w201 muutama kysymys...
w201 muutama kysymys...
Kohta painaa katastus päälle nii sellasia vikoja löytyy että, toinen töötti ei toimi, ja akku ei ole mitenkään kiinni. Pomppaako nuista vai tuleeko vaan huomautus? Ja miten tuon akun kiinnitys ois sitte viisain tehä, riittääkö joku remmi vaan ympäri ettei akku heilu?
Ja sitte ois käsijarru, pitääkö se olla kuin pitävä? Käsijarru pitää kyllä, mutta saa aika voimakkaasti vetää käsijarruvivusta jos haluaa ettei auto liiku.
Ja sitte passaako w124 farkussa olleet vanteet w201;seen kun olen sellaisia ostamassa?
Ja sitte ois käsijarru, pitääkö se olla kuin pitävä? Käsijarru pitää kyllä, mutta saa aika voimakkaasti vetää käsijarruvivusta jos haluaa ettei auto liiku.
Ja sitte passaako w124 farkussa olleet vanteet w201;seen kun olen sellaisia ostamassa?
Re: w201 muutama kysymys...
Töötistä tuskin tulee mitään sanomista, ikinä itseltä ei ole edes muistaakseni kokeiltu. Akusta tulee varmasti ainakin huomautus, kannattaa se nyt laittaa kiinni ennen katsastusta niin ei mene rahaa hukkaan. Käsittääkseni remmi riittää. Käsijarrussa saa olla eroa eri puolilla 70% eli käytännössä piisaa että toinen puoli pitää
. Jos on vaan päässyt löystymään niin vanne irti ja kirrailet sen kohilleen pultin reiästä. Toimenpide tietenkin molemmille puolille.
Vanteet käyvät varmasti paikoilleen mutta eri asia mahtuuko pyörimään. Kerro ihmeessä hieman vanteiden ja renkaiden speksejä sekä onko autoa madallettu jne.

Vanteet käyvät varmasti paikoilleen mutta eri asia mahtuuko pyörimään. Kerro ihmeessä hieman vanteiden ja renkaiden speksejä sekä onko autoa madallettu jne.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: w201 muutama kysymys...
Akku kiinni tai saattaa jossakin tapauksessa autopalaa eli se ei ole turha tarkastuksen kohde.Kengätlin voi akku irti lähteä liikkumaan ja napa ainakin sulaa jos ei muuta ja sähköjärjestelmään vikoja jos kenkä irtoaa kesken ajon.
siellähän on alunperin pultilla tuleva peltilätkä kiinnitys mutta saa sen remmilläkin laittaa kunhan on kiinni.
tööttö saisi myös toimia ja kokeile ensin tuleeko irta tai irtojohdolla ensin toimivuus.
siellähän on alunperin pultilla tuleva peltilätkä kiinnitys mutta saa sen remmilläkin laittaa kunhan on kiinni.
tööttö saisi myös toimia ja kokeile ensin tuleeko irta tai irtojohdolla ensin toimivuus.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 muutama kysymys...
Ei minullakaan ex-farkussa toiminut kuin toinen torvi (toinen oli siellä ratin takana), mutta ääntä lähti niin se kelpasi. Akku täytyy olla kiinni. Mielestäni helpoin tapa on joko hommata oikeanlainen tai tehdä sitten matala kulmarauta ja reikä keskelle. Ei tarvitse pujotella remmejä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w201 muutama kysymys...
Kiitoksia vastauksista! Tuossahan on 2 tööttiä rinnakkain etumaskin takana, joten kannattaa vissiin ottaa kokonaan se rikkinäinen töötti pois? Hyvinhän siitä yhdestäkin ääntä lähtee...
Ja käsijarrua olen koittanut kiristää ja huomasin että käsijarrukengät alkaa oleen finaalissa, joten sitä ei tuon paremmaksi saa. Noh näkeepä sitte miten käy, eihän nuo uudet kengät vissiin paljoa maksa.
Ja käsijarrua olen koittanut kiristää ja huomasin että käsijarrukengät alkaa oleen finaalissa, joten sitä ei tuon paremmaksi saa. Noh näkeepä sitte miten käy, eihän nuo uudet kengät vissiin paljoa maksa.
Re: w201 muutama kysymys...
W201:sessä on huonot käsijarrut alun alkaenkin. Omani tyssäsi huonoilla kengilla siihen, että pitoa oli liian vähän. Sitten tein virheen, että kiristin vaijerista, jolloin toinen puoli laahasi vähän ja voima oli liian epätasainen ,-) Laita uudet levyt, palat ja kengät taakse, niin ei tarvitse käydä uusintanäytössä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 muutama kysymys...
Joo tänään tuli käytyä yrittämäsä leimaa ja yritykseksihän tuo jäi..pomppas siis näistä;
-Takajarru laahaa
-Takatukivarren laakerointi - välyksellinen
ja sitte korjauskehotus tuli
-öljyvuoto vetopyörästö takana
Takajarrun laahauksen syyn jo tiedänkin, kun kiristin käsijarrua nii meni tieten hiukka liian kireälle ja jäi laahaamaan.
