Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Aapuuvaa!!
Ongelma:
Enimmäkseen aina lähtee tuosta nuin vain käyntiin, mut sitten jossakin vaiheessa, ikäänkuin ''vikatila'' menee päälle ja sitten sahauttaaa toosi pitkään ja viimisillä voimilla lähtee käyntiin.
Tekee samaa kylmänä ja lämpimänä, helteellä ja pakkasella, mutta vika aika-ajoin katoaa pitkiksikin ajoiksi, moniksi viikoiksikkin ja yhtäkkiä palaa takaisin ja voi sitten kestää pitkäänkin.
Auto on joka päiväisessä käytössä ja silloin kun sahauttaa, niin tuppaa myös tehot katoamaan, ei siis kiihdy sitä vähääkään mitä tuo kone nyt yleensä kiihtyy ja siinä vaiheessa bensan kulutus nousee huimiin lukemiin...
Vaihdettuja/Tutkittuja mahdollisuuksia:
Tulpat, Bensapumppu- paineensäädin -suodatin, Lämpöanturit, ns. Kylmäkäyntimoottori, Imuvuotoja ei löytyny, Bensan tulo ja paine oli Ok, Kylmäkäynti.suutin toimii, Ilmanputsari, Releet on kolvattu uusiksi jaja en ole varma jäikö jtn vielä mainitsematta... (:
kettumainen vika, kun sitä on tutkinu vaikka kuinka moni, osiakin on vaihdettu enemmän ja vähemmän ja aina tullee takasin. *_*
Loppuu ideat kesken ja kärsivällisyys alkaa oleen melko lopussa...:/
Oisko joku oiken ihana ja osais auttaa??? Smile
Ongelma:
Enimmäkseen aina lähtee tuosta nuin vain käyntiin, mut sitten jossakin vaiheessa, ikäänkuin ''vikatila'' menee päälle ja sitten sahauttaaa toosi pitkään ja viimisillä voimilla lähtee käyntiin.
Tekee samaa kylmänä ja lämpimänä, helteellä ja pakkasella, mutta vika aika-ajoin katoaa pitkiksikin ajoiksi, moniksi viikoiksikkin ja yhtäkkiä palaa takaisin ja voi sitten kestää pitkäänkin.
Auto on joka päiväisessä käytössä ja silloin kun sahauttaa, niin tuppaa myös tehot katoamaan, ei siis kiihdy sitä vähääkään mitä tuo kone nyt yleensä kiihtyy ja siinä vaiheessa bensan kulutus nousee huimiin lukemiin...
Vaihdettuja/Tutkittuja mahdollisuuksia:
Tulpat, Bensapumppu- paineensäädin -suodatin, Lämpöanturit, ns. Kylmäkäyntimoottori, Imuvuotoja ei löytyny, Bensan tulo ja paine oli Ok, Kylmäkäynti.suutin toimii, Ilmanputsari, Releet on kolvattu uusiksi jaja en ole varma jäikö jtn vielä mainitsematta... (:
kettumainen vika, kun sitä on tutkinu vaikka kuinka moni, osiakin on vaihdettu enemmän ja vähemmän ja aina tullee takasin. *_*
Loppuu ideat kesken ja kärsivällisyys alkaa oleen melko lopussa...:/
Oisko joku oiken ihana ja osais auttaa??? Smile
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Muutaman kerran on ollut noissa M102/M103 koneissa ollut vastaava vika...syynä silloin on ollut puolan johto ja/tai puola.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Virrranjakajan kansi, pyörijä, tulpan johdot vaihdettu ja puola mitattu, kaikki ok....
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Minkä ikäinen Mersusi on? Kun käynnistymisongelma tulee päälle, pitäisi päästä kaatamaan pieni määrä bensaa imusarjaan, mikäli tilanne ei muutu, syy on hyvin todennäköisesti sytytyspuolella. Mikäli käynnistyminen paranee, yksi vikakohde on polttoaineenmääränjakajan kyljessä oleva "EHA" (sähköhydraulinen säädin), joka hienosäätää polttoaineen saantia.
Timppa
p.s. tuo mainitsemani puolavika ei tahdo näkyä mittareilla... itsekin löysin sen ehjäksi tiedetyllä varapuolalla kokeilemalla.
Timppa
p.s. tuo mainitsemani puolavika ei tahdo näkyä mittareilla... itsekin löysin sen ehjäksi tiedetyllä varapuolalla kokeilemalla.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Son -91 ja juu, se häätyy testata...
Elii EHA on siis se litteä musta juttu siinä määräjakajan kyljessä?
