Vielä kerran väyrysestä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Vielä kerran väyrysestä

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Täällä varmaan monella on tai on ollut 290td w210. Hirveää morkkaamista taas tuolta kuuluu kyseisestä väyrysmallista.
Ristiriitaisesti sitten jotkut sanoo toista. Nyt on todella lähellä kaupat tuollaisesta 98 mallin Espanjasta aikanaan tuodusta yksilöstä.
Mutta uskallanko nyt sitä ottaa vai meneekö auto talo ja kaikki alta heti jos auto on vikapesä. Onko 290td:ssä erikoisesti jotain ongelmaa
väyrysistä? Mieli tekisi ostaa ja luulisi että se on paitsi ihan suht taloudellinen kuin kestäväkin, mutta onko? Onko noissa jotakin ärsyttäviä vikoja aina päällä. Tarve on kuitenkin saada auto jokapäiväiseen työkäyttöön joten sen mielellään pitää lähteä käyntiin silloin kun tarvitsee. Pakkasilla tai helteillä. Kyseinen auto on muuten tälä hetkellä huollossa jonkun hajonneen abs tunnistimen takia. Käsitin että siihen vaihdetaan koko akseli?! kuulemma halvempi :crazy:
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Vielä kerran väyrysestä

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Muutama päivä sitten nettiautossa oli vielä 950 000 km menty 290TD...ja taitaa olla toinen, jolla menty 830 000 km...että kyllähän noiden on täytynyt toimiakkin.
EL5
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 27.06.2012 21:42

Re: Vielä kerran väyrysestä

Viesti Kirjoittaja EL5 »

Ei tuossa 290:ssä tietääkseni ole muuta vikaa kuin ettei se kestä viritystä. Sille kun on verrokkina 300 jota taasen kaikki kumartaa.
Jos ei viritä (tai pitää ne viritykset maltillisina ja unohtaa kaiken superturboon viittaavankin) niin pitäis kestää.

Erääseen täysin erimerkkiseen autoon ostin aikanana abs-anturin kun hajosi, vähän myöhemmin hajos napa ja joutu sen ostamaan, maksoi saman verran kuin se anturi ja mukana tuli uusi anturi valmiiksi paikallaan.. Olisipa silloin tullut mieleen kattoa mitä sisältyy napa-pakettiin ja mitä se maksaa niin olisi säästänyt pitkän pennin..
S210 290 -97
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vielä kerran väyrysestä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Itellä on tuollainen -97 290td ajettu 430 000tkm eikä ole ollut mitään suurempia vikoja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Senna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 23.10.2009 09:16

Re: Vielä kerran väyrysestä

Viesti Kirjoittaja Senna »

tuossa iässä Väyryseen saa laittaa alustaa narinaheloineen ja koiranluineen vuosittain, etupalkki on ruostunut korista puhumattakaan. Koneessa hehkut, suuttimet ja pumppu - noi menee kaikki 400-600tkm mikä tuollakin on kun otat lukuihin espanjassa muutetut ajokilemetrit. si kun ne on vaihdettu menee tuo 600-800tkm.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vielä kerran väyrysestä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Riippuu tuo ruostuminen kuinka autoa on hoidettu jö öjyyttää kerran vudessa niin ei ruostu niin helposti. eikös nuo puslat mee kaikissa autoissa joskus
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Vielä kerran väyrysestä

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tästä olen vikakoodit ottanut kertaalleen aikatarkkaan vuosi sitten.
Kaikki muu kunnossa paitsi ilmastointi tyhjä, vuotaa lauhduttimesta.
Takapuskurissa kolhu.
Vaihteisto toimii erittäin hyvin.
Sisältä kohtuu siisti ja hyvillä varusteilla.
Kone kukkuu täysillä.
Jokapäiväisessä ajossa.
Omistaja pitää huolta ja on ammattimies autoilun saralta.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/290/4098022" onclick="window.open(this.href);return false;

Voin suositella.

.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Pe 10.08.2012 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
orhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.01.2004 20:40
Paikkakunta: Lehtimäki / kauhajoki

Re: Vielä kerran väyrysestä

Viesti Kirjoittaja orhi »

Osta pois vaan :) , on ihan hyvä peli. omalla kikottimella kelattu 480 ja ittellä nyt pyörähti kymppitonni täytehen kesä ajeluuta. Älä kuuntele nuota puheeta jotta se olis huono , kaikki vehkehet saa huonolla pirolla ja polokemisella paskaksi.
Ollu aiemmin jos jonkinlaasta (190, w124 yms..) mersua alla ja tämä on kyllä tähän mennes paras niin ajoltansa ku penkiiltänsä. :)
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: Vielä kerran väyrysestä

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Tiellä näkee vielä paljon hyvin pidetttyjä w210 korisia autoja
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Vielä kerran väyrysestä

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Oberland kirjoitti:Tiellä näkee vielä paljon hyvin pidetttyjä w210 korisia autoja
Onnistuin yhden tuommosen löytämään tammikuussa. Tuli tänään taas todettua, että pohjassa ei ruosteetta juuri missään. Auto tosin ylimaalattu joku vuosi sitten.
Vastaa Viestiin