DPF:n pesu w211???
DPF:n pesu w211???
Aattelin liuotella ja pestä pöntön puhtaaksi, koska epäilen että liian tukossa tuo on. Poistoon se menee sitten jos pesu ei auta. Meneekö tiivisteet automaattisesti vaihtoon jos pöntön irroittaa? Samalla hitsataan haljennut katti ehjäksi... Mites muilla, onko pesu auttanut?
W211 E320cdi V6
Re: DPF:n pesu w211???
Riippuu millanen pönttö., mutta jos auton alla ei tarvi uusia tiivisteitä. Jos avaisit kunnolla sen suodattimen kohdan niin voisi olla että saisit keramisen osan irti ehjänä ja voisit pestä vaan sen. Sitten takas paikalleen ja saumoilla kiinni. Se poisto kyllä tekee aiutosta paljon herkemmän vastaamaan kaasuun ja vähentää pa. kulutusta.XV70D kirjoitti:Aattelin liuotella ja pestä pöntön puhtaaksi, koska epäilen että liian tukossa tuo on. Poistoon se menee sitten jos pesu ei auta. Meneekö tiivisteet automaattisesti vaihtoon jos pöntön irroittaa? Samalla hitsataan haljennut katti ehjäksi... Mites muilla, onko pesu auttanut?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: DPF:n pesu w211???
Vaikea on saada ehjänä keramiikkaa pöntöstö pois ja siellä on vielä villaakin niin jos välttämättä haluaa pönttöä alkaa pesemään niin ei kannata aukoa, koska se on valmis sen jälkeen.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: DPF:n pesu w211???
Siis onko auton alla olevassa dpf:ssä villaakin sisällä? Enpä ole moisesta ennen kuullut, luulin että pelkkä keraaminen kenno... Bemarimiehethän pesee noita joka viikko ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
W211 E320cdi V6
Re: DPF:n pesu w211???
Pesee joo, mutta ei halkaistuna ja sen vuoksi pesee joka viikko kun ei sitä pesulla saa puhtaaksi, puhtaammaksi kyllä! Villaa on keramiikan ympärillä tiiviisti eli pesua ei haittaa jos ovat pöntössä.XV70D kirjoitti:Siis onko auton alla olevassa dpf:ssä villaakin sisällä? Enpä ole moisesta ennen kuullut, luulin että pelkkä keraaminen kenno... Bemarimiehethän pesee noita joka viikko
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: DPF:n pesu w211???
Voisihan sen sisälmykset poistaakin, mutta ohjelmasta oikein tehty poistaminen kuulemma iso, aikaa vaativa ja hintava operaatio. Niin, ja tarkoituksena ei ollut halkaista, vaan laittaa liuottimet sisään ja sitten kuumavesipainepesurilla juoksuttaa vesi läpi, sen jälkeen kuivaus ennen asennusta.
W211 E320cdi V6
Re: DPF:n pesu w211???
Oletko vetänyt vaan lyhyttä matkaa kun tuo hiukkaspoltto ei ole näköjään toiminut, Kyllä tuo poltto yleensä pitää aika puhtaana tuon hiukkasloukun, Tuikku varmaan tietää näitä parhaiten ta CDI203 *rilla saa myös tuon pakkopolton käyntiin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: DPF:n pesu w211???
Hinnasta voin olla samaa mieltä, muista en. Pesin itse aikoinaan 535d bemarin juuri noin kuten kerroit. Liukkaria ja vaikutus puolen päivää, jonka jälkeen 140bar kuumapainepesurilla molemmistä päistä vuorotellen kunnes mustaa ei enää tullut. Kuivaamisen hoiti itse auto tyhjäkäynnillä 30min niin, että enää ei liukkarihöyryjä tullut putkestaXV70D kirjoitti:Voisihan sen sisälmykset poistaakin, mutta ohjelmasta oikein tehty poistaminen kuulemma iso, aikaa vaativa ja hintava operaatio. Niin, ja tarkoituksena ei ollut halkaista, vaan laittaa liuottimet sisään ja sitten kuumavesipainepesurilla juoksuttaa vesi läpi, sen jälkeen kuivaus ennen asennusta.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: DPF:n pesu w211???
Näinhän siinä on monelle käynyt. Rautakanki läpi ja ohjelmasta poisto jos tuota pakko polttoa ei saa suoritettuas1jviita kirjoitti:Hinnasta voin olla samaa mieltä, muista en. Pesin itse aikoinaan 535d bemarin juuri noin kuten kerroit. Liukkaria ja vaikutus puolen päivää, jonka jälkeen 140bar kuumapainepesurilla molemmistä päistä vuorotellen kunnes mustaa ei enää tullut. Kuivaamisen hoiti itse auto tyhjäkäynnillä 30min niin, että enää ei liukkarihöyryjä tullut putkestaXV70D kirjoitti:Voisihan sen sisälmykset poistaakin, mutta ohjelmasta oikein tehty poistaminen kuulemma iso, aikaa vaativa ja hintava operaatio. Niin, ja tarkoituksena ei ollut halkaista, vaan laittaa liuottimet sisään ja sitten kuumavesipainepesurilla juoksuttaa vesi läpi, sen jälkeen kuivaus ennen asennusta.Ajoa alle 10tkm ja taas valot tauluun, jonka jälkeen rautakanki työntyi pöntön läpi!
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: DPF:n pesu w211???
.
Sen hiukkasosion poistaminen ohjelmasta ei ole mitenkään ylivoimainen, eikä niin kamalan hintavakaan homma - yleensä.
Joissain autoissa tulee kuitenkin ilmi vaikeuksia, joista suodattimen kanssa ei ole tiennyt mitään.
