MB CLK 230 Kompressor äänentoisto uusiksi

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mummellsson
Sisäänajossa
Sisäänajossa

MB CLK 230 Kompressor äänentoisto uusiksi

Viesti Kirjoittaja Mummellsson »

Morooo!

Asentelin tossa kuukausi takaperin mersuun uudet kaiuttimet eteen/taakse ja subin konttiin. Nyt ei enää riitä noi ja pitäs saaha kaiuttimille vahvistin.

Eteen laitoin JL Audio C2-650 6,5 erillissarja ja taakse Hertz ECX165.4 6.5 2-tiekaiuttimet.

Nyt iski tiedottomuus ku äkkiä laskeskellessa kabiinissa on 6 kaiutinta ja diskantit, niin pitäisikö mun ostaa 6-kanavainen vahvistin jotta saisin jokaiselle kaiuttimelle vedettyä vahvarilta piuhat vai voinko vetää tyyliin takakajareille yhteisen piuhan jonka haaroitan kahdeksi kaiuttimien luona. Pilaako tuo äänen laatua.
Tietystihän jos se on yhtään helpompaa on myös mahdollista että ostan subille uuden vahvarin ja jos siitä saisi vaikkapa taka kajareille vedettyä samasta vahvarista piuhat niin sisälle jäisi enään neljä kaiutinta.

Pistäkää vinkkiä mimmosta vahvaria mun pitäs lähtee ettimään ja että miten vedän piuhat. ;)

Nii ja soittimelta on 3 rca lähtöä.
banditx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: MB CLK 230 Kompressor äänentoisto uusiksi

Viesti Kirjoittaja banditx »

Minulla samanlainen "remppa" tulossa.
Laittaisitko kuvia millaista jälkeä tuli? Menikö kajarit oviin ihan bolt-on vaiko pitikö leikellä?
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: MB CLK 230 Kompressor äänentoisto uusiksi

Viesti Kirjoittaja S202 »

Erillissarjoissahan on jakosuodattimet josta lähtee johdot keskareille ja diskanteille. Joten riittää kun vahvistimesta tulee johto tuolle jakosuodattimelle. Et vissiin oo laittanu jakosuodattimia ollenkaa vaan vaihdoit vaan kaiuttimet? En tiedä onko sielä jossain alunperin jakosuodattimet. Kaiutinkanavan voi haaroittaa, mutta ei missään tapauksessa suoraan diskantille ja keskiäänelle ilman suodatusta. Noissa takakaiuttimissasi on suodattimet itsessään, ne voi laittaa yhden kanavan perään molemmat mutta stereoääni häviää silloin. Ja sitäpaitsi, takakaiuttimille piisaa soittimen teho eli laita vaan etukaiuttimille ja subbarille vahvistin. Noita kolmikanavaisia ei paljoa oo, nelikanavaisia sen sijaan vaikka kuinka joten osta sellanen. Ne kaks kanavaa saa sillattua yhdeksi sille subbarille. Voit tietenkin laittaa vaikka kaks vahvistinta mutta niitä johtoja on pitää vedellä paljon enemmän. Saa siistimmän lopputuloksen kun on yks vahvistin. Tietenkin jos haluat, voit ostaa sen 5-6 kanavaisen ja laittaa takakaiuttimetkin vahvistimen perään. Mulla on myynnissä ground zeron 5 kanavainen, ostin uutena ja ollut käytössä 1,5 vuotta. Myyn koska myyn autonkin ja en enää taida seuraaviin autoihin musiikkilaitteita asennella.
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin