w124 alustan NOSTAMINEN

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
HD12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 16.05.2011 11:00

w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja HD12 »

Onkohan kenelläkään kokemusta w124:n alustan nostamisesta?
Itsellä -92 farkku ja tekisi mieli saada hieman ylemmäksi niin uskaltaisi paremmin ajella mettäteitä.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Sergey »

laita sinne kuormajouset. peräpäätä saat pari senttiä ylemmäs ihan tasonsäädön säätötangosta ruuvaamalla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja napa »

lisäksi voi käyttää kaksia kumeja päälletysten jousien yläpäässä, kun vuolee toisesta sen reunuksen pois :wink: mullakin on nyt edessä 4 + 2 kumit... takana käytän katkaistuja etujousia ja 3 kumit, mutta taidan siirtyä takaisin normaaleihin takajousiin (kuormajouset kylläkin) ja laittaa 3 + 3 kumit, kun nuo nykyiset jouset paukkuu välillä ikävästi, kun eivät sovi ihan täydellisesti alatukivarrren jousen tiloihin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
HD12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 16.05.2011 11:00

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja HD12 »

Millainen homma tuo kumien lisääminen on, vaatiiko jousien puristelua?
vaikuttaako muuten renkaiden kulmiin?

Millainen rengastus Napalla autossa?
Ei Napalla tai jollain muulla/muualta löytyis kuvia nostetusta mesestä?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja napa »

HD12 kirjoitti:Millainen homma tuo kumien lisääminen on, vaatiiko jousien puristelua?
vaikuttaako muuten renkaiden kulmiin?

Millainen rengastus Napalla autossa?
Ei Napalla tai jollain muulla/muualta löytyis kuvia nostetusta mesestä?
vaatii saman homman, kuin jos vaihtais jousen, eli puristimet... pyöränkulmat ei muutu ainakaan huonommiksi, eli ainakin mulla ajettavuus vain parani, verrattuna lintaan poljetulla alustalla olevaan...

rengastus on ihan normaali 195/65 15"

tuossa on tuo oma, mutta vieläkin haluan sitä hieman korkeammalle :think: ja mulla ei ole tasonsäätöä :thumbdown: ja nyt kun tuolla on ajettu enemmän, niin keula varsinkin on laskeutunut 2-3 senttiä kuvan ottohetkestä, perä vieläkin enemmän :thumbdown: tuossa kuvassa tuolla on ajettu vain n. 10 metriä kumien ja jousien vaihdon jälkeen... tuon kuvan tilanne + 3 senttiä olis ehkä se omaa tarvetta parhaiten vastaava tilanne :think:
Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja aziz »

napa kirjoitti: vaatii saman homman, kuin jos vaihtais jousen, eli puristimet... pyöränkulmat ei muutu ainakaan huonommiksi, eli ainakin mulla ajettavuus vain parani, verrattuna lintaan poljetulla alustalla olevaan...

rengastus on ihan normaali 195/65 15"

tuossa on tuo oma, mutta vieläkin haluan sitä hieman korkeammalle :think: ja mulla ei ole tasonsäätöä :thumbdown: ja nyt kun tuolla on ajettu enemmän, niin keula varsinkin on laskeutunut 2-3 senttiä kuvan ottohetkestä, perä vieläkin enemmän :thumbdown: tuossa kuvassa tuolla on ajettu vain n. 10 metriä kumien ja jousien vaihdon jälkeen... tuon kuvan tilanne + 3 senttiä olis ehkä se omaa tarvetta parhaiten vastaava tilanne :think:
[ http://jysal.pp.fi/mersu/E250td/2012-08-10-036.jpg ]
Mikäs tuon ikkunatummennuksen idea oikein on ollu? :) Mun olisi tarkoitus tiputtaa autoo jonkun verran, niin mitenkä tuon takapään tasonsäädön kanssa pitäis toimia. Mistä sitä pääsee säätämään? Auto on vasta vajaan viikon ollu mulla, eikä ole vielä kunnolla ehtiny tutustumaan tuon tekniikkaan.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Sergey »

