Hätäpuhelujärjestelmä.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Hätäpuhelujärjestelmä.
Eikö tämmöinen ole ollut jo aikaisemminkin mersuissa, joten toimiiko vanha systeemi uudessa järjestelmässä ?
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/merc ... arjestelma" onclick="window.open(this.href);return false;
.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/merc ... arjestelma" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Hätäpuhelujärjestelmä.
No aikamoinen systeemi onkin kyseessä
: "Onnettomuuden tapahduttua jokainen sekunti on tärkeä ja eCall vähentää tähän mennessä saatujen tietojen mukaan kaupungissakin avun saapumista 40 prosentilla."
Äskettäisten hätäkeskusuudistusten ohessa ei kovinkaan hyvä järjestelmä kolaripotilaan kannalta...

Äskettäisten hätäkeskusuudistusten ohessa ei kovinkaan hyvä järjestelmä kolaripotilaan kannalta...
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Hätäpuhelujärjestelmä.
US-malleihin on ollut hätäpuhelujärjestelmiä ties kuinka kauan (Tele-Aid, MBrace tms.) ja eikös Saksassakin yksi versio ollut saatavilla mutta nämä eivät ole yhteensopivia uuden eurooppalaisen standardin kanssa.LopenUupunut kirjoitti:Eikö tämmöinen ole ollut jo aikaisemminkin mersuissa, joten toimiiko vanha systeemi uudessa järjestelmässä ?
.
Re: Hätäpuhelujärjestelmä.
"Kaikkiin uusiin autoihin 2015 alkaen" - Suomessa systeemi on siis joka toisessa autossa siinä 2025 paikkeilla ja melkein kaikissa 2050
Re: Hätäpuhelujärjestelmä.
Ja arvatkaapa vain, mitä muuta tuo muunmuassa GPS:ssän sisältävä järjestelmä tulee (ehkä) pitämään sisälllään... Sen helekatin kilometriperustaisen käytön verotuksen kaikkine ylinopeusvalvontoineen ynnämuine isoveli-valvoo systeemeineen. 

Re: Hätäpuhelujärjestelmä.
TTL kirjoitti:No aikamoinen systeemi onkin kyseessä: "Onnettomuuden tapahduttua jokainen sekunti on tärkeä ja eCall vähentää tähän mennessä saatujen tietojen mukaan kaupungissakin avun saapumista 40 prosentilla."
Äskettäisten hätäkeskusuudistusten ohessa ei kovinkaan hyvä järjestelmä kolaripotilaan kannalta...
no joo, ei tuo kyllä mielestäni avun saamista nopeuta 40%..
ensinnäkin ilmoitus menee ensin boschin hälytyskeskukseen ja sieltä se sitten lähtee eteenpäin mutkan kautta. kuka tietää millainen ruuhka siellä boschin keskuksessa on ja kun ne sieltä soittavat ja ilmoittavat tavalla tai toisella vaikkapa suomeen hätäkeskukseen, niin jos hätäkeskuksessa on ruuhkaa niin jonossa ovat kuten muutkin kansalaiset. boschilla kun ei ole mitään kuumaa linjaa paikallisiin hätäkeskuksiin...
siinäpä sitä odotellaan kuten muutkin uudenvuoden aattona jonossa kun känniääliöt soittelee, kun eivät pääse baariin sisälle..

"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: Hätäpuhelujärjestelmä.
Taidat viitata vanhempaan järjestelmään. Kyllä tässä uudessa soitetaan normi hätänumeroon ja in-band signaloinnilla sähkötetään tiedot hätäkeskukselle, siksi myös sillä puolella tarvitaan uusia valmiuksia.
http://ec.europa.eu/information_society ... all-en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nopeuteen en ota kantaa ja sanottiinhan tuossa artikkelissakin että "vähentää avun saapumista 40%:lla" eikä nopeuta sitä...
http://ec.europa.eu/information_society ... all-en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nopeuteen en ota kantaa ja sanottiinhan tuossa artikkelissakin että "vähentää avun saapumista 40%:lla" eikä nopeuta sitä...
Re: Hätäpuhelujärjestelmä.
Ai vähentää, eli 40% vähemmän yksiköitä turhiin hälytyksin, sehän olis vain hyvä asia sinänsä.
Tuohan on sitten sama systeemi kuin muillakin merkeillä tule olemaan, tokihan se etu sitten on että kaikilla sama menetelmä ja siten virheiden mahdollisuus rajataan mahd pieneksi. Selkeät koordinaatit jne niin homma toimii parhaiten.
Tuohan on sitten sama systeemi kuin muillakin merkeillä tule olemaan, tokihan se etu sitten on että kaikilla sama menetelmä ja siten virheiden mahdollisuus rajataan mahd pieneksi. Selkeät koordinaatit jne niin homma toimii parhaiten.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: Hätäpuhelujärjestelmä.
Kylläpäs tuli olluksi jälleen turhan optimistinen - uudet tilastot tuli juuri ja niiden mukaan uusia henkilöautoja myytiin Suomessa viime vuonna 111251 kappaletta ja suunta oli jälleen vähenemään päin.jysi kirjoitti:"Kaikkiin uusiin autoihin 2015 alkaen" - Suomessa systeemi on siis joka toisessa autossa siinä 2025 paikkeilla ja melkein kaikissa 2050
Tätä menoa henkilöautoja on 2025 vähän yli kolme miljoonaa ja niistä 2015-mallisia ja uudempia (ennenaikaisesti kolaroidut vähentäen) ei ole miljoonaakaan.
Eli kolmannes rikki 2025 ja toinen kolmannes 2050.
Museoauton ikärajaa (30 vuotta) täytyy muuten varmasti korottaa taas pian vähintään viidellä vuodella jotta ne jotenkin erottuisivat käyttöautoista.
Re: Hätäpuhelujärjestelmä.
Jos hätäpuhelu meneekin vaikka bossilaiseen konttoriin saksassa ja sieltä puhelu hätäkeskukseen kuopijoon niin luurin päästä kuuluu mittee se sannoo.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Hätäpuhelujärjestelmä.
luonnollisesti.markoala kirjoitti:Jos hätäpuhelu meneekin vaikka bossilaiseen konttoriin saksassa ja sieltä puhelu hätäkeskukseen kuopijoon niin luurin päästä kuuluu mittee se sannoo.

mutta jos ihmiset oppisivat edes käyttämään navigaattoria sen verran että osaisivat muutakin kuin näppäillä kohdeosoitteen sinne, mutta sieltä myös koordinaatit etsia ja mieluiten wgs84:n mukaan, niin johan olis helppoa paikallistaminen, kaikkein nopein ja helpoin tapa..
se koordinaattijärjestelmä nimittäin menee suoraan nykyiseen hätäkeskuksen systeemiin, kunhan ne vaan malttaa kertoa rauhallisesti kirjain kirjaimelta...

ainakin itselläni on nykyisin wgs84 navigaattorissa käytössä ja olen sitä aina suositellut kaikille joilla ko laite on hallussa. ja tosiaan myös opetella etsimään sieltä ne koordinaatit jotta osaa, jos sattuu jokin onnettomuus keskellä ei mitään...
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."