Orpo liitin + oudot ovikatkaisijat
Orpo liitin + oudot ovikatkaisijat
Tässä pari melko mitätöntä kysymystä, mutta tulkoon nyt möläytetyksi: tongin siinä eilen sulakekoteloa ja silmään sattui kotelon ja jarrutehostimen välissä kulkevaa johtonippua käännellessä yksi urospuolta vailla oleva piuha + liitin, joka oli siististi nippusiteellä kiinni muissa piuhoissa.
Liitin on litteä kaksinapainen narttupuolisko, jossa pistokkeiden kohdalla merkit 1 ja 2 sekä MB-tähti eli alkuperäinen kaiketi on. Liitin on samanlainen kuin jarrunestesäiliön kanteen tuleva pistoke, kiinnitysklipsit sivuilla. Mistähän tuo lienee karannut? Eli pitäisikö urospuolta alkaa tonkia jostain piuhanipun uumenista? Kaikki kyllä pelaa nytkin...
Toisekseen vasta nyt kiinni huomiota kuskin ja repsikan ovessa olevat sisävalokatkaisimet tai oikeastaan niiden toiminta. Niitä on kaksi kummassakin ovipielessä. Ylimmäisen tapin kun painaa sisään, niin sisävalo sammuu viiveen jälkeen kuten arvattavaa onkin. Mutta alimmaisen tapin painaminen ei taas vaikuta mihinkään - takaosaston sisävalo pelaa takaovien omilla kytkimillä, joita taas on loogiset yksi kpl/ovipieli.
Onko tuo etuovien alimmainen kytkin varattu jotain lisäheebeliä varten vai mikä tappi se lienee?
Liitin on litteä kaksinapainen narttupuolisko, jossa pistokkeiden kohdalla merkit 1 ja 2 sekä MB-tähti eli alkuperäinen kaiketi on. Liitin on samanlainen kuin jarrunestesäiliön kanteen tuleva pistoke, kiinnitysklipsit sivuilla. Mistähän tuo lienee karannut? Eli pitäisikö urospuolta alkaa tonkia jostain piuhanipun uumenista? Kaikki kyllä pelaa nytkin...
Toisekseen vasta nyt kiinni huomiota kuskin ja repsikan ovessa olevat sisävalokatkaisimet tai oikeastaan niiden toiminta. Niitä on kaksi kummassakin ovipielessä. Ylimmäisen tapin kun painaa sisään, niin sisävalo sammuu viiveen jälkeen kuten arvattavaa onkin. Mutta alimmaisen tapin painaminen ei taas vaikuta mihinkään - takaosaston sisävalo pelaa takaovien omilla kytkimillä, joita taas on loogiset yksi kpl/ovipieli.
Onko tuo etuovien alimmainen kytkin varattu jotain lisäheebeliä varten vai mikä tappi se lienee?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Orpo liitin + oudot ovikatkaisijat
Kaapo kirjoitti:Tässä pari melko mitätöntä kysymystä, mutta tulkoon nyt möläytetyksi: tongin siinä eilen sulakekoteloa ja silmään sattui kotelon ja jarrutehostimen välissä kulkevaa johtonippua käännellessä yksi urospuolta vailla oleva piuha + liitin, joka oli siististi nippusiteellä kiinni muissa piuhoissa.
Liitin on litteä kaksinapainen narttupuolisko, jossa pistokkeiden kohdalla merkit 1 ja 2 sekä MB-tähti eli alkuperäinen kaiketi on. Liitin on samanlainen kuin jarrunestesäiliön kanteen tuleva pistoke, kiinnitysklipsit sivuilla. Mistähän tuo lienee karannut? Eli pitäisikö urospuolta alkaa tonkia jostain piuhanipun uumenista? Kaikki kyllä pelaa nytkin...
Toisekseen vasta nyt kiinni huomiota kuskin ja repsikan ovessa olevat sisävalokatkaisimet tai oikeastaan niiden toiminta. Niitä on kaksi kummassakin ovipielessä. Ylimmäisen tapin kun painaa sisään, niin sisävalo sammuu viiveen jälkeen kuten arvattavaa onkin. Mutta alimmaisen tapin painaminen ei taas vaikuta mihinkään - takaosaston sisävalo pelaa takaovien omilla kytkimillä, joita taas on loogiset yksi kpl/ovipieli.
Onko tuo etuovien alimmainen kytkin varattu jotain lisäheebeliä varten vai mikä tappi se lienee?
irrallisia johtoja /liittimiä ovat kaikki autot täynnä, ei niihin kannata kiinnittää huomiota. niitä kuuluukin olla.
toinen ovikatkaisin ohjaa sähköpeilejä / ikkunoita /jotain muuta.
eli kun piiri on auki, nämä laitteet eivät toimi (siis kun ovi on auki )
näin muistelisin lonkalta.
terveisin jaska
asentaja /veho
itse ajelen polkupyörällä :D
Re: Orpo liitin + oudot ovikatkaisijat
Juu, taikka päinvastoin.Jack kirjoitti:toinen ovikatkaisin ohjaa sähköpeilejä / ikkunoita /jotain muuta.
eli kun piiri on auki, nämä laitteet eivät toimi (siis kun ovi on auki )