TeroK:n auto (klikkaamalla isommaksi):
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 16.10.2012 20:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja napa »

aziz kirjoitti:
Mikäs tuon ikkunatummennuksen idea oikein on ollu? :)
ei pääse paistamaan aurinko silmiin, kun ajaa tiellä ja aurinko paistaa kuskinpuolelta/matalalta, mulle riittää tuo, ei siis ole minkään "ulkonäön" takia tummennettu, vaan terveydellisistä syistä... (mun silmät ei kestä yhtään ylimääräistä auringonvaloa tai silmät kyllä kestää, mutta pää voi paukahtaa aivan helvetin kipeäksi :evil: ) siksi käytän myös jatkuvasti leveälieristä huopahattua ja useimmiten myös aurinkolaseja, vaikka olis pilvinen päivä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
HD12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 16.05.2011 11:00

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja HD12 »

Näyttää napa toi sun auto ihan hyvän korkuiselta, laittaisin vielä korkeemmalla profiililla olevat kumit että pyörän aukot täyttyisi.
Itse aattelin kartoittaa renkaan profiililla tapahtuvaa nostoa ens alkuun, täytyy konsultoida kaveria joka rengasliikkeessä töissä.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:TeroK:n auto (klikkaamalla isommaksi):
[ [url=http://www.moottorit.net/galleria/kuvat/1/1114_thumb.jpg] ][/url]
ja TeroK on myös nevamies, kuten meikäläinenkin ja autostakin (alustasta) huomaa :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Saul »

Sergey kirjoitti:TeroK:n auto (klikkaamalla isommaksi):
[ [url=http://www.moottorit.net/galleria/kuvat/1/1114_thumb.jpg] ][/url]
Mikähän tuo rengaskoko on?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja napa »

HD12 kirjoitti:Näyttää napa toi sun auto ihan hyvän korkuiselta, laittaisin vielä korkeemmalla profiililla olevat kumit että pyörän aukot täyttyisi.
Itse aattelin kartoittaa renkaan profiililla tapahtuvaa nostoa ens alkuun, täytyy konsultoida kaveria joka rengasliikkeessä töissä.
joo, voishan tuonne jotain muhkumpaa vielä koittaa tai sitten 16" vannetta, niin ei tarvitse ihan 75 profiilin asti mennä :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja napa »

Saul kirjoitti:
Sergey kirjoitti:TeroK:n auto (klikkaamalla isommaksi):
[ [url=http://www.moottorit.net/galleria/kuvat/1/1114_thumb.jpg] ][/url]
Mikähän tuo rengaskoko on?
olisko jotku 205/75 15" pakun kumit :think:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
HD12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 16.05.2011 11:00

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja HD12 »

Nyt alkaa alustat näyttää siltä joille itselläkin olisi käyttötarvetta! :clap:

Onkohan tuohon TeroK:n autoon lisätty niitä jousen korokekumeja myöskin?
Rengastuskin näyttää sopivan "täyteläiseltä"
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja napa »

voishan sitä heittää itsekkin tälläiset kumit alle, mutta joku vois pitää sitä jo vittuiluna :twisted: kuvassa pitäis olla 205/75 15" rengas... ja voi olla että jossain vaiheessa heitänkin, jos tuosta farkusta tulee jatkossa pelkkä työkulkine...

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

napa kirjoitti:voishan sitä heittää itsekkin tälläiset kumit alle, mutta joku vois pitää sitä jo vittuiluna :twisted: kuvassa pitäis olla 205/75 15" rengas... ja voi olla että jossain vaiheessa heitänkin, jos tuosta farkusta tulee jatkossa pelkkä työkulkine..
Osta suosista G :thumbup: Olis sellainen auto mikä on suunniteltu ajettavaks 80km/h metsäauto-tiellä :wink: 8) Äläkä ota tätä vittuiluna :)
E350CDI&A180CDI
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Sergey »

HD12 kirjoitti:Nyt alkaa alustat näyttää siltä joille itselläkin olisi käyttötarvetta! :clap:

Onkohan tuohon TeroK:n autoon lisätty niitä jousen korokekumeja myöskin?
Rengastuskin näyttää sopivan "täyteläiseltä"
Onhan siellä, oliko jopa 4 + 4 kumit? ja vahvimmat kuormajouset mitä saa. Ei se alusta enää iha vakiokaan tainnu olla?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja napa »

ssuvik kirjoitti:
Osta suosista G :thumbup: Olis sellainen auto mikä on suunniteltu ajettavaks 80km/h metsäauto-tiellä :wink: 8) Äläkä ota tätä vittuiluna :)
on mulla G ostolistalla jatkuvasti :wink: mutta pitää vielä hieman kytätä... ja varmistaa näiden kevyt kuorma-autojen (pakko se olis kuorkkina hommata...) verokohtelu tulevaisuudessa, ei kiinnosta ostaa autoa, jonka omistaminen (vaikka se olis ajamatta pihalla ja seisonnassa...) saattaa maksaa useita tonneja/vuosi, jos oikein hulluksi menee nämä valtion suunnitelmat...

