Voitte ihan vapaasti kutsua minua idiootiksi, sillä olen kohta ajellut otsikossa kerrotulla uudella sedanilla kuukauden päivät - ja vasta tänään huomasin, että kaadettavat takapenkin selkänojat ovat tässä autossa lisävaruste, joka olisi pitänyt tajuta tilata autoon siinä vaiheessa kun viime kesänä rupesin Mersun hankkimista tosissaan funtsimaan ja sitä kilometrin pituista lisävarustelistaa tutkimaan. Noh, kyseinen lisävaruste meni tuosta listasta kyllä täysin ohi silmien.
Nyt hieman korpeaa, koska välillä olisi tarvetta kuljettaa hieman pitempääkin tavaraa auton sisätiloissa - nythän se sitten ei oikein onnistu.
Takapenkkien selkänojien yläkulmissa on kyllä olemassa ihan fyysisesti sellaiset lukituksen avaamiseen selkeesti tarkoitetut vipstaakit, mutta eiväthän ne liikahda mihinkään.
Voisikohan tuohon teetättää näin jälkikäteen järkihinnalla kaatuvat selkänojat? Niin noh, mikä sitten on se järkihinta - se onkin sitten jo näkemyskysymys.
Aikaisempina vuosina on tullut paljon ajeltua japanilaisilla sedaneilla ja niissähän on aina ollut vakiona nuo kaadettavat takapenkkien selät.
W204 - kaadettavat takapenkin selkänojat ...
W204 - kaadettavat takapenkin selkänojat ...
Berliininmunkki
Re: W204 - kaadettavat takapenkin selkänojat ...
Alkuperäisosilla tehtävissä 204:een kun itse kori on sama kaatuvilla penkeillä ja ilman (toisin kuin vanhemmissa malleissa).
Kiitos tiedosta. Täytynee sitten ruveta soittelemaan Vehon suuntaan - ja samalla ruveta valmistautumaan satojen eurojen "hukkaamiseen".DBFI kirjoitti:Alkuperäisosilla tehtävissä 204:een kun itse kori on sama kaatuvilla penkeillä ja ilman (toisin kuin vanhemmissa malleissa).
Tosin, jos ne rupeavat ehdottelemaan, että auto pitää laivata Saksaan tuon operaation takia, niin sitten kyllä saavat pitää tunkkinsa.
Tai mitäs minä tässä meuhkaan - omapa on vikani kun en asiaa ajoissa tajunnut.
Berliininmunkki
Älä pelästy jos kaikkien vaihdettavien osien hinta on satojen eurojen sijasta tuhansia euroja. Et kuitenkaan selviä muutamalla lukitusmekanismiin liittyvillä osilla.Derrick kirjoitti:Täytynee sitten ruveta soittelemaan Vehon suuntaan - ja samalla ruveta valmistautumaan satojen eurojen "hukkaamiseen".
Jawohl - no sitten "näillä mennään" - en rupea tuhansia euroja tuon takia hukkaamaan. Niin että pelästyin jo. Mutta ei se mitn - eteenpäin vaan uusia pettymyksiä kohti.DBFI kirjoitti:Derrick kirjoitti:
Älä pelästy jos kaikkien vaihdettavien osien hinta on satojen eurojen sijasta tuhansia euroja. Et kuitenkaan selviä muutamalla lukitusmekanismiin liittyvillä osilla.
Berliininmunkki
Niin... kyllä kun vertaa räjäytyskuvia.

On noiden kaatuvien selkänojien rakenne ihan erillainen... Varmasti helppo vaihtaa mutta paljon pikku kikkaretta saa tilata.
On noiden kaatuvien selkänojien rakenne ihan erillainen... Varmasti helppo vaihtaa mutta paljon pikku kikkaretta saa tilata.