2,3 16v man. vent.nostimet??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juiko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 10.05.2004 22:41

2,3 16v man. vent.nostimet??

Viesti Kirjoittaja juiko »

Pitääkö paikkansa et 2,3 16v "cosworth":is on manuaaliset venttiilien nostimet ku on tullu vähä kummankinlaista tietoo?? tarttis vaan säätää välykset..
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

niissä on palasäätö, eripaksuisilla levyillä säädetään välykset kohilleen.
juiko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 10.05.2004 22:41

Viesti Kirjoittaja juiko »

Joo sitä mäkin arvelin, mut eikö perus 16vees oo hyd. nostimet ja vain "cossus" manuaaliset?
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

juiko kirjoitti:Joo sitä mäkin arvelin, mut eikö perus 16vees oo hyd. nostimet ja vain "cossus" manuaaliset?

Ei ole mitään "perus" 16vee 201:tä :)
230 C 1978
juiko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 10.05.2004 22:41

Viesti Kirjoittaja juiko »

no tarkotin 185 hummasta mut eli kaikis on liuskasäätö?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

juiko kirjoitti:no tarkotin 185 hummasta mut eli kaikis on liuskasäätö?
Kyllä näin on. Btw, kaikissa W201:n 16-venttiilisissä malleissa on Cosworthin valmistama kansi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

...jup elikkä 2.3-16v=cossukantinen 2.3L 16tappinen kone... 8)
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Aiheeseen liittyen...ja sitä sivuten... :roll:

Onkos noi 2,3 ja 2,5:n kansi sama?

Ajattelin vaan jo näin etukäteen kun olis toi venttiiliensäädätys edessä ja jos naputus ei lopukaan (nokka kulunut tms.) niin vois jopa jostain löytyä uus nokka-akseli. 2,5-16 kuitenkin viel vähä harvinaisempi ku 2,3-16.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Prostreetilt löytyy ainakin dbilaksen ja crane camsin virinokkia :twisted: vaikka näissähän pitäis olla melko lailla kestävät nokat. Itte uskoisin et kannet on identtiset...palasäätööhän on myös cosworth perustellu 2.3:sen kans sillä että palasäädöl saadaan "viritysherkkyyttä nostettua... 8)
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Tartteeko tuo cossun kansissa oleva palasäätö samantyylisen erikoistyökalun venttiilivälysten säätöön kuin tyyliin volvon vinokoneet?
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
hape
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 04.04.2003 10:22
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja hape »

Ei Tarvitse.
Säätölevy sijaitsee paininkupin ja venttiilinvarrenpään
välissä, eikä ko. työkalusta ole mitään hyötyä.
Jos joku venttiili säätöä tarvitsee, (tarkastus 60000 km välein)
säätölevyyn pääsee käsiksi poistamalla ko. nokka-akseli ja
nostamalla vs. paininkuppi ylös pesästään.
Nokka-akselin vetoratas on itsenäisesti laakeroitu ja
akseli kiinnitetty siihen ruuviliitoksella, joten nokkaketjua ei käsittääkseni
tarvitse irroittaa rattaalta ?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

hape kirjoitti:Ei Tarvitse.
Säätölevy sijaitsee paininkupin ja venttiilinvarrenpään
välissä, eikä ko. työkalusta ole mitään hyötyä.
Jos joku venttiili säätöä tarvitsee, (tarkastus 60000 km välein)
säätölevyyn pääsee käsiksi poistamalla ko. nokka-akseli ja
nostamalla vs. paininkuppi ylös pesästään.
Nokka-akselin vetoratas on itsenäisesti laakeroitu ja
akseli kiinnitetty siihen ruuviliitoksella, joten nokkaketjua ei käsittääkseni
tarvitse irroittaa rattaalta ?
OT:tä: kappas, Hapekin jälleen mukana kuvioissa! :D Eipä ole miestä aikoihin näkynyt... hyvä, että moniventtiilitietämys foorumilla vain kasvaa!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Onkos siinä muuten perää kun uusimmassa gti-magazinessa väitetään että 2.5-16 mallissa ei ole cosworthin tekemä kansi?
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

...kun topiccia tarkemmin lukee, niin käy ilmi että molemmat on Cossukantisia...

...aihetta sivuten ja Gti-magazineä ajankuluksi lukien. Muistaneeko joku vielä kun GTI:s oli se Focuksen tuunaus projekti??? Kuulin kaverilta kaikkee hauskaa GTI-lehden toiminnast kun oli tuota autoa kasaamassa Tino Aaltosen nyrkkipajal 8)
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Vastaa Viestiin