yksi olis tietysti UAZ ja sinne vaikka jotain muuta tekniikkaa sisälle :think: UAZ on hyvä ajaa huonolla tiellä/maastossa, voi olla että jopa parempikin kuin G...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
HD12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 16.05.2011 11:00

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja HD12 »

Valaiskaa tietämätöntä, mitä tarkoitatte 4+4 tai 3+2 kumeilla? :oops:
Entäs nuo kuormajouset, onko marmoritiskin tavaraa vai löytyykö esim mötönetistä?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja napa »

HD12 kirjoitti:Valaiskaa tietämätöntä, mitä tarkoitatte 4+4 tai 3+2 kumeilla? :oops:
Entäs nuo kuormajouset, onko marmoritiskin tavaraa vai löytyykö esim mötönetistä?
jousen yläpäässä on sellaiset kumit millä hienosäädetään alustan korkeutta... kumit/niiden paksuus on merkattu nystyröillä, joita on etujousille tarkoitetuissa 1-4 ja takana 1-3 kpl, 1 nystyrä = matalin kumi ja 4 nystyrää = korkein kumi... ja normaalisti ei siis käytetä kahta kumia päällekäin (tuo 4+4 ja 3+2 tilanne), vain silloin kun tavanomainen ei riitä :D

Kuva

kuormajousia löytyy myös tarvikkeena, mutta niiden laadusta on ollut välillä sanomista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
HD12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 16.05.2011 11:00

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja HD12 »

Kiitos tästä selvennyksestä napa.

Riittääkö vakioiskarit esim etu 3 ja taka 3 nostoon?
Ja vielä sellaista että mikä vakio nystyrät ovat olleet tehtaalta tullessa?

Nyt alkaa homma hahmottua ja suunnitelmat etenee... :twisted:
Täytyypä mennä duunin jälkeen turisemaan renkuli kaverin kanssa ja kartoittamaan rengastarjontaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos katsuri äkkää tuon kumi viritelmän niin leima on evätty.
eikös ole helpompi jos laittaa kumit jotka haluaa päällekkäin niin toinen ylä ja toinen alapuolelle vai onnistuuko sellainen lainkaan?
Kysyn kun en ole vielä tarvinnut laitella ja puljailla jousien ja ..kumien kanssa :D
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja napa »

atlas kirjoitti:Jos katsuri äkkää tuon kumi viritelmän niin leima on evätty.
eikös ole helpompi jos laittaa kumit jotka haluaa päällekkäin niin toinen ylä ja toinen alapuolelle vai onnistuuko sellainen lainkaan?
Kysyn kun en ole vielä tarvinnut laitella ja puljailla jousien ja ..kumien kanssa :D
katsastusmiehen pitäisi ottaa jousi pois, että äkkää sen toisen kumin :wink: toki jos on oikein asiansa osaava ja osaa päätellä paljonko sitä kumin helmaa saa näkyä, niin voi alkaa epäilemään jotain :problem:

alapuolelle se ei oikein onnistu, tai voihan sitä kokeilla, mutta sitten jousi pääsee luistelemaan siellä miten sattuu, kun jousen pää ei asetu sinne koloonsa kunnolla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3817
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Nozki »

napa kirjoitti:
atlas kirjoitti:Jos katsuri äkkää tuon kumi viritelmän niin leima on evätty.
eikös ole helpompi jos laittaa kumit jotka haluaa päällekkäin niin toinen ylä ja toinen alapuolelle vai onnistuuko sellainen lainkaan?
Kysyn kun en ole vielä tarvinnut laitella ja puljailla jousien ja ..kumien kanssa :D
katsastusmiehen pitäisi ottaa jousi pois, että äkkää sen toisen kumin :wink: toki jos on oikein asiansa osaava ja osaa päätellä paljonko sitä kumin helmaa saa näkyä, niin voi alkaa epäilemään jotain :problem:

alapuolelle se ei oikein onnistu, tai voihan sitä kokeilla, mutta sitten jousi pääsee luistelemaan siellä miten sattuu, kun jousen pää ei asetu sinne koloonsa kunnolla...
Eli siis, jos joku sai tuosta sen käsityksen, että voisi ihan hyvin kokeilla, niin suomeksi tuo nyt kuitenkin tarkoittaa, että W124 jousien alapäihin EI voi laittaa korokekumeja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuosta cupee mökkiteille http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/5161937" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3817
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Sergey kirjoitti:tuosta cupee mökkiteille http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/5161937" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei paljon puutu, että olis ihan riittävän korkee tolleen coupeksi. ;)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja napa »

