Kuinka paljon rahaa olet käyttänyt huoltoihin/korjauksiin?
Kuinka paljon rahaa olet käyttänyt huoltoihin/korjauksiin?
Otetaampas täälläkin tämmöinen kysely kun ei näemmä vielä tähän mennessä ole kyselty.
Eli (niille jotka uskaltavat laskea ) paljon sinulta on mennyt autosi kanssa keskimäärin rahaa huoltoihin ja korjauksiin sinä aikana kun olet kyseisen auton omistanut?
Itsellä nyt ei (vielä ainakaan) tuota mersua ole, mutta 240 -86 volvosta on tullut tämmöinen listaus n. vuoden ajalta.
Pieni paikka takahelmaan ~30e
Tulpat, polttoainesuodatin, ilmanputsari, sytytinyksikkö, kaasarin säätö (nämä käynnistysongelman vuoksi) ~190e
Takapäähän parit helat, peräöljyt, vaihdelaatikon öljyt ~120e
Moottoriöljy + suodatin ~20e
Etupään jouset, jousilautanen, jarrupalat eteen ~340e
Takapään helat ~230e
Tähän mennessä mennyt siis n. vuoden aikana huoltoihin ja korjauksiin 1,000e
Aikanaan nauroin noille uusien autojen huoltosopimuksille, mutta jotenkin se alkaa kuulostaa ihan fiksulta systeemiltä...
Eli (niille jotka uskaltavat laskea ) paljon sinulta on mennyt autosi kanssa keskimäärin rahaa huoltoihin ja korjauksiin sinä aikana kun olet kyseisen auton omistanut?
Itsellä nyt ei (vielä ainakaan) tuota mersua ole, mutta 240 -86 volvosta on tullut tämmöinen listaus n. vuoden ajalta.
Pieni paikka takahelmaan ~30e
Tulpat, polttoainesuodatin, ilmanputsari, sytytinyksikkö, kaasarin säätö (nämä käynnistysongelman vuoksi) ~190e
Takapäähän parit helat, peräöljyt, vaihdelaatikon öljyt ~120e
Moottoriöljy + suodatin ~20e
Etupään jouset, jousilautanen, jarrupalat eteen ~340e
Takapään helat ~230e
Tähän mennessä mennyt siis n. vuoden aikana huoltoihin ja korjauksiin 1,000e
Aikanaan nauroin noille uusien autojen huoltosopimuksille, mutta jotenkin se alkaa kuulostaa ihan fiksulta systeemiltä...
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Volvoon (740 GLE) meni 5 vuodessa n. 16 000 mk.
Mutta kyllä sillä ajettiinkin ja suurin osa (n. 10 000 mk) oli täydellisyyden tavoittelua ajo-ominaisuuksissa. Kok. ajomäärä 550 000 km, oma ajomäärä 300 000 km.
Nykyinen mese: 424 euroa toistaiseksi (omasta pussista, jos ei ajankäyttöä lasketa) eli B -merkkihuolto.
Edellinen W123: n. 400 e osiin + n. 600 e työpalkkioihin (joista pitäis 200 e periä takaisin) .
Osin täydellisyyden tavoittelua sekin, ajettiin 20 000 km reilussa parissa kuukaudessa.
Ford Mondeo V6 STW Ghia:
90 000 km merkkihuolto + muuta vuoden ajalta, viitisensataa euroa, muut 0 e ilman oman ajankäytön laskentaa.
Lukuisia vanhempia autoja en tarkalleen muista.
Mutta kyllä sillä ajettiinkin ja suurin osa (n. 10 000 mk) oli täydellisyyden tavoittelua ajo-ominaisuuksissa. Kok. ajomäärä 550 000 km, oma ajomäärä 300 000 km.
Nykyinen mese: 424 euroa toistaiseksi (omasta pussista, jos ei ajankäyttöä lasketa) eli B -merkkihuolto.
Edellinen W123: n. 400 e osiin + n. 600 e työpalkkioihin (joista pitäis 200 e periä takaisin) .
Osin täydellisyyden tavoittelua sekin, ajettiin 20 000 km reilussa parissa kuukaudessa.
Ford Mondeo V6 STW Ghia:
90 000 km merkkihuolto + muuta vuoden ajalta, viitisensataa euroa, muut 0 e ilman oman ajankäytön laskentaa.
Lukuisia vanhempia autoja en tarkalleen muista.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
...
Ei uskalla edes ajatella paljonko tuohon w123:een on mennyt rahaa Tosin vain 2 tunnin työpalkan olen maksanut, vetonivelen suojakumin vaihdosta eli yleensä itse tehty kaikki. Jos olisi aina vienyt korjaamolle, niin sillä rahalla ajaisi varmasti w210:lla..
reilu 5 vuotta ja vajaa 200000km on menty nyt..
reilu 5 vuotta ja vajaa 200000km on menty nyt..
w115,123,124,126,210 yms.
