W211 konepelti ei aukea
W211 konepelti ei aukea
Punainen sisäkahva toimii ihan oikein. kuskin puolen lukko aukeaa. Mut apukuskin puoli ei...
Kerran aiemmin tehny näin. silloin sain sen auki maskin välistä. vedin vaijerin kuoren väkisin näkyviin ja sit sitä kun kiskaisi oikein olan takaa nii jo lähti. Syy tähän oli silloin irronnut vaijerin kuori.
(vissiin suht yleistä)
Mutta nyt. Ei sitten millään aukea toinen lukko
Millähän poppakonstilla senki sais auki
En tiedä onko nyt sitten irronnut se ite vaijeri (toivottavasti ei)
Onko jollekkin sattunu näin? ja miten sai auki sen?
Ei viittis tehä reikää konepeltiin tms.
Katselin sitä alapuolelta ja käytin ahtoputkenkin eestä pois vaan ei sieltä vaan näe sitä lukkoa.
Tietty webastohan on kans eessä mutten usko et sieltäkään näkis.
Pitääkö hajottaa maski täysin ja kattoa saako sieltä mitään aikaan
Kiitosta etukäteen
Kerran aiemmin tehny näin. silloin sain sen auki maskin välistä. vedin vaijerin kuoren väkisin näkyviin ja sit sitä kun kiskaisi oikein olan takaa nii jo lähti. Syy tähän oli silloin irronnut vaijerin kuori.
(vissiin suht yleistä)
Mutta nyt. Ei sitten millään aukea toinen lukko
Millähän poppakonstilla senki sais auki
En tiedä onko nyt sitten irronnut se ite vaijeri (toivottavasti ei)
Onko jollekkin sattunu näin? ja miten sai auki sen?
Ei viittis tehä reikää konepeltiin tms.
Katselin sitä alapuolelta ja käytin ahtoputkenkin eestä pois vaan ei sieltä vaan näe sitä lukkoa.
Tietty webastohan on kans eessä mutten usko et sieltäkään näkis.
Pitääkö hajottaa maski täysin ja kattoa saako sieltä mitään aikaan
Kiitosta etukäteen
320CDI -08 (w251)
EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
Re: W211 konepelti ei aukea
pyydä kaveri avuksi, toinen repii siitä avauskahvasta ja toinen rynkyttää peltiä siitä lukon kohdalta samaan aikaan niin avot!
Re: W211 konepelti ei aukea
Oisko jollain vinkkiä miten tuon pellin sais auki?
Apukuskinpuoli ei aukea, on rynkytetty yms. Maskin välistä vedin vaijerin näkyviin ja sitä yritin kiskoa niin että auto liikkui, mutta ei aukea. Auto siis tuo w211 ja 400cdi koneena.
Niin ja altapäin kun katselin niin tuntui aika mahottomalta hommalta, webastoa, coolerin pumppua yms. edessä. Se ei vaikuttanut helpolta..
Apukuskinpuoli ei aukea, on rynkytetty yms. Maskin välistä vedin vaijerin näkyviin ja sitä yritin kiskoa niin että auto liikkui, mutta ei aukea. Auto siis tuo w211 ja 400cdi koneena.
Niin ja altapäin kun katselin niin tuntui aika mahottomalta hommalta, webastoa, coolerin pumppua yms. edessä. Se ei vaikuttanut helpolta..
Re: W211 konepelti ei aukea
Omasta (320cdi) jouduin aikanaan kans apukuskin puolen lukon aukomaan. katoin samanlaisesta autosta pellin alta että missä kohti lukkopesä on. Sen edestä vaan joutui hajottamaan semmoisen muovisuojan että pääsi alta käsiksi pitkällä jäykällä rautatangolla. Muistaakseni ahtoputken joutui kans ottaan pois haitoilta (miten sitten v8 koneessa?)
