Vm. 2000. Käynnistyy kylmänä vähän nihkeesti ja tyhjäkäynti jää hetkeksi heittelemään. Kierrosten heittely vähenee huomattavasti jos eberiä pitää 10-15 minuuttia päällä. Ei hehkuta kovin pitkään, pari sekunttia ainoastaan, mutta ei jää hehkun valo palamaan. Kansiremontti tehty 4 vuotta sitten,suuttimet ja hehkut silloin vaihdettu.
Mikähän lie vikana.
Pekka
Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti
Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti
s210 E 240 -97
Sprinter 313cdi -00
Sprinter 313cdi -00
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti
TarkistelePTI kirjoitti:Vm. 2000. Käynnistyy kylmänä vähän nihkeesti ja tyhjäkäynti jää hetkeksi heittelemään. Kierrosten heittely vähenee huomattavasti jos eberiä pitää 10-15 minuuttia päällä. Ei hehkuta kovin pitkään, pari sekunttia ainoastaan, mutta ei jää hehkun valo palamaan. Kansiremontti tehty 4 vuotta sitten,suuttimet ja hehkut silloin vaihdettu.
Mikähän lie vikana.
Pekka
Suutimien pallupuolen vuoto(4 vuodessa tapahtuu paljon)
Paineen säädin, yleisimpiä syitä kuvailtuun
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti
Tuttua....tuttua......eli itselläni oli viime talvena samat ongelmat....5-10 minuuttia riitti kun webastolla lämmitti.....niin lähti kun palmun alta.
Eli eiku starin piuhan nokkaan ja katsoin tilannetta 20 pakkasella....ohjelmassa oli rail paineen pyynti 20 pakkasessa jotain muistaakseen 500-600 baarin nurkilla......okei.....kun tartas niin paine ei noussut kun 400 nurkille....eli suuttimet vuoti ohi....tässä tapauksessa vaihdettiin kaikki vaikka kolme vain oli viallista.......
Ennen kun sain suutin remontin tehtyä niin kokeeksi tein piruuttaan sellasen kokeen kun oli pakkasta 28......lämmitin kuumailma puhaltimella termostaatin koteloa jossa lämpötila anturi......katsoin arvoa staarilla......kun 28 pakkasessa rail paine pyynti oli jotain muistaakseni 700 nurkilla niin kun moottorin veden sai ohjelmalle hämättyä kuumailmapuhaltimella niin rail paineen pyynti tipahti alle 200-300 nurkilla ja startista käyntiin pam......
Eli helppo kokeilla......lämpöä sinne termostaatin kotelolle ja kokeilla lähteekö kuin herkästi käyntiin.
En sano sata varmasti että autossasi on juuri tuo suutin vika mutta vinkkinä.....kokeile kylmien tullen tuota lämmitys juttua ja lisäksi kun saat sen starin piuhaan kiinni niin varmentuu asia.....
Eli eiku starin piuhan nokkaan ja katsoin tilannetta 20 pakkasella....ohjelmassa oli rail paineen pyynti 20 pakkasessa jotain muistaakseen 500-600 baarin nurkilla......okei.....kun tartas niin paine ei noussut kun 400 nurkille....eli suuttimet vuoti ohi....tässä tapauksessa vaihdettiin kaikki vaikka kolme vain oli viallista.......
Ennen kun sain suutin remontin tehtyä niin kokeeksi tein piruuttaan sellasen kokeen kun oli pakkasta 28......lämmitin kuumailma puhaltimella termostaatin koteloa jossa lämpötila anturi......katsoin arvoa staarilla......kun 28 pakkasessa rail paine pyynti oli jotain muistaakseni 700 nurkilla niin kun moottorin veden sai ohjelmalle hämättyä kuumailmapuhaltimella niin rail paineen pyynti tipahti alle 200-300 nurkilla ja startista käyntiin pam......
Eli helppo kokeilla......lämpöä sinne termostaatin kotelolle ja kokeilla lähteekö kuin herkästi käyntiin.
En sano sata varmasti että autossasi on juuri tuo suutin vika mutta vinkkinä.....kokeile kylmien tullen tuota lämmitys juttua ja lisäksi kun saat sen starin piuhaan kiinni niin varmentuu asia.....
Re: Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti
Ok.
Viimeisen tiedon mukaan ainoastaan kaksi suutinta on vaihdettu, eli vuoto vaikuttais todennäköiseltä.
Onkos suuttimien vaihdossa mitään ameriikanvaikeeta? Vanha pois ja uus tilalle...
Pekka
Viimeisen tiedon mukaan ainoastaan kaksi suutinta on vaihdettu, eli vuoto vaikuttais todennäköiseltä.
Onkos suuttimien vaihdossa mitään ameriikanvaikeeta? Vanha pois ja uus tilalle...
Pekka
s210 E 240 -97
Sprinter 313cdi -00
Sprinter 313cdi -00
Re: Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti
Imusarjaa purkaessa löyty harmaata mössöä imusarjan putkien seinämistä ja ahtoputkesta. Ahtopaineanturi ja ilmanlämpötila-anturi oli kans harmaassa mössössä. Ilmeisesti kun kansipahvi on menny aikoinaan niin on huohottimesta työntänyt vedensekasta öljyy kuuleriin asti, ehkä, kai.
Jos nuo anturit on toiminu huonosti nii voiko tuo tyhjäkäynnin heittely johtua niistä?
Uudet anturit on jo matkalla.
Pekka
Jos nuo anturit on toiminu huonosti nii voiko tuo tyhjäkäynnin heittely johtua niistä?
Uudet anturit on jo matkalla.
Pekka
s210 E 240 -97
Sprinter 313cdi -00
Sprinter 313cdi -00