- Konepellin äänieriste
- Pyyhkijän sulka
- Tulpat
- Ilmanputsari
- Polttimoita
- Ohjaustehostajanputsari / Öljyt
- Moniurahihna
- Lataussäädin
- Virranjakajankansi / Pyörijä
- Polttoainesuodatin ( Ruisku )
- Tuulettajan lämpötila-anturi
- Kaasuvivuston mikrokytkin
- Taka- iskunvaimentimet
- Ruiskun säätö / tarkastus
- Bensapumpunrele
- Ylijänniterele
- Uusi akku
- Uudet vaihteisto-öljyt
- Uudet vetopyörästö-öljyt
- Uudet moottori-öljyt / Suodatin
- Jäähdytysnesteet vaihdettu
- Jarrunesteet vaihdettu
- tällaista W201 Mersuun "syyshuollossa" 1.5 kk sisällä vaihdettua ja laitettua Loppusumma n. 1000 €
ainiin sitten tuli vielä hommattua...Mutta ne ei kyllä kuulu huoltoihin, ne on kait pakollisia "lisävarusteita" en listaa niitä. Edes "hallitus" ei hyväksyny huoltovähennyksiin ( siis kotona )
- Pyyhkijän sulka
- Tulpat
- Ilmanputsari
- Polttimoita
- Ohjaustehostajanputsari / Öljyt
- Moniurahihna
- Lataussäädin
- Virranjakajankansi / Pyörijä
- Polttoainesuodatin ( Ruisku )
- Tuulettajan lämpötila-anturi
- Kaasuvivuston mikrokytkin
- Taka- iskunvaimentimet
- Ruiskun säätö / tarkastus
- Bensapumpunrele
- Ylijänniterele
- Uusi akku
- Uudet vaihteisto-öljyt
- Uudet vetopyörästö-öljyt
- Uudet moottori-öljyt / Suodatin
- Jäähdytysnesteet vaihdettu
- Jarrunesteet vaihdettu
- tällaista W201 Mersuun "syyshuollossa" 1.5 kk sisällä vaihdettua ja laitettua Loppusumma n. 1000 €
ainiin sitten tuli vielä hommattua...Mutta ne ei kyllä kuulu huoltoihin, ne on kait pakollisia "lisävarusteita" en listaa niitä. Edes "hallitus" ei hyväksyny huoltovähennyksiin ( siis kotona )
W124:
* kallistuksenvakaaja (170 €)
* kallistuksenvakaajan kumit (noin 180 € muistaakseni, hinnassa "vähän" 4matic-lisää)
* tulpanjohdot (Bremi, noin 100 euroa)
* virranjakajan kansi + pyörrin ( yht. noin 90 €)
* moottoriöljyt vaihdettu kaksi kertaa ja laatikkoöljyt ja tulpat kerran, näihin rahaa mennyt yhteensä ehkä 300 €
W123:
* sytytystulpat vaihdettu kerran, yht noin 20€
* moottoriöljyt vaihdettu kaksi kertaa -- yhteiskulut töineen kaikkineen ehkä 75€
Hinnat ovat noin-hintoja, kun kuittikansio on tietysti muualla kuin minä itse.
EDIT. Vaihdettiinhan tuohon varmariin lisäksi yksi etupään vetonivelen suojakumi, mitä en koskaan muista. Pirusti maksoi.
Jotain sekalaisia polttimoita ja yksittäisiä lisäysöljykannuja en kyllä muista enkä ala luetella.
* kallistuksenvakaaja (170 €)
* kallistuksenvakaajan kumit (noin 180 € muistaakseni, hinnassa "vähän" 4matic-lisää)
* tulpanjohdot (Bremi, noin 100 euroa)
* virranjakajan kansi + pyörrin ( yht. noin 90 €)
* moottoriöljyt vaihdettu kaksi kertaa ja laatikkoöljyt ja tulpat kerran, näihin rahaa mennyt yhteensä ehkä 300 €
W123:
* sytytystulpat vaihdettu kerran, yht noin 20€
* moottoriöljyt vaihdettu kaksi kertaa -- yhteiskulut töineen kaikkineen ehkä 75€
Hinnat ovat noin-hintoja, kun kuittikansio on tietysti muualla kuin minä itse.
EDIT. Vaihdettiinhan tuohon varmariin lisäksi yksi etupään vetonivelen suojakumi, mitä en koskaan muista. Pirusti maksoi.