No se, täytyy lainata joltain varmasti toimivaa puolaa, että näkee onko se sit siinä puolassa se vika kuitenkin...
Elii EHA on siis se litteä musta juttu siinä määräjakajan kyljessä?
No se, täytyy lainata joltain varmasti toimivaa puolaa, että näkee onko se sit siinä puolassa se vika kuitenkin...
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Minusta ruisku menee mekaaniselle puolelle jostakin syystä ja tällöin saa kyllä sahata sitä käyntiin.
Vaikka olet yj-releen tinannutkin niin se voi olla rikki vielä siltikin tai jokin muu ruiskupiirin sähkökomponentti temppuilee joko pätkii tai johdoissa kosketus häiriötä siis liitoksissa koska näiden johdot kyllä kestää.
Ehan vikaan en usko koska se astuu peliin vasta kun lambda lämpiää ja on vain hieno säätöä varten.
ruisku putoaa mekaaniselle koska bensan kulutus ,kiihtyvyys ja sahautus on selviä vikoja tästä.Voit koettaa tyhjäkäynnillä ottaa yj-releen päältä sulakkeet pois ja muuttuuko käynti?
Vaikka olet yj-releen tinannutkin niin se voi olla rikki vielä siltikin tai jokin muu ruiskupiirin sähkökomponentti temppuilee joko pätkii tai johdoissa kosketus häiriötä siis liitoksissa koska näiden johdot kyllä kestää.
Ehan vikaan en usko koska se astuu peliin vasta kun lambda lämpiää ja on vain hieno säätöä varten.
ruisku putoaa mekaaniselle koska bensan kulutus ,kiihtyvyys ja sahautus on selviä vikoja tästä.Voit koettaa tyhjäkäynnillä ottaa yj-releen päältä sulakkeet pois ja muuttuuko käynti?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Yj-rele on kertaalleen vaihdettu ja siitä kun sulakkeen otti pois, niin ei ollut vaikutusta käyntiin yhtään...
Mutta kun sulakkeen laittoi takaisin niin, nosti ihan hetkeksi kierroksia hieman ja tasaantui sitten normaaliksi...
Mutta kun sulakkeen laittoi takaisin niin, nosti ihan hetkeksi kierroksia hieman ja tasaantui sitten normaaliksi...
Viimeksi muokannut _Ida_, Su 30.09.2012 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Oliko kansi ja pyörrin kunnolliset, Siis Boschilaiset?
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Minusta EHA osallistuu myös kylmäkäynnistykseen...sen jälkeen se tippuu pois, kunnes lambda on lämmennyt. käynnistettäessä muistaakseni siihen ajetaan 20 mA joka sitten tippuu heti 10 mA:n...eli myös EHA:n toiminta vaikuttaa käynnistykseen. Mutta suosittelisin kaatamaan hiukan bensaa imusarjaan kun vika on päällä, jos lähtee käyntiin niin, bensapuolen syyniin. Noissa on myös joskus ollut useita vikoja yhtäaikaa päällä, silloin pitää vain eliminoida yksi kerrallaan viat.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
On Boschilaiset...
Ja kerrasta lähti käyntiin ku imusarjaan laitto bensaa...
Ja kerrasta lähti käyntiin ku imusarjaan laitto bensaa...
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
eli vaikuttaisi PA-puolen vialta. Sitten pitäisi saada taas osia lainaan ja varmasti ehjiä sellaisia ...ehjä ECU (näitäkin on valitettavasti mennyt), ehjä EHA ja Ehjä YJ-Rele (Se tosin sinulla taitaa jo olla). Ensin tosin kannattaisi vilkaista ECU:n liitin, ettei ole hapettunut.
Timppa
p.s.
Missäpäin tämä ongelmateini majailee?
Timppa
p.s.
Missäpäin tämä ongelmateini majailee?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Su 07.08.2011 21:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Minulle samat ongelmat aiheutui kun imusarjassa oleva maajohtonippu oli löysästi kiinni
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Su 07.08.2011 21:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Lambdahan se justiin EHAa ohjaakin. Sillä säädetään seosta jatkuvasti rikkaalle ja laihalle jotta katalysaattori voi toimia.unski kirjoitti:Minusta EHA osallistuu myös kylmäkäynnistykseen...sen jälkeen se tippuu pois, kunnes lambda on lämmennyt.
