Niin, mikä on hyvä pehmeä ja mukava iskunvaimentaja W126 koriseen ?
Päällimmäisenä on tyrkytetty monroen sensa-trackkeja, gabrielin gas-rydereitä sekä kyb:in gr2:kkosia.
muita mitä voisi kysyä on konin street specialit tai bilsteinejä ( a4, a6? )mutta vielä ei ole tyrkytetty sellaisia. Toisaalta en ole vielä kovin monesta paikasta kysynyt.
Entäs koni tai sachs ? onko kokemuskia ?
hinnoiltaan mikään noista ei vielä hirveästi poikkea muista, parin kympin hintaero per kappale ei tuossa hintaluokassa, tai suhteessa kuinka kauan niinden oletettu kestoikä pitäisi olla ei kaada asiaa suuntaan eikä toiseen.
Mutta miten esim. tuollaiset sensa-trac:it jotka ovat yleensä kinkkisiä siitä että auton korkeus on oikea ?
Kun näissä tuo korkeus muutenkin vaihtelee vastaantulevissa autoissa 5 sentin haarukassa vähän miten sattuu riippuen jousien kunnosta/ kumeista lastista jne... luulisi että tuollainen sensatrac ei osu kohdalleen kuin murto-osassa autoja.
Itse en edes tiedä onko autoni edes lähellä sitä korkeutta mitä pitäisi olla. Mielestäni se on alkuperäiskorkuinen mutta toisaalta niin suurin osa vastaantulevista on mielestäni matalampia. Mene ja tiedä.
Mielipiteitä ? Kuitenkin mieluummin hyvät kuin halvat.
,Tero
iskunvaimentaja asiaa
Re: iskunvaimentaja asiaa
Bilstein...tero kirjoitti:
Mielipiteitä ? Kuitenkin mieluummin hyvät kuin halvat.
,Tero
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: iskunvaimentaja asiaa
Muffler kirjoitti:Bilstein...tero kirjoitti:
Mielipiteitä ? Kuitenkin mieluummin hyvät kuin halvat.
,Tero
heh... melkein näin tuon tulevan.
Miksiköhän noita pidetään niin ylivertoina. Myönnän itsekin että jos rallia olisi tarkoitus ajaa niin k.o. valmistaja tekee erinomaisen hyviä putkia ja valitsisin ne itsekin, mutta kun käyttötarkoitus on kuitenkin suoraa maantieajoa niin ovatko ne nyt sitten siinä seurassa niin ylivoimaisia.
Lähinnä siis pelkään sitä että jotkus B6/B8 sarjalaiset ns. sporttisemmat ovat alkuperäistä jämäkämmät mitä en välttämättä halua, ja noi perus B4:sarjan aftermarket iskarit ei taas eivät tietääkseni häikäise millään ominaisuuksillaan verrattuna muihin.
Ja koska itsellä ei ole laatuongelmia vielä muillakaan merkeillä tullut vastaan niin eipä laatukriteeri juuri nyt tunnu painavalta. Toisaalta niin en koskaan ole ostanut halvinta mallia kenenkään mallistosta.
Eli siis tarjoaako bilstein todella vain pehmeää matkustusmukavuutta haluavalle mitään sellaista mitä ei muilta saa.
,Tero
Iskarit
Mulla on boge merkkiä 126:ssa ja 124:ssa. Saksalainen taitaa olla kuitenkin varmin valinta, ainakin mulla hajosi kybit ja monroet joskus. Sitä en pysty sanomaan mikä on paras iskari. 

ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Sachs/Boge
Jos en ole aivan väärässä, niin Sachs ja Boge ovat saman firman tuotteita.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Helmutissa
on alla Monroe sensatrackit. Epäilin niitä löysiksi - tämän arvovaltaisen foorumin erään jäsenen ollessa samaa mieltä -joten ajattelin iskarirempan olevan tämän suven homma..
vaan kuinkas kävikään: Paikallinen varasosamaailma tarjosi toukokuulla ilmaista iskaritestiä, johon kurvailin ajatellen että "kassan kautta".
Värkki ravisteli vanhusta joka kulmasta ja tietokoneprintti kertoi seuraavaa:
Edessä lukemat muistaakseni 64\68 ja takanakin kuusissakymmenissä!
Iskarit olvatten siis aivan oivassa kunnossa, uuden patruunan arvo on 70 tai yli ja kelvottomaksi luokiteltava kuittaa lukemat alle 45.
Ilmeisesti tuo jonkinmoinen keinahtelu ja uraisilla teillä jenkkiautomainen lievä hyllyminen
johtuukin rengastuksesta, jousien kunnosta ja alustan perusvirityksestä. Ei sen puoleen, ei kaarreominaisuuksissa mitään huomautettavaa ole ollutkaan.
Tarinan opetus: Iskarit eivät välttämättä ole syyllinen löysään ajokäytökseen; kaikki tekijät kannattaa punnita, ettei tule turhaa kauppareissua!
vaan kuinkas kävikään: Paikallinen varasosamaailma tarjosi toukokuulla ilmaista iskaritestiä, johon kurvailin ajatellen että "kassan kautta".
Värkki ravisteli vanhusta joka kulmasta ja tietokoneprintti kertoi seuraavaa:
Edessä lukemat muistaakseni 64\68 ja takanakin kuusissakymmenissä!

Iskarit olvatten siis aivan oivassa kunnossa, uuden patruunan arvo on 70 tai yli ja kelvottomaksi luokiteltava kuittaa lukemat alle 45.
Ilmeisesti tuo jonkinmoinen keinahtelu ja uraisilla teillä jenkkiautomainen lievä hyllyminen

Tarinan opetus: Iskarit eivät välttämättä ole syyllinen löysään ajokäytökseen; kaikki tekijät kannattaa punnita, ettei tule turhaa kauppareissua!
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87