ASD perä kolisee?
ASD perä kolisee?
No mutta sanoma näin aluksi että terve vaan kaikile.
Elikkäs ajetaessa kuuluu helvetinmoinen pauke, perä toimii muuten "hyvin" mutta meteli on kova ja ajettaessa koko auto tärisee. Kardaani otettiin irti ja perä ilmassa pyöritettiin rattaita. Kolina jatku.
Voiskos vika olla jossaki vetarissa vai onko perä ihan sökö.....
On vähän hankala selittää ja voipi olla kuulematta/näkemättä kertoa mikä on vikana, mutta kokeillaan onko jollekki tuttua.
Elikkäs ajetaessa kuuluu helvetinmoinen pauke, perä toimii muuten "hyvin" mutta meteli on kova ja ajettaessa koko auto tärisee. Kardaani otettiin irti ja perä ilmassa pyöritettiin rattaita. Kolina jatku.
Voiskos vika olla jossaki vetarissa vai onko perä ihan sökö.....
On vähän hankala selittää ja voipi olla kuulematta/näkemättä kertoa mikä on vikana, mutta kokeillaan onko jollekki tuttua.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
ASD perästä
Hei!
Itsellä on 300 TouringDiesel farkku ja taitaa olla perä hajalla
Mittarissa on 225 000 km ja pitää nimittäin veto päällä jyrinää ja takapenkillä kun istuu niin tuntee persuuksen alla tärinää. Jyrinä häviää heti kun jalan laskee kaasulta. Toissapäivänä käytettiin pukilla ja ei ollu vetoakselissakaan syy.
Ensi viikolla ollaan menossa korjauttamaan ja taitaa olla vajaan 1000 Euron homma
Kuulin juttua että kun tuo omanikin on tuontiauto niin on aika yleinen vika tuo perän hajoaminen... eivät kuulemma vaihda Saksassa perään öljyjä ja siellä perässä kun on ASD:hen liittyvät pronssiset laipat niin ne kuluvat vähillä öljyillä ja sinne jää pyörimään sitä pronssia joka hajottaa rattaat
Kunhan saadaan tuo perä kuntoon nyt niin pitää alkaa vaihtamaan joka vuosi peräöljyt kun tulee kilometrejäkin 50 000/vuosi mittariin.
Vaihteistoöljytkinkannattaa myös vaihtaa ainakin näistä tuontiautoista samasta syystä. Omasta ei vielä vaihteisto renkkaa sentään
-Mika-
Itsellä on 300 TouringDiesel farkku ja taitaa olla perä hajalla

Mittarissa on 225 000 km ja pitää nimittäin veto päällä jyrinää ja takapenkillä kun istuu niin tuntee persuuksen alla tärinää. Jyrinä häviää heti kun jalan laskee kaasulta. Toissapäivänä käytettiin pukilla ja ei ollu vetoakselissakaan syy.
Ensi viikolla ollaan menossa korjauttamaan ja taitaa olla vajaan 1000 Euron homma

Kuulin juttua että kun tuo omanikin on tuontiauto niin on aika yleinen vika tuo perän hajoaminen... eivät kuulemma vaihda Saksassa perään öljyjä ja siellä perässä kun on ASD:hen liittyvät pronssiset laipat niin ne kuluvat vähillä öljyillä ja sinne jää pyörimään sitä pronssia joka hajottaa rattaat

Vaihteistoöljytkinkannattaa myös vaihtaa ainakin näistä tuontiautoista samasta syystä. Omasta ei vielä vaihteisto renkkaa sentään

-Mika-
Re: ASD perästä
Sinällään oireet täsmäisivät myös kardaanin kannatinlaakerin tai rättinivelten kulumiseen Onhan ne tarkastettu? Meinaan vaan, että nuo em. ovat suht halvahkoja vaihtaa.Mikaz kirjoitti: pitää nimittäin veto päällä jyrinää ja takapenkillä kun istuu niin tuntee persuuksen alla tärinää. Jyrinä häviää heti kun jalan laskee kaasulta. Toissapäivänä käytettiin pukilla ja ei ollu vetoakselissakaan syy.
Ensi viikolla ollaan menossa korjauttamaan ja taitaa olla vajaan 1000 Euron homma-
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mulla jyrisi kans veto päällä ja kun hölläs,niin loppu. Rätit ja kannatin laakeri on vaihettu, eikä jyrinä loppunu. Nyt sillä ei voi ajaa olleskaan sillä se olis kuin joku hakkais lekalle pohjaan.
yhellä hepulla oli 123:sessa samanlainen oire, mutta se loppu ainako autoon otti kyytiläisiä/lastas kuormaa, perä painu alaspäin ja vetarit meni eri asentoon.
Pitäs tosta omastaki ottaa noi vetarit pois, ja tutkiskella on niissä häikkää. onkos kellään muuten muistissa onko ne torxit minkä kokosia joilla tulee vetarit perään kiinni? Häätys käydä ostamassa.
yhellä hepulla oli 123:sessa samanlainen oire, mutta se loppu ainako autoon otti kyytiläisiä/lastas kuormaa, perä painu alaspäin ja vetarit meni eri asentoon.
Pitäs tosta omastaki ottaa noi vetarit pois, ja tutkiskella on niissä häikkää. onkos kellään muuten muistissa onko ne torxit minkä kokosia joilla tulee vetarit perään kiinni? Häätys käydä ostamassa.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Vetarin nivel kyllä piti joskus tosi pahaa ääntä (tosi oli paappamallin 116 alla, mutta samantyppistä tavaraa sielläkin)- olisi sitäpaitsi halvempi korjata kuin koko vetopyörästö. Nosta auto ilmaan, pistä laatikko N:lle tai manualin keppi keskelle, ja yritä pyörittää yhtä rengasta kerrallaan (kaverin tarttee pitää kiinni toisesta, ettei pyöri). Jos paukkuu vai toiselta puolelta- onnittelemme. Muutoin pyydämme ilmoittamaan meillekin mistä sieltä naapurin puolelta saa hyvin edullisesti laatuautojen uusia tai käytettyjä osia.3.2AMGCE kirjoitti: yhellä hepulla oli 123:sessa samanlainen oire, mutta se loppu ainako autoon otti kyytiläisiä/lastas kuormaa, perä painu alaspäin ja vetarit meni eri asentoon.
BTW- onko auto nimimerkin mukaisesti 3.2AMG. Jos on, ja vielä manuaali, ja olet vähintään kolmas omistaja, niin epäilisin, että vikaa saattaisi kuitenkin olla kyllä myös siellä vetoakseleiden välissä...
Onko suomen laatoissa?
Unelmilla on tapana toteutua...
juuso kirjoitti:Vetarin nivel kyllä piti joskus tosi pahaa ääntä (tosi oli paappamallin 116 alla, mutta samantyppistä tavaraa sielläkin)- olisi sitäpaitsi halvempi korjata kuin koko vetopyörästö. Nosta auto ilmaan, pistä laatikko N:lle tai manualin keppi keskelle, ja yritä pyörittää yhtä rengasta kerrallaan (kaverin tarttee pitää kiinni toisesta, ettei pyöri). Jos paukkuu vai toiselta puolelta- onnittelemme. Muutoin pyydämme ilmoittamaan meillekin mistä sieltä naapurin puolelta saa hyvin edullisesti laatuautojen uusia tai käytettyjä osia.3.2AMGCE kirjoitti: yhellä hepulla oli 123:sessa samanlainen oire, mutta se loppu ainako autoon otti kyytiläisiä/lastas kuormaa, perä painu alaspäin ja vetarit meni eri asentoon.
BTW- onko auto nimimerkin mukaisesti 3.2AMG. Jos on, ja vielä manuaali, ja olet vähintään kolmas omistaja, niin epäilisin, että vikaa saattaisi kuitenkin olla kyllä myös siellä vetoakseleiden välissä...
Onko suomen laatoissa?
Häätyypi kokeilla tuota juttua.
Onhan se 3.2 12v 172KW/235Hp Kat:in kanssa,kiiltävä musta automaatti,ASD,ABS, Ilmastointi,airbag,sähkö-penkit,ikkunat,kattoluukku,takalasinverho, Kaksi ääninen töötti-kaupunki/maantie.Penkin lämmittimet. Kaikki on mustaa nahkaa. E500 tyyliset etu lokasuojat,levitetyt takana, joku etuspoileri sumuvaloilla. Matala. Mustat takavalot. 8,5*18 vanteet 225/235/40 kumeilla.
Ja pirssihän on ruotsin kilvissä

Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Töötistä
Hmn, minkälainen / -ääninen tuo töötti on?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
MB on keksinyt tehdä lisävarusteena kaksiäänitorvea ainakin -80 luvulla.
Itelläni on pikkusen kojelaudassa originaali kytkin (outo tunnistemerkki, muistuttaa vanhan ajan "honk honk" rääkkää ), mikä vaihtoi joko normaalin rääkän päälle tai sitten Biltema -tyyppisen paineilmatorven käyttöön. Mikähän olisi ollut Vehon varustelistalla hinta
Poistin aikanaan moisen käytöstä, koska syylärin eteen tuli tomaatin erillinen lauhdutin...
Tomaatin lauhduttimesta taas toiseen asiaan... Tuntuu automaatti olevan suht herkkä lämpötila-alueestaan, liian viileenä potkii ja sitten taas kuumana voi mennä jo liiankin pehmeäksi. Ja T dieselin uusi syyläri maksaa vaivaset 600eur. Jotta näin.
Itelläni on pikkusen kojelaudassa originaali kytkin (outo tunnistemerkki, muistuttaa vanhan ajan "honk honk" rääkkää ), mikä vaihtoi joko normaalin rääkän päälle tai sitten Biltema -tyyppisen paineilmatorven käyttöön. Mikähän olisi ollut Vehon varustelistalla hinta

Poistin aikanaan moisen käytöstä, koska syylärin eteen tuli tomaatin erillinen lauhdutin...
Tomaatin lauhduttimesta taas toiseen asiaan... Tuntuu automaatti olevan suht herkkä lämpötila-alueestaan, liian viileenä potkii ja sitten taas kuumana voi mennä jo liiankin pehmeäksi. Ja T dieselin uusi syyläri maksaa vaivaset 600eur. Jotta näin.
Pasi
No jopa meni edellinen kauas aiheesta...
ASD perästä vielä, eikös ne hydrauli ohjatut "pannat" ole perän ulkoiset? Ainakin mitä olen pikkusen alla kyykkinyt, niin letkut tulee perämurikan ulkoisiin laippoihin ja näyttäisi olevan "ulkoistettu" lisä... tiedä näitä. Eli meinaan, jos on pronssilaippa, niin missä se sijaitsee, ei kai se sentään murikan sisällä ole.
Tunteeko joku tämänä kokonaisuuden?
Mitenkähän usein tuo öljy tarvitsis vaihtaa? Sehän lienee ohjaustehostajan työntelemää hydrauli öljyä??? Tässä menee jo sormi suuhun.
ASD perästä vielä, eikös ne hydrauli ohjatut "pannat" ole perän ulkoiset? Ainakin mitä olen pikkusen alla kyykkinyt, niin letkut tulee perämurikan ulkoisiin laippoihin ja näyttäisi olevan "ulkoistettu" lisä... tiedä näitä. Eli meinaan, jos on pronssilaippa, niin missä se sijaitsee, ei kai se sentään murikan sisällä ole.

Tunteeko joku tämänä kokonaisuuden?
Mitenkähän usein tuo öljy tarvitsis vaihtaa? Sehän lienee ohjaustehostajan työntelemää hydrauli öljyä??? Tässä menee jo sormi suuhun.
Pasi
Re: ASD perästä
Heip!Timo L. kirjoitti:Sinällään oireet täsmäisivät myös kardaanin kannatinlaakerin tai rättinivelten kulumiseen Onhan ne tarkastettu? Meinaan vaan, että nuo em. ovat suht halvahkoja vaihtaa.Mikaz kirjoitti: pitää nimittäin veto päällä jyrinää ja takapenkillä kun istuu niin tuntee persuuksen alla tärinää. Jyrinä häviää heti kun jalan laskee kaasulta. Toissapäivänä käytettiin pukilla ja ei ollu vetoakselissakaan syy.
Ensi viikolla ollaan menossa korjauttamaan ja taitaa olla vajaan 1000 Euron homma-
Kardaanin kannatinlaakeri vaihdettiin ja sillä hävisi takapenkin keskiosan jalkatilan tärinä.
Rättiniveletkin on tarkistettu.
Vaan palailempa astialle ensi viikolla kun perä on ainakin toivottavasti kunnossa

