D-turbojen öljynlämmöt ja öljynpaineet
D-turbojen öljynlämmöt ja öljynpaineet
öljynlämpömittari odottaa paikalleen laittoa, kyselisin mitäs muilla on lämmöt ? normiajossa ja kengittäessä.
Sama kyssä öljyn paineille. Omassa nuo paineet on siinä ~2.2 pienehkön "revittelyn" jälkeen.
Sama kyssä öljyn paineille. Omassa nuo paineet on siinä ~2.2 pienehkön "revittelyn" jälkeen.
Re: D-turbojen öljynlämmöt ja öljynpaineet
Minulla näyttää paineet olevan lämpimällä moottorilla 1,5-2 välillä. Ex-omistaja oli huoltsikan pitäjä Lahdessa, koneessa taitaa olla sisällä 0W-50?:t tai vastaavat. Pitää vaihtaa tulevana viikonloppuna.epk kirjoitti:Sama kyssä öljyn paineille. Omassa nuo paineet on siinä ~2.2 pienehkön "revittelyn" jälkeen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Paineet on lämpimänä (matalalla) tyhjäkäynnillä n. 1.5-2.2bar. Öljynä Castrolin 5W-40 Magnatechit. Öljynpaineet saa nostettua haluamikseen tyhjäkäyntiruuvia säätämällä. Säätö on itse muokattu ja kierrokset saa asetettua haluamakseen välillä "liian pienet kierrokset" - "liian suuret kierrokset". 
Öljynpaineista ei kannata murehtia kunhan niitä vain on koneen käydessä. Onkos uudemmissa painemittareissa merkattu oikeaan reunaan pienellä tekstillä ja viivalla paineet 0.6, 1.1 ja 2.2bar? (muistaakseni nuo lukuarvot) Minulla löytyy nuo merkinnät, mitähän varten siellä ovat?

Öljynpaineista ei kannata murehtia kunhan niitä vain on koneen käydessä. Onkos uudemmissa painemittareissa merkattu oikeaan reunaan pienellä tekstillä ja viivalla paineet 0.6, 1.1 ja 2.2bar? (muistaakseni nuo lukuarvot) Minulla löytyy nuo merkinnät, mitähän varten siellä ovat?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
öljynpaineet
Mulla on öljynpaineet oikein kuumaksi ajettuna 1.2-1.5, riippuen tyhjäkäynnistä. Ölynlämmöistä ei ole käsitystä, kun ei ole mittaria. "Tieto tuo tuskaa" 

-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
....
Kovan revityksen jälkeen reilu 1,5. Normiajossa pysyy yli 2:ssa.
EPK:lla oli ainakin viimeksi, kun nähtiin tyhjäkäynti korkeampi, kun minulla. Ei näitä voi oikein verrata, kun 50r:n tyhjäkäynti ero vaikuttaa jo varmaan 0,5 bar. Ja näissä säädetyissä pumpuissa tyhjäkäynnit heittelee keskenään ihan varmasti +-50r:ää.
EPK:lla oli ainakin viimeksi, kun nähtiin tyhjäkäynti korkeampi, kun minulla. Ei näitä voi oikein verrata, kun 50r:n tyhjäkäynti ero vaikuttaa jo varmaan 0,5 bar. Ja näissä säädetyissä pumpuissa tyhjäkäynnit heittelee keskenään ihan varmasti +-50r:ää.
mun autometerin mittarin ohjeissa sanottiin että pitää maadoittaa mahd. lähelle itse anturia, mutta hyvin on pelannut keskikonsolin isosta maadoitus pultistakin.Samuli H kirjoitti:Oletteko muuten laittaneet erillistä maadoitusjohtoa tuohon ö-lämpöanturiin? Vai saako tarvittavan maadoituksen öljypohjasta?
mulla lämmöt nousee siihen 80 asteeseen, sitten hitaasti 90 asteeseen. Ja kun antaa kenkää niin nousee vähän alle sataseen ja siitä sit laskee taas vähä reilu 90 asteeseen. Mikä olis koneen kannalta ideaali, eli kannattaako öljycooleri hankkia ??
Alkuperäinen öljynjäähdyttäjä toimii niin että termostaatti avautuu vasta 105 asteen lämmöissä ja täysavautuminen on 120 asteessa, toki siitä taitaa virrata koko ajan hiukan öljyä läpi. Kuitenkin vielä ei ole hätää noilla lämmöillä.epk kirjoitti:mun autometerin mittarin ohjeissa sanottiin että pitää maadoittaa mahd. lähelle itse anturia, mutta hyvin on pelannut keskikonsolin isosta maadoitus pultistakin.Samuli H kirjoitti:Oletteko muuten laittaneet erillistä maadoitusjohtoa tuohon ö-lämpöanturiin? Vai saako tarvittavan maadoituksen öljypohjasta?
mulla lämmöt nousee siihen 80 asteeseen, sitten hitaasti 90 asteeseen. Ja kun antaa kenkää niin nousee vähän alle sataseen ja siitä sit laskee taas vähä reilu 90 asteeseen. Mikä olis koneen kannalta ideaali, eli kannattaako öljycooleri hankkia ??
Viimeksi muokannut Mauri H., La 16.10.2004 13:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Omaan projektiin on öljypohjaan hitsattu paksunnos johon maanantaina pitää tehdä kierteet ja asentaa SPA:n mittarin anturi, samanlainen tulee myös laatikon öljypohjaan, ja itse mittari on tuplanäyttöinen digitaalinen erittäin monipuolisilla toiminnoilla. mm hälytysrajat saa annettua, muisti löytyy ja lisälaitteita, esim. magneettiventtiileitä, termostaatteja, flektejä saa ohjattua ja niiden kytkeytymislämmöt säädettyä.Muitakin toimintoja löytyy kasapäin. Halpa se ei todellakaan ole
Mittarit ovat tälläisiä, omassa musta pohja ja kromin värinen kehys, taustavalon väri on säädettävissä:


Mittarit ovat tälläisiä, omassa musta pohja ja kromin värinen kehys, taustavalon väri on säädettävissä:

http://www.spatechnique.com/XUX63 kirjoitti:Onko sulla linkkiä, mistä tuota mittaria saisi ?
Suosittelen, erittäin tarkka ja helppokäyttöinen, en pois vaihtaisi.
Vaikka tykkäänkin viisarimittareista, niin öljylämmöt on parempi digitaalisena.
...eli laittanet sellaisen solenoidin, joka läväyttää kaasujalkapohjaan piikin oikeen kunnolla jos lämmöt alkaa nousemaan.Mauri H. kirjoitti:<...>digitaalinen erittäin monipuolisilla toiminnoilla. mm hälytysrajat saa annettua, muisti löytyy ja lisälaitteita, esim. magneettiventtiileitä, termostaatteja, flektejä saa ohjattua ja niiden kytkeytymislämmöt säädettyä.Muitakin toimintoja löytyy kasapäin. Halpa se ei todellakaan ole![]()

Lisää tietoa: www.skg.fi