W201 kysymyksiä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pekkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 25.05.2012 18:09
Paikkakunta: Lohja

W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pekkko »

Noniiin, tuli tossa pari päivää sitten ostettua W201- koppanen mersu. Koneena 1.8L bensa ja manuaali laatikko 4- lovisena. Vuosimallia -92. Kilometrejä kertynyt 208 000km. Kori todella hyvässä kuosissa, kokonaan ruosteeton ja maalipintakin hyvä. Sisusta on melkein kuin suoraan pakasta vedetty, eli todella hyvässä kuosissa. Pohja massan peitossa ja jopa helmat oli muovien alta ruosteettomat. Hinnaksi tuli 1650€.

Ja nyt sitten vähän kysyttävää. Noh, tänään tuli jo huomattua, että raidetangonpää on väljä, ei paha. Mutta mites toi öljynpaineen mittari, tyhjäkäynnillä näyttää 1-2 ja kun antaa kierroksia ja lähtee ajamaan niin nousee maksimimiin, eli kolmoseen. Onko normaalia ?

Ja toinen homma on se, että kun käy tyhjäkäyntiä niin tuntee todella hyvin etupenkillä kun kone tärisee. Koneen kannatinkumit menossa vai onks nää niitä ominaisuuksia ? Iskä oli kuskina niin ihmetteli valoissa miten tää tärisee niin paljon, tottunut itse uudempaan autoon mikä ei tärise ollenkaan.

Ja vielä yks. Bensamittari huijaa, eli näyttää välillä täyttä tankkia, vaikka olisi melkein tyhjä. Bensavalo kuitenkin ilmoittaa normaalisti bensan vähästä määrästä. Anturi sökö vai ?

Kiitän jo etukäteen jos joku tulee valaisemaan minua !
W124 -88 2.6L
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Pekkko kirjoitti:Noniiin, tuli tossa pari päivää sitten ostettua W201- koppanen mersu. Koneena 1.8L bensa ja manuaali laatikko 4- lovisena. Vuosimallia -92. Kilometrejä kertynyt 208 000km. Kori todella hyvässä kuosissa, kokonaan ruosteeton ja maalipintakin hyvä. Sisusta on melkein kuin suoraan pakasta vedetty, eli todella hyvässä kuosissa. Pohja massan peitossa ja jopa helmat oli muovien alta ruosteettomat. Hinnaksi tuli 1650€.

Ja nyt sitten vähän kysyttävää. Noh, tänään tuli jo huomattua, että raidetangonpää on väljä, ei paha. Mutta mites toi öljynpaineen mittari, tyhjäkäynnillä näyttää 1-2 ja kun antaa kierroksia ja lähtee ajamaan niin nousee maksimimiin, eli kolmoseen. Onko normaalia ?

Ja toinen homma on se, että kun käy tyhjäkäyntiä niin tuntee todella hyvin etupenkillä kun kone tärisee. Koneen kannatinkumit menossa vai onks nää niitä ominaisuuksia ? Iskä oli kuskina niin ihmetteli valoissa miten tää tärisee niin paljon, tottunut itse uudempaan autoon mikä ei tärise ollenkaan.

Ja vielä yks. Bensamittari huijaa, eli näyttää välillä täyttä tankkia, vaikka olisi melkein tyhjä. Bensavalo kuitenkin ilmoittaa normaalisti bensan vähästä määrästä. Anturi sökö vai ?

Kiitän jo etukäteen jos joku tulee valaisemaan minua !
tuo öljyn paine on ihan normaali
Vaihda tuo raidetangon pää niin ei harmita
koita heilutella sitä konetta sivu suunnassa niin näet onko ne kumit loppu jos heiluu todella helposti niin kumit loppu
voisi olla mittaristossa vika tai sitten tankin anturi täynnä likaa joka on aika yleistä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Pekkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 25.05.2012 18:09
Paikkakunta: Lohja

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pekkko »

Kiitos. Juu, raidetangonpään vaihdan heti ens viikolla. Täytyypä mennä heiluttelemaan konetta. Omasta mielestä ei mikään häiritsevä tärinä ja kuulemma mittariston takana olevaa säätöpotikkaa pitää herkistellä tai vaihtaa uuteen niin pitäis ruveta toiminaan. Täytyy tutkailla.
W124 -88 2.6L
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Koneen tärinä voi tulla joko kumityynystä tai se on ajettu 500tkm ja kansi remppa edessä ja sen tiedät siitä kun tyhjiksellä se katkaisee välillä ja siitä tärähtely vaimea mutta tämä ei tule koko aikaa.
Mittariin voi uskoa jos on dokumentteja huolto historiasta mutta omani myös on siisti ja 450tkm ajettu ja penkin kulma vain paljastaa kilsat ja kone tärähtelee aika ajoin.
Jos mittariin ruuvais noin 250-300tkm niin menisi helposti läpi kunhan korjais penkin kulman.
siksihän näitä on helppo puhtaalla omalla tunnolla ruuvailla kun vertaa suomi autoon ja pähkäilee sopivat kilsat ja sekin helpottaa kun ei nämä menehuonoon kuntoon sisältäkään paljonajettuna.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Pekkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 25.05.2012 18:09
Paikkakunta: Lohja

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pekkko »

Kansipahvi ainakin vaihdettu joskus ja tuli mukaan dokumentteja ja huoltokirja saksasta. Niissä ainakin kilometrit piti paikkansa..

