Diesel "pakujen" verotus muuttuu?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Diesel "pakujen" verotus muuttuu?

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Suomen valtio rocks!

Ja vielä kun mietitään että diesel ei enää ole paljoakaan bensaa halvempaa niin on se yks iso perkele koko Suomen kanssa!!!! :evil:

Itseäni tuo ei koske koska omassa pikkupakussa ei ole takapenkkiä laisinkaan... Mutta silti 100% perseestä.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Eikös se tuossa 90 luvun alussa ollut vähän samanlainen hintakehitys noilla polttoaineilla, että dieselin ja bensiinin ero ei ollut oikeastaan juuri mitään...?

Muistanko väärin?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Eläköön se pieni ero

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heip!

Kyllähän noilla polttoaineiden hinnoilla vielä on kuitenkin eroa. Riippuen siitä, laskenko minä vai DD :wink: , niin kannattavuuden raja liikkuu hieman alle kymppitonnin ajomäärästä tuonne lähes 20 tuhanteen kilometriin vuosiajoa.

Tuollainen ajohan tulee parissa kuukaudessa, loput kymmenen kk on sitten säästöä. Puhumattakaan dieselpelin antamasta suuremmasta ajonautinnosta... 8)

Eniten tässä säälittää nuo tojota varisten muuttajat, jotka pakotettiin laikkaamaan penkin kiinnikkeet irti... Tuo kiinnikkeiden irroitusvaade olikin mielestäni ihan käsittämätön. Taas oletettiin, että kaikki ihmiset ovat rikollisia ja pulttaavat penkin kiinni heti katsastuksen jälkeen.

PS. Olen edelleenkin sitä mieltä, että koko dieselvero joutaisi romukoppaan ja verot pitäisi sisällyttää litrahintaan. Näin vaikka nykytilanne (autot rullaa 45 ja 25 tkm per vuosi) onkin henkilökohtaisesti edullisempaa. Veron kohdistuminen kulutusmäärään antaisi kullekin paremman mahdollisuuden vaikuttaa kustannuksiin. Ja luontokin kiittäisi (vihreä aatteeni nousi taas pintaan).
Terveisin
Tero
Avatar
HJL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 21.08.2003 14:58
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HJL »

[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kyllä menee päin persettä tää touhu .
Ei vuottakaan niin jo muutetaan lakia.
Kyllä korpee ainaiset muutokset.
Jo neljännen kerran vuoden sisällä auto katsastus konttorille,tässä luvatussa autoilu maassa. :shock:
Ja niillä vasta hommaa piisaa joilla on verkot tai istuimet muokattu,menee tuhansia euroja kankkulan kaivoon.
Taitaa olla parhaat jopa hitsanneet istuimen pulttien kiinnitysreiät kiinni. :twisted:
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jees homma!
Farkkujen hinnat tippuu taas oikealle tasolle ja niitä alkaa oleen myytävänä.
Ei paljon suurperheellistä haittaa, päinvastoin :)
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Se on sitten selvä täytyy kuullostella koska laki hyväksytään ja käydä sitä ennen katsastamassa auto 2-paikkaiseksi. Toisaalta pääosin autolla ajelen yksin ja työmatkoja niin takapenkkiä en tarvitse. Ja kun tarvitsen takapenkkiä - taksilla kyytiläiset pääsee halvemmalla :evil:
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

ketun riistovaltio ja Kuitusen kusipää kirjoitti:Myöskään autoverolain 24 pykälän mukaiset tilapäisistuimet eivät aiheuta veron kantamista henkilöautona.
Kappas vain. No meikäläisen tilapäispenkkinen 2+3 Mazda nousikin sitten arvoon arvaamattomaan pikkuveroineen.

Kyllä taas saavat ulkomailla hyvät naurut kun nämäkin sekoilut pääsevät lehtien "Hullu maailma" -osastoille.

Mietipäs sellaista joka on ottanut miehekkäästi velkaa ja ostanut UUDEN aivan saatanan kalliin maastoauton joka on rekisteröity pakettiautoksi kun on meinannut että nyt pääsen halvalla verolla maailman tappiin. Muuten ihan hyvä mutta dieselvero juuri pompsahti jotakin 15-kertaiseksi.

Koko dieselvero/käyttömaksu/käyttövero/whatever -instituutio on aikansa elänyt ihan samalla tavalla kuin tv-lupamaksu - jota sitäkin nyt taas korottavat ja meinaavat sen muuttaa tv-VEROKSI. Voi jumalauta mikä maa, en paremmin sano.


Henkka

- Yksi sikaverotettu 2+3 hengen Mersu josta on kahden vuoden dieselverot maksamatta (haistakaa kettu vaan siellä hallituksessa)
- Yksi kevyesti verotettu 2+3 hengen Mazda

Mitä eroa? Mitä ideaa? Mitä ketun järkeä?


***

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Henri Junkkala kirjoitti: Henkka

- Yksi sikaverotettu 2+3 hengen Mersu josta on kahden vuoden dieselverot maksamatta (haistakaa kettu vaan siellä hallituksessa)
- Yksi kevyesti verotettu 2+3 hengen Mazda
Se täytyy ohimennen mainita että Henkaltahan löytyy asennetta...
Sitten asiaan...
Eikös periaatteessa voisi valtiolle ehdottaa että diisseli ja bensa saman hintaisiksi ja käyttövoimaveron voisi jättää pois...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Jani Haataja kirjoitti: Eikös periaatteessa voisi valtiolle ehdottaa että diisseli ja bensa saman hintaisiksi ja käyttövoimaveron voisi jättää pois...

KANNATETAAN!

- Siinä säästettäs veroviranomaisraukkoja ja niitten työtä ja postimaksuja ja "polttonesteiden verotuksen harmonisointi" kuulostaa hyvältä ja rauhalliselta sanalta verrattuna esim. "mellakkaan" tahi "mekkalaan".

Mitäs tehdään, soitetaanko Karpolle?
Vastaa Viestiin