Vaihtamassa äm ällää?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
teija &kurtonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
Paikkakunta: hki

Vaihtamassa äm ällää?

Viesti Kirjoittaja teija &kurtonki »

moro!

Eli tuoreempaa ml: llää olisi hakusessa, nyt on w163. Löysin kiinnostavan (id 5373735 nettiauto) :roll:
Mitä tyyppivikoja tms. autolla ajeltu 200000 eli aika paljon. Myös ilmajouset :crazy: jos käyttää esim.
veholla näyttämässä, niin voiko niiden kunnosta mitään sanoa?
Kävin kurkkaamassa autoa ja oli asiallinen päältäpäin kuten aina meikkaamisen jälkeen tosin pieni ikävä yksityiskohta halkeama kuskin penkin nahassa? , voiko korjata?

Ajattelin käydä koe ajolla ensi viikolla, eli kaikki tieto kelpaa koskien tekniikkaa ja niinpoispäin!!

Kiitän ja kumarran tiedoista :wave:
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihtamassa äm ällää?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Olet näemmä sekä vaihtamassa ML:a että ML:än.

En itse näyttäisi autoa Veholle. Siellä ei olla tyyppivioista koskaan kuultukaan. Joku
foorumilainen voisi lukea vikakoodit ja kuunnella ilmajousituksen ääniä, jos on tarvetta.

2000-luvun autosta pystyy itsekin lukemaan vikakoodit älypuhelimella.
Bluetooth-sovitin vaan kiinni OBD2-porttiin ja esim. Torque-ohjelma puhelimeen.

Noin uudessa (2008, 206 tkm) ja merkkiliikkeen huoltamassa autossa ei voi
pahasti erehtyä. Ilmajousitus ym. luultavasti toimii hyvin ja jos jokin piilovika
heti käytössä ilmenee, liikkeestä ostetussa autossa pätee virhevastuu eli myyjä
on osittain vastuussa viasta, jota ei voi helposti havaita ja joka ei kuulu asiaan
auton ikään nähden.

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Penkkien verhoilun korjaukset alkuperäisillä kankailla (nahoilla, tekonahoilla)
ovat mahdollisia autoverhoomoille, jotka ovat erikoistuneet Mersuihin. Ei ole
edes kallis korjaus. Penkkien reunoissa voi olla tekonahkaa (Artico).

Kyseessä on W164, joka on erilainen verrattuna edeltäjäänsä W163:en. Tässä
on erillinen runko, kuten GL:ssa. Auto on tehty USA:ssa ja laatua on yritetty
parantaa, W163 kun ei ollut erityisen hyvin tehty. Saksalaisten vikaraporttien
mukaan W164 onkin paljon parempi kuin W163.

Omassa autossa on sama V6 CDI. Se on hyvä moottori, jolla on 100.000 km:n
ja 100.000 mailin (224.823 km/h) nopeusennätykset yhä voimassa. Huollossa
täytyy olla tarkkana turbon ja imuputken välisen tiivisteen kanssa, että se menee
kunnolla paikalleen, kun ilmanpuhdistimet vaihdetaan. Ilmanpuhdistimet tulisi
vaihtaa mieluusti 40 tkm välein eli tiheämmin kuin huolto-ohjelma määrää. Parasta
olisi autoa tarkastaessa nostaa moottorin suojamuovi pois ja katsoa, näkyykö
öljyvuotoa moottorin päällä ja ovatko turbosta lähtevän y-muotoisen imuputken
tiivisteet kunnolla paikallaan.

Voimansiirto ei saisi pitää ylimääräistä ääntä, korjaukset voivat olla kalliita.

W164:en tuli muodistus (kasvojenkohotus, facelift, Mopf) keväällä 2008. Tämä
auto on sitä ennen tehty eli vanhempi W164.

Muiden kokemuksia, esim. Frankie osti juuri tuommoisen ML:n:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=121385" onclick="window.open(this.href);return false;

Haulla lisää, esime Googleen ´w164 site:www.mersuforum.net'.

Itse hakisin Saksasta merkkiliikkeestä Junge Sterne -takuuauton, johon tarvittaessa
voi jälkiasennuttaa alkuperäisen vetokoukun ja webaston.

Tässä kysyjän tarkoittama auto:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/5373735" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
teija &kurtonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
Paikkakunta: hki

Re: Vaihtamassa äm ällää?