Jotain sekalaisia polttimoita ja yksittäisiä lisäysöljykannuja en kyllä muista enkä ala luetella.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tähän mennessä (auto ollut minulla 3 vko)
-vetoakseli 100 € (+4 pv ilman autoa joista 2 iltaa auton alla)
-bensansuodatin 30 €
-ajovalojen polttimot 5 €
-pakoputken korjaus 20 € (hitsausvehkeitten laina + alumiiniteippi + kiristimet)
Tulossa:
-öljyjen + suodattimien vaihto
-perän stefat + peräöljyt
-flektin anturi
-mittariston polttimot
-venttiilien säätö
-seosten säätö?
Kauhee pommi
-vetoakseli 100 € (+4 pv ilman autoa joista 2 iltaa auton alla)
-bensansuodatin 30 €
-ajovalojen polttimot 5 €
-pakoputken korjaus 20 € (hitsausvehkeitten laina + alumiiniteippi + kiristimet)
Tulossa:
-öljyjen + suodattimien vaihto
-perän stefat + peräöljyt
-flektin anturi
-mittariston polttimot
-venttiilien säätö
-seosten säätö?
Kauhee pommi
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tämä on sellainen keskustelu, johon ei tekisi mieli vastata tarkasti, mutta heitän suurimpia asioita joita tuohon W123:n kohdalle on tehty...
-Peltityöt ja maalaus - 9000 mk
-Kaikkiin konevaihtoihin (200D 300 TurboD 280E AMG) noin 23000 mk
-Ilmastoinnin rakentamiseen 5000 mk
-Renkaisiin noin 9000 mk
-Dieselveroihin noin 10000mk, mielummin ehkä enemmän...
-Vakuutuksiin .... Helvetisti....
-Kansiremontti turbokoneeseen...4500mk
-Webasto ...jos se saa laskea mukaan 6000mk
En jaksa laskea enempää...saa riittää...
-Peltityöt ja maalaus - 9000 mk
-Kaikkiin konevaihtoihin (200D 300 TurboD 280E AMG) noin 23000 mk
-Ilmastoinnin rakentamiseen 5000 mk
-Renkaisiin noin 9000 mk
-Dieselveroihin noin 10000mk, mielummin ehkä enemmän...
-Vakuutuksiin .... Helvetisti....
-Kansiremontti turbokoneeseen...4500mk
-Webasto ...jos se saa laskea mukaan 6000mk
En jaksa laskea enempää...saa riittää...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Ja teikäläinen listaa vielä reippaasti vakuutukset ja renkaat ja muutkin "remonttien ulkopuoliset" menot.. Ei ole autonpito halpaa.Mesedesi kirjoitti:Tämä on sellainen keskustelu, johon ei tekisi mieli vastata tarkasti, mutta heitän suurimpia asioita joita tuohon W123:n kohdalle on tehty...
(
Listaa voi vielä jatkaa esimerkiksi polttoainekuluilla ja jyvittää sähkölaskusta osan lämpötolpan kuluttamaan virtaseen.... Pääsisköhän sitä sittenkin bussilla ja polkien.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Eipä ole paljon, mitä laittaa (rahaa siis). Tähän mennessä mennyt:
-Öljyt ja suodattimet ~130€
-Peltityöt 0€
-Pakoputken korjaus 0€
-Pumpun säädätys 20€
-Yksi rengas, kaksi vannetta 0€
-Katsastus 50€
-Jarrupalat taakse 15€
-Jarruneste 10€
Tulossa:
-Helmat ja yksi lokarinkaari ~50€
-Muut peltityöt 0€
-Maalaus ~150€
-Ilmansuodatin 50€
Että kyllä näihin rahaa menee, varsinkin jos itse tekee.
-Öljyt ja suodattimet ~130€
-Peltityöt 0€
-Pakoputken korjaus 0€
-Pumpun säädätys 20€
-Yksi rengas, kaksi vannetta 0€
-Katsastus 50€
-Jarrupalat taakse 15€
-Jarruneste 10€
Tulossa:
-Helmat ja yksi lokarinkaari ~50€
-Muut peltityöt 0€
-Maalaus ~150€
-Ilmansuodatin 50€
Että kyllä näihin rahaa menee, varsinkin jos itse tekee.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mutta on se sentään vielä auton näköinenkin.Sivonen kirjoitti: Että kyllä näihin rahaa menee, varsinkin jos itse tekee.
Kai siitäkin pitää nykyään jo maksaa
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Nykyinen ollut nyt noin puoli vuotta omistuksessa, sinä aikana
- Peräöljyt 19,50 €
- Moniurahihna n. 22 €
- Moottoriöljyt/suodatin 50 €
- Ilmansuodatin 10 €
- Pyyhkimen moottori 102 €
- Käsijarrupalat 18 €
Töihin ei oo menny eurookaan...
- Katsastusmaksu 39 € + jälkitarkastus 12 €
Siinäpä ne sitten varmaan tärkeimmät olikin...
