M: Ponttoonin (Typ 180) rengaspainemittari alkup. laatikossa

Wanhan (+30 vuotiaat mallisarjat) kaluston ja osien osto/myynti/vaihto.
Vastaa Viestiin
Timestone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

M: Ponttoonin (Typ 180) rengaspainemittari alkup. laatikossa

Viesti Kirjoittaja Timestone »

Kuva

Ponttoonin (Typ 180) rengaspainemittari alkuperäisessä laatikossaan ja arvo/ohjevihkokin on tallella. Hienossa kunnossa, myös laatikon aukaisunappi toimii. Itse mittarin toimintaa ei testattu, mutta mittari on niin yksinkertainen (mäntä, jousi, liuku), että liekö tuota edes rikki saa. Herkistellä voi joutua, milloin lie viimeksi ollut käytössä??

Rekvisiitaksi tai entisöintiin, nämä maksaa Ebayssäkin maltaita.

Tästä ehtisi vielä pukinkonttiin, 120 eur +postit pitäisi saada jotta tämä vaihtaa omistajaa. Postin tai Matkahuollon kautta lähetys onnistuu, jos maksaa kauppasumman etukäteen tilille. Iisalmesta löytyy, toki saa myös noutaa. Kyselyt mieluiten YV:llä, mutta myös puhelimitse saa O4O-7489767 /Janne.
1309Pontus10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: M: Ponttoonin (Typ 180) rengaspainemittari alkup. laatik

Viesti Kirjoittaja 1309Pontus10 »

Oletko koittanut ottaa mittarilla paineita esim. omasta autostasi? Tuskin onnistuu, koska nykyiset venttiilit ovat suurempia kuin tälle mittarille tarkoitetut sisärenkaalliset venttiilit.
Timestone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tuossahan tuo luki jo itse ilmoituksessa, että en ole mittaria testannut. Tuskinpa kukaan enää tälläistä mittaria arkikäyttöön ottaa??
karra
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja karra »

Millä lailla wanhat venttiilit eroaa uudemmista :?: Faijalla on antiikkinen mittari, tuollainen, varmaan 1960-luvulta ja se sopii nykyventtiileihin.

Itse aloittelin yli 30 v sitten ajot ja autoissa oli sisärenkaita, samanlainen venttiili :D .

Ja ilmajousitteisesta 60-luvun mersustakin löytyy samanlainen ns Schrader-venttiili jolla saa jousitukseen ulkopuolelta lisäilmaa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
tango
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja tango »

Vanhemmissa vanteissa on ainakin isompi reikä, joten ne tarvitsee isomman tubeleksen kun nykyiset vanteet. Onko ne tuosta "sielun" päästä sitten muuttuneet aikain saatossa, se sitten lienee toinen juttu. Villi veikkaus olisi, että tuskin ovat muuttuneet.
1309Pontus10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja 1309Pontus10 »

kyllä # tango" ovat muutuneet, minulla 2 kpl vanhoja 50 luvun mittareita alkuperäisissä pakkauksissa mutta eivät sovi nyky venttiileihin koska ovat pienempiä ja mittaria ei voi laittaa siihen siten että saisi paineen otettua. Poijaat, olen ollut näitten kanssa yli 50 vuotta, eli tiedän mistä puhun.
tango
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja tango »

1309Pontus10 kirjoitti:kyllä # tango" ovat muutuneet, minulla 2 kpl vanhoja 50 luvun mittareita alkuperäisissä pakkauksissa mutta eivät sovi nyky venttiileihin koska ovat pienempiä ja mittaria ei voi laittaa siihen siten että saisi paineen otettua. Poijaat, olen ollut näitten kanssa yli 50 vuotta, eli tiedän mistä puhun.
Siinä tapauksessa villi veikkaukseni meni pieleen :( Milloin nuo on muuttuneen nykykokoon?
karra
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja karra »

tango kirjoitti:
1309Pontus10 kirjoitti:kyllä # tango" ovat muutuneet, minulla 2 kpl vanhoja 50 luvun mittareita alkuperäisissä pakkauksissa mutta eivät sovi nyky venttiileihin koska ovat pienempiä ja mittaria ei voi laittaa siihen siten että saisi paineen otettua. Poijaat, olen ollut näitten kanssa yli 50 vuotta, eli tiedän mistä puhun.
Siinä tapauksessa villi veikkaukseni meni pieleen :( Milloin nuo on muuttuneen nykykokoon?
Hyvä että saatiin faktaa! Kiinnostaa myös että milloin olisivat muuttuneet :P .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Timestone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joutas pois 80 eurolla +postikulut. Tosiaan nykyajan venttiili näyttäisi olevan hieman isompi kuin mitä tällä pystyy mittaamaan. Siitäkin huolimatta tämä on varmasti kiva lisä joko kirjahyllyyn tai museoauton hansikaslokeroon. :wink:
juhaoh
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

karra kirjoitti: Hyvä että saatiin faktaa! Kiinnostaa myös että milloin olisivat muuttuneet :P .
Mulla oli -62 vuoden Skoda Octavia, siinä oli vanteissa jo isommat reiät venttiilille. Mutta myynnissä oli silloin ohutventtiilisiä sisäkumeja. Noihin ohuempiin venttiileihin sai rengasliikkeestä muovisia juuriholkkeja joilla sai tuon yhdistelmän toimimaan. Vieläkin on tuolla romulaatikossa pari holkkia muistona.

Näyttää niitä näköjään olevan tallella vielä koko sarja. Sisäreikä niissä on 11mm ja ulkohalkaisija 16mm.

Epäilen että muutos on tuon perusteella tapahtunut 60-luvun alussa.
Timestone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tämä ois vieläkin tallessa... Taitaa kohta jäädä tuohon omaan kirjahyllyyn napottamaan, tosin kiltistihän tuo siellä on pysynyt tähänkin asti. :clap:
Vastaa Viestiin