Timppa
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Pitää tässä nyt hieman pilkkua viilata....tarina menee nyt pahasti off-topiciksi, pahoittelen. Lambda-anturi antaa vain osan, tosin hyvin tärkeän osan, siitä tietomäärästä mitä moottorinohjaus tarvitsee. KE-Jetti on jo varustettu esiasetetuilla ECU:n arvoilla joita EHA-seuraa. Lambda-anturi antaa sitten oman viestinsä tuohon yhtälöön ECU:lle, joka laskee sopivat arvot ohjaten EHA:ta, jotta moottori toimii sunnitellusti. Lambda-anturi voidaan kytkeä osassa M102 ja M103 moottoreista yhdellä vastuksella mykäksi, jolloin EHA toimii pelkästään esiasetetuilla arvoilla. tällöin ei tietenkään katalysaattori toimi tehokkaimmillaan.Lambdahan se justiin EHAa ohjaakin. Sillä säädetään seosta jatkuvasti rikkaalle ja laihalle jotta katalysaattori voi toimia.
Sen verta pitää paikata aikaisempaa viestiäni, ettö EHA ohjaa silti seosta, vaikka lamdalta ei tulisi viestiä ollenkaan. Tosin tällöin vain kylmäkäynnistys- , lämpimäksikäyttö- sekä kiihdytysrikastus että moottorijarrutuksen aikainen seoksen laihennus.
Katalysaattori toimii parhaiten 14.7:1 ilman- ja polttoaineen painon suhteella. Seossuhteen sahaaminen johtuu ihan vain pelkästään siitä, että vanhan mallin Lambda-anturi ei voi mitata juuri tuota seosta tarkasti, ainoastaan hieman yli tai ali tuon "toivearvon", tällöin seosta pitää sahauttaa, jotta keskiarvo saadaan tuohon välille. Uudemmissa systeemeissä, joissa on ns. laajakaistalambda-anturi seos ei enään sahaa, vaan on tarkkaan juuri suunniteltu.
Timppa
edit: kirjoitusvirheitä paikkailtu.
Viimeksi muokannut unski, Ke 03.10.2012 08:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Tuon Ecun tilalla on käytetty varmasti toimivaa Ecua, eikä ollut vaikutusta minun Eculla kaverin autoon, eikä kaverin Eculla minun autoon...
Yj-rele on kyllä joo vaihdettu...
EHA:aa häätyy siis tutkia...
Tämähän sijaitsee Keminmaalla...(:
Ja ookei, miepä vilasen niitä maajohtoja...
Yj-rele on kyllä joo vaihdettu...
EHA:aa häätyy siis tutkia...
Tämähän sijaitsee Keminmaalla...(:
Ja ookei, miepä vilasen niitä maajohtoja...
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Su 07.08.2011 21:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Minulle eräs expertti taas opetti että katalysaattori ei voi toimia tasaisella seoksella, ja jos se voisi toimia niin lambda-anturia ei tällöin tarvittaisi mihinkään. Ja jos tuo tieto on väärää niin kylläpä on Boschin väki hakoteilläunski kirjoitti:Pitää tässä nyt hieman pilkkua viilata....tarina menee nyt pahasti off-topiciksi, pahoittelen. Lambda-anturi antaa vain osan, tosin hyvin tärkeän osan, siitä tietomäärästä mitä moottorinohjaus tarvitsee. KE-Jetti on jo varustettu esiasetetuilla ECU:n arvoilla joita EHA-seuraa. Lamda-anturi antaa sitten oman viestinsä tuohon yhtälöön ECU:lle, joka laskee sopivat arvot ohjaten EHA:ta, jotta moottori toimii sunnitellusti. Lambda-anturi voidaan kytkeä osassa M102 ja M103 moottoreista yhdellä vastuksella mykäksi, jolloin EHA toimii pelkästään esiasetetuilla arvoilla. tällöin ei tietenkään katalysaattori toimi tehokkaimmillaan.Lambdahan se justiin EHAa ohjaakin. Sillä säädetään seosta jatkuvasti rikkaalle ja laihalle jotta katalysaattori voi toimia.
Sen verta pitää paikata aikaisempaa viestiäni, ettö EHA ohjaa silti seosta, vaikka lamdalta ei tulisi viestiä ollenkaan. Tosin tällöin vain kylmäkäynnistys- , lämpimäksikäyttö- sekä kiihdytysrikastus että moottorijarrutuksen aikainen seoksen laihennus.
Katalysaattori toimii parhaiten 14.7:1 ilman- ja polttoaineen painon suhteella. Seossuhteen sahaaminen johtuu ihan vain pelkästään siitä, että vanhan mallkin Lambda-anturi ei voi mitata juuri tuota seosta tarkasti, anoastaan hieman yli tai ali tuon "toivearvon", tällöin seosta pitää sahauttaa, jotta keskiarvo saadaan tuohon välille. Uudemmissa systeemeissä, joissa on ns. laajakaistalambda-anturi seos ei enään sahaa, vaan on tarkkaan juuri suunniteltu.