t.
Risto
E500 – 211.070
Re: Orpo liitin + oudot ovikatkaisijat
Juuri noin, peileihinhän noilla katkaisijolla ei liene yhteyttä. Vaan juuri sähkölaseihin ettei tarvii tällätä avainta taas virtalukkoon jos autosta noustessaan huomaa ruudun jääneen auki.Roisto kirjoitti:Juu, taikka päinvastoin.Jack kirjoitti:toinen ovikatkaisin ohjaa sähköpeilejä / ikkunoita /jotain muuta.
eli kun piiri on auki, nämä laitteet eivät toimi (siis kun ovi on auki )Ainakin 124:ssa ikkunannostimet toimivat myös ilman avainta, jos jompikumpi etuovista on auki.
t.
Risto
Re: Orpo liitin + oudot ovikatkaisijat
Boss kirjoitti:Juuri noin, peileihinhän noilla katkaisijolla ei liene yhteyttä. Vaan juuri sähkölaseihin ettei tarvii tällätä avainta taas virtalukkoon jos autosta noustessaan huomaa ruudun jääneen auki.
Ohi aiheesta
Tuo toiminto saisi olla myös kattoluukulle (mukavuustoiminnolla varustettujen autojen omistajat pysyvät hiljaa

t.
Risto
E500 – 211.070
Re: Orpo liitin + oudot ovikatkaisijat
Jaa-a, ainakin 126:ssa kattoluukku pelaa, vaikka virta-avain olisi taskunpohjalla. Mutta eihän vanha Mersu mitään mukavuustoimintoja tarvitse, kun se on täysipainoinen mukavuuslaitos jo sellaisenaankinRoisto kirjoitti: Tuo toiminto saisi olla myös kattoluukulle (mukavuustoiminnolla varustettujen autojen omistajat pysyvät hiljaa). Tuo kun tuppaa jäämään auki ikkunoita useammin. t. Risto

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Orpo liitin + oudot ovikatkaisijat
Mahtaapikohan mulla olla sitten kattoluukussa jotain vikaa kun ei mene kiini kun virtojen kanssa. 

Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Re: Orpo liitin + oudot ovikatkaisijat
Hmm... Tuo kuulostaisi aivan ulkolämpömittarin johdolta... Onko johtojen väri punainen ja vihreä?Kaapo kirjoitti:Tässä pari melko mitätöntä kysymystä, mutta tulkoon nyt möläytetyksi: tongin siinä eilen sulakekoteloa ja silmään sattui kotelon ja jarrutehostimen välissä kulkevaa johtonippua käännellessä yksi urospuolta vailla oleva piuha + liitin, joka oli siististi nippusiteellä kiinni muissa piuhoissa.
Liitin on litteä kaksinapainen narttupuolisko, jossa pistokkeiden kohdalla merkit 1 ja 2 sekä MB-tähti eli alkuperäinen kaiketi on. Liitin on samanlainen kuin jarrunestesäiliön kanteen tuleva pistoke, kiinnitysklipsit sivuilla. Mistähän tuo lienee karannut? Eli pitäisikö urospuolta alkaa tonkia jostain piuhanipun uumenista? Kaikki kyllä pelaa nytkin...
Nuo ylimääräiset kytkimet voisivat olla tehdasasennettua varashälytintä varten...Toisekseen vasta nyt kiinni huomiota kuskin ja repsikan ovessa olevat sisävalokatkaisimet tai oikeastaan niiden toiminta. Niitä on kaksi kummassakin ovipielessä. Ylimmäisen tapin kun painaa sisään, niin sisävalo sammuu viiveen jälkeen kuten arvattavaa onkin. Mutta alimmaisen tapin painaminen ei taas vaikuta mihinkään - takaosaston sisävalo pelaa takaovien omilla kytkimillä, joita taas on loogiset yksi kpl/ovipieli.
Onko tuo etuovien alimmainen kytkin varattu jotain lisäheebeliä varten vai mikä tappi se lienee?
1991 420 SE
Re: Orpo liitin + oudot ovikatkaisijat
Taitaa Kaapolla kuitenkin olla tuo mukavuustoiminto jos luukku pelaa ilman virtoja. Vai meneekö lasit ja luukku kiinni kun kääntää avaimella oven lukkoon ja pitää avainta lukitusasennossa jonkinaikaa?Kaapo kirjoitti:Jaa-a, ainakin 126:ssa kattoluukku pelaa, vaikka virta-avain olisi taskunpohjalla. Mutta eihän vanha Mersu mitään mukavuustoimintoja tarvitse, kun se on täysipainoinen mukavuuslaitos jo sellaisenaankinRoisto kirjoitti: Tuo toiminto saisi olla myös kattoluukulle (mukavuustoiminnolla varustettujen autojen omistajat pysyvät hiljaa). Tuo kun tuppaa jäämään auki ikkunoita useammin. t. Risto
Viimeksi muokannut Boss, Pe 01.10.2004 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Villin" liittimen piuhat ovat mörkömustat. Ulkolämpömittarikin pelaa. Eipä ole tullut pantua merkille, notta oliko aikaisemmissa peleissä kahdet tapit ovipielissä, mutta hälytin voisi olla potentiaalinen vaihtoehto.
Mutta täytyy piruuttaan tutkia, löytyykö jostain lähistöltä "sinkku" uros ja jos sen kiinnittää, niin minkä aikojen alusta kateissa olleen toiminnon saa esiin - jonka olemassaolosta ei edes vielä tiedä
.
Yhtä todennäköistä on, että piuha on Jackin mainitsema "joku vastaisen varalle" piuha, eikä sille kumppania edes löydy.
Mutta täytyy piruuttaan tutkia, löytyykö jostain lähistöltä "sinkku" uros ja jos sen kiinnittää, niin minkä aikojen alusta kateissa olleen toiminnon saa esiin - jonka olemassaolosta ei edes vielä tiedä

Yhtä todennäköistä on, että piuha on Jackin mainitsema "joku vastaisen varalle" piuha, eikä sille kumppania edes löydy.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
No löytyihän sille nartulle vastakappale, siellä se roikkui hautalerppaa johtonipun alapuolella. Napsaisin kiinni, mutta ainakaan työmatkan aikana en huomannut minkään muuttuneen. Ei tullut tuplatehoja koneeseen, ei alkanut manuaali vaihtaa itsekseen. Olisihan se hauska tietää, notta mikä piuha on ollut ilmeisesti pari vuotta irti ja mitä härveliä se palvelee.
Tuo on muuten johtonipussa ainoa johto, joka on liittimellä keskellä muuta piuhoitusta ja kuten sanottu, niin merkinnöistä päätellen se on alkuperäinen.
Perhana kun olisi jonkinlainen kytkentäkaavio, kun tuota johdon reittiä on todella hankala muuten seurata. Jotenkin näyttäisi menevän siihen tulipellin edessä olevalle isolle kytkentäkammalle, ainakin siihen suuntaan.
Tuo on muuten johtonipussa ainoa johto, joka on liittimellä keskellä muuta piuhoitusta ja kuten sanottu, niin merkinnöistä päätellen se on alkuperäinen.
Perhana kun olisi jonkinlainen kytkentäkaavio, kun tuota johdon reittiä on todella hankala muuten seurata. Jotenkin näyttäisi menevän siihen tulipellin edessä olevalle isolle kytkentäkammalle, ainakin siihen suuntaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Siis tuo "lattana" liitinkö pyöreän vieressä? Tarviikin tutkia mikä se on, tämähän on vallan spookya... Piuhat irti ja kaikki pelittää siitä huolimatta.



