110-koneeseen osat ovat hiukan arvokkaampia) huoltaminen on melko edukasta. Moottorikantaa kun on liikenteessä laajalti myös 124-korisissa. Kaikkea keskeisintä palikkaa saa periaatteella heti hyllystä, eikä maksa maltaita - ei aina edes Veholla

Nyt on n. 80.000 km takana kolmisatasella, eikä vanha rouva ole vienyt konkurssiin, erinomaisen mukavasti eteenpäin kylläkin.
Kulutus on pitkälti kuskikohtainen asia ja kompromissi eri asioiden välillä. Itsellä manuaskinen kiesi - joka tässä tapauksessa ei ole kohdallasi otollinen vertailukohta - menee kuitenkin n. kympin keskikulutuksella, pelkästään tien päällä hyvästi alle. Talvella nurkissa taas yli 11, pahin maitti on ollut 13 tietämiin sydäntalven pätkäajossa. Tähän lukemaan lohkon käyttö on pakollista. Pienin syönti on ollu karvan alle 8 litraa kesälomakeikalla, mutta silloin ei tallan päällä maattu, vaan risteiltiin maisemameiningillä 70-90 km/h vauhteja.
Automaatti ja mieluusti kasikone on toki oikean ässäilyn peruslähtökohtia, mutta tällä hetkellä itselle kertyvät 25-30.000 vuosittaista kilsaa puoltavat kutosta ja manuaskia. Toisaalta tuollaistakaan ajosuoritetta ei viitsi millään kittanalla helistimellä taittaakaan, vaikka vähemmällä bensalla pääsisikin. Matka-auton koolla ei ole väliä, kunhan se on iso

Kutvonen kyllä vie koppaa mallikkaasti, kun pirssi ei muutenkaan mikään räppäilyauto ole. Viikonvaiheessa perässä ollut n. 1000 kg kärrykään ei menoa paljoa haitannut, mitä nyt eco-mittari viihtyi hieman paremmin siellä punaisen sektorin puolella.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85