Nozki kirjoitti:
napa kirjoitti:
atlas kirjoitti:Jos katsuri äkkää tuon kumi viritelmän niin leima on evätty.
eikös ole helpompi jos laittaa kumit jotka haluaa päällekkäin niin toinen ylä ja toinen alapuolelle vai onnistuuko sellainen lainkaan?
Kysyn kun en ole vielä tarvinnut laitella ja puljailla jousien ja ..kumien kanssa :D
katsastusmiehen pitäisi ottaa jousi pois, että äkkää sen toisen kumin :wink: toki jos on oikein asiansa osaava ja osaa päätellä paljonko sitä kumin helmaa saa näkyä, niin voi alkaa epäilemään jotain :problem:

alapuolelle se ei oikein onnistu, tai voihan sitä kokeilla, mutta sitten jousi pääsee luistelemaan siellä miten sattuu, kun jousen pää ei asetu sinne koloonsa kunnolla...
Eli siis, jos joku sai tuosta sen käsityksen, että voisi ihan hyvin kokeilla, niin suomeksi tuo nyt kuitenkin tarkoittaa, että W124 jousien alapäihin EI voi laittaa korokekumeja.
ok. tuo oli hieman huonosti muotoiltu :D kokeillaan uusiksi...

mulla oli tuossa farkussa, kun sen ostin, toisella puolella takana alhaalla koroke kumi ja se ei kyllä ollut oikein hyvä juttu... jousi paukkui joustoissa jne. jos sinne jousen alapäähän niitä korokekumeja aikoo lisätä, pitää kumia jotenkin muotoilla, että se jousi sinne sopii tiukasti (luultavasti väyrysen korokekumi toimi jousen pään mallin osalta) sitten jää enää ongelmaksi se alatukivarressa oleva jousen kolo, kuinka sen saa istumaan korokekumiin jouhevasti, muotoileeko kumin pintaa, vai alatukivartta...

silloin sen ei ole niin väliä, jos kolinat ja paukkumiset ei haittaa... mua ne kuitenkin haittaa ja siksi asetin toimenpiteen osastoon "ei oikein onnistu" ... teknisesti asentamiselle ei siis ole estettä, mutta käytännössä kukaan tuskin jaksaa ajaa autolla, jonka takapäästä kuuluu epämiellyttävä jousen katkeamista muistuttava ääni joka joustossa :wink:

tyydyttikö vastaus/selvennys?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2270
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:think: ...onkohan TimoK saanut helposti nelipyöräsuuntaukset kohdilleen :think:
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3817
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Nozki »

napa kirjoitti: ...

tyydyttikö vastaus/selvennys?
Jos toi oli mulle tarkoitettu kysymys, niin en mä varsinaisesti selvennystä edes osannut kaivata. Mutta kyllä, itselleni ainakin selvensi asiaa siitä huolimatta. :thumbup:
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w124 alustan NOSTAMINEN

Viesti Kirjoittaja epk »

HD12 kirjoitti:Valaiskaa tietämätöntä, mitä tarkoitatte 4+4 tai 3+2 kumeilla? :oops:
Entäs nuo kuormajouset, onko marmoritiskin tavaraa vai löytyykö esim mötönetistä?
hieman särähtää omaan korvaan tuollainen "viritys". Ensinnäkin kumi on ulkohalkaisijaltaan kartio, eli kun laitat kaksi päällekkäin->alempi kumi ei keskitä = väljä sivusuunnassa. Toinen on että millä ihmeellä kupeissa riittää syvyys noin paksuihin kasoihin ?? muistaakseni takana teki jo tiukkaa jos laittaa 3kumit ja ykkösen lätystä laittaa extra paksuutta, kertookaa toki jos on toimiva...
Vastaa Viestiin