Tiiseli tikittää kuin aikapommi(ko)?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Touringdieselisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 04.02.2004 15:27
Paikkakunta: Varkaus

Tiiseli tikittää kuin aikapommi(ko)?

Viesti Kirjoittaja Touringdieselisti »

Kylmänä kun käynnistää...tikittää. Nykyään tikittää jo lämpimänäkin ja kun ryntäyttää kierroksia loppuu toisinaan. Pitäisikö nostajille tehdä jotain? Ketju ja alipainepumppu on vaihdettu 4000km sitten samoin öljyt joten venttiileistä kai se kuuluu. Auttaisko joku forte tms. pesu jos koneisto onkin pikeentynyt vai onko kerralla laitettava uutta osaa?
"Rahalle pitää saada vastinetta"
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jep.. venttiilien nostajat naputtaa... eikös ne ole aika kulutus tavaraa näissä tiiseleissä.. eli vaihtamalla ainaki hiljenee mutta voihan tuota pesuakin kokeilla...
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kun vaihdat suosiolla niin ei mene pesuaine rahat hukkaan. Vaihdettava ne on kuitenkin :(
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Minkäslainen homma nuo on vaihtaa, iha ite onnistuu ilman "erikois" työkaluja?
124.023
Avatar
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 26.10.2003 11:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Hemingway kirjoitti:Minkäslainen homma nuo on vaihtaa, iha ite onnistuu ilman "erikois" työkaluja?

Nokka-akselin irroituksella selviää, erikoistyökaluja ei tarvitse, eli itse tekien onnistuu.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Touringdieselisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 04.02.2004 15:27
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Touringdieselisti »

Mites oikeestaan voi edes todeta mitkä nostajat naputtaa? Aika hankala seurata kampuran päästä kampikulmaa ja arvioida mikä venttiili piti nyt avautua :shock: Hmm...kaipa se on niin että jos vaivan viitsii nähdä niin joka nostajat uudet vai? Mikäs riski tossa on jos ajoa jatkaa tuollaisena? Voiko venttiili palaa?
"Rahalle pitää saada vastinetta"
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Tervehdys!

Tikittäminen on liukuva käsite...
Minulla 240 kone tikitti. Ensin silloin tällöin ja pikku hiljaa enemmän. Lopulta se oli naputusta ja öljynpaineet alkoivat karata. Onneksi tajusin lopettaa ajamisen ennen kuin kolina alkoi.

Sieltä oli yhden kiertokangen laakerit menneet... No samalla tehtiin muutakin remonttia koneeseen kun kerran auki oli.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Touringdieselisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 04.02.2004 15:27
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Touringdieselisti »

Tuo öljynpainemittari tottavie saa vainoharhaiseksi. Kesäkuumalla kovan ajon päätteeksi putoaa n.1.2 tietämille. Aika alas joo. Kone siis 250 vapari ja 330tkm pääasiassa taksipörryytystä Joroisten ympäristössä.
"Rahalle pitää saada vastinetta"
Vastaa Viestiin