Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
PTI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 11.12.2005 20:15
Paikkakunta: JoutsenoLappeenranta

Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja PTI »

Vm. 2000. Käynnistyy kylmänä vähän nihkeesti ja tyhjäkäynti jää hetkeksi heittelemään. Kierrosten heittely vähenee huomattavasti jos eberiä pitää 10-15 minuuttia päällä. Ei hehkuta kovin pitkään, pari sekunttia ainoastaan, mutta ei jää hehkun valo palamaan. Kansiremontti tehty 4 vuotta sitten,suuttimet ja hehkut silloin vaihdettu.

Mikähän lie vikana.


Pekka
s210 E 240 -97
Sprinter 313cdi -00
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

PTI kirjoitti:Vm. 2000. Käynnistyy kylmänä vähän nihkeesti ja tyhjäkäynti jää hetkeksi heittelemään. Kierrosten heittely vähenee huomattavasti jos eberiä pitää 10-15 minuuttia päällä. Ei hehkuta kovin pitkään, pari sekunttia ainoastaan, mutta ei jää hehkun valo palamaan. Kansiremontti tehty 4 vuotta sitten,suuttimet ja hehkut silloin vaihdettu.

Mikähän lie vikana.


Pekka
Tarkistele
Suutimien pallupuolen vuoto(4 vuodessa tapahtuu paljon)
Paineen säädin, yleisimpiä syitä kuvailtuun
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Tuttua....tuttua......eli itselläni oli viime talvena samat ongelmat....5-10 minuuttia riitti kun webastolla lämmitti.....niin lähti kun palmun alta.

Eli eiku starin piuhan nokkaan ja katsoin tilannetta 20 pakkasella....ohjelmassa oli rail paineen pyynti 20 pakkasessa jotain muistaakseen 500-600 baarin nurkilla......okei.....kun tartas niin paine ei noussut kun 400 nurkille....eli suuttimet vuoti ohi....tässä tapauksessa vaihdettiin kaikki vaikka kolme vain oli viallista.......

Ennen kun sain suutin remontin tehtyä niin kokeeksi tein piruuttaan sellasen kokeen kun oli pakkasta 28......lämmitin kuumailma puhaltimella termostaatin koteloa jossa lämpötila anturi......katsoin arvoa staarilla......kun 28 pakkasessa rail paine pyynti oli jotain muistaakseni 700 nurkilla niin kun moottorin veden sai ohjelmalle hämättyä kuumailmapuhaltimella niin rail paineen pyynti tipahti alle 200-300 nurkilla ja startista käyntiin pam......

Eli helppo kokeilla......lämpöä sinne termostaatin kotelolle ja kokeilla lähteekö kuin herkästi käyntiin.

En sano sata varmasti että autossasi on juuri tuo suutin vika mutta vinkkinä.....kokeile kylmien tullen tuota lämmitys juttua ja lisäksi kun saat sen starin piuhaan kiinni niin varmentuu asia.....
PTI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 11.12.2005 20:15
Paikkakunta: JoutsenoLappeenranta

Re: Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja PTI »

Ok.
Viimeisen tiedon mukaan ainoastaan kaksi suutinta on vaihdettu, eli vuoto vaikuttais todennäköiseltä.
Onkos suuttimien vaihdossa mitään ameriikanvaikeeta? Vanha pois ja uus tilalle...


Pekka
s210 E 240 -97
Sprinter 313cdi -00
PTI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 11.12.2005 20:15
Paikkakunta: JoutsenoLappeenranta

Re: Sprinter 313 Kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja PTI »

Imusarjaa purkaessa löyty harmaata mössöä imusarjan putkien seinämistä ja ahtoputkesta. Ahtopaineanturi ja ilmanlämpötila-anturi oli kans harmaassa mössössä. Ilmeisesti kun kansipahvi on menny aikoinaan niin on huohottimesta työntänyt vedensekasta öljyy kuuleriin asti, ehkä, kai.

Jos nuo anturit on toiminu huonosti nii voiko tuo tyhjäkäynnin heittely johtua niistä?

Uudet anturit on jo matkalla.



Pekka
s210 E 240 -97
Sprinter 313cdi -00
Vastaa Viestiin