Pystäri natisee.
Pystäri natisee.
Pystäri on muuttunut puulaivaksi. Nimittäin hetken ajon jälkeen etenkin vasemmalle käännettäessä kuuluu oikealta jostain apukuljettajan jalkatilasta narinaa, ikäänkuin vanha puuvene natisisi. Muuten ohjauksessa ei ole huomauttamista ja leima tuli huomautuksitta. Varsinaisesti rasvanippojahan ei W114:ssa ole. Kuitenkin tuntuisi rasvanpuutetta olevan, mutta missä?
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Re: Pystäri natisee.
tota kuunteleppa pyörän vierestä kun toinen vemputtaa rattia että natiseeko, voipi olla alapallo mikä natisee. lääkeruiskulla atf pistät sinne alapalloon...
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: Pystäri natisee.
pallonivelet kuivat tai loppu uudet kehiin halpoja vielä.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: Pystäri natisee.
Kiitoksia vastauksista. Täytyy kokeilla laittaa rasvaa sinne alapalloon ja katsoa jos asettuisi.
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Re: Pystäri natisee.
Pystärissä alapallo ja yläpallo on prässätty kiinni peltisiin tukivarsiin. Jos vaihdatat ne niin varmista että et pistä sinne halpisniveliä ja sitä niveltä ei saa painaa ruttuun ettei käy niin että kiristysmutteri irtoo ajossa kun nivel on niin jäykkä ettei käänny
Niinkuin mulle kävi. vaihdatin ne tutulla "sorvaajalla" joka puristi nivelen keskeltä paikalleen tukivarteen. Tollaset rasvakikat voi jättää tekemättä koska se narina tarkottaa sitä että siellä on jo ruostetta tai hiekkaa ja se on kohta entinen jokatapauksessa.

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pystäri natisee.
Olisiko tästä jotain kuvaa, niin kokematonkin tietäisi mitä nämä "-pallot" ovat? Ihan tulevaisuuden varalle.Aapo.T kirjoitti:Pystärissä alapallo ja yläpallo on prässätty kiinni peltisiin tukivarsiin...
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Pystäri natisee.
Nuo on pystäreissä joskus lahoja, ja juurikin tuosta pallonivelen vierestä voi olla puhki. Takatukivarsista ruostuu jousikuppi jousen puolelta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pystäri natisee.
Okei, kiitos. Onko pallonivel tuo "kolmion kärjessä" oleva?Aapo.T kirjoitti:[ http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqJ,!l4E-dtfzOG,BPwsZb3!Gw~~60_57.JPG ]
Nuo on pystäreissä joskus lahoja, ja juurikin tuosta pallonivelen vierestä voi olla puhki. Takatukivarsista ruostuu jousikuppi jousen puolelta.
EDIT: Niin, ja jos ne on prässätty kiinni, niin miten ne vaihdetaan?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Pystäri natisee.
On. Ne vaihdetaan prässäämällä. Ei varmaan onnistu ilman kunnon vehkeitä. Joku puristin siinä varmaan pitää olla.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Pystäri natisee.
kovin on kiinni, jos vaihdettu viimeksi 80-luvulla.
injektioruiskulla öljyä pallon suojakumin läpi, voi vähän tekohengittää sitä niin.
se on totta, kuten aapo tptesi, että tukivarret mätänevät poikki tuosta pallon kohdilta.
uudemmissa mersuissa onkin ihan pulttikiinnitteinen tuo pallonivel, ei tarvii enää prässäillä.202 etiäpäin.....
injektioruiskulla öljyä pallon suojakumin läpi, voi vähän tekohengittää sitä niin.
se on totta, kuten aapo tptesi, että tukivarret mätänevät poikki tuosta pallon kohdilta.
uudemmissa mersuissa onkin ihan pulttikiinnitteinen tuo pallonivel, ei tarvii enää prässäillä.202 etiäpäin.....
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA