Hei tietäjät
Mites olette noita nokkaketjuja vaihdelleet. Klann:lla on tietty ketjutyökalu mutta maksaa auton hinnan . Mikä edullinen katkaisija tuohon sopisi. Pitäisi tietty myös niitata yhteen. Kyseessä kaksirivinen 2.5-16:n ketju.
sedan124
Nokkaketjun vaihto, millä työkalulla
Re: Nokkaketjun vaihto, millä työkalulla
Itse olen katkaissut rälläkällä ja liitänyt niin että takapuolelle tueksi isompi vasara jota pidän tiukasti paikallaan ja pienemmällä mielellään pallo pää vasaralla lyö vain sen verran että pää tyssääntyy,liian tiukkaan sitä ei saa niitata kun sitten lähtee tappi pyörimään lenkeissään ja poks jossakin vaiheessa.
Helppo homma ja muutamaan olen näin tehnyt.Lyön siis ketjulenkin tappia pienillä kevyillä lyönneillä,se riittää ja ketjupyöräkään ei halkea kun on nimittäin täys karkaistua terästä.
Helppo homma ja muutamaan olen näin tehnyt.Lyön siis ketjulenkin tappia pienillä kevyillä lyönneillä,se riittää ja ketjupyöräkään ei halkea kun on nimittäin täys karkaistua terästä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Moi!atlas kirjoitti:Itse olen katkaissut rälläkällä ja liitänyt niin että takapuolelle tueksi isompi vasara jota pidän tiukasti paikallaan ja pienemmällä mielellään pallo pää vasaralla lyö vain sen verran että pää tyssääntyy,liian tiukkaan sitä ei saa niitata kun sitten lähtee tappi pyörimään lenkeissään ja poks jossakin vaiheessa.
Jotenkin tuo vasarointi tuntuu vähän brutaalilta, joten ostin IKH katkaisu/niittauskoneen. Siinä kun on myös 2.2mm pinnin poistopiikki, joten sopisi tuohon MB:n ketjuun hyvin.
Työkalu ei nyt ole järeimmästä päästä, mutta kokeillaan miten toimii. Motoliikkeissä löytyy sitten järeitä katkaisulaitteita mutta hinta meneekin helposti päälle 150 euron.
IKH työkalu kustansi asiakaskortin kanssa 47 eur.
Otiko huomioon että mersun ketju on kaksi rivinen ja mahtuuko se nyt siihen kutjun ympärille?
Eli valmistaudu viemään korjaamolle tai vasaroi liitos.
Eli valmistaudu viemään korjaamolle tai vasaroi liitos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Eipä taida tuo halpis työkalu käydä kaksiriviseen ketjuun
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Olisikohan lainata MB:n jakoketjun niittaustyökalua kenelläkään?
jusahh at gmail piste com
jusahh at gmail piste com