-Mika-
Joo, siis kaksi torvea konetilassa -niin taitaa olla kaikissa Mersuissa. Mutta kyseessä on lisävarusteena saatava kaksiääninen torvi. asia ymmärretty, 3.2CEAMG.Muffler kirjoitti:Mulla on molemmissa mersuissa kaksi äänitorvea ja ne toimivat rattikehästä.
Toivotaan ettei asd pamahda kun ei olis sitä varaa korjata
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tuota tuli testattua ja lopputulos vaikuttaa siltä että perä on sökö........Juuso kirjoitti
Nosta auto ilmaan, pistä laatikko N:lle tai manualin keppi keskelle, ja yritä pyörittää yhtä rengasta kerrallaan (kaverin tarttee pitää kiinni toisesta, ettei pyöri). Jos paukkuu vai toiselta puolelta- onnittelemme.
Jaa se rupeaa uuden metsästys....
Jos jotain sattuis kiinnostamaan, niin voisin minä tämän pirssin myydäkkin.
Elikkäs pirssi on 3.2l 12v 172KW/235Hp Kat:in kanssa. Kiiltävä musta automaatti,ASD,ABS, Ilmastointi,airbag,sähkö-penkit,ikkunat,kattoluukku,takalasinverho, AMG mittaristo >300km/h. Kaksi ääninen töötti-kaupunki/maantie.Penkin lämmittimet. Kaatuvat niskatuet. sisusta on mustaa nahkaa. E500 tyyliset etu lokasuojat,levitetyt takana,ei mitään räpellyksiä. lorinser etuspoileri sumuvaloilla. Matala. Mustat takavalot. Noin 2kk vanhat 8,5*18 vanteet 225/235/40 kumeilla. Auto on ruotsin kilvissä
Ja vikalista; perä,laatikkossa pikkusen luistoa,sähköpenkkien katkasimet vaatii hienosäätöä, kuskin lasi ei nouse ihan ylös asti,konepellissä noin 10*10cm maalivika. takalasin verho ei pelaa. Ac kaipais täyttöä. Huhhuh tulipas siitä piiiiiiiiiiitkä