Timppa
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
En nyt osaa kommentoida Boschin kaverin tietotaitoa, mutta hieman kuulostaa oudolta kyseisen expertin kertomus. Alla "pieni" kommenttini asiaan:Minulle eräs expertti taas opetti että katalysaattori ei voi toimia tasaisella seoksella, ja jos se voisi toimia niin lambda-anturia ei tällöin tarvittaisi mihinkään. Ja jos tuo tieto on väärää niin kylläpä on Boschin väki hakoteillä
Jokainen ilman kosteuden, moottorin kulumisen, polttoaineen koostumuksen yms. muutos muuttaa pakokaasun koostumusta. Katalysaattorin vaatima pakokaasuseoksen "Lambda-ikkuna" erittäin kapea. Muutos voi olla vain 10 promillea. Siis n. Lambda-arvo 1 +- 0,005 (yksikötön arvo). Koska poistuminen "ikkunasta" heikentäisi katalysaattorin toimintaa suuresti, tarvitaan jatkuvaa seoksen hienosäätöä. Tälläisten muutosten huomioiminen on mahdotonta ohjelmoida polttoainejärjestelmään, vaan tarvitaan siis takaisinkytketty systeemi, eli ohjausyksikölle kerrotaan mitä tuli tehtyä. Nykyautoissa se on tehty lambda-antureilla. Tällöin yksi tai useampia lambda-antureita kertovat, pakokaasua analysoiden, mihin suuntaan järjestelmää pitää säätää.
Tämä tieto löytyy Boschin omista kirjoistakin mm. Bosch: Autoteknillinen taskukirja. Minulla nyt on kädessä 6. painos. Painovuosi Suomessa 2003. Sivulta 569 löytyy tietoa lambda-antureista, aiemmin muusta pakokaasupäästöjen hallinnasta.
Mutta minusta tämä nyt on oikein reilusti off-topicia, kun aiheen auton toiminnan korjautumiseen tämä ei auta yhtään mitään. Eli jos asiasta halutaan vielä keskustella, ehdotan "topicin" avaamista asiasta. Omalta osaltani pahoittelen vakavaa sivupolulle karkaamistani.
Timppa
edit: kommentteja "pehmennetty".
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Su 07.08.2011 21:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Nojoo eiköhän tässä ole ihan tarpeeksi tutustuttu lambdan ja katin toiminnan sielunelämään
Sen verran vielä tarkennan omassa autossani ollutta vikaa että se alkoi starttauttaa pitkään kun ilmat kylmeni. Sitä sai siis sahata ihan minuuttitolkulla ja sitten lähti pikkuhiljaa rytkäämään muutamalla pytyllä ja jonkin ajan rytkytyksen jälkeen yhtäkkiä pomppas käynti normaaliksi. Lämpimänä ja lämpimällä ilmalla lähti ihan hyvin käyntiin. Ja vaivat loppui kun laitto maajohdot kiinni ja puhdisti muutki KE-Jetin johtoliitokset, myös moottorin maakontaktit runkoon kannattee puhdistaa.
Sen verran vielä tarkennan omassa autossani ollutta vikaa että se alkoi starttauttaa pitkään kun ilmat kylmeni. Sitä sai siis sahata ihan minuuttitolkulla ja sitten lähti pikkuhiljaa rytkäämään muutamalla pytyllä ja jonkin ajan rytkytyksen jälkeen yhtäkkiä pomppas käynti normaaliksi. Lämpimänä ja lämpimällä ilmalla lähti ihan hyvin käyntiin. Ja vaivat loppui kun laitto maajohdot kiinni ja puhdisti muutki KE-Jetin johtoliitokset, myös moottorin maakontaktit runkoon kannattee puhdistaa.
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
No tuo nyt sahauttaa ilmasta riippumatta milloin vain...
Ja maajohdot tuntu olevan jämäkästi kiinni...
Ja maajohdot tuntu olevan jämäkästi kiinni...
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Nyt vähän aiheesta sivupoluille poikkeava kysymys...
Kun tuossa minun Tennarissa ei ole ABS:siä (eli rele on 9 napainen) ja ymmärtääkseni ne toimii bensapumpun releen kautta (10 napaa)
Niin onko vaikutusta ohjaukseen, jos laitan tuohon minun tenavaan sellaisen 10-napaisen releen, joka on sellaisesta Mesestä pois, jossa on ABS:sät?
