c250tdt ilmaus ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
OMxxx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 21:12

c250tdt ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja OMxxx »

Vaihdoin joutessani venttiilikopan tiivisteen ja piti ottaa suutinputket irti. Nyt ei sitten käynnisty...prkl (ehjää ei pitäs korjata :D)

Miten tämä nyt oikeaoppisesti pitäs ilmata?

Koitin löysätä putkia suuttimilta, mutta vaikutti ettei sinne asti löpöä tullu. Ilmakuplia näky liikkuvan niisä läpinäkyvisä putkisa, mutta onhan tuo tähän asti toiminu ko kello.
Tulipa mieleen että eikai tässä mikään ajonesto voi mennä päälle ko akku oli ruuvauksen ajan irti?
Huomena uus yritys ko akku latautunnu...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: c250tdt ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli dieselsuodatinta et saanut tyhjäksi ja ei niin kyllä pitäisi tapahtuakkaan niin kyllä se lähtee kun painaa kaasun pohjaan ja starttaa sellaisen 10-60 sekuntia putkeen. Näillä keleillä on syytä olla käytössä lämmin talli tai ainakin lohkolämmitin. Suutin putket voi jättää aluksi hitusen löysälle ja startata kunnes muutamista alkaa näkyä valuvaa dieseliä, sitten kaikki tieukalle ja pitkällä startilla käyntiin. Aina kaasu pohjassa, ja kun on kylmä, ihan jo syksylläkin, niin on syytä suorittaa myös niitä välihehkutuksia.

Ajonestoon en osaa sanoa paremmin mutta itselläni E sarjan väykyssä sai kyllä akkua irroitella vapaasti, siinä ne ledit kertoi tilanteen, tästä en tiedä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
OMxxx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 21:12

Re: c250tdt ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja OMxxx »

Isännän lämpimäsä tallisa +20-asteesa ruuvailen, että kylmyydestä ei tällä kertaa ole kyse. Ei oo ollu irti muutako suutinputket ruiskutuspuolelta.

No pitää koittaa startata vaan ja kaasupohjasa. Tuo ajonesto (emmää eres tierä onko mulla semmosta?) tai sammutinhässäkkä tuli vaan mieleen kun pitkien starttauksien jälkeen ei suutinputkien juurista yhtään kastunnu.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: c250tdt ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

OMxxx kirjoitti:Isännän lämpimäsä tallisa +20-asteesa ruuvailen, että kylmyydestä ei tällä kertaa ole kyse. Ei oo ollu irti muutako suutinputket ruiskutuspuolelta.

No pitää koittaa startata vaan ja kaasupohjasa. Tuo ajonesto (emmää eres tierä onko mulla semmosta?) tai sammutinhässäkkä tuli vaan mieleen kun pitkien starttauksien jälkeen ei suutinputkien juurista yhtään kastunnu.
Käytä varulta ovet lukossa kaukosäätimellä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
OMxxx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 21:12

Re: c250tdt ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja OMxxx »

Lähti se kuiteski tulille.

Kolme kertaa sai akun pyörittää tyhjäks :wtf:
Se täytyy tunnustaa että viimisellä "akullisella" laskin auton keulan 10cm alemmaks ko oli eturenkaat parin plankun päällä aluks. Että eikai se nui pienellä kallistuksella tankilta ilmaa saa jos vartti tankki oli ainetta...
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: c250tdt ilmaus ongelma

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

OMxxx kirjoitti:Lähti se kuiteski tulille.

Kolme kertaa sai akun pyörittää tyhjäks :wtf:
Se täytyy tunnustaa että viimisellä "akullisella" laskin auton keulan 10cm alemmaks ko oli eturenkaat parin plankun päällä aluks. Että eikai se nui pienellä kallistuksella tankilta ilmaa saa jos vartti tankki oli ainetta...
Jos siellä on muutenkin ilmaongelmia niin se korostuu kun keula on ylhäällä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin