Savun tulo hävis ja ala vääntö

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Savun tulo hävis ja ala vääntö

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Moro piti katsastukseen saada savu arvot kohilleen. Morkoolin kellosta löysäsin tappia reilusti ylöspäin ettei enää tule mielettömästi mustaa haikua. Kun sain leiman paperiin säädöt takaisin, eipä työnnä mustaa juuri yhtään putkesta vaikka morkoolin kellon akseli säädetty melkein tapiinsa. Auto toimii muuten ihan hyvin paitsi ala vääntöö ei ole ollenkaan, ahdot kun nousee se jaksaa nostaa ne sinne 1.8-2 Bariin. Eli kierroksilla vetoja piisaa mutta silloinkaan ei enää jätä sitä mustaa savupilvee kun polkaisee kaasun pohjaan.

Mikä siitä nyt sitten rikki meni lähtikö joku mekanismi irti kellon ja pumpun välistä kun kiersin tappia ylöspäin....?

Ja lähteekö morkoolin kello pumpusta ihan pyörittämällä irti vai täytyykö jotain huomioida.

Nyt apuja ongelmaa alkaa mennä ihan vitusti hermot.. :oops: :oops:
jamppa78
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Savun tulo hävis ja ala vääntö

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

jos nyt puhutaan tosta alasyötön tapista morkoolissa niin eikös se oo et mitä enempi ulos sitä suurempi syöttö.
W212 200CDI-09
W210 200CDI-00
W124 300dT-91
jekku90
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

jamppa78 kirjoitti:jos nyt puhutaan tosta alasyötön tapista morkoolissa niin eikös se oo et mitä enempi ulos sitä suurempi syöttö.
näin päin pitäisi toimia.
ota se kello pois ja kato mitä sieltä löytyy
w201 om605
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Ai minä pässi ai minä pässi olin mennyt ruuvin suunnissa sekaisin, eipä sitä muistanu ku ei tarvii ku kerran vuodessa roplata. Juu nyt tappi pyöritelty ylöspäin mustaa putkesta tulee tosin jo liikaakin täytyy huomenna ottaa takas päin. Veti muuten persettä rinnalle kylän mäkeen he he.

Nyt laitan ruuvien kääntelyt isoon muisti kirjaan nii ei tarvii vuoden päästä taas olla itkemässä.
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja antti_k »

kannattaa laittaa. ei olekko pari viikkoa kun olin itekki morkulan kans sekasi ja sittekö viel pyöräytin vetäviä kierroksia vanhasta muistista nii tuli koko säätöruuvi jousineen pihalle. muuttu säätö 4h rempaksi :lol:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Nyt kun itellä pumppu irti koneen vaihdon takia, niin mistäs pitää säätää, kun paikoillaan kierrättämällä kierrokset laskee vähän hitaasti, ilmeisesti pumpun sisältä perussyöttö pikkasen liian isolla? (vanha mynänen, ulkoinen säätö sammutusvivussa).
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Siekkinen
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sultzi kirjoitti:Nyt kun itellä pumppu irti koneen vaihdon takia, niin mistäs pitää säätää, kun paikoillaan kierrättämällä kierrokset laskee vähän hitaasti, ilmeisesti pumpun sisältä perussyöttö pikkasen liian isolla? (vanha mynänen, ulkoinen säätö sammutusvivussa).
Siitä 10mm mutterista tyhjäkäyntiruuvin vieressä (alavasemmalla melko keskellä). Sen pyörittelyyn ei tarvita ruuvimeisseliä vaan pelkästään sitä mutteria pyöritellään. Se tosin kannattaa tehdä auto käynnissä ettei tule yllätyksiä. Siitä ei ole mitään hajua mitä siitä syöttöruuvin vieressä olevasta isosta ruuvista tapahtuu kun jotkut sanoo sen olevan tyhjäkäynnin tasain mutta itse olen aina säätänyt siitä 10mm mutterista tyhjäkäyntiruuvin vierestä ja aina on toiminut. Se säätö on melko herkkä ja vaikuttaa selvästi tyhjäkäynnin nopeuteen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin