Eli kiinnostais säädättää, mutta haluaisin vähän lisää tietoa ja kokemuksia asiasta niiltä jotka ovat tehneet.
Tippuuko kulutus paljon?
Minkäs verran tehoja / vääntöä tulee lisää?
Kyseessä on kuitenkin parin sadan jeeron homma.
Tästä on mahdollisesti puhuttu jo jossain toisessa aiheessa. Jos tiedät sellaisesta niin laita linkkiä kehiin.
Niin eli autoni on toi W201 2.5D -89.
Kiitos.
Dieselpumpun säädätys: Kannattaako? Kokemuksia?
Re: Dieselpumpun säädätys: Kannattaako? Kokemuksia?
punpun säädätys riippuu auton käymisestä,ajomäärästä,kulusta.jos paljon ajettu niin suosittelen suuttimien uusimista ja punpun säätöä.omaan w123 220d ruppanaan tehtiin pumpunsäätö ja kulku parani huomattavasti ja alavääntö lisääntyi.
Kannattaa.
Kulutus ei ratkaisevasti pienene tai suurene, mutta kulku paranee huomattavasti.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=ppdiesel
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=ppdiesel
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=ppdiesel
Kulutus ei ratkaisevasti pienene tai suurene, mutta kulku paranee huomattavasti.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=ppdiesel
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=ppdiesel
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=ppdiesel
wiimax.fi
Oman projektin myötä voi kyllä todeta erittäin kannattavaksi.
Jälkiturbotettu 2.5TD vakiopumpulla ei juurikaan ollut säädettyä vaparia kummempi menijä.
Ja nyt on uusi pumppu 7mm elementeillä ja lisärikastuksella ja ulkoisella säädöllä.
Perstuntumalla voimaa on vakioautoksi riittävästi. Ehjä kytkin luistaa vielä 140Km/h:n vauhdissa kun polkasee vähän lisää kaasua. (tai ainakin oli ehjä kytkin).
kulutus pieneni matka-ajossa ja tehoa tuli tässä tapauksessa laskelmien mukaan ~50hp . Parempaa tietoa sitten kun kytkin pitää penkissä.
Vapareissa tehon lisäys 10-20hp?, Mutta auton käyttäytyminen muuttuu huomattavasti.
Nimimerkki PPD tietää asiasta varmaan paremmin.
Jälkiturbotettu 2.5TD vakiopumpulla ei juurikaan ollut säädettyä vaparia kummempi menijä.
Ja nyt on uusi pumppu 7mm elementeillä ja lisärikastuksella ja ulkoisella säädöllä.
Perstuntumalla voimaa on vakioautoksi riittävästi. Ehjä kytkin luistaa vielä 140Km/h:n vauhdissa kun polkasee vähän lisää kaasua. (tai ainakin oli ehjä kytkin).
kulutus pieneni matka-ajossa ja tehoa tuli tässä tapauksessa laskelmien mukaan ~50hp . Parempaa tietoa sitten kun kytkin pitää penkissä.
Vapareissa tehon lisäys 10-20hp?, Mutta auton käyttäytyminen muuttuu huomattavasti.
Nimimerkki PPD tietää asiasta varmaan paremmin.
Joku mersupurkaamo??
Kyllä pumpun säädätys kannattaa ja samalla voi kiristää lisää tehoja, jos on kyseessä OM601-603, tai vanhempi, homma on suhteellisen helppo.
Ammattimieheltä menee aikaa n. 8h , kun pumppu irroitetaan autosta, käytetään penkissä ja säädetään paineet yms. kohdilleen ja laitetaan lisää syöttöjä(Asiantuntijat voi kertoa tarkemmin mitä kaikkea tehdään).
On sanottu että se yksipytty tulee lisää virityksen jälkeen, eikä se ole yhtään liioiteltua, homma on kyllä hintansa väärti.
Viimeksi käytin 250D:n PP-Dieselissä(HP-Diesel) ja kyllä se nyt kiihtyy, ei mikään tykki, mutta on tosi kiva ajaa,kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin 300D:ssä.
Alavääntöjä tulee lisää ja samoin sinne yläpäähän tulee lisää puhtia(vaikutta huomattavasti ohitus kiihtyvyyteen), polttoaineen kulutus tippui noin 0,5 litraa ja auto kulkee huomattavasti vaivattomammin.
Niinkuin "Aki P" tuossa sanoi "PP D" voi varmaan kertoa lisää asiasta.
Ammattimieheltä menee aikaa n. 8h , kun pumppu irroitetaan autosta, käytetään penkissä ja säädetään paineet yms. kohdilleen ja laitetaan lisää syöttöjä(Asiantuntijat voi kertoa tarkemmin mitä kaikkea tehdään).
On sanottu että se yksipytty tulee lisää virityksen jälkeen, eikä se ole yhtään liioiteltua, homma on kyllä hintansa väärti.
Viimeksi käytin 250D:n PP-Dieselissä(HP-Diesel) ja kyllä se nyt kiihtyy, ei mikään tykki, mutta on tosi kiva ajaa,kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin 300D:ssä.
Alavääntöjä tulee lisää ja samoin sinne yläpäähän tulee lisää puhtia(vaikutta huomattavasti ohitus kiihtyvyyteen), polttoaineen kulutus tippui noin 0,5 litraa ja auto kulkee huomattavasti vaivattomammin.
Niinkuin "Aki P" tuossa sanoi "PP D" voi varmaan kertoa lisää asiasta.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Kylläpä pojat tuossa jo pääpiirteissään kertoi asian niin kuin se on.
Homma menee näin: pumppu irti, pestään, kannet auki; siinä vaiheessa näkee myös, onko nokka-akselin takalaakeri vaihto rajassa. Sen jälkeen pumppu penkkiin, säädöt kohdilleen luukut kiinni ja asennus. Ajoits optimaaliseen kohtaan ja eiku kone tulille.
Tuossa mallissa homma ottaa noin 6 tuntia, jos mikään ei kivestä.
Mulle voi soitella niin kerron lisää.
Homma menee näin: pumppu irti, pestään, kannet auki; siinä vaiheessa näkee myös, onko nokka-akselin takalaakeri vaihto rajassa. Sen jälkeen pumppu penkkiin, säädöt kohdilleen luukut kiinni ja asennus. Ajoits optimaaliseen kohtaan ja eiku kone tulille.
Tuossa mallissa homma ottaa noin 6 tuntia, jos mikään ei kivestä.
Mulle voi soitella niin kerron lisää.