W201: Puhaltimen sulake.....
W201: Puhaltimen sulake.....
Mistähän mahtaa löytyä puhaltimen sulake? Auton malli on 190D -88 W201. Ohjeessa on että sulakerasian vieressä olis joku toinen rasia jossa olis kyseinen sulaken ja muutama muukin sulake. Ei löydy toista rasiaa vaikka kuinka kattelee,ei tajjuu tää heppu ollenkaan:) Jos joku sen tietää niin kertokoon sen asian minulle,jookosta joohan 

Re: Puhaltimen sulake.....
Ei 190 ole kun yksi sulakerasia tai ainakaan itsellä ei ole tullut 3 vuoden aikana vastaan kun se yksi.
kannattaa yleismittarilla mitata ne sulakkeet, kun itsellä monta kertaa sulake ehjä, mutta päät hapettunu ettei yhdistä ja niitä joutuu vähä kääntelemään.
1. yleismittari piippaus toimintoon
2. sitte yleismittarin nastat vain aina sulakkeet päädyis oleviin levyihin jokka puristaa sulaketta
3. jos piippaa niin ok jos ei ja sulake näyttää ehjältä niin kokeile vähän pyörittää sulaketta.
Näin aina itte tehny kun tuo kansiki on mulla saksankielinen niin ei siitä ymmärrä mitää
kannattaa yleismittarilla mitata ne sulakkeet, kun itsellä monta kertaa sulake ehjä, mutta päät hapettunu ettei yhdistä ja niitä joutuu vähä kääntelemään.
1. yleismittari piippaus toimintoon
2. sitte yleismittarin nastat vain aina sulakkeet päädyis oleviin levyihin jokka puristaa sulaketta
3. jos piippaa niin ok jos ei ja sulake näyttää ehjältä niin kokeile vähän pyörittää sulaketta.
Näin aina itte tehny kun tuo kansiki on mulla saksankielinen niin ei siitä ymmärrä mitää

W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
juurikin noin, kuten tuuttero kertoi. ja se sulake löytyy sieltä muiden sulakkeiden seasta. en muista mikä numero se on, mutta joku niistä kuiteskin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kiitoksia vastauksista. Olenhan mie toki ne kaikki sulakkeet irroitellut ja tarkistellut mut en nähtävästi kunnolla puhistanut. Täytyypäs seuraavaksi puhistella ja mittailla rasian nastat. Niinpäs olis Saksankielestä taas apua 

En minä ainakaan löytänyt tuosta omasta 190:stä puhaltimensulaketta, mutta puhallinvika korjaantu vaihtamalla virtalukonpohja. Toinen vikapaikka on se puhaltimen vastushässäkkä siinä akun takan moottoritilan puolella. Mulla oli se menny täyteen kuivunutta lehteä ja pölyä. Se ei vielä vaikuttanut toimintaan, mutta siellä saattais olla katkos tai oikosulku.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
No niin,nyt on puhallin taas kunnossa,vika löytyi sulakkeesta,oli hapettunut kuten joku arvelikin. Aloitin sulakkeesta 1 ja heti natsas kun sitä rassailin
Ohjekirjassa sanotaan sulakkeesta 1 seuraavaa:
Sulake 16 A (punainen) Vaihtoventtiili automaattivaihteisto/dieselmoottori,lisätuulettimen rele liitin 86.
Tuosta textistä ei meikäläinen heti hokannut että sen takana olis puhallin
Siinäpäs sitten on tietoo sellaiselle jolla on sama vika
Kiitoksia vastaajille edelleenki,nyt on parempi mieli

Ohjekirjassa sanotaan sulakkeesta 1 seuraavaa:
Sulake 16 A (punainen) Vaihtoventtiili automaattivaihteisto/dieselmoottori,lisätuulettimen rele liitin 86.
Tuosta textistä ei meikäläinen heti hokannut että sen takana olis puhallin

Siinäpäs sitten on tietoo sellaiselle jolla on sama vika

Kiitoksia vastaajille edelleenki,nyt on parempi mieli