Minulla on ollut periaatteessa kahdenlaisia vaikeuksia näiden kanssa.
Poistanut olen aika monesta.
Ensiksikin, kaksi tapausta, joista ei se polttotapahtuma halua poistua ohjelmasta, millään.
Siitä seuraa säännöllisesti savua jonkun aikaa, kun se polttotapahtuma ei tyhjällä pöntöllä kyllä helposti mene "kunnialla" läpi.
Tai jos se poltto ei lopulta onnistu, niin vikatila.
Sitten varmaan ainakin pari sellaista, joissa ilmeisesti ahtimen säätömoottori, egr,n vuotaminen, pakopaineen ylitys, tai jokin, vielä löytymätön tekijä aiheuttaa nilkka suorana suurimmilla vaihteilla tehon aaltoilua, tai jopa "pätkimistä".
Eli, aina kun suodatin poistetaan, niin täytyy varautua siihen, että autoon voi jäädä jokin kummallinen, kiusallinenkin ominaisuus, josta jos ei nyt ole mahdotonta päästä eroon, niin vaikeaa se voi olla.
Siis se on harvinaista - mutta mahdollista.
Ja kun autossa on suodattimen poisto-ohjelma, niin sitä ei saa missään nimessä päivittää enää sitä ohjelmaa, tulee melko varmaan vaikeuksia.
Jos haluaa päivitykset, niin ajattaa ne ensin "sisään" ja vasta sitten sen ohjelmanmuutoksen teetättää, tästä on taas hyviä kokemuksia.
Mersun suodatin ja sen toimintaperiaate on sellainen, että jos moottori on kunnossa, suodatinkin on "ikuinen".
Eli jos suodatin tukkeentuu normikäytössä, niin jotain on moottorissa "pielessä".
Yleisin syy tukkeentumiseen on jonkinlainen vaurio jossain moottoria ympäröivissä apulaitteissa, tai väärät öljyt.
Sen hiukkasosion poistaminen ohjelmasta ei ole mitenkään ylivoimainen, eikä niin kamalan hintavakaan homma - yleensä.
Joissain autoissa tulee kuitenkin ilmi vaikeuksia, joista suodattimen kanssa ei ole tiennyt mitään.
Minulla on ollut periaatteessa kahdenlaisia vaikeuksia näiden kanssa.
Poistanut olen aika monesta.
Ensiksikin, kaksi tapausta, joista ei se polttotapahtuma halua poistua ohjelmasta, millään.
Siitä seuraa säännöllisesti savua jonkun aikaa, kun se polttotapahtuma ei tyhjällä pöntöllä kyllä helposti mene "kunnialla" läpi.
Tai jos se poltto ei lopulta onnistu, niin vikatila.
Sitten varmaan ainakin pari sellaista, joissa ilmeisesti ahtimen säätömoottori, egr,n vuotaminen, pakopaineen ylitys, tai jokin, vielä löytymätön tekijä aiheuttaa nilkka suorana suurimmilla vaihteilla tehon aaltoilua, tai jopa "pätkimistä".
Eli, aina kun suodatin poistetaan, niin täytyy varautua siihen, että autoon voi jäädä jokin kummallinen, kiusallinenkin ominaisuus, josta jos ei nyt ole mahdotonta päästä eroon, niin vaikeaa se voi olla.
Siis se on harvinaista - mutta mahdollista.
Ja kun autossa on suodattimen poisto-ohjelma, niin sitä ei saa missään nimessä päivittää enää sitä ohjelmaa, tulee melko varmaan vaikeuksia.
Jos haluaa päivitykset, niin ajattaa ne ensin "sisään" ja vasta sitten sen ohjelmanmuutoksen teetättää, tästä on taas hyviä kokemuksia.
Mersun suodatin ja sen toimintaperiaate on sellainen, että jos moottori on kunnossa, suodatinkin on "ikuinen".
Eli jos suodatin tukkeentuu normikäytössä, niin jotain on moottorissa "pielessä".
Yleisin syy tukkeentumiseen on jonkinlainen vaurio jossain moottoria ympäröivissä apulaitteissa, tai väärät öljyt.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: DPF:n pesu w211???
DPF:n poltto toimii kyllä ihan normaalisti, ja polton jälkeen toimii paremmin kuin ennen polttoa. Aikaisemmin pönttö meni tukkoon viallisen paine-ero anturin vuoksi, mistä seuras ahtimen vuoto. Ahdin vaihdettiinn ja sitten halkesi katti, elikkä sen vuoksi pitäisi pöntön hengitystä kokeilla parantaa. Btw taisi siinä 535:n operaartiossa mennä pieleen siinä että savukaasuilla kuivatettiin->tukkeuma uudestaan...
W211 E320cdi V6
Re: DPF:n pesu w211???
Ei tuolla ollut merkitystä kun ei se vielä niin väljä ollut, että olisi tyhjäkäynnillä savuttanut ja ei ne muutkaan pidemmälle ole päässeet vaikka ovat kuivatelleet emännän hiustenkuivaajallaXV70D kirjoitti: Btw taisi siinä 535:n operaartiossa mennä pieleen siinä että savukaasuilla kuivatettiin->tukkeuma uudestaan...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: DPF:n pesu w211???
Liqui Molylla on partikikkelin puhdistusaineet, Löytyy ainakin Tampereen Kooällän hyllystä. ![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Re: DPF:n pesu w211???
Pesu tehty. Liuotus ja kuumavesipainepesurilla pitkään suihkutusta. Ensin ei vettä tullut juurikaan yhtään läpi, mutta kun aikansa yritti niin alkoi vesi virrata läpi. Kuivaus ja putki paikoilleen. Lyhyt koeajo, toimii hyvin, toistaiseksi. ![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
W211 E320cdi V6