ÖLJYNPAINEET HUKASSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ÖLJYNPAINEET HUKASSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mikähän kipu mahto tulla, meniköhän öljypumppu mersusta, yhtäkkiä putosi tyhjäkäynti paine alle 0.5 kilon kuumana, ja aattelin sitten vaihtaa öljyt ja suodattimen, ja nyt ei nouse öljynpaine ollenkaan!!!!!!!!!!!!!!!! ja moottorina W126:sen 500
MB w107 450SLC -73 vaihdettu 5.0 moottori+laatikko -87 Nissan Primera B11 1.6 -98 variant
Re: ÖLJYNPAINEET HUKASSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Onko siinä sähkönen mittari, et oisko siinä vika? Tai sitte vaan öljypohja irti ja kattoon öljypumpun suuntaan et onko sielä tapahtunu jotain.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: ÖLJYNPAINEET HUKASSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ei oo sähkömittari, letku menee kannen takapäästä mittariin kuten vanhassakin moottorissa
MB w107 450SLC -73 vaihdettu 5.0 moottori+laatikko -87 Nissan Primera B11 1.6 -98 variant
Re: ÖLJYNPAINEET HUKASSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
olis tainnu vaan olla parempi laittaa jenkki V8 kun moottoria vaihdoit... ei mersu osaa tehdä V8 moottoria
Re: ÖLJYNPAINEET HUKASSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*Röhönaurua*123456789 kirjoitti:olis tainnu vaan olla parempi laittaa jenkki V8 kun moottoria vaihdoit... ei mersu osaa tehdä V8 moottoria
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: ÖLJYNPAINEET HUKASSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Suosittelisin avaamaan venttiilinkopat. Nokka-akselien öljyputki saattaa olla irronnut, Kanteen menevä paine jakaantuu taaimmaiseen nokkapukkin (josta se jatkaa putkea pitkin muille pukeille), sekä mittarille tuolla kohdin. Vanhoja kiinnitysosia noille putkille ei kannata käyttää ne on kertakäyttöisiä...uudelleen käytöstä on yleensä seurauksena kertakäyttöinen nokka-akseli.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: ÖLJYNPAINEET HUKASSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terve
Mulla temppuili joskus 124:ssa öljypumpun paineventiili ja jäi pari kertaa vuotamaan. Sellaisen päätelmän ainakin itse asiasta tein. Vika ilmeni, kun kierroksilta laski tyhjäkäynnille, niin paineet meni nollaan. Kierroksia nostessa paineet taas nousi ja ennen kotiin pääsyä vika oli "korjaanutunut". Olisko ollut jotain kokkoreita öljyn seassa. Ei muuta kun purkamaan pumppua pihalle sen jälkeen kun olet varmistanut, että mittarin putkessa ei ole tukosta tai muuten jotain häikkää.
Mulla temppuili joskus 124:ssa öljypumpun paineventiili ja jäi pari kertaa vuotamaan. Sellaisen päätelmän ainakin itse asiasta tein. Vika ilmeni, kun kierroksilta laski tyhjäkäynnille, niin paineet meni nollaan. Kierroksia nostessa paineet taas nousi ja ennen kotiin pääsyä vika oli "korjaanutunut". Olisko ollut jotain kokkoreita öljyn seassa. Ei muuta kun purkamaan pumppua pihalle sen jälkeen kun olet varmistanut, että mittarin putkessa ei ole tukosta tai muuten jotain häikkää.
Re: ÖLJYNPAINEET HUKASSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
joo kyllä vika löytyi, putsarin jalan takana oleva venttiili jumittunut auki, jotain "kökköä" siellä oli, nyt on paineet normaalit!
MB w107 450SLC -73 vaihdettu 5.0 moottori+laatikko -87 Nissan Primera B11 1.6 -98 variant