2500-3000/kk keskimäärin (siis n. 30000-36000/v). Työmatka on 40-50km/sivu (riippuu menenkö konttorille vai asiakkaalle), mutta osa päivistä etätöissä kotikonttorilla. Vuosittainen ajosuorite riipppuu aika paljon siitä tuleeko heitettyä lomareissu Eurooppaan vai ei.
e: nämä siis tuon farkun kilsat, Vitolla tulee 4000-10000 vuoteen (tänä vuonna aika maksimit, kun tuli tehtyä tuo Euroopan keikka Vitolla)
Vuodessa tulee noin 20.000 km, josta 2.800 km on työmatkaa, kolmisen tonnia veneen vetoa ja
loput huviajelua. Tämä on noin 1600 km kuussa, enimmäkseen kesällä.
Viimeksi muokannut JarkkoN, Ti 07.08.2012 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ihan liikaa... eilenkin tais tulla 500 km, vaikka ei ollut työ, eikä huviajelusta kyse... keskimäärin kai jotain 5000 km/kk huviajelua en ole harrastanut enää 25 vuoteen...
edit: töissä saa yleensä istua ratin takana niin paljon, että se vastaa 180 000 - 240 000 km ajoa vuodessa, riippuen millä keskinopeudella tuon laskee... jos siis ajais maantiellä (nevalla/metsässä ei paljoa kilometrejä kerry, vaikka aikaa meneekin...) tuo selittää sen, miksi "huviajelut" on jääneet aika vähälle viimeisen 25 vuoden aikana...
Viimeksi muokannut napa, Ke 08.08.2012 02:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tänä vuonna arvioitua ajoa tulee olemaan noin 25tkm (tällä hetkellä 20tkm) joka on ennätyksellisen paljon sillä Lankullani on ajettu viimeiset 21vuotta vain n. 10tkm/vuosi
Ja suurin osa tietenkin ollut huviajelua
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
Siviiliajoja tulee varmaan tommonen 15000km. Työajojen määrä riippuu hirveästi siitä joutuuko olemaan reissussa, jolloin kilometrejä tulee helposti 50000km. Nyt kun työmaa on sen verran likellä, että pääsee vaimon viereen yöksi, tulee työajoja ~20000km. Eli vastaus on niinkin suurpiirteinen kuin 35000-65000. Vaimo ajaa omallaan max. 10000km.
Ajot on vähentynyt huomattavasti sen jälkeen kun vaihdoin työpaikkaa. Ennen työmatka oli 96km suuntaansa, nyt 21km. Lisäksi ajot lentokentälle ja takaisin. Eli tuntuu siltä, että en ole juurikaan ajanut autoa viimeiseen vuoteen, mutta silti 30tkm (121tkm --> 151tkm) on tullut auton mittariin vuodessa. Allekirjoituksesta selviää miten kilometrejä on aikaisemmin kertynyt...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
40-50 tkm/ vuosi, josta noin 20-30tkm työajoa. Parhaimpana vuonna tainnu tulla lähes 100 tkm.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Kilometrejä vuodessa tulee täl hetkellä joku 25000, josta työmatkaa on noin 1000km/kk. Loput siis tulee huvi/lomamatkoista. Enemmänkin tulisi jos tekisin edelleen asiakaskäyntejä, mutta onneksi en tee ku ei se ole niin kiva esim lumikaaoksessa etsiä parkkipaikkaa stadin keskustassa
Tähän asti viime vuodet n. 12 tkm vuoteen työmatkaa ja toinen mokoma muita tarpeellisia ajoja. Tästä syksystä alkaen työmatkaa kertyy vain polkupyörälle ja niitä muitakin tarpeellisia siirtymiä yritän karsia kolmanneksella. Ihan tarpeeksi istunut auton ratin takana, jotta ihan vaan huvikseen lähtisi ajelemaan. Kerran laskeskelin että miljoona km ei ole kovin kaukana. Joskus kun tuli vähän enempikin istuttua ratin takana.
The Thing kirjoitti:lumikaaoksessa etsiä parkkipaikkaa stadin keskustassa
OT, mutta stadin keskustassa on lumettomia parkkihalleja vähän vallan perhanasti.
On, ja maksullisiakin ne on kaikki käsittääkseni. Ongelmaa tulee vielä siitä että tavaraakin saa roudata mukana, joten pitäs oikeasti saada auto oven eteen, mutta siitä voi saada sakot vaikka autossa olisikin kyltti "huoltoajo". Se on parkkipirkosta kiinni antaako sakot vai ei. Onhan stadissa lastausparkkipaikkojakin, mutta sillonkin parkkipirkot on jo yleensä odottamassa auton vieressä ettei vaan mene liian pitkä aika. Onneksi ei tartte enää tehdä asiakaskäyntejä.