Sit vaan käänsin alhaalta sitä vipua mitä vaijeri vetää (oli vaijerin pää lähtenyt irti)
Sit vaan käänsin alhaalta sitä vipua mitä vaijeri vetää (oli vaijerin pää lähtenyt irti)
320CDI -08 (w251)
EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
Re: W211 konepelti ei aukea
Isäukolla oli joku joskus kiristänyt huonosti vaijerin ja siinä aukesi myös konepelti kahdessa osassa. Kerran ei lähteny toinen lukko millään auki, mutta kun ruuvasi sen aukaisukahvan irti, pihdeillä sai vedettyä sen verta vaijerista että lähti.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: W211 konepelti ei aukea
Nyt on konepelti auki, oli lukon toinen pultti kadonnut mystisesti ja sen takia vaijerin suojakuori päässyt irti.
Todella hankala homma kun ei oikein tiedä mitä tehdä. Vertailin ensin kuskinpuolen lukosta missä kohin vänkärin lukko on ja siitä sitten pitkällä meisselillä löin läpi parista kohtaa. Sieltä se lukko sitten tuli esiin. Lukkoa en saanut auki sieltä, mutta sisälokari irti ja sieltä paksu rautalanka webaston letkujen välistä sisään ja sitten alta kattomaan minne piti painaa ja naps auki! Kuskin puoli on näkyvissä ja helppo avata alakautta, mutta vänkärin puoli tosiaan koteloitu turhalla muovilla niin ei näy lukkoa ollenkaan, muutenkin vain parin sentin rako mistä sinne sitten näki kun aikansa etti oikeaa kohtaa.
Nyt jos pitäis tehdä uudestaan niin ois aika helppo homma
Todella hankala homma kun ei oikein tiedä mitä tehdä. Vertailin ensin kuskinpuolen lukosta missä kohin vänkärin lukko on ja siitä sitten pitkällä meisselillä löin läpi parista kohtaa. Sieltä se lukko sitten tuli esiin. Lukkoa en saanut auki sieltä, mutta sisälokari irti ja sieltä paksu rautalanka webaston letkujen välistä sisään ja sitten alta kattomaan minne piti painaa ja naps auki! Kuskin puoli on näkyvissä ja helppo avata alakautta, mutta vänkärin puoli tosiaan koteloitu turhalla muovilla niin ei näy lukkoa ollenkaan, muutenkin vain parin sentin rako mistä sinne sitten näki kun aikansa etti oikeaa kohtaa.
Nyt jos pitäis tehdä uudestaan niin ois aika helppo homma
Re: W211 konepelti ei aukea
Sama ongelma, w211 (320) konepelti ai aukea, avausvipu ei palaudu yläasentoon. Pelkääjän puoli ei aukea. pikkasen hirvittää alkaa puhkomaan muoveja kun pitäisi umpimähkään tökkiä. Ei kenelläkään kuvia sattuisi olemaan operaatiosta?
Re: W211 konepelti ei aukea
Etupuskurin alla olevassa suojamuovissa on reikä josta noin 60-70 cm pitkällä tangolla/tikulla tökkäämällä voi saada tuon aukeamaan. Itse irrottelin tuon puskurin alla olevan suojamuovin ja lukko oli suoraan näkösällä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 konepelti ei aukea
E220D W211 vm2004 mallista löytyy pyöreä aukko, mutta pitäisi olla montto tai nosturi, pystyisi kohdistamaan.teevaini kirjoitti:Etupuskurin alla olevassa suojamuovissa on reikä josta noin 60-70 cm pitkällä tangolla/tikulla tökkäämällä voi saada tuon aukeamaan. Itse irrottelin tuon puskurin alla olevan suojamuovin ja lukko oli suoraan näkösällä.
On siis pelkääjän puolinen puoli.
Helpoin amatöörille on ottaa rengas ja etuosa lokarista pois ja sieltä käsin löytyy tämä kohta.
Aika pitkä ja tukeva rautatankoa se vaatii 50-60 cm.
Lykätään alhaaltapäin, niin lapsahtaa.
Suurin murhe kuitenkin on tämän pelkääjän vaijeri on murustunut rikki, vain ympärilläolevaa vaijeria on päässä jäljellä. Se antaa periksi, jolloin se ei aukea. Itse pistin lyöntiholkin vaijerin ympärille, teippiä ja ohutta lankaa ympärille, jolloin vaijeri alkaa vetämään salvan auki.
Vähän Kuubalaista elämäntyyliä!