Tyäauto 300D

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Tuli hankittua tollanen -86 300D työautoks, kun toi turboD ei oikein tunnu edistyvän. Kaikkee pikkulaittoo on tullu viimisen viikon aikana tehtyä, alkaa oleen jo siinä kunnossa et jaksaa ajellakki..
Tähän mennessä tehtyä.
-Kilometrimittari ei pyöriny, akselin vetorattaan liimaus ja taas toimii
-Syöttöä isommalle, ei tuntunu oikein vetävän kunnolla, nyt menee nätisti
-Kicdown vaijerin löysäys ja paineiden nosto laatikosta, nyt vaihtuu vaihteet tosi siististi
-Kaasuvaijerin kiinnitys vivustoon laillensa
-Kuskinpenkin lainasin omasta projetista siks aikaa et saan tohon sähköjakkaraan kytkimen

Nyt viikonloppuna olis tarkotus laittaa hantinpuolen lattiaan ja helmaan vähän uutta peltiä. Viiminen vaimennin saa myös mennä takas paikallensa, entinen omistaja laittanu jonku 3 tuuman suoran putken tilalle, ei oikein sovi omaan korvaan toi pörinä... :D

Tossa olis myyntikuva Kuva
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Eilen vaihtelin polttimoita kojelautaan ja samalla kuuntelin ihmeellistä rapinaa..
Joku oli tehny pesän kojelaudan sisälle.... :D Kuuluukos muuten tohon keskimmäiseen puhallus räppänään polttimoa siihen rullaan?
Kuva
Kuva
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja felmit »

kuuluu, mutta älä laita liian isoa tehoa
autodidakti
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Huhhuh.. En tie pitäskö itkee vai nauraa, sen verran rapsakkaa löyty hantin jalkotilasta.. Koko jalkotila menee runkopalkista helmaan uusiks... Helmaaki oli korjailtu lätkäsemällä nostokorvaan pala päälle ja loput shaisset jätetty alle... Viikonloppu hommiks tais taas mennä.. :D

Kuva
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja petri »

Kyttis- kirjoitti: Helmaaki oli korjailtu lätkäsemällä nostokorvaan pala päälle ja loput shaisset jätetty alle...
Valitettavasti varsin yleisiä sikapika korjauksia :(
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Jaahas... Tänään laikkasin ruosteet suurimmaks osaks jalkotilasta pois... aika ison reijän sain aikaseks!
Kuva

Ei tota suorasta pellistä enää pysty tekeen tai ei ainaka taidot riitä... :D Joten, korjauspalaa kakskuuskymppisestä
Kuva

Kuva

Tällästä tänään sitte....
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Hitaasti ja varmasti. Sutta ja sekundaa, mut kai se leimalla vielä kestää..


Kuva


Kuva

Kuva

Kuva
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Jaahas, pikkuhiljaa mennään edestä taakseppäin, on toi mersun massa pirullista ku pohjasta ei huomaa aluks mitään, no massa pois ja siellähän ei ollu mitään muutaku ruostetta... :D
Kuva
Ton reijän korjaan vielä tälläviikolla, loppu penkin takaosan kiinnitys saa jäädä odottaan kesää ja uutta motivaatioo
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Tälläseen kuntoon menee ku ajellaan ilman sisälokasuojia.... ihmettelinki jossain vaiheessa kuin nokkapellin välissä on hiekkaa...

Kuva

Etulokasuojassa pelkät varastomaalit sisäpuolellla, ei olis kauaa menny ku olis mädäntyny jostain puhki.. hion porakoneella teräsharjapäällä ruosteenalut pois ja sitte ferreksit pintaan..

Kuva
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Jaahas, polttoaineputket pitäs ensviikon aikana vaihtaa tankilta konehuoneeseen... Ajattelin halvalla tehdä ja laittaa 8mm sisähalkasialla olevaa paineilmaletkua. :D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Onkos kukaan laittanu tollasta nokkapeltiin? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... vy-369214/" onclick="window.open(this.href);return false; alkuperänen vaimennusmatto on varissu kokonaan pois ja jotain vaimennusta olis ihan kiva laittaa..
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Avatar
poju89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 27.10.2011 20:47
Paikkakunta: Urjala

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja poju89 »

Kyttis- kirjoitti:Onkos kukaan laittanu tollasta nokkapeltiin? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... vy-369214/" onclick="window.open(this.href);return false; alkuperänen vaimennusmatto on varissu kokonaan pois ja jotain vaimennusta olis ihan kiva laittaa..

Mulla on tuolla vuorattu. Ei pahaa sanottavaa, päinvastoin. Vaimentaa vähän perkuleesti!
W124 300D 94
Skyline R32 90


W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Tänään tällästä, kaverin 190D hajos alipainepumppu ja laakerit jossainpäin öljypohjaa...
Kuva

Vaimennuskamat pistin tilaukseen, ensviikolla jos laittelis nokkapelliin uutta levyä...
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Kannattaa kahtua paljonko pohojaropun kautta tullee romua pihalle. Kuuleman mukaan joillain on laakerinpalaset hakannu öljypumpun sihtiin reiän ja tukkinu öljypumpun. :problem:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3992
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Kyttis- kirjoitti:Tänään tällästä, kaverin 190D hajos alipainepumppu ja laakerit jossainpäin öljypohjaa...
...
Siinäpä mukava ylläri...

Jos haluaa lisää jännitystä elämään laittamalla vieläkin sellaisen pumpun, jossa on kuulalaakeri, niin mulla olis yksi ylimäääräinen edullisesti. Se on käsittääkseni viimeisimpiä malleja, jossa vielä on kuulalaakeri ja siinä ne kuulat eivät ole näkyvissä kuten vanhemmissa, vaan laakerin sivuposkien takana suojassa (vaikka mahtaako siitä mitään iloa olla laakeririkon yhteydessä?). Vaihdoin ihan vain varmuuden vuoksi ilman, että siinä mitään erityistä vikaa olisin havainnut...

Siitä oli näköjään kuvakin tuosta pumpusta mulla - arvatenkin tuo likaisempi... Ja uusi tiivistekin löytyis tuolle.

Kuva
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Hetkinen, toi vasemmanpuoleinen on vanhaa mallia? toi rikkein pumppu oli tota oikeenpuoleista mallia..
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Kuinkas kireelle toi moniurahihnankiristimen iso kuusiokolopultti tulee vetää?
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Laittelin eilen tollasen rimen kauko-ohjauksen ihan kokeilumielessä http://www.rime.fi/ke117n-kaukoohjattav ... -1004.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvin tuntuu toimivan, viikonloppuna tinailen johdot oikein kiinni ja kutistesukat päälle, nyt laitoin vaan perus ryöstöliittimillä kiinni.
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Choke »

Nytte ku sulla on vielä tuoreessa mielessä nuo tarkalleen, että miten ja mihinkähän johtoihin nuo kytketään nii laittelehhan ihmeessä tietoa tänne palstalle!! Olis tarkotus tilata täsmälleen samanlainen kake omaan 300Dhen nii helpottais kummasti tuota hommaa kun tietäis etukäteen mitä lähtee touhuaa :thumbup:
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Laitan lauantaina asennuksesta kuvia, hyvinki yksinkertanen homma, luonaa jopa värisokeeltaki näemmä... :D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Choke »

Loistavaa!! :) on muute erittäin hyvän näkööset pornon punaset sisuskalut tuossa tyäkulkineessasi!! :wink: :twisted: nimim. "beige kangas" :oops:
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Tänään tutkittiin kaverin 300D keskuslukitusta, joku tyyppivika vissiin et noi alkuperäset johtojen jatkot hapettuu jalkotilasta ja napsahtaa jostain kohtaa poikki. Tinaa ja kutistesukkaa ja taas mennään :thumbup:
Kuva
Alipainepumpun juotokset oli hapettunu alareunasta siten että ei suostunu muutaku sulkemaan ovet, ehjällä pumpulla toimi normaalisti...
Huomenna luvassa 260 mersun palottelua..
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tänään paloteltiin toi varaosamersu lopullisesti, otin loput helmat ja pohjapalaset talteen.. Tarkotus olis siirtää ne tohon valkoseen joskus kesän aikana... Keskuslukitus laitettiin toimiin kaukosäädöllä, nyt toimii vilkutki.. Kytkentäkaavion unohdin tallille... tosta varaosavehkeestä otettiin myös etujarrusatulat ja levyt talteen, nekin siirrän tohon valkoseen, jos pysäis sen jälkeen vähän paremmin :D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Innostuin tänään irrottaan omasta autosta ton alipainepumpun, kappas kappas mikäs se siellä olikaan...
Kuva
Vanhanmallin pumppu siellä vaan näytti olevan, laakerissa tuntu olevan vähä klappia, muuten ehjä... Vaihdoin varoiks ton uudemman mallisen pumpun paikalleen... Vuoristorataki näytti ihan hyvältä, ei ollu sellasta uraa mitä niis yleensä on... Muuttu muuten käyntiääniki ihan erilaiseks ton vaihdon jälkeen..
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Jaahas, jarrusatulat tuli soodapuhalluksesta... Huomenna jos laittais paikalleen.
Kuva
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Maalia päälle :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Juu se pitikin sannoo et hopeisiks sutasin satulat...:D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Sanokaas mistä löydän helposti kierrosluku tiedon? Autossa ei alunperin varmaan ole ollut mittaria mutta nykyisestä sellanen löytyy
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Laturin W-navasta
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Tyäauto 300D

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Pistin mittariston taas vaihteeks paloiks ku kilometrit lakkas pyörimästä.
Kuva


Samalla ihmettelin noita jenkakelloja et on hiukan erilaiset kummassakin mittaristossa. Toisessa on asteikko 6 tuhanteen ja takana on paikat W, G ja +.
Kuva





Toisessa taas on asteikko 7 tuhanteen ja paikat takana TD ja +
Kuva

Samalla vaihdoin toisesta mittarista matkamittarin, koska tuossa vanhassa vaihtu sekavasti numerot, samalla siirsin toisesta trippimittarin vivun mikä oli napsahtanut poikki joskus.
Kuva

Trippimittari omasta mielestäni jumitti jotenkin, venytin tota kuvassa näkyvää jousta hieman ni jumitus katosi ja alko pyörimään paremmin
Kuva



Sitä laturin W napaa ajattelin aluks itekki mutta mitä äkkiseltään sitä vilkasin niin siellä ei sitä ole. :?
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Vastaa Viestiin