W126 kirjoitti:Hyvää plvelua oli taas KL:sä. pääsin Back-stagelle kattelemaan W126:n varaosa-CD:tä ja etsimään oikeanlaisia kiinnikkeitä muovihelmojen kromilistoihin....löytyihän ne, mutta 3 viikon toimitusaika....En tilannut.
käytän vielä kerran liimaa irvistävään listaan
Sää kun kattelit niitä varaosatietoja, niin:
a) mitäs noi kiinnikkeet maksoi
b) paljon niitä tarvitaan koko autoon
c) paljonkos niitä muovilistojen kiinnikkeitä menee koko autoon ja paljon maksoi
d) olikos niitä kromilistoja vielä saatavana
e) miten muuten on noiden varaosien kanssa, saako nykyäänkin lähes kaikkea vielä tilaamalla?
Olis tässä parin viikon päästä tarkoitus aloittaa samanmoinen projekti tuon lotjan kanssa, jonka sää jo tuolle omalles suoritit. Luulenpa vaan, ettei noilla vanhoilla kiinnikkeillä enää paljoa tee sen jälkeen, kun ne kerran repii irti. Ainakin ne muovihelmojen kiinnikkeet oli aivan valmista tavaraa, kun yhtä listaa kerran hieman raotin.
Muutenkin vihjeitä ja ohjeita otetaan vastaan koskien tuota projektia. Että miten se kannattais tehdä, että sais parhaimman ja siisteimmän lopputuloksen. Esim. tuota etulokaria ei varmaan kannata alkaa paljoa enää korjaileen, vaan iskee siihen uuden korjauspellin. Vai kannattaisko etsiä kuitenkin hyväkuntoista alkup. osaa jostain purkaamolta; eikös noiden tarvikeosien kanssa ole ollut jotain sopivuusongelmia?
Samaan syssyyn tuon ulkoisen ehostuksen kanssa tarvii varmaan vaihtaa taas tuo laturi ja vesipumppu sekä takavalot. Eipä tuo laturikaan kestänyt kuin vuoden päivät; nyt laakeri huutaa ja kitisee siihen malliin, että oksat pois. Vesipumppu on ilmeisesti hajoamassa pikapuoliin, sillä se on vuotanut jo useamman kuukauden ajan. Molemmat takavalot on kohtalaisilla säröillä, joten nekin menee vaihtoon. On kohtalaisen tyyriit nuo takalamppujen lasit, joten tarvii varmaan jostain ostaa ne käytettynä. Tietenkin jos jostain sais jotkin tyylikkäät tuningmallit, niin vois vaikka harkita vaihtoa sellaisiin...
Tietenkin nyt on oiva mahdollisuus harrastaa myös jotain muutakin pienimuotoista tuningia samalla, joten hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]