w220 webasto
w220 webasto
vakio webaston virittelin käyntikuntoon näin talveksi, hommasin yleismallin ohjainkortin ja tein johdot omalle virtakatkaisijalle niin saan silloin päälle sen kun haluan, mutta nyt olen testaillut sitä ja yksi onkelma siinä on kun vakio webastossa ei ole omaa vesipumppua ja nyt jos laitan webaston päälle ja painan rest-napista sisäpuhalluksen ja vesipumpun päälle niin webasto käy jonkun minuutin ja katkaisee ittensä ylilämmön takia kun ei taida ny sitten kuitenkaan riittää tuo restin pumppu, auto kun on käynnissä niin webasto pööhisee vaikka tunnin putkeen sammumatta...
Re: w220 webasto
Eikö lähde lämppärin kiertovesipumppu päälle kun painat vain weban tulille ja et paina restiä?Toimiikos pumppu sitten kun auto käy ja lämmitys on esim. täysillä ...sen tuntee kyllä kun laittaa käden pumpun päälle...näihin voi joihinkin malleihin vaihtaa pelkät hiilet.
jos kallistut ohjain kortti vikaan niin SERCAP korjaa niitä Lapissa päin eli katso googlesta yhteystiedot.
jos kallistut ohjain kortti vikaan niin SERCAP korjaa niitä Lapissa päin eli katso googlesta yhteystiedot.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
Tuossa kombinaatiossa ei ole webastossa kv pumppua. On tarkoitettu vain ajonaikaiseen lämmitykseen, jolloin auton oma pumppu kierrättää veden.atlas kirjoitti:Eikö lähde lämppärin kiertovesipumppu päälle kun painat vain weban tulille ja et paina restiä?Toimiikos pumppu sitten kun auto käy ja lämmitys on esim. täysillä ...sen tuntee kyllä kun laittaa käden pumpun päälle...näihin voi joihinkin malleihin vaihtaa pelkät hiilet.
Siis mulla ei ollut webassa omaa pumppua ja käytti auton kiertopumppua ja se läksi aina päälle kun weban laittoi käyntiin ja toimi myös auto käynnissä omassa järjestelmässään kuin kuuluukin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
Aivan, tarkistin kirjoitukseni jälkeen asian. Eli RESTin pumpulla tosiaan kierrättää. Aloittajalla kytkentävirhe ?.atlas kirjoitti:Siis mulla ei ollut webassa omaa pumppua ja käytti auton kiertopumppua ja se läksi aina päälle kun weban laittoi käyntiin ja toimi myös auto käynnissä omassa järjestelmässään kuin kuuluukin.
W220:ssa on Webastoa varten yhdistetty kauko-ohjaimen vastaanotin + kommunikaatiolaatikko, joka ohjaa CAN-väylää pitkin lämmittimen oikeaan tilaan:
-läppämoottorit oikeaan asentoon eli puhallus oikeaan paikkaan
-puhallin pienelle ja
-kiertovesipumppu päälle.
Siitä lähtee ohjaus myös "suoraa lankaa" pitkin Webastolle (jossa ei ole kiertovesipumppua kun se on jo autossa).
Tähän rasiaan ohjaus päälle tulee kauko-ohjaimella GSM-antennista tai keskikonsolin kytkimestä.
Systeemiä on vaikea (=mahdoton) saada toimimaan kunnolla jos tuota boksia ei ole.
-puhallin pienelle ja
Siitä lähtee ohjaus myös "suoraa lankaa" pitkin Webastolle (jossa ei ole kiertovesipumppua kun se on jo autossa).
Tähän rasiaan ohjaus päälle tulee kauko-ohjaimella GSM-antennista tai keskikonsolin kytkimestä.
Systeemiä on vaikea (=mahdoton) saada toimimaan kunnolla jos tuota boksia ei ole.
jysi kirjoitti:W220:ssa on Webastoa varten yhdistetty kauko-ohjaimen vastaanotin + kommunikaatiolaatikko, joka ohjaa CAN-väylää pitkin lämmittimen oikeaan tilaan:
-puhallin pienelle ja
Mulla olis uusi kyseinen boxi ylimääräisenä..
CL215
joo tosiaan ei varmasti toiminu REST- napilla kun se auton oma kiertovesipumppu olikin sökönä niin eihän siellä vesi kiertänytkään ja webasto katkaisi ylilämmön takia... mutta nyt hommasin sitten saksasta webaston vesipumpun ja törkkäsin paikalleen ja johan toimii, nyt minä saan REST napista myös sisäpuhalluksen jos haluan mutta eipä ole pahemmin tullut käytettyä, pääasia minulle että moottori lämpeää.