Sitten tuo takatukivarren laakerointi, onko se siis laakeri vai pusla joka pitää vaihtaa? Millä nimellä löytyy motonetistä?
Ja minkälainen homma vaihtaa?
-Takajarru laahaa
-Takatukivarren laakerointi - välyksellinen
ja sitte korjauskehotus tuli
-öljyvuoto vetopyörästö takana
Takajarrun laahauksen syyn jo tiedänkin, kun kiristin käsijarrua nii meni tieten hiukka liian kireälle ja jäi laahaamaan.
Sitten tuo takatukivarren laakerointi, onko se siis laakeri vai pusla joka pitää vaihtaa? Millä nimellä löytyy motonetistä?
Ja minkälainen homma vaihtaa?
Re: w201 muutama kysymys...
Perä vuoto loppuu kun puhdistat huohottimen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 muutama kysymys...
Joo sitä se inssiki sano, miten homma tehdään?
Re: w201 muutama kysymys...
Monet otttaa täyttö tulpan öljyn vaihdossa kun se on irti niin paine ilmaa tiivistäen ympäriltä niin huohotin aukeaa tai ottaa koko huohottimen irti ja putsaa irrallaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 muutama kysymys...
17-2652 oiskohan se tuolla numerolla motonetissä. Nuo tukivarret ei kyllä ole vaikeita vaihtaa, vähän yleensä joutuu vaan jarrukilpee vääntelemään.Bomberi kirjoitti:
Sitten tuo takatukivarren laakerointi, onko se siis laakeri vai pusla joka pitää vaihtaa? Millä nimellä löytyy motonetistä?
Ja minkälainen homma vaihtaa?
Itse olen aina konttorilla käydessä käynyt katsomassa auton alla että mitä niistä varsista se tarkoittaa, niin eipähän jää epäselväksi. Ja varaosaliikkeessä voi katsoa kuvista oiken tukivarren!
Menneitä tähtösiä:
W201 200D -86
W201 200D -88
W124 2,6 Bene -86
W124 250D Farkku -87
W201 300ST -87
W124 coupe
W201 2,5D -87
nykyinen W202
W201 200D -86
W201 200D -88
W124 2,6 Bene -86
W124 250D Farkku -87
W201 300ST -87
W124 coupe
W201 2,5D -87
nykyinen W202
Re: w201 muutama kysymys...
Liekkö tuo oikea osa, muistaakseni se puhu jostain puslasta ja sano ettei montaa euroa maksa.? Se näytti kyllä mistä se on menny, en vaan osaa sen tarkemmin selittää, kuitenki ihan siinä takarenkaan läheisyydessä. Voin ottaa kuvan siitä.
Re: w201 muutama kysymys...
No niihin varsiin ei kuitenkaan kannata rueta puslia vaihtamaan jos jostain löytyisikin. Helpoimalla pääsee kun vaihtaa koko varren. Pistähän kuva nii ihmetellään!
Menneitä tähtösiä:
W201 200D -86
W201 200D -88
W124 2,6 Bene -86
W124 250D Farkku -87
W201 300ST -87
W124 coupe
W201 2,5D -87
nykyinen W202
W201 200D -86
W201 200D -88
W124 2,6 Bene -86
W124 250D Farkku -87
W201 300ST -87
W124 coupe
W201 2,5D -87
nykyinen W202
Re: w201 muutama kysymys...
kyllä.
Re: w201 muutama kysymys...
Ok, elikkä onko se motonetissä nimellä; W201 Takatukivarren ulompi kumihela (napakappaleeseen)?
Re: w201 muutama kysymys...
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28043/783" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 muutama kysymys...
Kiitos vaan, mielummin motonetistä oisin tilannut kun olisin tarvinnut muutakin sälää mutta voin kai tilailla tuoltakin.
Ja paljonko tonne mersun perään menee öljyä, kl varaosissa ois litran pönikkä myynnissä niin piisaako se?

Ja paljonko tonne mersun perään menee öljyä, kl varaosissa ois litran pönikkä myynnissä niin piisaako se?
Re: w201 muutama kysymys...
No kyllähän motonetin miehetkin tietävät mikä narinanivel on ja ainakin kun sanot että takatukivarsi ja uloin hela.
tossa on parempi kuva siitä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... la#p800155" onclick="window.open(this.href);return false;
tossa on parempi kuva siitä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... la#p800155" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 muutama kysymys...
Itella ei menny katsastuksesta läpi koska: Takatukivarren laakeri, välyksellinen, oikealla takana, poikittainen ylätukivarsi, etummainen, sisäpää. Kysymykseni kuuluu että mikä osa mun nyt pitää vaihtaa että menee läpi? Kiitos.
Re: w201 muutama kysymys...
Yleensä varaosa myyjät tajuaa kun näytät sitä lappua tiskillä...kuiteskin toi laakeri nimitys on väärä eli luulen sen olevan narinahela...ylätukivarsi on selkeä mutta toi etummainen eli aurauksen tanko...yleensä menee pallonivelpää ei toi sisempi kumihela....ota liikkeestä useampi osa ja vie ylimääräiset pois tai käy vielä etsien läpi mitkä pitää vaihtaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-