Tämä topikki on varmaan jumpattu jo aikaisemmin mutta kysynpä kuitenkin.
Haluaisin kytkeä sähköisen lisälämmittimen verkkovirralla ohjatuksi jottei tartte mitään lohkolämppäreitä erikseen asennella. Eli näin äkkiseltään muuntjan kautta ohjaus lämppäriin sekä kiertovesipumppuun ja piuha seinään eiks jee??
Oiskos jo joku tehny tän jumpan?
w210 sähköisen lisälämmittimen ohjaaminen verkkovirralla
w210 sähköisen lisälämmittimen ohjaaminen verkkovirralla
Chrysler 300C CRD, 2006, om642
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
Re: w210 sähköisen lisälämmittimen ohjaaminen verkkovirralla
En oo kyllä kuullut, mutta "heijaa! heijaa! kläng kläng!" kannustusta
Mietunpä vaan, että miten estät sen tulevan ja väärään suuntaan menwevän AMPEERImäärän hallitesemisen.
Ettet vaan käräytä mitään, kun ohjausboxi on "levossa".
Mahtaako se ladata akkua "hallitsemattomasti, kun ei virta mee latausreleen kautta hallitusti?
Mieti tarkkaan, ennen kuin savuamaan alkaa.
Niin ottaa ja antaa se aika paljon WATTEJA lämpöä...
Ei parane pitkään olla yhtäjaksoisesti päällä.
Eli (oma mielipide) taitaa olla helpompi laittaa se tefa sinne lohkon kylkeen... se meinaa lämmittää suoraan vettä => hyväksi todettu.
Etkä rikota mitään kallista.

Mietunpä vaan, että miten estät sen tulevan ja väärään suuntaan menwevän AMPEERImäärän hallitesemisen.
Ettet vaan käräytä mitään, kun ohjausboxi on "levossa".
Mahtaako se ladata akkua "hallitsemattomasti, kun ei virta mee latausreleen kautta hallitusti?

Mieti tarkkaan, ennen kuin savuamaan alkaa.
Niin ottaa ja antaa se aika paljon WATTEJA lämpöä...
Ei parane pitkään olla yhtäjaksoisesti päällä.
Eli (oma mielipide) taitaa olla helpompi laittaa se tefa sinne lohkon kylkeen... se meinaa lämmittää suoraan vettä => hyväksi todettu.
Etkä rikota mitään kallista.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w210 sähköisen lisälämmittimen ohjaaminen verkkovirralla
Kyllähän mulla kävi jo mielessä omakotitalon kokosen sähkökaapin asentaminen pellin alle joka sisältää tarvittavat releet ja mittarit 

Chrysler 300C CRD, 2006, om642
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: w210 sähköisen lisälämmittimen ohjaaminen verkkovirralla
Oliko se vastuksen teho nyt 1kw......raapasee virtaa kivasti.......sen 80 amppeeria ainakin......eli akun pälle käy tuo idea.....mikäs siinä jos laitat yhtä järeän lisä laturin......
Re: w210 sähköisen lisälämmittimen ohjaaminen verkkovirralla
Ehkä vähän epäselvä se eka viesti mutta kyllä siitä selville kävi että verkkovirralla ajatus oli sitä vastusta ajaa eli lämmitys hoituisi töpsölisähköllä eikä auton akulla.SprinterW903 kirjoitti:Oliko se vastuksen teho nyt 1kw......raapasee virtaa kivasti.......sen 80 amppeeria ainakin......eli akun pälle käy tuo idea.....mikäs siinä jos laitat yhtä järeän lisä laturin......
Jos kytkee niin että kiertovesipumppu käy myös niin kyllähän se saa olla niin kauan päällä että moottori on lämmin. Kohtalaisia kaapeleita vaan tarvitaan siltä 12V muuntajalta ja oletan että ajatuksena oli kytkeä vastus irti auton sähköistä vaikkapa releillä?
Taitaa kuitenkin järkevimmäksi jäädä sen "Defan" asennus?
Re: w210 sähköisen lisälämmittimen ohjaaminen verkkovirralla
ei se sähkökaappi sinne mahtunu!! kiitos taas, ni ei pääse hirveen korkeelle liihottaan näitten ideoitten kans 

Chrysler 300C CRD, 2006, om642
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
Re: w210 sähköisen lisälämmittimen ohjaaminen verkkovirralla
Jep. Defa maksaa melkeinpä vähemmän kuin 80 ampeeria antava 12 voltin virtalähde. Autohifihommissa tuollaisia näkee, kun näyttelyissä pitää soiton soida ja pelkän akun varassa vähänkin enemmän rakennettu härveli soi 5 minuuttia, ellei moottori käy.DBFI kirjoitti:Ehkä vähän epäselvä se eka viesti mutta kyllä siitä selville kävi että verkkovirralla ajatus oli sitä vastusta ajaa eli lämmitys hoituisi töpsölisähköllä eikä auton akulla.SprinterW903 kirjoitti:Oliko se vastuksen teho nyt 1kw......raapasee virtaa kivasti.......sen 80 amppeeria ainakin......eli akun pälle käy tuo idea.....mikäs siinä jos laitat yhtä järeän lisä laturin......
Jos kytkee niin että kiertovesipumppu käy myös niin kyllähän se saa olla niin kauan päällä että moottori on lämmin. Kohtalaisia kaapeleita vaan tarvitaan siltä 12V muuntajalta ja oletan että ajatuksena oli kytkeä vastus irti auton sähköistä vaikkapa releillä?
Taitaa kuitenkin järkevimmäksi jäädä sen "Defan" asennus?

Re: w210 sähköisen lisälämmittimen ohjaaminen verkkovirralla
Sen verran vielä vettä myllyyn, että jos haluaa oikeasti tehokkaan lämppärin, niin laittaa siihen letkun väliin tuollaisen työkonemallin lämppärin ja kytkee sen pumpun pyörimään, niin ei tarvitse kauaa odotella koneen lämpiämistä:DEEWEE kirjoitti:ei se sähkökaappi sinne mahtunu!! kiitos taas, ni ei pääse hirveen korkeelle liihottaan näitten ideoitten kans
http://www.ikh.fi/CALIX_LETKULAMMITIN_2000W" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmaan lämpiää kone kuin webastolla, kun jättää puhaltimen pois kytkennästä.