w211 270cdi moottorin ilmansuodatinkotelo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Karppa-JKL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 16.10.2010 16:09
Paikkakunta: Jyväskylä

w211 270cdi moottorin ilmansuodatinkotelo

Viesti Kirjoittaja Karppa-JKL »

... heiluu koneen käynnissä ollessa sen verran, että pitää ääntä.

Tuon suodatinlaatikon kiinnitys lienee joillaan kumisysteemeille?

Kuinka tuon kuvassa koneen vasemmalla puolella olevan putsarilaatikon saa irti ja kumikiinnikkeisiin pääsee käsiksi?
- kansi auki
- filtteri pihalle
- etupään putket irti?
- suoraan nostamalla, vai onko kiinnitysruuveja tms jossain?

Kuva
E 270 CDI A (W211)
Avatar
tempera1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 14.11.2011 16:14
Paikkakunta: KOTKA

Re: w211 270cdi moottorin ilmansuodatinkotelo

Viesti Kirjoittaja tempera1 »

Ota ensin koneen suojamuovi pois ja sitten se töpseli irti siitä etuosasta. Sitten letkuklemmari irti niin ilmaletku löystyy. Sitten kurkit sinne onko siellä jotain ruuveja vielä. Esim mulla vanhempi malli löytyi 3 torx ruuvia lisäksi. Kerro onnistuko näillä ohjeilla
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18110
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 270cdi moottorin ilmansuodatinkotelo

Viesti Kirjoittaja dealer »

Etupään putket irti ja sitten luja nosto etupäästä ylöspäin, takaosan kiinnikkeet lähtevät kun vedät seuraavaksi koteloa eteenpäin.
Hanki kumit valmiiksi ennen kuin irrottelet ja tarkista että kotelon tukipelti on ehjä ja ruuvit kiinni.
wiimax.fi
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: w211 270cdi moottorin ilmansuodatinkotelo

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Vaihdoin viimeviikolla kyseiset kumit.
Oli huollossa joku toope jättänyt takaa toisen kumin kokonaan pois :evil:
Suora kuutonen ja lohkolämmitin oli laitettu pakosarjan alle,siinä syy kumin puuttumiselle,oletan näin.
No itse asiaan.
Suojamuovit irti moottorin päältä.
Suodattimelle menevä ilmaputki irti ,on kurttukohta siinä putkessa.
Suodatin koppa ja suodatin irti .
Turpolle menevä putki irti, siitä suodatinkotelon liitoksesta.
On kiinni kahdella ruuvilla ,johon käy 8mm hylsy jatkovarrella.
Nosta siitä ruuvien irroituspäästä suodatinkoteloa ylöspäin ja samalla vedä varovasti turpolle menevää putkea,varo nitä sähköliittimiä ,ettei käy tiukalla johdot .
No nyt pitäis näkyä kumi kiinnikkeet kotelossa.
On kummassakin päässä 2kpl,ja on erilaisia taka ja etu päässä.
Veholta saa uudet.
Minulta 3kpl yht,5€,käytettyjä takimmainen tuti puuttuu ,muuten ehjät kumit. YV tavoittaa.
Vastaa Viestiin