- Peräöljyt 19,50 €
- Moniurahihna n. 22 €
- Moottoriöljyt/suodatin 50 €
- Ilmansuodatin 10 €
- Pyyhkimen moottori 102 €
- Käsijarrupalat 18 €
Töihin ei oo menny eurookaan...
- Katsastusmaksu 39 € + jälkitarkastus 12 €
Siinäpä ne sitten varmaan tärkeimmät olikin...
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Vito 112 cdi
Vuoden huoltokulut:
Teetettynä:
- Öljynvaihto 145 €
- Öljynvaihto 145 €
- Moniurahihnan kiristysrullan korjaus (24h service) 435 €
- Tulossa pian: Kannentiiviste, hehkutulpat yms: ~1600 €
- Tulossa pian: Pumppun 'säätö' *** €
Ihte tehtynä:
- Ikkunakalvotus: ~30 €
- Ilmansuodatin: ~30 €
- Kusipojan moottorit, kaksi kertaa ~20 €
- Madallus: 400 €
- Matotus: 50 €
- Ahtomittari: ~110 €
- Pyyhkijän sulat 35? €
- Polttimoita ~10 €
============================================================
~3000 € + pumpun säätöhinta = Yhdessä vuodessa.
+ Ajoneuvoveroa riittävästi + vakuutusmaksua riittävästi
Teetettynä:
- Öljynvaihto 145 €
- Öljynvaihto 145 €
- Moniurahihnan kiristysrullan korjaus (24h service) 435 €
- Tulossa pian: Kannentiiviste, hehkutulpat yms: ~1600 €
- Tulossa pian: Pumppun 'säätö' *** €
Ihte tehtynä:
- Ikkunakalvotus: ~30 €
- Ilmansuodatin: ~30 €
- Kusipojan moottorit, kaksi kertaa ~20 €
- Madallus: 400 €
- Matotus: 50 €
- Ahtomittari: ~110 €
- Pyyhkijän sulat 35? €
- Polttimoita ~10 €
============================================================
~3000 € + pumpun säätöhinta = Yhdessä vuodessa.
+ Ajoneuvoveroa riittävästi + vakuutusmaksua riittävästi
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mesedesi kirjoitti:
"Tämä on sellainen keskustelu, johon ei tekisi mieli vastata tarkasti, mutta heitän suurimpia asioita..."
Jep, jos laskee autoon menneen rahasumman muutamalta vuodelta niin, että mukana on katsastusmaksut, verot, vakuutukset, polttoaineet, huollot, korjaukset, rengaskulut, (ja auton arvon aleneminen) niin viivan alle muodostuu sellainen summa että parempi olisi ollut jättää laskematta.
"Tämä on sellainen keskustelu, johon ei tekisi mieli vastata tarkasti, mutta heitän suurimpia asioita..."
Jep, jos laskee autoon menneen rahasumman muutamalta vuodelta niin, että mukana on katsastusmaksut, verot, vakuutukset, polttoaineet, huollot, korjaukset, rengaskulut, (ja auton arvon aleneminen) niin viivan alle muodostuu sellainen summa että parempi olisi ollut jättää laskematta.
wiimax.fi
Turkkilaiseen tuhlattu maahan saapumisen (7/2003) jälkeen rahaa seuraavasti:
2003
Lorinser 16" alut+225/50 Kumho/Marshall-renkaat 450€ 7/03
Ilmansuodatin ja avaimenperä 20,50€ 8/03
Kirkkaat etuvilkut ja maski tummennettu 27€ 8/03
Bensansuodatin ja sytytystulpat Bosch H8DCO vaihdettu 52€ 8/03
Kirkkaat sivuvilkut 31€
Tyyppikilpi takaluukkuun 18,50€
MB 15-reikäiset 15" alut+Michelin Ivalo 195/65 nastarenkaat 300€ 9/03
Etujarrulevyt ja etujarrupalat 78€ 9/03
Venttiilivarren kumit+venttiilikopan tiiviste 130€ 10/03
2004
Asennettu Blaupunkt Woodstock radio-kasettisoitin ja
10 CD-vaihtaja ja Sony takakaiuttimet 90€ 1/04
Virranjakajan kansi ja pyörrin Bremi 75€ 3/04 (ml.90 000)
Pyörien suuntaus 50€ 3/04
Vaihdettu öljyt Valvoline 5w-50 ja pesty moottori 62€ 4/04 (ml.91 000)
Auto katsastettu 12.5.2004 huomautuksetta! 50€
Vaihdettu kesärengaiksi käytetyt 205/55 50€
Asennettu Eibachin Pro madallusjouset - edessä 3-kumit ja takana 2-kumit 275€
Tummennettu takavalojen yläosat - tehty Avantgard-maski 22€
Vaihdatettu jakoketju ja kiristin 158€ (ml. 97 000)
Asennettu puuttuva tiiviste sisälokasuojan väliin ja peilin säätönamikka 10€
Kuskin penkin selkänoja verhoiltu ja penkin pehmusteet korjattu paikoilleen 100€
Termostaatti (87) 19€
Yhteensä: 2068 € eli se summa minkä alkuun varasin jos heti tulee joko suurempi remontti. Eihän tolla rahalla olis käynyt kuin etelän mailla (kaipaa Egyptiin...)
