W126 haisee bensalle ja kuumenee
W126 haisee bensalle ja kuumenee
Tervehdys kaikille.
Harrasteauto on otettu vihdoin kunnolla käyttöön, kyseessä 280S -82, ajettu vähän alle 280 000, siis ainakin mittarin mukaan. Autossa oli alkujaan, tai kun se minulle tuli, bensatankin korkkina sellainen muovinen paikalleen tökättävä väliaikaiskorkki ja kuvittelin bensanhajun johtuvan siitä. Tallissa seistessä koko talli haisee siis bensalle. Löysin siihen metallisen kierrettävän korkin joka ei siis ole sekään alkuperäinen mutta kiertyy paikalleen ihan tiukkaan. Bensan haju ei vaan poistunut.
Rasvamontusta tähyilin auton alle, haju ei siis tule konehuoneesta eikä tiputa bensaa mistään, ja totesin, että auton allakin bensan haju tuntuu nimenomaan peräpäässä mutta en löytänyt mitään vuotokohtaa mistään. Auto käy normaalisti, ei savuta ja muutenkin tuntuu olevan ihan kunnossa.
Paitsi että kone kuumenee aika lailla, tosin auton lämpömittari näyttää ihan normaalia lukemaa, vähän yli 80. Kun auto seisoo ajon jälkeen puolisen tuntia tallissa koko talli on lämmennyt ja konepellin etupää ja maski on kuumat. Autoon on ilmeisesti vaihdettu syyläri tai ainakaan siinä ei ole paisuntasäiliötä. Kone ei keitä mutta on vaan tosi kuuma, puolen tunnin seisomisen jälkeen ei voi kättä pitää venttiilinkannella, se on niin kuuma. Onko se kone vaan niin iso murikka, että se varaa lämpöä?
Jos joku osaa jotain kertoa näistä pulmista, olen erittäin kiitollinen.
Harrasteauto on otettu vihdoin kunnolla käyttöön, kyseessä 280S -82, ajettu vähän alle 280 000, siis ainakin mittarin mukaan. Autossa oli alkujaan, tai kun se minulle tuli, bensatankin korkkina sellainen muovinen paikalleen tökättävä väliaikaiskorkki ja kuvittelin bensanhajun johtuvan siitä. Tallissa seistessä koko talli haisee siis bensalle. Löysin siihen metallisen kierrettävän korkin joka ei siis ole sekään alkuperäinen mutta kiertyy paikalleen ihan tiukkaan. Bensan haju ei vaan poistunut.
Rasvamontusta tähyilin auton alle, haju ei siis tule konehuoneesta eikä tiputa bensaa mistään, ja totesin, että auton allakin bensan haju tuntuu nimenomaan peräpäässä mutta en löytänyt mitään vuotokohtaa mistään. Auto käy normaalisti, ei savuta ja muutenkin tuntuu olevan ihan kunnossa.
Paitsi että kone kuumenee aika lailla, tosin auton lämpömittari näyttää ihan normaalia lukemaa, vähän yli 80. Kun auto seisoo ajon jälkeen puolisen tuntia tallissa koko talli on lämmennyt ja konepellin etupää ja maski on kuumat. Autoon on ilmeisesti vaihdettu syyläri tai ainakaan siinä ei ole paisuntasäiliötä. Kone ei keitä mutta on vaan tosi kuuma, puolen tunnin seisomisen jälkeen ei voi kättä pitää venttiilinkannella, se on niin kuuma. Onko se kone vaan niin iso murikka, että se varaa lämpöä?
Jos joku osaa jotain kertoa näistä pulmista, olen erittäin kiitollinen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 213
- Liittynyt: Su 31.10.2010 21:29
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: W126 haisee bensalle ja kuumenee
Älä säiky kuumaa moottoria, koska se on niin iso pata eikä jäähdy hetkessä. Bensanhajusta voisit aloittaa tarkistamalla tankin ilmastointiputket .
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 haisee bensalle ja kuumenee
katoppas ne takaa tankista tulevat polttoaine putket josko se mahtas olla haperossa kunnossa ja sen tautta se pensa haisis siellä takapäässä ja katto samalla se tankin suodattimen tiiveys jos vaikka joku olis käyny suodattimella ja tiiviste olis vaurioitunut ja vuotas hiukan sieltä, mutta yleensä ne polttoaine putket ovat niin huonossa hapessa takapalkin yläpuolelta että antavat läpi ja pensa haisee sen takia ja eikös kyse ole nyt kaasari koneesta
osta siihen oma tankin korkki, ei maksa paljoo, siinä parinkympin pintaan

osta siihen oma tankin korkki, ei maksa paljoo, siinä parinkympin pintaan

mullon pelkkiä romuja vaan
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: W126 haisee bensalle ja kuumenee
Plus että tuon aikakauden lohkot ja kannet on vielä patarautaa, eikä alumiinia. Rauta taitaa varata tuota lämpöä vähän paremmin alumiiniin verrattuna...1309Pontus10 kirjoitti:Älä säiky kuumaa moottoria, koska se on niin iso pata eikä jäähdy hetkessä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: W126 haisee bensalle ja kuumenee
Paitsi että M110-koneessa, eli 280-ässien kutosessa, on nimenomaan alumiinikansi. Ja iso sellainen onkin, kun on kaksi nokka-akselia.Pakardinen kirjoitti:Plus että tuon aikakauden lohkot ja kannet on vielä patarautaa, eikä alumiinia. Rauta taitaa varata tuota lämpöä vähän paremmin alumiiniin verrattuna...1309Pontus10 kirjoitti:Älä säiky kuumaa moottoria, koska se on niin iso pata eikä jäähdy hetkessä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 haisee bensalle ja kuumenee
jep. näin on näppylätonre kirjoitti:Pakardinen kirjoitti:Paitsi että M110-koneessa, eli 280-ässien kutosessa, on nimenomaan alumiinikansi. Ja iso sellainen onkin, kun on kaksi nokka-akselia.1309Pontus10 kirjoitti:Älä säiky kuumaa moottoria, koska se on niin iso pata eikä jäähdy hetkessä.

mullon pelkkiä romuja vaan
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: W126 haisee bensalle ja kuumenee
No niin, hukkaan ei menny tämäkään päivä, kun oppi taas jotain uutta.
Eli twincamissa on alumiinikansi, kuitti. Mutta onkos lohko sitten rautaa...?

Eli twincamissa on alumiinikansi, kuitti. Mutta onkos lohko sitten rautaa...?

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29