Iskä sano, että tuntuis että kävis vähän epätasasta tyhjäkäyntiä ja siitä tärinä ?
W124 -88 2.6L
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Voisiko olla suuttimissa niin paljon ylivuotoa ettei käy kunnolla tyhjäkäyntiä jos kerran tarkastit tuon moottorin kumityynyt
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tulpat,johdot,kansi ja pyörijä vaihtoon tai tutki ne ainakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Laita samantien koko auto vaihtoon, eiköhän se sillä korjaannu!
(Sisälukutaidottomille: tämä oli siis sarkasmia.)

Itse asiaan, kuinka paljon kiekat heittelee sitten? (onko kiekkamittaria)

Hyvinhän noi kilometrit voi pitää paikkansa. Toi on kuitenkin ihan perusmalli bensakoneella, ja vielä ihan loppupään w201, eli saanu varmaan varastontyhjennyshinnoilla --> voinut olla kakkosautona. Vielä jos on hyvät kirjat niin mikä ettei... Toki aina voi myös olla se toinen skenaario.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
Pekkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 25.05.2012 18:09
Paikkakunta: Lohja

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pekkko »

Vikoja selvitetty. Moottorin kumityynyt siis lopussa, sen verran heilu kone kun sitä käsin heiluttelin. Ei kuitenkaan ole mikään paha tärinä kabiiniin, antaa nyt vielä olla noilla kumeilla.
Raidetangonpää ei olekkaan väljä, vaan apusimpukka. Tähän täytyy käydä hakemassa apusimpukan korjaus- sarja.
Bensamittari heittelee koska säätöpotikka mittarin takana jumissa, näyttää aina oikean bensamäärän kun lyö kojelautaa mittarin yläpuolelle.
Ja sitten vielä venttiilinkopan tiiviste vuotaa hieman, tähän täytyy kanssa käydä hakemassa tiiviste ja vaihtaa.

Vanhoissa kaikkee pientä, tämmöset pikkuviat ei tunnu missään. :)
W124 -88 2.6L
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Nyt kun sulla on tommonen helmi, niin älä laita siihen halpoja tarvikeosia, esim motonetin raidetangonpää. Se kestää max 10tkm. tai yhden vuoden.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Olis kiva nähdä kuvia kyseisestä autosta!
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos muistan oikein niin koneen tulee heilua käsin liikutellessa ja jos ei liiku niin kumit sököt eli tätä täytyy varmistaa ja jos kumit menee vaihtoon niin ei sitten motonet laatua jos sitä voi siksi sanoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
wald-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 03.12.2010 00:34
Paikkakunta: Pori

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja wald- »

Lainaan tätä valmista topikkia hieman.

Miten W201 -91 Mersusta lähtee ratti irti? Ratti mallia tämä. Sain kangettua pehmustetta reunoilta auki, mutta tähti jäi silti kiinni.

Ilmeisesti ratin irroituksen jälkeen monitoimiviiksen vaihtaminen on helppoa? Pitkät katosi jokin aika sitten, niin jos tuon katsastukseen saisi korjattua. Saa tarjota Satakunnan seudulta käytettyä viikseä tuohon :wink:
W212 200CDI
S204 220CDI
W210 220CDI
C124 230E
S210 E230
W124 E320
W201 190E 1.8
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ota vain keskilätkä irti ei pehmusteita.Vain pulttipyssyllä ota irti muuten hajoaa jotain tai kantit lähtee.Jos ei lähde suosiolla niin vaikka tinakaasukolvilla kuumenna mutteria kun niissä on käytetty lukkoliimaa.Merkkaa asento johonkin kun taitaa käydä ratti mihin asentoon vain kaikissa muuten ei käy.
sitten alta paljastuukin miten etenet.
Uusi viiksikään ei ole kovin kallis.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Pe 16.12.2011 17:12

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

Moro, elikkä semmonen kysymys ois että mikä boxi on sellaisen vaahtomuovi"laatikon" sisällä takapenkin alla?
Ja miten takapenkin selkänoja lähtee yläosasta irti, selkänojan alaosa oli 3 ruuvilla kiinni, mutta yläosa ei liikkunut mihkää. Takakontin kautta ruuvaamallako?
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1054
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja multiviri »

vaahtomuovin sisässä on keskuslukon alipainemoottori. Jos selkänoja irtoaa samalla tavalla kuin lankussa niin ei tarvi kuin nostaa ylöspäin.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
Pekkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 25.05.2012 18:09
Paikkakunta: Lohja

Re: W201 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pekkko »

No yhen kuvan nappasin kyseisestä tenavatähdestä sateessa. Vielä täysin vakio kuosissa, lukuunottamatta soitinta ja etukajareita. Noi nyt meni vaihtoon ihan vaan sen takia, koska edellinen omistaja oli tunkenu sinne jonkun LG:n soittimen, varmaa saanu ilmaseks jostain. Tilalle tuli Kenwoodin soitin ja DLS 4" kajarit. Kajarit oli alkuperäiset ja todellakin parhaat päivänsä nähneet.. :)

Kuva

Tulee vielä reilusti alaspäin ja vanteiksi koitan ettiä jotain kivaa ja leveetä mersun aluvannetta, 16-17" ja leveydestä 8"->.

Enemmän juttua sitten kun on auto saatu mieleiseksi ! :P
W124 -88 2.6L
Vastaa Viestiin