Kun tuossa minun Tennarissa ei ole ABS:siä (eli rele on 9 napainen) ja ymmärtääkseni ne toimii bensapumpun releen kautta (10 napaa)
Niin onko vaikutusta ohjaukseen, jos laitan tuohon minun tenavaan sellaisen 10-napaisen releen, joka on sellaisesta Mesestä pois, jossa on ABS:sät?
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
se abs toimii yj-releen kautta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Olihan VJ-Hilut mallia Bosch?
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Döddiiin...
Elikkä värkkäilin kaikki maajohdot mitä löysin, nii irti ja puhistin pinnat ja laitoin kunnolla kiinni, eikä olennaista vaikutusta...
Yj-releen kun ottaa käynnissä irti, niin ei tapahdu yhtään mitään, elikkä mikä ei toimi? Kun eikö auton pitäisi sammua, kun Yj-releen irrottaa?
Muuten tuota tennaria on tutkiskeltu ja suhhuutettu kaikenmaailman tököttejä ja kampiakselin asentotunnistintakin on tutkittu...
Nyt se on kuitenkin tehoiltaan toiminut melko pitkiä aikoja putkeen, mutta sahauttanu aina ja joka ikinen kerta, eli tässä nyt on siis todennäköisesti yks kö kakski vikkaa päällekkäin...
Ihania nämä Mersut.... -_-' :DD
Elikkä värkkäilin kaikki maajohdot mitä löysin, nii irti ja puhistin pinnat ja laitoin kunnolla kiinni, eikä olennaista vaikutusta...
Yj-releen kun ottaa käynnissä irti, niin ei tapahdu yhtään mitään, elikkä mikä ei toimi? Kun eikö auton pitäisi sammua, kun Yj-releen irrottaa?
Muuten tuota tennaria on tutkiskeltu ja suhhuutettu kaikenmaailman tököttejä ja kampiakselin asentotunnistintakin on tutkittu...
Nyt se on kuitenkin tehoiltaan toiminut melko pitkiä aikoja putkeen, mutta sahauttanu aina ja joka ikinen kerta, eli tässä nyt on siis todennäköisesti yks kö kakski vikkaa päällekkäin...
Ihania nämä Mersut.... -_-' :DD
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
YJ-rele ei toimi. Ei pitäisi auton sammua. Kylmäkäynnistysrikastus ja sähköinen tyhjäkäynninsäätö ei toimi YJ-releen rikkinäisyyden takia, puhumattakaan elektroonisesta seosten hienosäädöstä. Pura rele ja kolvaile juotokset uudelleen tai osta uusi rele.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Sen verta tässä tiedustelen. Sahauttaako auto myös lämpinä, jos sahauttaa, on mahdollisesti muutakin vikaa..sikälimikäli YJ-rele on edes rikki. Kuumana moottori lähtee kohtuu helposti käyntiin ilman YJ-Relettäkin, mikäli kaikki muuten on kunnossa. Kun noita postejasi luen, en itse edes oikein usko, että vika on YJ-releessä.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Yj-rele on vaihdettu ja se on uus, voisiko siinä pohjassa olla vika?
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Kyllä sahauttaa lämpimänäkin, siis aina paitsi alle 10 minuutin sisällä sammutuksesta...
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Oletko pakko-ohjannut benasapumppua starttauksen yhteydessä. Jumppilangalla pinnit 7 ja 8 yhteen. Punpun pitäisi alkaa tällöin pyörimään myöskin ilman sytytysvirtaa. Tällöin ruiskun pitäisi alkaa "inisemään" aika kuuluvasti. Sitten vain starttaamaan.Kyllä sahauttaa lämpimänäkin, siis aina paitsi alle 10 minuutin sisällä sammutuksesta...
Tuo rele
Tuossapa vastaavan kytkentää:
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mb W201 190E 1.8 Sahautus ja tehojen katoaminen?
Oliko tällöin vika nk tämän kokeilun aikana päällä?_Ida_ kirjoitti:On Boschilaiset...
Ja kerrasta lähti käyntiin ku imusarjaan laitto bensaa...
Mitenkä kun nuo bensa linjan paineet mitattiin,minkälaisilla arvoilla mentiin ja pysyikö paine lähes samana 10min jälkeen,entä 30min jälkeen?
Hörähtääkö pumppu lyhyesti,kun laitat virrat päälle olisiko normisti siinä parin sekunnin luokkaa kylmälle koneelle ennen starttia?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92