kolina jatkuu...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
RIIVO-71
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 22.05.2003 15:43

kolina jatkuu...

Viesti Kirjoittaja RIIVO-71 »

häränsilmät, vetoakseli oik., narinanivelet, etutukitangot, kaikki takakelkan tyynyt vaihdettu. Korjaamolla sanoivat ettei välyksiä ole, mutta terävä töyssy aiheuttaa kunnon kolahduksen takapäässä sekä oikealle kääntö + kevyt jarrutus aiheutta pari klonk klonk :) ääntä. Laakereissa ei tunnut väljyyttä.
Mistä etitään vielä ? kertokaan kokemuksia, kolinoitahan näistä mersuista on kuulunut monillakin, mutta mites ne on korjaantuneet.
Malli, W124 300TD-92, sportline
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18209
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takaiskarin alapää.
wiimax.fi
mviiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 16.09.2003 13:23
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja mviiri »

Vararengas liikkuu kotelossa :wink:
CLA 250e
Avatar
nikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 16.09.2004 22:59
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja nikke »

Ovet. Huomasin vasemman takaoveni antavan ääntä. Sen porrastettu avaus ei ole samanlaisessa iskussa kun muut 3.. kolisee ajossa selän takana.
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

nikke kirjoitti:Ovet. Huomasin vasemman takaoveni antavan ääntä. Sen porrastettu avaus ei ole samanlaisessa iskussa kun muut 3.. kolisee ajossa selän takana.
Minkälainen ääni ovestasi kuuluu?
Itse olen yrittänyt paikallistaa jotain outoa napsetta selän takaa, joka kuuluu ajossa melkein missä vaan ja milloin vaan, mutta ei voimistu tai kuulu välttämättä ollenkaan montuissa tms.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18209
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tasonsäätöiskarin alahelan välyksen näet kun nostat molemmat takarattaat koholle,niin että ne riippuvat vapaasti, ja käsin kohotat rattaasta katsoen samalla iskarin kiinnityskohtaa alatukivarressa.
Rattaat voi tietysti ottaa irti ja nostaa jarrurummun kohdalta käsin.
wiimax.fi
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Mulla oli ekassa mesessä sellainen vika, että iskarissa oli kuormitusasennossa tyhjä kohta joka kolisi aina pienemmissäkin kuopissa. Otin iskarin irti ja puristin maata vasten niin sen tunsi ihan hyvin kun se lupsahti pari senttiä tyhjää.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
RIIVO-71
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 22.05.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja RIIVO-71 »

Tarkisteltiin tänään takapäätä tarkemmin. Kaveri katseli alta ja meikäläinen heilutti autoa takaovella seisten. Kolina kuului tasaisesti ylös alas liikkeellä. Sitten huomattiin oikean puolen jousen alaosan olevan pois kolostaan. Viime talvena takalaakerin vaihdon yhteydessä huoltoliike ilmoitti, että pit purkaa navat ym. jotta tiukan laakerin sai vaihdettua. Ilmeisesti jousen asennus ei onnistunut, koska jousen loppu ei ole siinä siihen tarkoitetussa kolossaan ja jousikin oli n. 2 cm väärässä kohdassa, sekä huomattiin iskun jälkiä jousessa kun se on nähtävästi ottanut kiinni alatukivarteen. No pitää huomenna korjata nämä asiat ja katsoa mistä vielä kolisee, mutta tämä oli aika selvä. Nimittäin jousta yritettiin pyörittää ja kolinat ajossa loppuivat sen siliän tien, alkaakseen taas uudestaa kun ajaa sopivasti monttuun, että näin...
Vastaa Viestiin