Ja Plussat; kulutus osia on vaihettu jonnin verran. Kone käy kuin kello. Ei tuu toista vastaan ihan heti. Tällä koneella on AMG varustanu noin 150:tä mersua. ( 190E 3,2AMG, 300E & 300CE 3,2AMG, 300SL 3,2 AMG,300SE/SEL 3,2AMG). ei ruostetta.
Kuvia tulee kuhan saan ne nettiin...
Jos kiinnostaa kysy lisää/tarjoa.
Tämä ei välttämättä kuulu kyllä tähän topiciin.....
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Sumarit
Täysin off the topic,3.2AMGCE kirjoitti: E500 tyyliset etu lokasuojat,levitetyt takana, joku etuspoileri sumuvaloilla. Matala. Mustat takavalot. 8,5*18 vanteet 225/235/40 kumeilla.
Ja pirssihän on ruotsin kilvissä
mutta oletko koskaan joutunut vaihtamaan noita sumareita? Mulla on varmaan vastaava SL-haube kupeessa, ja toinen Boschin neliskanttisista sumareista kaipaa lasin vaihtoa. Suomestahan sitä sitten ei kaiketi saakaan, ja valmistenumeroa, jolla tilata, en pääse tuosta noin vaan katsomaan kun alustasarjaan kuuluu sellainen puskurisarja. Mistähän hemmetistä kyseisen näkijän oikein löytäis.. á 90 EUR lasikupu, eli ei viitsis summamutikassa tilata jonkun SL:n mallin perusteella...
t. Juhana
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Re: Sumarit
Meillä voipi olla erinlaiset etuspoilerit, mulla on samanlaiset sumarit joita näkee paljon sec:ssä. Ne on V-een malliset ja rivotetut. Spoilerin merkki on ilmeisesti lorinser. AMG:en orkkiksessa on ilmeisesti ne neliö valot. Jos haluat voit pistää kuvan siitä spoikasta, saatan hyvällä tuurilla tietää siihen umpion.
Täysin off the topic,
mutta oletko koskaan joutunut vaihtamaan noita sumareita? Mulla on varmaan vastaava SL-haube kupeessa, ja toinen Boschin neliskanttisista sumareista kaipaa lasin vaihtoa. Suomestahan sitä sitten ei kaiketi saakaan, ja valmistenumeroa, jolla tilata, en pääse tuosta noin vaan katsomaan kun alustasarjaan kuuluu sellainen puskurisarja. Mistähän hemmetistä kyseisen näkijän oikein löytäis.. á 90 EUR lasikupu, eli ei viitsis summamutikassa tilata jonkun SL:n mallin perusteella...
t. Juhana
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Voi kyllä olla joo että ne on AMG:n alkuperäisiä vastaavat, neliskantit ne on mutta kummankin sumarin ulkoreuna on viisto spoilerin reunan suuntaisesti. Eli se Left on mulla umpiota vailla.
Omaan turhan ison pikselikoon kuvia liittää tähän, voitko antaa sopivan mailiaddressin johon lähettäisin keulasta otoksen ja voitais tsekata saatko siitä mitään kuvaa...
t. Juhana
Omaan turhan ison pikselikoon kuvia liittää tähän, voitko antaa sopivan mailiaddressin johon lähettäisin keulasta otoksen ja voitais tsekata saatko siitä mitään kuvaa...
t. Juhana
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
No nyt on perä vaihdettu, oli muuten helppo vaihtaa. Kyllä toi veli Saksalainen osaa tehdä simmpeleitä ja järjestelmällisiä juttua, aivan päinvastoin kuin jossain kinnerissä
hintaa tuli rempalle perä 670€ +pk 35.20€ ja öljyt 35€ 2l.
Kyllä on kiva huristella cupeella, kun tuli pari viikkoa köristeltua hellun camryllä
hintaa tuli rempalle perä 670€ +pk 35.20€ ja öljyt 35€ 2l.
Kyllä on kiva huristella cupeella, kun tuli pari viikkoa köristeltua hellun camryllä

Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Mistä hommasit tuon perän? Tuntuu niin edulliselta, jos on ehjä.3.2AMGCE kirjoitti:No nyt on perä vaihdettu, oli muuten helppo vaihtaa. Kyllä toi veli Saksalainen osaa tehdä simmpeleitä ja järjestelmällisiä juttua, aivan päinvastoin kuin jossain kinnerissä
hintaa tuli rempalle perä 670€ +pk 35.20€ ja öljyt 35€ 2l.
Kyllä on kiva huristella cupeella, kun tuli pari viikkoa köristeltua hellun camryllä
Itse olen aatellut joskus uusia oman ASD-peräni. Täydellinen kunnostus maksaisi ~850€. Silloin perään tulisi kaikki sisuskalut uudet, vain runko jäisi vanhasta.
[/quote]
Mistä hommasit tuon perän? Tuntuu niin edulliselta, jos on ehjä.
Itse olen aatellut joskus uusia oman ASD-peräni. Täydellinen kunnostus maksaisi ~850€. Silloin perään tulisi kaikki sisuskalut uudet, vain runko jäisi vanhasta.[/quote]
Jos en väärin muista niin paikan nimi oli Tapanilan auto ja paikka kunta oli kuopio. On mulla käyntikortti jossain. Antoivat 1kk:n takuu perälle, kokeillaan.
Ruotsista löysin yhen samalla välityksellä ja hintaa oli 830 € posti kuluineen.
Mistä hommasit tuon perän? Tuntuu niin edulliselta, jos on ehjä.
Itse olen aatellut joskus uusia oman ASD-peräni. Täydellinen kunnostus maksaisi ~850€. Silloin perään tulisi kaikki sisuskalut uudet, vain runko jäisi vanhasta.[/quote]
Jos en väärin muista niin paikan nimi oli Tapanilan auto ja paikka kunta oli kuopio. On mulla käyntikortti jossain. Antoivat 1kk:n takuu perälle, kokeillaan.
Ruotsista löysin yhen samalla välityksellä ja hintaa oli 830 € posti kuluineen.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport