Liikaa moottoriöljyä S211/280cdi
Liikaa moottoriöljyä S211/280cdi
MORO!!
Oli näköjään Diesel-Cityn rölli tuupannut reilummalla kädellä öljyä moottoriin. Kurkistelin öljytikkua, öljyä on tikulla 1 cm verran yli max-merkin. Kannattaako käydä imetyttämässä ylimääräiset pois vai annanko olla??
Tarkastettaessa auto oli seissyt vuorokauden tasamaalla.
Kiitokset asiantuntijoille jo etukäteen..
Oli näköjään Diesel-Cityn rölli tuupannut reilummalla kädellä öljyä moottoriin. Kurkistelin öljytikkua, öljyä on tikulla 1 cm verran yli max-merkin. Kannattaako käydä imetyttämässä ylimääräiset pois vai annanko olla??
Tarkastettaessa auto oli seissyt vuorokauden tasamaalla.
Kiitokset asiantuntijoille jo etukäteen..
Re: Liikaa moottoriöljyä S211/280cdi
Pois vaan ja pian.Rokimi kirjoitti:MORO!!
Oli näköjään Diesel-Cityn rölli tuupannut reilummalla kädellä öljyä moottoriin. Kurkistelin öljytikkua, öljyä on tikulla 1 cm verran yli max-merkin. Kannattaako käydä imetyttämässä ylimääräiset pois vai annanko olla??
Tarkastettaessa auto oli seissyt vuorokauden tasamaalla.
Kiitokset asiantuntijoille jo etukäteen..
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Liikaa moottoriöljyä S211/280cdi
Öljytikusta
??? Eikös öljymäärä katsota ajotietokeelta
???
Aika laaja skaala on myös "oikea" öljymäärä kun olen katsellu niin 7,3 -8,2l
(kaikissa tosin ei mainita filtterin yhteydessä) riippuen mistä katsoo. Ohjekirja sanoo 8l ja siihen on ilmeisesti luottaminen. 


Aika laaja skaala on myös "oikea" öljymäärä kun olen katsellu niin 7,3 -8,2l


S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Liikaa moottoriöljyä S211/280cdi
Ota pois vaan.
Itsellä kokemuksena S211 220cdi -07:sta. Öljytikkussa pinta aikalailla max kohdalla (tässä ei ainakaan näy tietokoneelta öljytaso). Mitään varoituksia liiallisesta öljymäärästä ei tullut. Ihmetytti vain kun öljynvaihdon jälkeen DPF poltteli 200-300km välein.
Asiaa tutkittiin monellakin lailla. Mitään vikaa ei löytynyt. Imaisin 3-4dl öljyä pois ja DPF polttosykli palasi normaaliin 1000-1500km:n luokkaan.
Itsellä kokemuksena S211 220cdi -07:sta. Öljytikkussa pinta aikalailla max kohdalla (tässä ei ainakaan näy tietokoneelta öljytaso). Mitään varoituksia liiallisesta öljymäärästä ei tullut. Ihmetytti vain kun öljynvaihdon jälkeen DPF poltteli 200-300km välein.
Asiaa tutkittiin monellakin lailla. Mitään vikaa ei löytynyt. Imaisin 3-4dl öljyä pois ja DPF polttosykli palasi normaaliin 1000-1500km:n luokkaan.
S211 220 cdi avantgarde -2007
Re: Liikaa moottoriöljyä S211/280cdi
Mulla katellaan oljyntaso kans tietokoneelta.Mitään tikkua en edes tiedä olevanRiha kirjoitti:Ota pois vaan.
Itsellä kokemuksena S211 220cdi -07:sta. Öljytikkussa pinta aikalailla max kohdalla (tässä ei ainakaan näy tietokoneelta öljytaso). Mitään varoituksia liiallisesta öljymäärästä ei tullut. Ihmetytti vain kun öljynvaihdon jälkeen DPF poltteli 200-300km välein.
Asiaa tutkittiin monellakin lailla. Mitään vikaa ei löytynyt. Imaisin 3-4dl öljyä pois ja DPF polttosykli palasi normaaliin 1000-1500km:n luokkaan.