2003
Lorinser 16" alut+225/50 Kumho/Marshall-renkaat 450€ 7/03
Ilmansuodatin ja avaimenperä 20,50€ 8/03
Kirkkaat etuvilkut ja maski tummennettu 27€ 8/03
Bensansuodatin ja sytytystulpat Bosch H8DCO vaihdettu 52€ 8/03
Kirkkaat sivuvilkut 31€
Tyyppikilpi takaluukkuun 18,50€
MB 15-reikäiset 15" alut+Michelin Ivalo 195/65 nastarenkaat 300€ 9/03
Etujarrulevyt ja etujarrupalat 78€ 9/03
Venttiilivarren kumit+venttiilikopan tiiviste 130€ 10/03
2004
Asennettu Blaupunkt Woodstock radio-kasettisoitin ja
10 CD-vaihtaja ja Sony takakaiuttimet 90€ 1/04
Virranjakajan kansi ja pyörrin Bremi 75€ 3/04 (ml.90 000)
Pyörien suuntaus 50€ 3/04
Vaihdettu öljyt Valvoline 5w-50 ja pesty moottori 62€ 4/04 (ml.91 000)
Auto katsastettu 12.5.2004 huomautuksetta! 50€
Vaihdettu kesärengaiksi käytetyt 205/55 50€
Asennettu Eibachin Pro madallusjouset - edessä 3-kumit ja takana 2-kumit 275€
Tummennettu takavalojen yläosat - tehty Avantgard-maski 22€
Vaihdatettu jakoketju ja kiristin 158€ (ml. 97 000)
Asennettu puuttuva tiiviste sisälokasuojan väliin ja peilin säätönamikka 10€
Kuskin penkin selkänoja verhoiltu ja penkin pehmusteet korjattu paikoilleen 100€
Termostaatti (87) 19€
Yhteensä: 2068 € eli se summa minkä alkuun varasin jos heti tulee joko suurempi remontti. Eihän tolla rahalla olis käynyt kuin etelän mailla (kaipaa Egyptiin...)
Viimeksi muokannut Petri M., Pe 01.10.2004 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Kyllä minä ainakin haluan - kaikesta huolimatta - tietää miten paljon tuon peltilehmän elättämiseen menee keskimäärin rahaa. Sitten kun sitä viivan alle muodostunutta loppusummaa tutkiskelee niin voi miettiä että pärjäisikö sitä tässä elämäntilanteessa kenties kohtuullisella vaivalla ilman autoakin jos säästäisi tuon x euroa vuodessa? Mikäli vastaus on ei, voi siten jatkaa ajeleskelua hyvillä mielin.dealer kirjoitti:Mesedesi kirjoitti:
"Tämä on sellainen keskustelu, johon ei tekisi mieli vastata tarkasti, mutta heitän suurimpia asioita..."
Jep, jos laskee autoon menneen rahasumman muutamalta vuodelta niin, että mukana on katsastusmaksut, verot, vakuutukset, polttoaineet, huollot, korjaukset, rengaskulut, (ja auton arvon aleneminen) niin viivan alle muodostuu sellainen summa että parempi olisi ollut jättää laskematta.
"Kyllä minä ainakin haluan - kaikesta huolimatta - tietää miten paljon tuon peltilehmän elättämiseen menee keskimäärin rahaa. Sitten kun sitä viivan alle muodostunutta loppusummaa tutkiskelee niin voi miettiä että pärjäisikö sitä tässä elämäntilanteessa kenties kohtuullisella vaivalla ilman autoakin jos säästäisi tuon x euroa vuodessa? Mikäli vastaus on ei, voi siten jatkaa ajeleskelua hyvillä mielin." , kirjoitti jarsi.
Olet aivan oikeassa - itselläni vaan on sellainen tilanne että on pakko olla auto, ja vieläpä kaksi.
Ja jos lasken paljonko noihin menee rahaa vuodessa, menee yöunet.
Olet aivan oikeassa - itselläni vaan on sellainen tilanne että on pakko olla auto, ja vieläpä kaksi.
Ja jos lasken paljonko noihin menee rahaa vuodessa, menee yöunet.
wiimax.fi
Laita vielä se termostaatti listaan, niin kipukynnys ylittyy.Petri M. kirjoitti:Yhteensä: 2049 € eli se summa minkä alkuun varasin jos heti tulee joko suurempi remontti...
Ps. Saitteko muuten kaloja, vai pääsittekö edes rantaan asti?
Pps. Ässään on mennyt neljän vuoden aikana jotakuinkin 5-6k€ ja vieläkin saa uppoamaan pari donaa korjauksiin, renkaisiin, tuninkiin... Ehkä sitten...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jep se onkin täysin kiinni siitä miten auton näkee. Itse en tarvitsisi yhtään autoa järkisyistä - ja niitä on jo kaksi. Asun ydinkeskustassa...30 sek työmatka, alko ja kauppa vieläkin lähempänä Pyörällä tulee ajeltua muutenkin ja pitemmälle pääsisi kyllä julkisillakin kulkuneuvoilla. Mutta kyllä auton omistaminen merkitsee myös vapauden tuntua.jarsi kirjoitti:Sitten kun sitä viivan alle muodostunutta loppusummaa tutkiskelee niin voi miettiä että pärjäisikö sitä tässä elämäntilanteessa kenties kohtuullisella vaivalla ilman autoakin jos säästäisi tuon x euroa/vuodessa? Mikäli vastaus on ei, voi siten jatkaa ajeleskelua hyvillä mielin.
Viimeisen viiden vuoden aikana rahaa autoihin (autoja ollut 5) on mennyt päälle 100 000 markkaa...ja onhan niitä sentään 2 vielä jäljellä. Nyt kun viimeisinkin on kuitattu täytyy varmaan ruveta laittaan jäitä hattuun ettei taas karkaa käsistä. Auto on siis pelkkä harrastus minulle - tykkään ajamisesta ihan muuten vaan.
Ja klassikkoauton omistaminen on sitten ihan oma asiansa...Volvon kanssa olen jutustellut 3 vuoden aikana jo ainakin sadan autosta kiinnostuneen ihmisen kanssa liikenteessä - kehut ja katseet, valokuvien ottaminen ja ne kaikki tarinat mitä olen kuullut varsinkin vanhemmilta ihmisiltä lämmittävät mieltä...tulee sellainen olo kuin vaalisi jotain katoavaa. Ja sitä voi näin jakaa muille...montaa kertaa pikkulapsi on huutanut äidilleen tai isälleen silmät pyöreenä "Katso äiti hieno auto!" Sellainen jää kummasti mieleen ja toivoo että joskus ehkä hänellä on tulevaisuudessa klassikko ylläpidettävänä. Kyllä huonompaankin harrastukseen saa rahansa menemään...kai...en tiedä...luulisin...ehkä
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Prkl unohdin sen termarinPasi M. kirjoitti: Laita vielä se termostaatti listaan, niin kipukynnys ylittyy.
Ps. Saitteko muuten kaloja, vai pääsittekö edes rantaan asti?
Pps. Ässään on mennyt neljän vuoden aikana jotakuinkin 5-6k€ ja vieläkin saa uppoamaan pari donaa korjauksiin, renkaisiin, tuninkiin... Ehkä sitten...
Kaksi haukea tuli ylös asti. Tyyntä oli ja vesi melko kirkasta. Mutta kalat olivat tosi arkoja kuutamon takia...ei päässyt ampumaetäisyydelle. Arviolta 2-3 kg lähti pari muutaman metrin päästä ja kaks 4-5 kg vielä lähempää karkuun...kaloja oli aika harvassa ja lahnoja ei ollenkaan? olin puol neljältä kotona - hieman väsy.. ja helvetin kylmä oli pakkasen puolella. Tuon sen toisen kalan sinne olisko joku <1.5 kg...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Jep tuulastusta ammuttavalla harppuunalladealer kirjoitti:"Mutta kalat olivat tosi arkoja kuutamon takia...ei päässyt ampumaetäisyydelle."
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Uskalla edes laskea, väykkyyn on mennyt vasta n.700€ kopkop, mutta tuohon sisältyy jo lohkiksen asennus joten sellaiset vajaa 500€ ihan vikojen laittoon.
Koupeen upposi niin paljon ettei tosiaan uskalla alkaa ynnäämään mutta suunnilleen 3000€ parissa vuodessa pikkuvikojen aiheuttamien isompien vikojen takia, huollot tein itse joten niihin nyt meni murto-osa tuosta kokonaissummasta.
Koupeen upposi niin paljon ettei tosiaan uskalla alkaa ynnäämään mutta suunnilleen 3000€ parissa vuodessa pikkuvikojen aiheuttamien isompien vikojen takia, huollot tein itse joten niihin nyt meni murto-osa tuosta kokonaissummasta.
Rahaa ei ole mennyt paljon, koska kaikki on ollut takuun alla. Mutta tarvittujen fiksailuiden määrä W203:ssa on ollut ihan eri luokkaa kuin aikaisemmissa Mersuissani. Toisaalta, onneksi viimeiseen puoleen vuoteen ei ole tarvinnut käydä kertaakaan kitisemässä huoltamolla. Alla reilun vuoden saldo:
Motorolan surkuhupaisan puhelimen poistaminen ja sumuvalon korjaaminen (myyjä maksoi)
Kuljettajan oven tiivisteen korjaaminen (myyjä maksoi)
Kuljettajan oven ja A-pilarin välissä olevan naarmun fiksaaminen (myyjä maksoi)
Aurauskulmien säätäminen (myyjä maksoi)
Taka-aurinkoverhon vaihtaminen (takuu)
Ilmastointilaitteen paneelin räminän korjaaminen (takuu)
Avaimen korvaaminen uudella (takuu)
Keskuslukituksen kauko-ohjainyksikön vaihtaminen (takuu)
Ilmastointilaitteen paneelin räminän korjaaminen uudelleen (takuu)
Oven säätäminen (takuu)
Ilmastointiautomatiikan uudelleenohjelmointi (takuu)
Huollon rikkoman takapenkin vaihtaminen (takuu)
Ilmastointiautomatiikan askelmoottorin vaihtaminen (takuu)
Kattoluukun rätinän korjaaminen (takuu)
Nokian Bluetooth autosarjan asentaminen ($284.53)
Aurauskulmien säätäminen ($65)
Eibach Pro Kit -jouset ($286.97)
Lorinser RS-5 -vanteet + Nitto 555 Extreme -renkaat (iso raha)
Pissapojan säiliön uusiminen (takuu)
Eibach Pro Kitin asentaminen (paljon hikeä ja runsaasti juotavaa)
Motorolan surkuhupaisan puhelimen poistaminen ja sumuvalon korjaaminen (myyjä maksoi)
Kuljettajan oven tiivisteen korjaaminen (myyjä maksoi)
Kuljettajan oven ja A-pilarin välissä olevan naarmun fiksaaminen (myyjä maksoi)
Aurauskulmien säätäminen (myyjä maksoi)
Taka-aurinkoverhon vaihtaminen (takuu)
Ilmastointilaitteen paneelin räminän korjaaminen (takuu)
Avaimen korvaaminen uudella (takuu)
Keskuslukituksen kauko-ohjainyksikön vaihtaminen (takuu)
Ilmastointilaitteen paneelin räminän korjaaminen uudelleen (takuu)
Oven säätäminen (takuu)
Ilmastointiautomatiikan uudelleenohjelmointi (takuu)
Huollon rikkoman takapenkin vaihtaminen (takuu)
Ilmastointiautomatiikan askelmoottorin vaihtaminen (takuu)
Kattoluukun rätinän korjaaminen (takuu)
Nokian Bluetooth autosarjan asentaminen ($284.53)
Aurauskulmien säätäminen ($65)
Eibach Pro Kit -jouset ($286.97)
Lorinser RS-5 -vanteet + Nitto 555 Extreme -renkaat (iso raha)
Pissapojan säiliön uusiminen (takuu)
Eibach Pro Kitin asentaminen (paljon hikeä ja runsaasti juotavaa)
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
No harrastus tietty erikseen, kyllähän sitä johonkin pitää rahaa laitella ja jotain tekemistä ihmisellä olla. Mutta jos (niinkun useimmille) auto on vaan kulkuväline jolla kuljetaan paikasta a paikkaan b niin siinä tapauksessa voi aina miettiä näitä asioita.Petri M. kirjoitti:Viimeisen viiden vuoden aikana rahaa autoihin (autoja ollut 5) on mennyt päälle 100 000 markkaa...ja onhan niitä sentään 2 vielä jäljellä. Nyt kun viimeisinkin on kuitattu täytyy varmaan ruveta laittaan jäitä hattuun ettei taas karkaa käsistä. Auto on siis pelkkä harrastus minulle - tykkään ajamisesta ihan muuten vaan.jarsi kirjoitti:Sitten kun sitä viivan alle muodostunutta loppusummaa tutkiskelee niin voi miettiä että pärjäisikö sitä tässä elämäntilanteessa kenties kohtuullisella vaivalla ilman autoakin jos säästäisi tuon x euroa/vuodessa? Mikäli vastaus on ei, voi siten jatkaa ajeleskelua hyvillä mielin.
Ainoat "kunnon" remontit ovat olleet 4 käyttövuoteni aikana:
-raidetangon pään uusiminen 13 euroa
-alapallon uusiminen 27 euroa
-joiden takia kulmien säädöt
Öljyjen ja suodattimien vaihdothan ovat ihan normaaleja huoltotoimenpiteitä, joita ei kannata edes mainita remonttikuluiksi.
Ensi viikolla on edessä hehkujen vaihto.
