Diesel "pakujen" verotus muuttuu?
Diesel "pakujen" verotus muuttuu?
Hyvät on perät.......
Auti
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eläköön se pieni ero
Heip!
Kyllähän noilla polttoaineiden hinnoilla vielä on kuitenkin eroa. Riippuen siitä, laskenko minä vai DD , niin kannattavuuden raja liikkuu hieman alle kymppitonnin ajomäärästä tuonne lähes 20 tuhanteen kilometriin vuosiajoa.
Tuollainen ajohan tulee parissa kuukaudessa, loput kymmenen kk on sitten säästöä. Puhumattakaan dieselpelin antamasta suuremmasta ajonautinnosta...
Eniten tässä säälittää nuo tojota varisten muuttajat, jotka pakotettiin laikkaamaan penkin kiinnikkeet irti... Tuo kiinnikkeiden irroitusvaade olikin mielestäni ihan käsittämätön. Taas oletettiin, että kaikki ihmiset ovat rikollisia ja pulttaavat penkin kiinni heti katsastuksen jälkeen.
PS. Olen edelleenkin sitä mieltä, että koko dieselvero joutaisi romukoppaan ja verot pitäisi sisällyttää litrahintaan. Näin vaikka nykytilanne (autot rullaa 45 ja 25 tkm per vuosi) onkin henkilökohtaisesti edullisempaa. Veron kohdistuminen kulutusmäärään antaisi kullekin paremman mahdollisuuden vaikuttaa kustannuksiin. Ja luontokin kiittäisi (vihreä aatteeni nousi taas pintaan).
Kyllähän noilla polttoaineiden hinnoilla vielä on kuitenkin eroa. Riippuen siitä, laskenko minä vai DD , niin kannattavuuden raja liikkuu hieman alle kymppitonnin ajomäärästä tuonne lähes 20 tuhanteen kilometriin vuosiajoa.
Tuollainen ajohan tulee parissa kuukaudessa, loput kymmenen kk on sitten säästöä. Puhumattakaan dieselpelin antamasta suuremmasta ajonautinnosta...
Eniten tässä säälittää nuo tojota varisten muuttajat, jotka pakotettiin laikkaamaan penkin kiinnikkeet irti... Tuo kiinnikkeiden irroitusvaade olikin mielestäni ihan käsittämätön. Taas oletettiin, että kaikki ihmiset ovat rikollisia ja pulttaavat penkin kiinni heti katsastuksen jälkeen.
PS. Olen edelleenkin sitä mieltä, että koko dieselvero joutaisi romukoppaan ja verot pitäisi sisällyttää litrahintaan. Näin vaikka nykytilanne (autot rullaa 45 ja 25 tkm per vuosi) onkin henkilökohtaisesti edullisempaa. Veron kohdistuminen kulutusmäärään antaisi kullekin paremman mahdollisuuden vaikuttaa kustannuksiin. Ja luontokin kiittäisi (vihreä aatteeni nousi taas pintaan).
Terveisin
Tero
Tero
Kyllä menee päin persettä tää touhu .
Ei vuottakaan niin jo muutetaan lakia.
Kyllä korpee ainaiset muutokset.
Jo neljännen kerran vuoden sisällä auto katsastus konttorille,tässä luvatussa autoilu maassa.
Ja niillä vasta hommaa piisaa joilla on verkot tai istuimet muokattu,menee tuhansia euroja kankkulan kaivoon.
Taitaa olla parhaat jopa hitsanneet istuimen pulttien kiinnitysreiät kiinni.
Ei vuottakaan niin jo muutetaan lakia.
Kyllä korpee ainaiset muutokset.
Jo neljännen kerran vuoden sisällä auto katsastus konttorille,tässä luvatussa autoilu maassa.
Ja niillä vasta hommaa piisaa joilla on verkot tai istuimet muokattu,menee tuhansia euroja kankkulan kaivoon.
Taitaa olla parhaat jopa hitsanneet istuimen pulttien kiinnitysreiät kiinni.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
...
Jees homma!
Farkkujen hinnat tippuu taas oikealle tasolle ja niitä alkaa oleen myytävänä.
Ei paljon suurperheellistä haittaa, päinvastoin
Farkkujen hinnat tippuu taas oikealle tasolle ja niitä alkaa oleen myytävänä.
Ei paljon suurperheellistä haittaa, päinvastoin
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Kappas vain. No meikäläisen tilapäispenkkinen 2+3 Mazda nousikin sitten arvoon arvaamattomaan pikkuveroineen.ketun riistovaltio ja Kuitusen kusipää kirjoitti:Myöskään autoverolain 24 pykälän mukaiset tilapäisistuimet eivät aiheuta veron kantamista henkilöautona.
Kyllä taas saavat ulkomailla hyvät naurut kun nämäkin sekoilut pääsevät lehtien "Hullu maailma" -osastoille.
Mietipäs sellaista joka on ottanut miehekkäästi velkaa ja ostanut UUDEN aivan saatanan kalliin maastoauton joka on rekisteröity pakettiautoksi kun on meinannut että nyt pääsen halvalla verolla maailman tappiin. Muuten ihan hyvä mutta dieselvero juuri pompsahti jotakin 15-kertaiseksi.
Koko dieselvero/käyttömaksu/käyttövero/whatever -instituutio on aikansa elänyt ihan samalla tavalla kuin tv-lupamaksu - jota sitäkin nyt taas korottavat ja meinaavat sen muuttaa tv-VEROKSI. Voi jumalauta mikä maa, en paremmin sano.
Henkka
- Yksi sikaverotettu 2+3 hengen Mersu josta on kahden vuoden dieselverot maksamatta (haistakaa kettu vaan siellä hallituksessa)
- Yksi kevyesti verotettu 2+3 hengen Mazda
Mitä eroa? Mitä ideaa? Mitä ketun järkeä?
***
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Se täytyy ohimennen mainita että Henkaltahan löytyy asennetta...Henri Junkkala kirjoitti: Henkka
- Yksi sikaverotettu 2+3 hengen Mersu josta on kahden vuoden dieselverot maksamatta (haistakaa kettu vaan siellä hallituksessa)
- Yksi kevyesti verotettu 2+3 hengen Mazda
Sitten asiaan...
Eikös periaatteessa voisi valtiolle ehdottaa että diisseli ja bensa saman hintaisiksi ja käyttövoimaveron voisi jättää pois...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Jani Haataja kirjoitti: Eikös periaatteessa voisi valtiolle ehdottaa että diisseli ja bensa saman hintaisiksi ja käyttövoimaveron voisi jättää pois...
KANNATETAAN!
- Siinä säästettäs veroviranomaisraukkoja ja niitten työtä ja postimaksuja ja "polttonesteiden verotuksen harmonisointi" kuulostaa hyvältä ja rauhalliselta sanalta verrattuna esim. "mellakkaan" tahi "mekkalaan".
Mitäs tehdään, soitetaanko Karpolle?