Talven eka kiinnijääminen
Talven eka kiinnijääminen
Kehuin täällä aikasemmin W124 lukkoperällistä hyvänä talvimenijänä, mutta tänää jäi sitten jumiin parkkikselle. Tai hyvin se sinne auraamattomalle parkkikselle meni, muttei enää tullut ylös kun se parkkis ei ollut edes tasanen vaan loivaa mäkeä. Kelikin oli siis kyllä todella kehno, mutta aloin miettimään miksi jäi jumiin, toki takakontti oli tyhjä ja ilman painoa kuten ennenkin, mutta tajusin että tankki oli myös tyhjä. Elikkä painoa ei ollut sen naftankaan vertaa takapäässä. Pitää kokeilla miten naftan paino auttaa parantamaan tilannetta kunhan nää lomat on eka lusittu.
Re: Talven eka kiinnijääminen
Jos vaa renkaat on hyväs kunnos ni asd-perällisel mersul ei kovi helposti jää jumii
mul on s124 250td ni sil meinasin jäädä pihaa jumii ku renkaat oli jo aika lopus. Nelivetosel autol pääsin iha kevyesti lähtemää pihasta pois.

Re: Talven eka kiinnijääminen
Toki renkaatkin auttaa, mulla on pintaa paljon ja nastatkin tallessa, mutta toki tiedän ettei vanhat kiinalaiset kumit voita kunnon renkaita, semmoiset nyt siis alla ja tiedän että kumiseos on menettänyt "parasta ennen päivänsä". Silti epäilen että olis helpottanut kun tankki olis ollut puolillaan=30kg lisää painoa perään(tai sit jos olis ollu hiukkasäkki). Auto meinas kyllä lähtee sieltä mutta kun kerran sutasee liikaa niin jokainen tietää että tulee kuoppa joka on liukas kuin mikä ja sieltä ei nousta ilman kenttälapiota.Jesse_ kirjoitti:Jos vaa renkaat on hyväs kunnos ni asd-perällisel mersul ei kovi helposti jää jumiimul on s124 250td ni sil meinasin jäädä pihaa jumii ku renkaat oli jo aika lopus. Nelivetosel autol pääsin iha kevyesti lähtemää pihasta pois.