Re: Liikaa moottoriöljyä S211/280cdi
Liiat pois ja seuraava öljynvaihto liikkeessä joka osaa tehdä sen oikein.
wiimax.fi
Re: Liikaa moottoriöljyä S211/280cdi
En tiedä, paljonko tässä on pelottelua mukana, mutta riittävän paljon öljyä voi
-mennä huohotinputkesta turboon ja vahingoittaa sitä
-mennä edelleen välijäähdyttimeen ja heikentää sen tehoa
-mennä edelleen sylintereihin ja lisätä puristusta hajottaen männänrenkaat
-mennä edelleen katalysaattoriin ja tukkia sen
-aiheuttaa voiteluongelmia ja kuumenemista moottorissa
What's Wrong With Overfilling?
The oil level is set so there is no way that oil can be blown through the lower breather pipe in
the TIK pipe. This would shower the turbo compressor wheel with oil which could damage it.
This oil would then be blown into the intercooler making it less efficient.
The remaining oil would then get blown passed the throttle body and into the engine.
Any extra fluid getting into the cylinders is bad and will increase compression which can
damage the piston rings causing a loss of compression and a lack of power.
The resulting emissions will very quickly clog the catalytic convertor causing it to fail.
The lambda sensor will bring up an engine check light on the dash.
The damaged catalytic convertor can then fail the MOT.
So, let's recap. If you overfill the car with oil you might have to replace the turbo,
recondition the engine, replace the exhaust and pay for a new MOT.
In addition to that, if you fill it too much, the crankshaft won't splash lubricate the bores correctly
and the oil can become aerated which reduces its ability to lubricate moving parts.
This causes excessive friction, things get hot and then seize up.
http://www.evilution.co.uk/329" onclick="window.open(this.href);return false;
-mennä huohotinputkesta turboon ja vahingoittaa sitä
-mennä edelleen välijäähdyttimeen ja heikentää sen tehoa
-mennä edelleen sylintereihin ja lisätä puristusta hajottaen männänrenkaat
-mennä edelleen katalysaattoriin ja tukkia sen
-aiheuttaa voiteluongelmia ja kuumenemista moottorissa
What's Wrong With Overfilling?
The oil level is set so there is no way that oil can be blown through the lower breather pipe in
the TIK pipe. This would shower the turbo compressor wheel with oil which could damage it.
This oil would then be blown into the intercooler making it less efficient.
The remaining oil would then get blown passed the throttle body and into the engine.
Any extra fluid getting into the cylinders is bad and will increase compression which can
damage the piston rings causing a loss of compression and a lack of power.
The resulting emissions will very quickly clog the catalytic convertor causing it to fail.
The lambda sensor will bring up an engine check light on the dash.
The damaged catalytic convertor can then fail the MOT.
So, let's recap. If you overfill the car with oil you might have to replace the turbo,
recondition the engine, replace the exhaust and pay for a new MOT.
In addition to that, if you fill it too much, the crankshaft won't splash lubricate the bores correctly
and the oil can become aerated which reduces its ability to lubricate moving parts.
This causes excessive friction, things get hot and then seize up.
http://www.evilution.co.uk/329" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Liikaa moottoriöljyä S211/280cdi
Stefat tykkää kyttyrää ylitäytöstä ja se kyllä polttaakin sitä samalla enemmän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Liikaa moottoriöljyä S211/280cdi
Moi,
Mulla kävi aikaa sitten niin että öljy lisättiin yläviivaan. No, moottoritiellä 150 km myöhemmin ka. nopeuden ollessa 140km/h mittaristoon tuli ilmoitusöljynpaineesta, PUNAISELLA! No, ei muuta kuin moottoritien sivuun ja kyselemään asiaa viisaammilta. Ilmiö johtui siitä kun öljy lämpenee, niin
moottorissa on öljynmäärän tunnistus myös liialliselle öljylle.... Opetus oli se, että Mersuun ei kannata öljynvaihdon yhteydessä täytää max-viivaan vaan jättää se hiukan allle.
Näin on menty jo pidempään ja hyvin on selvitty. Eli ota ylimääräiset pois, voi muuten rikkoa paikkoja.
Mulla kävi aikaa sitten niin että öljy lisättiin yläviivaan. No, moottoritiellä 150 km myöhemmin ka. nopeuden ollessa 140km/h mittaristoon tuli ilmoitusöljynpaineesta, PUNAISELLA! No, ei muuta kuin moottoritien sivuun ja kyselemään asiaa viisaammilta. Ilmiö johtui siitä kun öljy lämpenee, niin
moottorissa on öljynmäärän tunnistus myös liialliselle öljylle.... Opetus oli se, että Mersuun ei kannata öljynvaihdon yhteydessä täytää max-viivaan vaan jättää se hiukan allle.
Näin on menty jo pidempään ja hyvin on selvitty. Eli ota ylimääräiset pois, voi muuten rikkoa paikkoja.