M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Onko joku kartalla mitä eroja on M110 185 hp pystärin ja M114 150 hp vastaavan alustoissa. Ovatko esim. etujarrut, eturipustuksen tuennat tms. järeämmät 280E tai CE -mallissa kuin mitä ovat 250CE:ssä?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Etujarrusatulat ainakin on twinkussa erilaiset,muistaakseni 60mm männillä kun 250:ssä tais 54 tai 56mm.. Tuennat samat.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Levykoko kuitenkin sama? Missä muissa malleissa on samat satulat kuin twin-camissa? Miten jouset?Trae kirjoitti:Etujarrusatulat ainakin on twinkussa erilaiset,muistaakseni 60mm männillä kun 250:ssä tais 54 tai 56mm.. Tuennat samat.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Kyllä levyt samankokoset.Noitten jarrujen kans painin sillon kun kilpuria rakennettiin.En tiedä varmax onko 123:ssa samoja satuloita mutta ite tlasin oisko ollut varaosamiehilta vaihtosatulat eteen juuri mallia 280e eli isoilla männillä. Toimitus kesti jonkun aikaa,vakiot ois saanu päivän parin toimituksella.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Muistatko varaosanumeroa? Mikä oli hintaero vakio-osiin?Trae kirjoitti:En tiedä varmax onko 123:ssa samoja satuloita mutta ite tlasin oisko ollut varaosamiehilta vaihtosatulat eteen juuri mallia 280e eli isoilla männillä. Toimitus kesti jonkun aikaa,vakiot ois saanu päivän parin toimituksella.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
tupla/tripla hinta
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
eikö w123 satulat ole muuten 280 vastaavat mutta ilmausruuvi päätyy alareunaan?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
motonet.fi
sieltä löytyy mäntien halkaisijat mitä on tarjota, noin nopeiten
sieltä löytyy mäntien halkaisijat mitä on tarjota, noin nopeiten
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
hintaeroo en muista enää. Motonetis ei muistaakseni ainakaan silloin ollu tarjolla 60mm männillä satuloita.
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Kolmelitrasessa dieselipystärissä, on myös noi isommat(60mm) jarrut. 123sen etusatulat on 60mm, ja ne käy kun vaihtaa ne puolelta toiselle(ilmaruuvi ylöspäin). Lisäksi pitää laittaa pitemmät letkut, taikka mielummin pätkä putkea satulan päähän, jolla saa käännettyä letkun kiinitys suunnan oikeaksi. Jarruletkun kiinnitys on 123ssa siten, että letku hankaa pystärin tukivarteen ja saattaa kulua puhki. Noita isomäntäisiä pystärin satuloita taitaa olla aika vähän liikkeellä, joten kannattaa käyttää 123sen satuloita, jos ei ole tekemässä täydellistä entisöintiä. Muilta osin etuakselisto on kaikissa pystäreissä "muistaakseni" sama, eroja on kallistuksen vakaajissa ja jousissa. Kuitenkin noissa mainitsemissasi malleissa nekin on samanlaiset.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Arvokasta tietoa, kiitos A. Ilmeisesti Sergey tuossa ylempänä tarkoitti samaa, mutta olen myös ymmärtänyt, että W123 satula ei ihan suoraan sovi. Tässähän sille tuli selitys. Englannista pojat kehoittaa käytettävän Nissan Pulsarin banjoliittimiä (-pultteja) letkujen kiinnitykseen. Jotain kommenttia tähän?A kirjoitti:Kolmelitrasessa dieselipystärissä, on myös noi isommat(60mm) jarrut. 123sen etusatulat on 60mm, ja ne käy kun vaihtaa ne puolelta toiselle(ilmaruuvi ylöspäin). Lisäksi pitää laittaa pitemmät letkut, taikka mielummin pätkä putkea satulan päähän, jolla saa käännettyä letkun kiinitys suunnan oikeaksi. Jarruletkun kiinnitys on 123ssa siten, että letku hankaa pystärin tukivarteen ja saattaa kulua puhki. Noita isomäntäisiä pystärin satuloita taitaa olla aika vähän liikkeellä, joten kannattaa käyttää 123sen satuloita, jos ei ole tekemässä täydellistä entisöintiä. Muilta osin etuakselisto on kaikissa pystäreissä "muistaakseni" sama, eroja on kallistuksen vakaajissa ja jousissa. Kuitenkin noissa mainitsemissasi malleissa nekin on samanlaiset.