[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Ensimmäinen villi veikkaus on jarrupalojen anturitsydeemin liitin. Niitä pitäisi olla 2 kpl ja liittimen pitäisi olla samanlainen kuin jarrunestesäiliön ja pesunestesäiliön anturissa. Kattos onko liittimessä varaosanumero A 008 545 08 28.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Moroota ja tack
kuvassa missä sinulla on jarrunesteliittimen piuhassa punainen teippi, niin juuripa sen vieressä loikoilee tämä haamutöpseli. Liitin on aivan samanlainen kuin nestesäiliölle tuleva, joten epäilys jarrupalojen anturista voipi olla vallan oikea. Semminkin, kun kytkettäessä ei mitään mullistavaa tapahtunut. Täytyy laittaa varaosanumero ylös ja tutkaista. Toista samanlaista liitintä ei kyllä tuossa johtonipussa tainnut olla, mutta toisaalta sitä ei tullut tongittuakaan sen enempiä.
Boss epäili autossa olevan mukavuustoiminto. Jaa-a, olisiko moinen ollut jo näin varhaisissa malleissa? Moista ei ole tullut mieleen edes kokeilla. Ikkunat ja luukku kyllä pelaavat ilman virta-avaintakin, joten täytyy kokeilla tuota avaintemppua...
kuvassa missä sinulla on jarrunesteliittimen piuhassa punainen teippi, niin juuripa sen vieressä loikoilee tämä haamutöpseli. Liitin on aivan samanlainen kuin nestesäiliölle tuleva, joten epäilys jarrupalojen anturista voipi olla vallan oikea. Semminkin, kun kytkettäessä ei mitään mullistavaa tapahtunut. Täytyy laittaa varaosanumero ylös ja tutkaista. Toista samanlaista liitintä ei kyllä tuossa johtonipussa tainnut olla, mutta toisaalta sitä ei tullut tongittuakaan sen enempiä.
Boss epäili autossa olevan mukavuustoiminto. Jaa-a, olisiko moinen ollut jo näin varhaisissa malleissa? Moista ei ole tullut mieleen edes kokeilla. Ikkunat ja luukku kyllä pelaavat ilman virta-avaintakin, joten täytyy kokeilla tuota avaintemppua...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Toinen liitin on tietenkin jossain päin toisella puolella konehuonetta, kuten alla olevasta selkeästä kuvasta voimme päätellä.Kaapo kirjoitti:Toista samanlaista liitintä ei kyllä tuossa johtonipussa tainnut olla, mutta toisaalta sitä ei tullut tongittuakaan sen enempiä.


[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Morgen sano JürgenPasi M. kirjoitti:Ensimmäinen villi veikkaus on jarrupalojen anturitsydeemin liitin. Niitä pitäisi olla 2 kpl ja liittimen pitäisi olla samanlainen kuin jarrunestesäiliön ja pesunestesäiliön anturissa. Kattos onko liittimessä varaosanumero A 008 545 08 28.

Tutkailin piruuttaan numerot liittimen kyljestä, urospuolella seisoi 012 545 0628 ja reikäpuolella numeroa vaille identtinen 012 545 0428.
Mahtavako piuhat johtaa millaiselle sylttytehtaalle, vaiko sinne jarruantureille numeroeroista huolimatta?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85