124- 200D -86 lämpömittarin neula nousee hiukan alatapista kun virrat kiertää päälle. Mittari ei kuitenkaan nouse moottorin lämpiämisestä riippumatta yhtään lisää. Anturi on vaihdettu eikä anturilta lähtevässä johdossa näy mitään vikaa.
Mittaristo toimii muuten pl. lämpömittari ja käsijarrun merkkivalo.
Miten lämpötilatieto anturilta neulaan kulkee eli missä mahdollinen vika?
Tökkää se lämpömittarin anturin johto suoraan runkoon, jos lämmöt nousee tappiin on vika anturissa. Johto menee suoraan mittaristoon. Tarkista, että käsijarrun anturin johto on kiinni käsijarrukytkimessä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Anturia jos haluat testata niin +20 C :ssa vastus on 2,3-2,8 kOhmia ja +80 C 290 - 370 Ohmia.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Johdon maadoittaminen runkoon saa todellakin mittarin hyppäämään ylätappiin: siis vika olisi anturissa. Vaihdoin anturin mutta se ei auttanut, ellei sitten ollut sökö tuo tilalle vaihdettukin. Pitää tutkia lisää.