Entisöintiä en ole tekemässä, upgradea kylläkin. Tekniikkapäivitykseen liittyen minun tulee saada oma (250 CE, 150 hp) vastaamaan 280E/CE (185 hp) alustaa. Ausseista ymmärsin, että myös levyt ovat 280E:ssä suuremmat, eli samankokoiset kuin W116. Ja väittävät, että tämänkokoista levyä ei ole muissa W114/115 malleissa. W116 levy on jäähdytetty ja siten hieman paksumpi mutta sopii 280E bolt-on kuten myös W116 satulat (huom. letkujen kinnitykset). Onko tähän tarkennusta?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
joo tuota tarkoitin. Ne menee sinne sellaisenaan mutta putket tosiaan tarvii modata ettei ongelmia ole. banjoliittimellähän sen sais heti alkuunsa mutkalle tai jopa 180 asteen kulmaan. Onko sellaiset sallittuja suomen liikenteessä?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Niin, tota en tiedä...?Sergey kirjoitti:banjoliittimellähän sen sais heti alkuunsa mutkalle tai jopa 180 asteen kulmaan. Onko sellaiset sallittuja suomen liikenteessä?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Ainakin mulle katsuri sanoi ettei jarruissa saa olla liittimiä tai muuta putkissa, vaan pitää olla yhtä putkea konehuoneesta aina jarrusatulaan tai letkuun asti. Tosin enhän koskaan ole piilottanut jatkoja tai liittimiä
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Kuva Mustangin jarruista: eikös tämä ole yhtä putkea jarrusatulalle asti:
EDIT: Ei siis oma mustangi
EDIT: Ei siis oma mustangi
Viimeksi muokannut hismajestics, Ti 09.10.2012 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Onhan tuo jos vastaa alkuperäistä toteutusta tai on jopa parempi. Mutta montaa letkun pätkää ja putkea ei kannata laitella. Voi tarkka katsuri kirjotella listaa
Tuskin tulee ongelmaa jos vetää pyöräkoteloon johonkin kiinni putken ja siihen yhden letkun järkevän näköisesti.
Tuskin tulee ongelmaa jos vetää pyöräkoteloon johonkin kiinni putken ja siihen yhden letkun järkevän näköisesti.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Mikset käytä SL/SLC etulaikkoja ja satuloita.
W111 220Sb 4.5 W110 190Dc 2.3 W212 E250Cgi W903 316Cdi
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Niin, miksen...(?) en vaan ole vielä ehtinyt noin pitkälle kelaamaan. Hyvä ajatus. Runkorakennehan on likipitäen sama. Sopisivatko paikalleen ilman suurempaa "säätöä"?jl220 kirjoitti:Mikset käytä SL/SLC etulaikkoja ja satuloita.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: M110 ja M114 koneisten pystäreiden alustan erot?
Itselleni ei ole tullut vastaan yhtään pystäriä jäähdytetyillä etulevyillä. Saattaahan olla, että Ausseilla on erilaiset vaatimukset kuin meillä täälä pohjolassa. Kuitenkin jos haluat sellaiset laittaa, niin eiköhän ne käy kaikista noista vanhemmista S-sarjalaisista joissa sellaiset on, kun ottaa levyt ja satulat samasta autosta. Tohon "yhtä putkea" konehuoneesta satulaan, tai letkuun, kommentoisin vähäsen. Onhan sielä pystärin takapäässäkin, letku kahden putken välissä, vieläpä molemmin puolin(v/o). Banjoliittimiä saa jarruissa käyttää, jos ne on tarkoitettu kyseiseen käyttöön(lähes kaikissa kilpa/tuuninki jarruissa). Noihin 123:sen satuloihin vaan pitäisi jyrsiä tasot sille banjoliittimen tiivisteelle, kun niissä ei ole sitä. Jarrujen teossa taitaa olla tärkeintä asennuksen huolellisuus ja putkien sekä letkujen kunnollinen kiinnitys, tärinöitä ja hankaumia vastaan.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi