606 koneen suuttimien vaihto
-
- Vakiokalustoa
606 koneen suuttimien vaihto
Opiskellaan taas mersun tekniikkaa.
300TD koneella ajeltu lähes 300 tkm ja suuttimiin ei ole koskettu. Josko tuohon osa-alueeseen keskittyisi.
Jos noita suuttimia vaihtelisi niin muutama kysymys tuli esiin.
- Tarvitsenko erikoistyökaluja vaihtotyöhön?
- Millaista säätötyötä tarvitsee/kannattaa teettää dieselhuollossa kotikonstein vaihdettujen suuttimien jälkeen?
- Jos pelkät suutin kärjet vaihtaa niin tähän ilmeisesti tehtävä jotain rikan säätöä?
- Dieselhuollot tarjoavat myös suutinten korjausta, kärjet maksaa n.30-35e kpl + suuttimen huolto.....Onko järkevämpää ostaakin kokonaan uusi suutin KL-varaosasta 65e kpl ja säästää ryökuluissa, pitääkö suutinta silloin vielä säätää jotenkin?
300TD koneella ajeltu lähes 300 tkm ja suuttimiin ei ole koskettu. Josko tuohon osa-alueeseen keskittyisi.
Jos noita suuttimia vaihtelisi niin muutama kysymys tuli esiin.
- Tarvitsenko erikoistyökaluja vaihtotyöhön?
- Millaista säätötyötä tarvitsee/kannattaa teettää dieselhuollossa kotikonstein vaihdettujen suuttimien jälkeen?
- Jos pelkät suutin kärjet vaihtaa niin tähän ilmeisesti tehtävä jotain rikan säätöä?
- Dieselhuollot tarjoavat myös suutinten korjausta, kärjet maksaa n.30-35e kpl + suuttimen huolto.....Onko järkevämpää ostaakin kokonaan uusi suutin KL-varaosasta 65e kpl ja säästää ryökuluissa, pitääkö suutinta silloin vielä säätää jotenkin?
Re: 606 koneen suuttimien vaihto
tarvitsee erikoistyökalun. Älyttömän pitkän 22mm hylsyn.
huoltoon tarkistaan sumu ja paineet
pitää säätää avautumispaineet huollossa jos ei sitte ittellä oo vehkeitä
jos on uusi suutin niin tuskin siihen mitää enään tarttee tehdä.
huoltoon tarkistaan sumu ja paineet
pitää säätää avautumispaineet huollossa jos ei sitte ittellä oo vehkeitä
jos on uusi suutin niin tuskin siihen mitää enään tarttee tehdä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
omat kokemukseni suutin touhusta on, että kun vaihtaa kärkiä, niin mulla on aina menny samoilla vanhoilla prikoilla riittävän lähelle oikeata avautumispainetta. tärkeintä mielestäni on, että saa jokaiselle suuttimelle saman avautumispaineen, eikä niinkään se, että ne on just sen 125 baaria. tota voi aika mielivaltasesti kokeillakkin eri paineilla. mulle on riittäny, kun ne on 5 baarin sisällä kaikki. ja avautumispaineeks on tullut suunnilleen se, mitä tehdas ilmottaa.
työkaluina tarvit avaimen, millä irrottaa suutin kannesta. ja olikohan niin, että siinä oli lukitus ensin, vai oliko se esikammiolle se lukitus. minkälainen se sitten on om606:ssa? en tiedä, mutta veikkaan että sellanen tiheehampainen tähtiavain. joku viisaampi sen kohta kertoo. sitten tarvit suutintesterin, tai ostat diiselipajalta työt. kärkien vaihto ei ole mikään iso ja vaikea homma. eniten menee aikaa vanhojen runkojen putsailussa. suuttimiin kun ei saa jäädä yhtään likaa. pari kertaa oon joutunu repiin suuttimen uudesta auki, kun onkin jääny joku roska suuttimeen, mikä sitten menee ja jää sinne kärjen väliin.
työkaluina tarvit avaimen, millä irrottaa suutin kannesta. ja olikohan niin, että siinä oli lukitus ensin, vai oliko se esikammiolle se lukitus. minkälainen se sitten on om606:ssa? en tiedä, mutta veikkaan että sellanen tiheehampainen tähtiavain. joku viisaampi sen kohta kertoo. sitten tarvit suutintesterin, tai ostat diiselipajalta työt. kärkien vaihto ei ole mikään iso ja vaikea homma. eniten menee aikaa vanhojen runkojen putsailussa. suuttimiin kun ei saa jäädä yhtään likaa. pari kertaa oon joutunu repiin suuttimen uudesta auki, kun onkin jääny joku roska suuttimeen, mikä sitten menee ja jää sinne kärjen väliin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
...ja jotta ei epähuomiossa unohdu niin uudet prikat sen suuttimen alle, ns. lämpöprikat vai miksi noita nyt sanotaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ihan uteliaisuuttani kyselen että minkätakia vaihdat kärjet?
