Täällä varmaan monella on tai on ollut 290td w210. Hirveää morkkaamista taas tuolta kuuluu kyseisestä väyrysmallista.
Ristiriitaisesti sitten jotkut sanoo toista. Nyt on todella lähellä kaupat tuollaisesta 98 mallin Espanjasta aikanaan tuodusta yksilöstä.
Mutta uskallanko nyt sitä ottaa vai meneekö auto talo ja kaikki alta heti jos auto on vikapesä. Onko 290td:ssä erikoisesti jotain ongelmaa
väyrysistä? Mieli tekisi ostaa ja luulisi että se on paitsi ihan suht taloudellinen kuin kestäväkin, mutta onko? Onko noissa jotakin ärsyttäviä vikoja aina päällä. Tarve on kuitenkin saada auto jokapäiväiseen työkäyttöön joten sen mielellään pitää lähteä käyntiin silloin kun tarvitsee. Pakkasilla tai helteillä. Kyseinen auto on muuten tälä hetkellä huollossa jonkun hajonneen abs tunnistimen takia. Käsitin että siihen vaihdetaan koko akseli?! kuulemma halvempi
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Muutama päivä sitten nettiautossa oli vielä 950 000 km menty 290TD...ja taitaa olla toinen, jolla menty 830 000 km...että kyllähän noiden on täytynyt toimiakkin.
Ei tuossa 290:ssä tietääkseni ole muuta vikaa kuin ettei se kestä viritystä. Sille kun on verrokkina 300 jota taasen kaikki kumartaa.
Jos ei viritä (tai pitää ne viritykset maltillisina ja unohtaa kaiken superturboon viittaavankin) niin pitäis kestää.
Erääseen täysin erimerkkiseen autoon ostin aikanana abs-anturin kun hajosi, vähän myöhemmin hajos napa ja joutu sen ostamaan, maksoi saman verran kuin se anturi ja mukana tuli uusi anturi valmiiksi paikallaan.. Olisipa silloin tullut mieleen kattoa mitä sisältyy napa-pakettiin ja mitä se maksaa niin olisi säästänyt pitkän pennin..
tuossa iässä Väyryseen saa laittaa alustaa narinaheloineen ja koiranluineen vuosittain, etupalkki on ruostunut korista puhumattakaan. Koneessa hehkut, suuttimet ja pumppu - noi menee kaikki 400-600tkm mikä tuollakin on kun otat lukuihin espanjassa muutetut ajokilemetrit. si kun ne on vaihdettu menee tuo 600-800tkm.
Riippuu tuo ruostuminen kuinka autoa on hoidettu jö öjyyttää kerran vudessa niin ei ruostu niin helposti. eikös nuo puslat mee kaikissa autoissa joskus
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Tästä olen vikakoodit ottanut kertaalleen aikatarkkaan vuosi sitten.
Kaikki muu kunnossa paitsi ilmastointi tyhjä, vuotaa lauhduttimesta.
Takapuskurissa kolhu.
Vaihteisto toimii erittäin hyvin.
Sisältä kohtuu siisti ja hyvillä varusteilla.
Kone kukkuu täysillä.
Jokapäiväisessä ajossa.
Omistaja pitää huolta ja on ammattimies autoilun saralta.
Osta pois vaan , on ihan hyvä peli. omalla kikottimella kelattu 480 ja ittellä nyt pyörähti kymppitonni täytehen kesä ajeluuta. Älä kuuntele nuota puheeta jotta se olis huono , kaikki vehkehet saa huonolla pirolla ja polokemisella paskaksi.
Ollu aiemmin jos jonkinlaasta (190, w124 yms..) mersua alla ja tämä on kyllä tähän mennes paras niin ajoltansa ku penkiiltänsä.
Oberland kirjoitti:Tiellä näkee vielä paljon hyvin pidetttyjä w210 korisia autoja
Onnistuin yhden tuommosen löytämään tammikuussa. Tuli tänään taas todettua, että pohjassa ei ruosteetta juuri missään. Auto tosin ylimaalattu joku vuosi sitten.