Viesti Kirjoittaja teija &kurtonki »

Tuossa tulikin jo hyvää tietoa! Kiitti!

otan auton koeajoon ja luetan jossakin vikakooderilla...

Itsetuotu auto olisi varmaan myös fiksu idea, mutta pitäisi päästä kätevästi vanhasta
eroon jos tässä taas "hullu" innostuu....
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
Avatar
teija &kurtonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
Paikkakunta: hki

Re: Vaihtamassa äm ällää?

Viesti Kirjoittaja teija &kurtonki »

Tuliko siihen faceliftiin jotain konkreettista muutosta vai ainoastaan meikkausta?
Ainahan ne kai paranee ja muuttuu hienommaksi mutta niin myös hinta!?
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihtamassa äm ällää?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Vuosimallin 2009 muutokset (6/2008-):
-Ulkonäöllisiä muutoksia, myös sisustuksessa
-Pre-Safe vakiovarusteeksi
-LED-takavalot ksenonvalojen kanssa
-Uudistettu Comand ngt2.5
-Lukuisia pieniä muutoksia siellä täällä

Tässä jotain lähteitä (saksaksi):

Autobild-esittely:
http://www.autobild.de/artikel/facelift ... 97892.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Motor-Talk-foorumi:
http://www.motor-talk.de/forum/liste-de ... 03416.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
teija &kurtonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
Paikkakunta: hki

Re: Vaihtamassa äm ällää?

Viesti Kirjoittaja teija &kurtonki »

Täytyy syventyä.
Kiitos!
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13293
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vaihtamassa äm ällää?

Viesti Kirjoittaja karra »

Osui silmään uutisissa:

Mercedes-Benz M-sarjan (vm. 1997-2005) yksilöistä yli kolmannes hylältään Tüv-katsastuksissa. Auton akseliston nivelet sekä ohjauslaitteet ovat poikkeuksellisen herkät kulumaan.

Aika vanhoilla vehkeillä ajavat vielä Saksassa :D , no tartteehan ne katsastaa mutta mikähän on määrä mitä noita 1997 malleja on siellä vielä ajossa?

Onhan tuolla muitakin autoja tosin: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288590345050.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihtamassa äm ällää?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tässä on se Autobild-juttu, johon Karra viittaa:
http://www.autobild.de/bilder/die-gebra ... 58109.html" onclick="window.open(this.href);return false;

-Huonoa laatua varsinkin alkupäässä ennen muodistusta 2001
-ruostetta korissa ja alustassa
-väljiä niveliä etupäässä, varsinkin raidetangon päät
-automaattilaatikko, kannentiiviste ja jakoketju V8-dieselissä

Samaisessa Autobild-julkaisussa on myös artikkeli parhaista 3 tonnin autoista.
Listalla on väyrynen (W210), jossa myös etupään nivelet kuluvat ja joka ruostuu herkästi.
Auto on kuitenkin mukava, varmatoiminen ja turvallinen. Sivuturvatyynyt tulivat 1996
ja ESP tuli vakioksi 1999. T-mallia pidetään luokkansa parhaana.

http://www.autobild.de/bilder/die-beste ... 30803.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13293
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vaihtamassa äm ällää?

Viesti Kirjoittaja karra »

JarkkoN kirjoitti:Itse hakisin Saksasta merkkiliikkeestä Junge Sterne -takuuauton, johon tarvittaessa
voi jälkiasennuttaa alkuperäisen vetokoukun ja webaston.
Onko tähän asiaan kellään lisävalaistusta, eli miten kannattaisi W163 vetokoukun asennus hoitaa. Eli mistä koukku ja johtosarja edullisimmin? Onko kuka tehnyt itse ja mistä hankkinut osat?

Omassa ei ole sitä koukun paikkaa suojamuovin alla, sen verran kurkkasin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
zami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 23.10.2005 21:34
Paikkakunta: Pornainen

Re: Vaihtamassa äm ällää?

Viesti Kirjoittaja zami »

Tässä eräs kirjoittaja sanoi, että ml- 164 on erillinen runko. Pitäneekö paikkansa, kun olen lukenut että vuoteen 2005 (ml 163) oli erillinen runko, joka vaihtui itsekantavaan mallissa ml 164. Itsellä ml-164 (ml-500) vm 2006. Kokemukset ovat pääosin myönteisiä varsinkin ilmajousitus saa varauksettoman kiitoksen
Vastaa Viestiin