Kansirempan yhteydessä olen käyttäny suuttimia tarkistuksessa ja yhden kärjen olen vaihdattanu kun sumukuvio oli paljon kapeampi kuin muissa. Ekalla testirundilla kun tuo huomattiin olisin vaihdattanu sen muttei niillä ollu hylyssä sopivaa ja meinasi ettei haittaa kun ei kerta kuse eikä tiputa. Tilasin sittemmin kärjen ja vein toiselle pajalle. Sekin meinasi ettei olis haitannu mitään.
Olen siis ymmärtäny että jos vaan ei kuse/tiputa niin turhaa vaihdella ? Kait tuohon yhteen lankkuun ikinä vaihdettu yhtään kärkeä ja mittarissa on yli 700t.
Kansirempan yhteydessä olen käyttäny suuttimia tarkistuksessa ja yhden kärjen olen vaihdattanu kun sumukuvio oli paljon kapeampi kuin muissa. Ekalla testirundilla kun tuo huomattiin olisin vaihdattanu sen muttei niillä ollu hylyssä sopivaa ja meinasi ettei haittaa kun ei kerta kuse eikä tiputa. Tilasin sittemmin kärjen ja vein toiselle pajalle. Sekin meinasi ettei olis haitannu mitään.
Olen siis ymmärtäny että jos vaan ei kuse/tiputa niin turhaa vaihdella ? Kait tuohon yhteen lankkuun ikinä vaihdettu yhtään kärkeä ja mittarissa on yli 700t.
Mielestäni kannattaa ostaa valmiit kun hinta on noin kohtuullinen. Tosin suuttimissa on todella harvoin vikaa edes 600tkm ajettuina, saati sitten 300tkm kohdalla.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
Vaihto tai suutinten testaus ja syöttöpumpun ajoituksen säädön syynä on vian etsintä.
Auto pyörii kylmänä erittäin huonosti. Jälkihehkun jälkeen tyhjäkäynti (ja käynti ainakin 2500 kierrokseen asti) on kuin joku pytty olis pois pelistä kokonaan.
Käynnissä on katkoksia ja savutus on kovaa.
Kun kone lämpiää käynti on tasaista.....paitsi 1000-1500 kierroksen välissä.
Kun auto on ollut lohkolämmityksessä ei tyhjäkäynnillä ongelmaa esiinny. 1000-1500 kierroksen välissä käyntihäiriöt jatkuu.
Auto pyörii kylmänä erittäin huonosti. Jälkihehkun jälkeen tyhjäkäynti (ja käynti ainakin 2500 kierrokseen asti) on kuin joku pytty olis pois pelistä kokonaan.
Käynnissä on katkoksia ja savutus on kovaa.
Kun kone lämpiää käynti on tasaista.....paitsi 1000-1500 kierroksen välissä.
Kun auto on ollut lohkolämmityksessä ei tyhjäkäynnillä ongelmaa esiinny. 1000-1500 kierroksen välissä käyntihäiriöt jatkuu.
Viimeksi muokannut kuusikulma, Ma 28.01.2013 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Esikammioissa kuulat tallella?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Vakiokalustoa
Päädyin sitten sellaiseen vaihtoehtoon, että käytin suuttimet ja ruiskutuspumpun testerissä.... Ja hyvä niin. Olitte ihan oikeessa, ei itse suuttimissa ollut vikaa vaan ruiskutuspumppu oli 6 !!! astetta myöhäsellä.
Ei ihme kun autoa ravisti ja kävi huonosti, savuttikin. Kovaänisesti kone kalkatti myös.
Nyt kone kehräilee kuin kissa
.
Itseasiassa automaattilaatikkokin alkoi vaihtamaan huomattavasti nätimmin säädön jälkeen.
Kiitokset näistä.
Ei ihme kun autoa ravisti ja kävi huonosti, savuttikin. Kovaänisesti kone kalkatti myös.
Nyt kone kehräilee kuin kissa

Itseasiassa automaattilaatikkokin alkoi vaihtamaan huomattavasti nätimmin säädön jälkeen.
Kiitokset näistä.