Ajokilometrejä on kertynyt neljän vuoden aikana 82000 km.
Autona on ollut w201 190 D 2,0 mittarilukema 215000km, mikä selittänee pienet huolto-ja remonttikulut .
Hieman hirvittää tuo auton vaihdon suunnittelu, kun vakavassa harkinnassa on tällä hetkellä w210 kombi 290td vm.1996-1999. Voi ylläpitokulut pompsahtaa hieman korkeammiksi.
-raidetangon pään uusiminen 13 euroa
-alapallon uusiminen 27 euroa
-joiden takia kulmien säädöt
Öljyjen ja suodattimien vaihdothan ovat ihan normaaleja huoltotoimenpiteitä, joita ei kannata edes mainita remonttikuluiksi.
Ensi viikolla on edessä hehkujen vaihto.
Ajokilometrejä on kertynyt neljän vuoden aikana 82000 km.
Autona on ollut w201 190 D 2,0 mittarilukema 215000km, mikä selittänee pienet huolto-ja remonttikulut .
Hieman hirvittää tuo auton vaihdon suunnittelu, kun vakavassa harkinnassa on tällä hetkellä w210 kombi 290td vm.1996-1999. Voi ylläpitokulut pompsahtaa hieman korkeammiksi.
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
Kakkosnelonen ollut myt vuoden, kilometrejä tuli 40000 km.
Huollot ja korjaukset n 0,055 euroa/kilometri..
Jarrut eteen ja taakse
Syyläri
Öljyt ja suodattimet
Polttoainesuodattimet
Ilmansuodattimet
Raidetanko
Hihna ja kiristimet
Pumpun säätö
3 pyörän laakeria
Takanapa
Aluvanteet Alessio
Polttimoita repulline
ym pientä..
Huollot ja korjaukset n 0,055 euroa/kilometri..
Jarrut eteen ja taakse
Syyläri
Öljyt ja suodattimet
Polttoainesuodattimet
Ilmansuodattimet
Raidetanko
Hihna ja kiristimet
Pumpun säätö
3 pyörän laakeria
Takanapa
Aluvanteet Alessio
Polttimoita repulline
ym pientä..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Itse en ole kirjannut mitään ylös, mutta listataan nyt jotain mitä on tullut hommattua. Auto tosin ei ole ollut kuin kesästä asti minulla.
17" Intra A-Linet (AMG-look) vanteet renkailla 600€
Tulpanjohdot 4kpl 120€ (Vanhat johdot sökönä, nyki reilusti)
Flektin anturi 25€ (Flekti ei pyörinyt, keitti kerran kesällä)
Etupyöränlaakeri 25€ (Ikävä jumputus jarrutettaessa)
Etujarrulevyt ja palat 125€ (Kierot levyt)
Waeco keskuslukon kauko-ohjaus 2 kaukolla 90€
Kirkkaat vilkut eteen ja sivuille 50€ +1 kpl etuvilkkua, kun lähti irti ajossa.
Mustapunaiset takavalot 70€ (Kaverilta jäi ylimääräseks auton vaihdossa)
Calixin verkkojohto 25€ (ei tullut auton mukana vaikka on lohkis ja sisähaara)
Tulossa:
Takajarrulevyt ja palat 60€?
Uusi piiska sähköantenniin 40€ ?
Alustasarja (jouset+iskarit) 750€ ?
Perän stefa vaihdettava(peräöljyt samalla vaihtoon)
Vaihteistoöljyt ja moottoriöljyt vaihdan seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Ehkä kalvoa laseihin...
Semmosta...
17" Intra A-Linet (AMG-look) vanteet renkailla 600€
Tulpanjohdot 4kpl 120€ (Vanhat johdot sökönä, nyki reilusti)
Flektin anturi 25€ (Flekti ei pyörinyt, keitti kerran kesällä)
Etupyöränlaakeri 25€ (Ikävä jumputus jarrutettaessa)
Etujarrulevyt ja palat 125€ (Kierot levyt)
Waeco keskuslukon kauko-ohjaus 2 kaukolla 90€
Kirkkaat vilkut eteen ja sivuille 50€ +1 kpl etuvilkkua, kun lähti irti ajossa.
Mustapunaiset takavalot 70€ (Kaverilta jäi ylimääräseks auton vaihdossa)
Calixin verkkojohto 25€ (ei tullut auton mukana vaikka on lohkis ja sisähaara)
Tulossa:
Takajarrulevyt ja palat 60€?
Uusi piiska sähköantenniin 40€ ?
Alustasarja (jouset+iskarit) 750€ ?
Perän stefa vaihdettava(peräöljyt samalla vaihtoon)
Vaihteistoöljyt ja moottoriöljyt vaihdan seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Ehkä kalvoa laseihin...
Semmosta...
Passat Variant 1.9TDI 2001